quote:Ik heb net dit sticky geplaatst:
Op zondag 9 november 2003 19:43 schreef mbn het volgende:
Waarom is dit topic op slot gegaan: ervaringen met Bittorrent
Kan er zelf wel een aantal redenen voor bedenken, maar vindt het wel netjes als de reden eronder staat.
En daarnaast wil ik even duidelijk maken dat mijn insteek was om over het programmaatje te praten en zeker niet over warez.
Het is jammer dat het steeds strenger moet, omdat zo veel mensen zich niet aan de regels houden. Ik had het al zien aankomen en dan zie ik nog niet eens of posts worden gedelete.
Hoop voor jullie dat het helpt en dat je minder warez-requesten moet wijzigen.
waar de fuck slaat dit op????
p2p programma's zijn VOLKOMEN LEGAAL tenzij je er illegale bestanden mee uitwisselt, maar dat kun je ook met msn en internetexplorer.
een mes kun je ook zien als moordwapen maar je kunt er ook eten mee snijden daarom ligt het in de winkel en is het niet verboden
waarom dan verbieden?
jullie lijken die buma-stemra SS wel die ook liever miljoenen onschuldige gebruikers dupeert om een paar misbruikers te straffen...
jullie vinden zeker ook dat je negers uit publieke gebouwen mag weren omdat bewezen is dat die %tueel gezien vaker misdaden begaan?
quote:Ja, maar dat maakt niet uit.
Op zondag 9 november 2003 19:50 schreef EnderOnline het volgende:
p2p programma's zijn VOLKOMEN LEGAAL tenzij je er illegale bestanden mee uitwisselt, maar dat kun je ook met msn en internetexplorer.
quote:Niet relevant.
een mes kun je ook zien als moordwapen maar je kunt er ook eten mee snijden daarom ligt het in de winkel en is het niet verboden
quote:Omdat de praktijk uitwijst dat er veel warez mee wordt gedeeld, en dat is illegaal. Ook op Fok!
waarom dan verbieden?
quote:Eerder andersom, lijkt me.
jullie lijken die buma-stemra SS wel die ook liever miljoenen onschuldige gebruikers dupeert om een paar misbruikers te straffen...
quote:dat het veel gebruikt wordt daarvoor is juridisch niet relevant...
Omdat de praktijk uitwijst dat er veel warez mee wordt gedeeld, en dat is illegaal. Ook op Fok!
het programma is zelf niet illegaal dus waarom zou je daar geen uitleg over mgoen geven? fok is niet fout als ze uitleg over dat programma geven computertijdschriften doen dat bijvoorbeeld ook dus waarom zou je het verbieden? wat is het voordeel daarvan voor fok?
quote:Juridisch ms niet relevant, maar dat gaat hier niet op.
Op zondag 9 november 2003 19:58 schreef EnderOnline het volgende:[..]
dat het veel gebruikt wordt daarvoor is juridisch niet relevant...
het programma is zelf niet illegaal dus waarom zou je daar geen uitleg over mgoen geven? fok is niet fout als ze uitleg over dat programma geven computertijdschriften doen dat bijvoorbeeld ook dus waarom zou je het verbieden? wat is het voordeel daarvan voor fok?
Het is 3 jaar goed gegaan met alle p2p clients die er in die tijd zijn geweest. Kijk maar eens in de search. Maar een aantal hebben het meerdere malen verpest, dus helaas pindakaas.
Ik haat sencuur
quote:I agree... Software zelf mag best bespreekbaar zijn. Het nadeel alleen is dat inderdaad nog wel eens een URL uitgewisseld wordt, met content die tegen de policy is (netjes uitgedrukt toch?) Tenslotte wordt Fok! aansprakelijk gesteld...
Op zondag 9 november 2003 20:09 schreef Da_Koen het volgende:
Als je gewoon mensen die directe links geven naar warez gewoon een permban geeft?!
Om gelijk niet meer over p2p programma's te mogen praten lijkt me een beetje overdreven.
Is het misschien een idee om een centraal P2P-topic te maken wat zwaar gemod wordt?
quote:Ik denk dat het bijna niet te doen is om iedereen die een warez link post meteen een ban te geven. Ten eerste is er altijd een zeker grijs gebied, waar het wel of niet geven van een ban (zonder pardon) meteen erg lastig is. Daar creeer je een hoop zooi mee voor de FA's. Want die krijgen al dat gezeik over zich heen. Op dit moment editen we meestal de urls en zetten topics op slot. En zetten we een note. Zie het als een puntenrijbewijs. Gaat iemand vaker in de fout dan krijg de persoon of een mailtje of hij krijgt een ban. Deze manier van overtreders aanpakken lijkt voor de meeste mensen goed te werken. Slechts een enkelink trekt zich niets aan van de regels. En die mensen zal je altijd blijven hebben, daar helpt geen regel tegen. En die worden dus ook van Fok! geknikkert.
Op zondag 9 november 2003 20:09 schreef Da_Koen het volgende:
Als je gewoon mensen die directe links geven naar warez gewoon een permban geeft?!
Om gelijk niet meer over p2p programma's te mogen praten lijkt me een beetje overdreven.Ik haat sencuur
En ja, censuur is lastig. Alleen moet je het niet zien als een maatregel van de moderators om iedereen onwetend of monddood te maken (zoals censuur in sommige landen wordt toegepast), maar moet je het eerder zien als een maatregel die is ontstaan doordat een bepaalde groep herhaaldelijk met voeten de regels aan het overtreden is. De boel is dus een beetje verziekt door een stel users en daar moeten de goede users onder lijden. Wij betreuren dit ook, geloof me.
quote:Persoonlijk vind ik het lastig om een gedoogzone op te zetten, waarin we als een soort politieagentjes moeten rondhangen om de boel in de gaten te houden. De policy moet gewoon door iedereen worden nageleeft, op heel DIG. Mensen die nu al niet de policy lezen (we weten allemaal hoeveel mensen dat zijn) of er gewoon schijt aan hebben, zullen zich niet geroepen voelen om zich in een centraal P2P topic beter te gedragen. Misschien dat ik daarin te pessimistisch ben, maar na een jaartje in DIG modden denk ik wel enig idee te hebben hoeveel mensen zich er niet aan zullen houden.
Op maandag 10 november 2003 14:11 schreef QuietGuy het volgende:Is het misschien een idee om een centraal P2P-topic te maken wat zwaar gemod wordt?
Gratis Newsserver met binaries
Worden straks ook alle PC / Brander / ADSL topics verboden, je zou er wel eens van plan kunnen zijn om een CD te gaan kopieren
quote:Het gaat erom dat er op de links die worden gegeven voornamelijk warez worden aangeboden.
Op maandag 10 november 2003 19:22 schreef Manfredje het volgende:
Dat met die P2P programma's kan ik nog begrijpen, maar waar slaat dit nu weer opGratis Newsserver met binaries
Worden straks ook alle PC / Brander / ADSL topics verboden, je zou er wel eens van plan kunnen zijn om een CD te gaan kopieren
quote:Pessimist... een jaartje al, wanneer is het feestje?
Op maandag 10 november 2003 14:26 schreef Lucille het volgende:
[..]
Misschien dat ik daarin te pessimistisch ben, maar na een jaartje in DIG modden denk ik wel enig idee te hebben hoeveel mensen zich er niet aan zullen houden.
quote:Ik heb net in de crewlog zitten kijken, de beslissing werd genomen op 23 november 2002. Maar ik ben op die dag ergens in donker Afrika, dus je zal het feestje moeten doen zonder mij.
Op dinsdag 11 november 2003 11:47 schreef QuietGuy het volgende:[..]
Pessimist... een jaartje al, wanneer is het feestje?
Bedankt
quote:Owkee, hier is het minder offtopic.
Op dinsdag 11 november 2003 14:15 schreef Menyo het volgende:
Kan een mod per direct het bericht van disorder in IE krijgt pop-up killer in Windows Service pack 2 dit topic verwijderen.Bedankt
quote:Ik had wel een paar pop-ups verwacht. Maar geen bewegende, zichzelf veelvuldigende, niet af te sluiten pop-ups die een systeem crash tot gevolg hebben.
Op dinsdag 11 november 2003 14:16 schreef Knut het volgende:[..]
Owkee, hier is het minder offtopic.
Je bent ook niet de snuggerste als je in ene topic over popups op links gaat drukken waar "test" bijstaat.
Die link was daar doelbewust neergezet om ervoor te zorgen dat mensen problemen kregen met hun PC. Disorder kent de FAQ en weet ook dat het niet gewenst is. Toch heeft hij ervoor gekozen om deze bewust te overtreden.
Een ban zou dan ook zijn plaats zijn.
quote:Je bent gewoon dom als je zo'n link plaatst. En gebanned.
Op dinsdag 11 november 2003 14:16 schreef Knut het volgende:Owkee, hier is het minder offtopic.
Je bent ook niet de snuggerste als je in ene topic over popups op links gaat drukken waar "test" bijstaat.
quote:Tjah, de admins hebben gesproken
Op dinsdag 11 november 2003 15:16 schreef Knut het volgende:
Ik zeg niet dat het een link is die geplaatst moet worden maar het klikken erop is natuurlijk ook niet het snuggerste.
quote:In principe staat er niets in wat we kunnen wegediten. Tis net als iemand vraagt hoe duur een gram coke kost. Zolang er maar niet gehandeld gaat worden.
Op dinsdag 11 november 2003 16:21 schreef iemoe het volgende:
foei enzo
quote:Beetje dubieus in mijn ogen, een topic over P2P wordt wel zonder pardon gesloten maar iets dergelijks blijft open... Of ben ik iets te bemoeizuchtig? In ieder geval zo denk ik er over
Op dinsdag 11 november 2003 16:39 schreef Lucille het volgende:[..]
In principe staat er niets in wat we kunnen wegediten. Tis net als iemand vraagt hoe duur een gram coke kost. Zolang er maar niet gehandeld gaat worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |