quote:Website Maurice de Hond
Maurice de Hond (1947)
Maurice de Hond studeerde sociale geografie in Amsterdam. Na een korte periode als wetenschappelijk medewerker was hij 15 jaar actief als onderzoeker, eerst samen met Hedy d'Ancona en daarna bij Inter/View. Vanaf 1976 is hij in de media actief geweest op het terrein van verkiezingsonderzoek.
In 1984 werd hij assistent van Anton Dreesmann, waarbij hij onder andere het project Micro Computer Club Nederland opzette en directeur was van Headstart in de Verenigde Staten. Bij de beursgang van Inter/View in 1986 werd hij voorzitter van de raad van commissarissen. Dat heeft hij tot 1999 gedaan. Na vier jaar (1991-1995) te hebben gewerkt bij ITT Gouden Gids op het terrein van marketing en business development was hij drie jaar CIO bij Wegener Arcade. Daarbij was hij onder meer verantwoordelijk voor de interne IT en de internetactiviteiten. Van 1998 tot en met 2001 was hij CEO van Newconomy.
Op dit moment is hij verantwoordelijk voor het actualiteitenonderzoek van SBS Stem van Nederland.
Wat hebben mensen toch tegen Maurice de Hond?
Dat gegeven en zijn vaak naar links hellende objectieve opiniepeilingen maken hem verdacht van stemmingmakerij in mijn ogen.
quote:Maurice publiceert gewoon onderzoeken en verwoordt wat de mensen vinden. NIPO doet dat ook, INTOMART ook, maar dat zijn anonieme bedrijven, Maurice is een persoon. Veel makkelijker om op te schieten. Het lijkt wel net als eerder op de dag met McDonalds, ook als je er geen flikker vanaf weet trap je gewoon lekker mee met de meute. "O is iedereen tegen McDonalds/Maurice de Hond/whatever? O ik moet ook meetellen. Jaaaaa nou wat een hufter toch he, die Maurice."
Op dinsdag 4 november 2003 14:07 schreef Im-PulzZ het volgende:
nou kop op maurice, wat maakt het nou uit wat anderen van je vinden?
btw leuk dat je ook op fok zit
Beetje jammer allemaal....
quote:Nee, hij heeft overduidelijk HEEL HARD gefaald met newconomy. Toch blijven mensen in hem geloven. Ik geloof liever in sinterklaas.
Op dinsdag 4 november 2003 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:
"O is iedereen tegen McDonalds/Maurice de Hond/whatever? O ik moet ook meetellen. Jaaaaa nou wat een hufter toch he, die Maurice."
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:10 schreef Herostratos het volgende:
Ik mis één ding in je profiel: Maurice de Hond is een prominent PvdA-lid.
Hij is geen PVDA-lid, laat staan prominent.
quote:Zijn opiniepeilingen hangen niet standaard naar links over, maar je moet je wel afvragen wat voor waarde je kunt hechten aan de kwaliteit ervan. Er is al zovaak aangetoond dat hij de plank misgesslagen heeft dat ik me afvraag waarom hij zowieso nog aandacht krijgt in de media.
Dat gegeven en zijn vaak naar links hellende objectieve opiniepeilingen maken hem verdacht van stemmingmakerij in mijn ogen.
Afgelopen week nog bv dat FNV-onderzoek en een onderzoek naar winkeliers en protectiegeld (Winkeliers betalen criminelen protectiegeld).
quote:Lol, heb je weleens de suggestieve vraagstelling van hem gezien. Hoe kan je dan nog beweren dat hij zijn beroep goed doet ...
Op dinsdag 4 november 2003 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Maurice publiceert gewoon onderzoeken en verwoordt wat de mensen vinden. NIPO doet dat ook, INTOMART ook, maar dat zijn anonieme bedrijven, Maurice is een persoon. Veel makkelijker om op te schieten. Het lijkt wel net als eerder op de dag met McDonalds, ook als je er geen flikker vanaf weet trap je gewoon lekker mee met de meute. "O is iedereen tegen McDonalds/Maurice de Hond/whatever? O ik moet ook meetellen. Jaaaaa nou wat een hufter toch he, die Maurice."
quote:Okee. Dat is in ieder geval een beter argument dan
Op dinsdag 4 november 2003 14:18 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Nee, hij heeft overduidelijk HEEL HARD gefaald met newconomy. Toch blijven mensen in hem geloven. Ik geloof liever in sinterklaas.
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:18 schreef Steve-O het volgende:
Die beurse rotkop van hem
quote:Maar niet minder waar.
Op dinsdag 4 november 2003 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee. Dat is in ieder geval een beter argument dan
quote:Volgens mij en google wel, waarom niet volgens jou?
Op dinsdag 4 november 2003 14:20 schreef Substitute het volgende:Hij is geen PVDA-lid, laat staan prominent.
Zou de uitdrukking "printen hond" van hem vandaan komen?
quote:Waar is die uitdrukking in gebruik dan? Of heb jij je nest puppen "LaserJet", "DeskJet", "OfficeJet", "Lexmark" en "Epson" genoemd?
Op woensdag 5 november 2003 19:58 schreef pberends het volgende:
LOL @ reacties![]()
![]()
Zou de uitdrukking "printen hond" van hem vandaan komen?
quote:O is hij Joods? Weet ik veel. Boeit dat wat dan?
Op zaterdag 8 november 2003 21:20 schreef trekpop het volgende:
Sommige mensen hebben iets tegen hem omdat hij Joods is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |