Leuk!
quote:
Hang de vlag uit en stel de video in. Voor alle fans brengt de VPRO een eenmalige, maar superlange terugblik op het fantastische duo Koot en Bie.Terugkeek
Van Kooten en De Bie komen na 5,5 jaar afwezigheid weer even terug op tv. De VPRO krijgt vaak verzoekjes van kijkers of hun favoriete serie herhaald kan worden. Op 16 november zal dan eindelijk zover zijn. De VPRO zal uitgebreid terugblikken, oftewel een 'terugkeek' van anderhalf uur. Er wordt van alles uit de oude doos gehaald, van Simplisties Verbond, De vieze man tot De Duitse Leraar en Jacobse en Van Es. Van Kooten en De Bie drukten vooral in de jaren '70 en '80 een groot stempel op het denken in Nederland.Topvijf
Gedeeltelijk staat de inhoud van het programma al vast, maar de kijker mag zijn stem ook laten horen. Vanaf 18 oktobergaat de site www.vpro.nl/kootenbie online, en daar kunnen de oude fans hun favoriete fragmenten opgeven. Uit deze stemmen volgt een topvijf, en deze worden naast de favoriete fragmenten van de twee heren zelf uitgezonden.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 11-10-2003 00:10]
quote:Gewoon iedere zondagavond.
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Hoe lang duurt het dan wel niet?
Hebben we weer 23 jaar Koot en Bie.
Ik heb ze erg gemist ten tijde van Pim Fortuyn,
had daar zo graag een Keek-persiflage op gezien.
quote:Nee, wel van de Lullo's.
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:19 schreef dabadbass het volgende:
zijn zij dat ook van Debiteuren Crediteuren??
quote:
maar..... Koot & Bie, is ook geweldig!
quote:Ah maar Lullo's zijn ook
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:20 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nee, wel van de Lullo's.
quote:Nee, van kijk achter je Bassie.
quote:Over lullo's gesproken.
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:21 schreef dabadbass het volgende:[..]
Ah maar Lullo's zijn ook
Hier staan teksten en meer dingen btw.
http://www.kootenbie.nl/
quote:vertel
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:22 schreef tong80 het volgende:[..]
Over lullo's gesproken.
'Ik kom uw tuin winterklaar maken mevroiwj, ik zie het al, hij hep tuinschurft.'
`Ik zie mijn neef als een drogist, bij wie je heel goed op de weegschaal moet letten. Maar aan de andere kant: als je vraagt of hij een hoger bedrag en de datum van gisteren op de bon wil zetten, dan doet hij dat óók.`
Joop Ringers, voetbalscheidsrechter
Het pupillenvoetbal wordt met de week harder.`
F. Jacobse en Tedje van Es, vrije jongens
`En ons eerste programmapunt is: nergens geen maximumsnelheid!`
`Honderdtwintig? Dat rijen wij al in z`n achteruit!`
Ir. E. Oosting, hoofdbreker
`Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen.`
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 10-10-2003 23:41]
"Ik wil geil ondergoed kopen voor mijn vriendin"
Die waren gaaf. Hoe heetten die ouwe vent en z'n moeder ook al weer?
En Dirk natuurlijk
[Dit bericht is gewijzigd door Soundlevel op 10-10-2003 23:44]
Kan me niet herinneren ooit een aflevering van de cliché-mannetjes gemist te hebben.
Jij lachen naar vogeltje, Mehmet. Isse leuk. Voor later.`
` Ja, mijnheer. Deze photografie kan wellicht ter illustratie dienen van het feit dat wij, ondanks het taalverschil, een grote genegenheid voor elkander hebben opgevat.`
Onze stichting zet zich in voor de adoptie en herplanting van uit de bouwmarkt bevrijde planken en de reanimatie van tropisch hardhout.`
Memien Holboog, ethica
`Nu de religie verdwijnt, zit de Ethiek in de lift. Ik barst van de lezingen en forums: over Leven en Dood, Goed en Kwaad, de Liefde, Nieuwe Tafelmanieren... Dominee's dood is ethica's brood
quote:Carla en Frank van Putten
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:44 schreef Soundlevel het volgende:
"Ja, ma...""Ik wil geil ondergoed kopen voor mijn vriendin"
`Toen ik voor het laatst zo met je vader zwierde, toen zat jij nog warmpjes in mamma's buik, Frank.` `Ja, dat weet ik, moeder, want daar ben ik voor behandeld
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:44 schreef SunChaser het volgende:
Jan de Heus, groentehandelaar en Mehmet Pamuk, Turkse NederlanderJij lachen naar vogeltje, Mehmet. Isse leuk. Voor later.`
` Ja, mijnheer. Deze photografie kan wellicht ter illustratie dienen van het feit dat wij, ondanks het taalverschil, een grote genegenheid voor elkander hebben opgevat.`Onze stichting zet zich in voor de adoptie en herplanting van uit de bouwmarkt bevrijde planken en de reanimatie van tropisch hardhout.`
Schitterend! Ik ken veel van Koot en Bie nog niet merk ik al.
quote:De Bie heeft nog een heel boek volgeschreven met brieven aan Memien en de fascinatie die hij opvatte voor deze figuur.
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:44 schreef SunChaser het volgende:
Memien Holboog, ethica
`Nu de religie verdwijnt, zit de Ethiek in de lift. Ik barst van de lezingen en forums: over Leven en Dood, Goed en Kwaad, de Liefde, Nieuwe Tafelmanieren... Dominee's dood is ethica's brood
Valt Taraboemdije bij in het niet.
Eigenlijk zou er een Fok! actie moeten komen.
Koot en Bie op de buis.
De SPITS inschakelen.
Nederland mobiliseren.
quote:Hier staat de rest, post ze maar ff hier als je wil.
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:52 schreef Modus het volgende:
Die Duitse leraar ook te vinden, SC? En die 2 zussen, van de Ham heetten die ofzo?
quote:"De liefste van de buis." Heb ik hier, ja.
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:50 schreef julekes het volgende:[..]
De Bie heeft nog een heel boek volgeschreven met brieven aan Memien en de fascinatie die hij opvatte voor deze figuur.
Leuk topic wordt dit, met al die herinneringen.
gewoonweg briljant
de vieze man, de duitleraar
de bergemeester van juinen, trouwens alles gebeurde toch in juinen
die kerel van "maar ik mag niet van mij moeder"
en dat typetje dat alleen maar in voegwoorden praatte "want daarom dus dat dan dan daardoor niet kan want omdat daarom de mogelijkheid niet bestond wegens daarom"
quote:Inderdaad.
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:16 schreef shmoopy het volgende:
Leuk!Ik heb ze erg gemist ten tijde van Pim Fortuyn,
Een zoektocht naar Juinen levert tegenwoordig het volgende op:
.
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 00:07 schreef Grobbenkuiken het volgende:Een zoektocht naar Juinen
Leuk!
quote:
Hang de vlag uit en stel de video in. Voor alle fans brengt de VPRO een eenmalige, maar superlange terugblik op het fantastische duo Koot en Bie.Terugkeek
Van Kooten en De Bie komen na 5,5 jaar afwezigheid weer even terug op tv. De VPRO krijgt vaak verzoekjes van kijkers of hun favoriete serie herhaald kan worden. Op 16 november zal dan eindelijk zover zijn. De VPRO zal uitgebreid terugblikken, oftewel een 'terugkeek' van anderhalf uur. Er wordt van alles uit de oude doos gehaald, van Simplisties Verbond, De vieze man tot De Duitse Leraar en Jacobse en Van Es. Van Kooten en De Bie drukten vooral in de jaren '70 en '80 een groot stempel op het denken in Nederland.Topvijf
Gedeeltelijk staat de inhoud van het programma al vast, maar de kijker mag zijn stem ook laten horen. Vanaf 18 oktobergaat de site www.vpro.nl/kootenbie online, en daar kunnen de oude fans hun favoriete fragmenten opgeven. Uit deze stemmen volgt een topvijf, en deze worden naast de favoriete fragmenten van de twee heren zelf uitgezonden.
Carla wil samen met haar zoon Frank van Putten hun kerstboom met kluit weer uit het bos halen. Die blijkt het echter niet overleefd te hebben. Ze kopen er daarom maar één bij de benzinepomp.
Zij zal samen met Frank van Putten een bandplooibroek voor hem kopen. Het parkeren van de auto is een probleem. Frank loodst haar. Maar Carla kan niet parkeren. Hij wel, maar hij heeft geen rijbewijs.
Carla zou best een schoonzoon willen hebben. Frank heeft echter wat anders in zijn gedachten. Maar hij heeft alleen zijn moeder. En daar is hij voor behandeld...
Carla: "Raar mens ben ik, hè"
quote:idd "dus u wilt zeggen dat het komt door die en die.. nee ik zou willen zeggen dat het komt door die en die"
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:48 schreef Soundlevel het volgende:
[afbeelding]Drs Klavan, Oostblokdeskundige; ook heel goed !!
Arie: En die koning heette Herodotus.
Gé: Die alle kleine kinderen opat.
Arie: Behalve Jezus, omdat die in dat mandje dreef.
Gé: Oja, nou weet ik het weer. Met die vallende ster.
Arie: En toen dat mandje met Jezus naar de Open Zee dreef toen spleet de zee in tweeën, dat Jezus niet zou verdrinken en natworden.
Gé: Maar hij had dus niets te eten.
Arie: Hij at herten en runderen. En dat sliep allemaal bij elkaar, met de lammen en de leeuwen. Dat vonden ze een eer, om door Jezus te worden opgegeten.
Gé: Rauw?
Arie: Nee, eerst roosterde hij ze op een brandend braambos.
Gé: En als hij dan dorst had?
Arie: Dan sloeg Jezus met zijn staf op een berg en dan kwam daar bier uit.
Gé: Het is goed om in deze donkere dagen weer eens bij die dingen stil te staan.
Arie: Precies. Daarvoor hebben ze Kerstmis ook voor ingevoerd
Geen idee meer welk typetje ongeveer zo praatte. .
Wat ik me trouwens afvraag, waarom is dit nog niet op een DVD-box? Ze gooien zelfs ome willem op DVD, dus waarom dit niet?
Aad van der Naad en Diana Charité, buurman en buurvrouw
"En dattie dan de hele dag boodschappen gaat doen met mijn lippestik op zijn wangen zonder dattie het zelf weet - nou daar zit ik gewoon van te soppen!"
quote:Er zijn al aardig wat dvd's van Koot & Bie hoor!
Op zaterdag 11 oktober 2003 00:20 schreef SunChaser het volgende:
1,5 uur is veel te kort trouwens.Wat ik me trouwens afvraag, waarom is dit nog niet op een DVD-box? Ze gooien zelfs ome willem op DVD, dus waarom dit niet?
quote:Nee, verzameld stuf, wist niet dat er DVD's van waren.
Op zaterdag 11 oktober 2003 00:22 schreef UFOtje het volgende:[..]
Er zijn al aardig wat dvd's van Koot & Bie hoor!
Of bedoel je echt alleen boxen (seizoen) ?
en dat typetje dat telken zijn pijp in zn mond rondraait van de ene naar de andere kant
In 1974 en in 1977 kregen Kees van Kooten en Wim de Bie de Zilveren Nipkow Schijf. Dat ze deze felbegeerde prijs van de televisiecritici na drie jaar alweer voor de tweede keer kregen, was tamelijk bijzonder en in ieder geval uniek, maar nu ook weer niet zoveel gekker dan het feit dat zij de Nipkow Schijf in 1975 en 1976 niet gekregen hadden. Aan hun programma's lag dat niet. Iedere keer weer waren ze bij de nominaties, waaruit, na discussie, tenslotte de winnaar te voorschijn komt.
"Nu weer eens een ander", zei men echter in 1975.
En in 1976 zei men: "Ja, maar ze hebben hem twee jaar geleden al gehad".
En in 1977 zei de jury: "Maar er zijn toch ook nog een heleboel andere goede programma's geweest!"
"Maar geen betere", was toen het antwoord, en Koot en Bie kregen voor de tweede keer de Zilveren Nipkow Schijf.
Daarmee wilden de critici hun hoge waardering uitdrukken voor de onverpoosde creativiteit van het tweetal, en tegelijkertijd zag men het als een soort afkoopsom voor de komende jaren. Want het ging maar door! Het Simplisties Verbond; tuinman Harkema; de inzamelingsactie voor Joey; "De Naaimachine" (parodie op het Theater van de Lach); mr. Onno van der Panne; de VPRO-ledenwerving met Wim Kan als Haagse ambtenaar; de Haagse vrije jongens Tedje van Es en F. Jacobse; de Tegenpartij; de Bewakers van de Kwaliteit; Cor van der Laak met zijn Cock en zijn zoon Ab; Ralph Ternauw en zijn vrouwtje Thea; de parodie op Bagwan; Manjana met lokale Haagse reclame; de terugkeer naar het ouderlijk huis in de oorlog; Kees en z'n hond Willem; Juinen; schatgraven bij Austerlitz; het Gala van het Gouden Hoofd; de Vieze Man; Walter de Rochebrune; Pamuk de Turkse gastarbeider; de broers Gé en Arie Temmes in de oorlog; lente in Parijs; de volwasseneversie van "Achterwerk in de kast"; Wim als de heer Van Bangen en Kees als minister Brinkman na de PC Hooftaffaire; enzovoort, enzovoort.
Het hield maar niet op en het houdt maar niet op. Dus elke keer weer verschenen Van Kooten en De Bie op het nominatielijstje en elke keer nam iemand de taak op zich te roepen: "Maar ze hebben er al twee gehad en er is toch ook zoveel ander moois en goeds en opbeurends!".
En dat was ook zo.
Iedere winnaar van de Zilveren Nipkow Schijf na 1977 was een winnaar "in his own right". Maar toch, als nagel in onze doodkist, als een doorn in ons vlees, bleven Kees en Wim maar bezig Zilveren Nipkow Schijfprogramma's te maken.
Dit jaar hebben de televisiecritici, het afhouden moe, daarom besloten een definitief einde te maken aan het dilemma en een definitieve eindprijs aan Van Kooten en De Bie toe te kennen die voor de rest van hun leven geldig is.
Na enig gedelibereer werd besloten er de naam "Ere Nipkow Schijf" aan te verbinden en er een briljantje aan te hechten. Om het niet al te leuk en ingewikkeld te maken werd er van afgezien de schijf te voorzien van een groeibriljantje, dat elk jaar vergroot zou kunnen worden.
We hebben er één schijf van gemaakt, om de onverbrekelijkheid van het duo nog eens te benadrukken. Maar we hebben tegelijkertijd de schijf doormidden laten zagen, want wie zijn wij om het duo te verbreken in een strijd op wiens schoorsteen om niet te spreken van de zitkuil deze kostbare onderscheiding mag prijken. Kees van Kooten en Wim de Bie krijgen dus ieder een helft.
Beide helften hebben we voorzien van een briljantje.
En dat moet genoeg zijn voor de eerstkomende twintig jaar.
quote:Klassieker.
Op zaterdag 11 oktober 2003 00:57 schreef Viola_Holt het volgende:
"ik wil een vriendin met lekkere lingerie"
"maar ik heb geen vriendin"
Net als : 'Maar ik word eraan geholpen.'
quote:op 10 november komt er een box met 11 dvds uit : Het Voorlopig Verzameld Werk
Op zaterdag 11 oktober 2003 00:20 schreef SunChaser het volgende:
1,5 uur is veel te kort trouwens.Wat ik me trouwens afvraag, waarom is dit nog niet op een DVD-box? Ze gooien zelfs ome willem op DVD, dus waarom dit niet?
quote:ge-wel-dig
Op zaterdag 11 oktober 2003 01:17 schreef Skull-splitter het volgende:
"Ik wil zwieren en zwaaien met een blonde DEL!"
Ik heb die LP nog met 'Op hun pik getrapt' van Jacobse en Van Es
Jacobse en Van Es, vrije jongens
Van Kooten en de Bie, directeuren
Kor en Cock van der Laak
quote:De tegenpartij was ook niets anders dan LPF avant la letre
Op zaterdag 11 oktober 2003 13:34 schreef Bauhaus het volgende:
Grappig hoe actueel "Onze god is de beste" van De Positivoos is
quote:Inderdaad, als ze toen met de verkiezingn hadden meegedaan, hadden ze hoog kunnen scoren, ze waren er zelf van geschrokken destijds
Op zaterdag 11 oktober 2003 13:41 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
De tegenpartij was ook niets anders dan LPF avant la letre
1. Winterklaar.
2. De nieuwe artiesten.
3. Wiet, zo niet!
4. Wo ist der Bahnhof?
5. De neven 3.
`Als een koopster bereid is met de benen wijd te gaan, dan geldt dat bij ons als gespreide betaling.`
Dat het maar niet wordt gemist.
Tong verheugt zich er al op.
Ik wil graag de Vieze Man (met de paaskuikentjes), Diana Charitee
en de Duitse Leraar die gezellig gaat winkelen.
Heb al gestemd!
quote:Ditto!
Op donderdag 13 november 2003 23:55 schreef tong80 het volgende:
Klein herinneringsschopje.Dat het maar niet wordt gemist.
Tong verheugt zich er al op.
Jammer dat ik de famille over de vloer heb en de helft van de tijd gastvrouw moet zijn.
Naja, het zit hem in de timing.
Leuk leuk leuk leuk leuk!
quote:
Beste stemmer,Graag wilden wij u bedanken voor uw medewerking aan de verkiezing van de favorietste Van Kooten & De Bie-scènes. Het resultaat van de stemming zal zondag aanstaande te zien zijn in het VPRO-programma De Terugkeek van Van Kooten en De Bie (20.25 uur, Nederland 3).
Wij vroegen u een Top Vijf samen te stellen en omdat de stroom van verzoeken zo overweldigend groot was, besloten wij de gehele uitzending te besteden aan uw keuze. Daarom bestaat het programma uit de Top Achttien van de kijkersfavorieten. Waarom achttien scènes? Omdat wij, in de ons ter beschikking gestelde anderhalf uur, van de duizenden aanvragen slechts achttien favorieten konden plaatsen! Wij hopen dat u niet teleurgesteld bent als uw keus niet is gehonoreerd.
Wij wensen u een prettige terugkeekavond.
Met simplistiese groeten,
Kees van Kooten & Wim de Bie
quote:Hier ook
Op zondag 16 november 2003 10:15 schreef Cynix ® het volgende:
* Cynix ® gaat zeker ff de video instellen.
quote:heb je "de tegenpartij" wel eens gezien????
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:16 schreef shmoopy het volgende:
Leuk!Ik heb ze erg gemist ten tijde van Pim Fortuyn,
aardige persiflage van LPF (al bestond deze nog lang niet) !!! na het lezen van jou reactie raad ik je deze zeker aan!!!
[Dit bericht is gewijzigd door geniet_nooit_metmate op 16-11-2003 14:20]
Maar toch, ik kijk er de hele week al naar uit.
Net even gekeken naar het fragment waar Mehmet Pamuk bij de groenteboer in vlekkeloos Nederlands Hollandse pot koopt.
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ibg/kijken_02-bb.rm
1 - Wo ist der Bahnhof? (Gé en Arie Temmes)
2 - Winterklaar en De Oprichting van de Tegenpartij (Jacobse en Van Es)
3 - Over inburgeren gesproken! (De Groenteman en de Turk)
4 - Dit is Juinen (Burgemeester Van der Vaart en wethouder Hekking)
5 - Bonbon (De Vieze Man)
Vooral die laatste is geniaal!!!
quote:Ik heb gelukkig 3 en 5 al op DVD, maar ga zeker kijken vanavond
Op zondag 16 november 2003 14:29 schreef kamagurka het volgende:1 - Wo ist der Bahnhof? (Gé en Arie Temmes)
2 - Winterklaar en De Oprichting van de Tegenpartij (Jacobse en Van Es)
3 - Over inburgeren gesproken! (De Groenteman en de Turk)
4 - Dit is Juinen (Burgemeester Van der Vaart en wethouder Hekking)
5 - Bonbon (De Vieze Man)
quote:Ik moet er altijd aan denken als ik ergens bonbons zie liggen. Ik kan me maar moelijk inhouden om de vieze man na te gaan doen
Vooral die laatste is geniaal!!!![]()
quote:Die is zo gruwelijk ranzig... echt fantastisch gewoon. Ik kwam niet meer bij.
Op zondag 16 november 2003 14:29 schreef kamagurka het volgende:
Dit is de uiteindelijke top5:5 - Bonbon (De Vieze Man)
Vooral die laatste is geniaal!!!
![]()
Ik heb er nu al zin in, vanochtend nog via internet wat stukjes gekeken en de slappe lach zat er al goed is zegmaar. Dat wordt wat
Ik ga kijkeeeeeeenn
quote:Ik lag net in mijn eentje al in een deuk om deze foto, dus dat wordt wat.
Op zaterdag 11 oktober 2003 13:32 schreef Tedje_van_Es het volgende:
quote:Ja cool is dat he, dat bij het zien van sommige foto's van typetjes je al helemaal dubbel ligt
Op zondag 16 november 2003 19:30 schreef Modus het volgende:[..]
Ik lag net in mijn eentje al in een deuk om deze foto, dus dat wordt wat.
.
[Dit bericht is gewijzigd door DJ_Robbie op 16-11-2003 20:02]
quote:vast wel op www.uitzendinggemist.nl
Op zondag 16 november 2003 19:41 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Wordt het herhaald of wordt het online gezet de uitzending ?
Ik ga zo uiteten en mijn video heeft helaas zijn beste tijd gehad...
Hier wat op het net geplaatjes stukjes trouwens erg geniaal:
¤ 199,-
Hoeveel tienduizenden videorecorders in Nederland zouden dit straks gaan opnemen? .
vond Dirk het beste
De leukste vond ik:
-Vieze man -Bonbonnetje
-Wo ist der Bahnhof-Schets van de netniet generatie Arie & Ge
quote:de Bie.
Op zondag 16 november 2003 21:53 schreef TrenTs het volgende:
Wie speelde Dirk eigenlijk? Ik twijfelde.
quote:Ik moest er wel om lachen, echt zo'n doorsnee achterbuurt zuiplap.
Op zondag 16 november 2003 21:54 schreef milagro het volgende:[..]
de Bie.
quote:Da's best zonde.
Op zondag 16 november 2003 21:56 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Shit die met dat Bonbonnetje had ik wel willen zien... net gemist...
quote:Hoe ging het precies ?
Op zondag 16 november 2003 21:57 schreef TrenTs het volgende:[..]
Da's best zonde.
quote:Hij ging een bon bonwinkel binnen en dan wil hij er nogal veel kopen. Ze mogen niet te hard zijn want dan moet-ie zo werken, het moet een feestje zijn. Hij heeft er eentje gekozen maar wil eerst proeven. De eerste eet-ie op maar 'per ongeluk' slikt-ie 'm door. Daarna proeft-ie er nog eentje en dan begint-ie echt moeilijk ranzig te zuchten en te steunen en te slikken en te slobberen. Dan slikt-ie 'm door en zegt-ie dat-ie heel vies is en dat-ie eigenlijk moet overgeven. Aangezien dat niet in de winkel kan gaat-ie maar snel weg en komt-ie een andere keer wel terug om verder te proeven. Eenmaal buiten rent-ie de volgende winkel in om daar weer te gaan proeven.
Op zondag 16 november 2003 21:57 schreef DJMarcel.nl het volgende:[..]
Hoe ging het precies ?
quote:Nee er zaten best minder grappige fragmenten in, je krjigt er een beter beeld van als je die DVD"s bekijkt. Ik vond het zelf ook niet echt spetterend...
Op zondag 16 november 2003 21:59 schreef RichardQuest het volgende:
Ik had het nog nooit gezien, maar het viel me vies tegen....waarschijnlijk omdat het zo de hemel in is gepraat de afgelopen dagen
quote:Ik wel.
Op zondag 16 november 2003 22:00 schreef milagro het volgende:
Ik heb nog ergens een LP leggen van Jacobse en van Es
Ik heb alleen godverdegodver geen platenspeler meer
quote:
Op zondag 16 november 2003 22:01 schreef Modus het volgende:
Frank van Putten = BHFH..
quote:Die zijn best ka$$a.
Op zondag 16 november 2003 22:03 schreef Tijn het volgende:
Leuk, maar wel erg korte fragmentjes zegToch maar eens naar die DVDs gaan kijken
quote:En dan ook 'Molluwe' met een trein er al bij getekend
Op zondag 16 november 2003 21:58 schreef Skwish het volgende:
TurkenburgBlankstad met pasjes binnenkomen
![]()
![]()
Leuk om allemaal eens te zien. De meeste filmpjes kende ik nog niet, want vanwege m'n leeftijd heb ik alleen de laatste paar jaren echt actief kunnen zien, jammer genoeg. Dat waren weer anderhalf uur vermakelijke televisie
quote:Een medestander.
Op zondag 16 november 2003 22:03 schreef Dodec het volgende:
Ik had gehoopt op meer Vieze Man.
quote:Dat viel mij ook al op!
Op zondag 16 november 2003 22:04 schreef Vork het volgende:[..]
En dan ook 'Molluwe' met een trein er al bij getekend
Scheurgras
Voor degene die t gemist heeft, herhaling za. 22-11 14.30u. ned 3.
quote:Wat verwachtte je eigenlijk, een cabaretprogramma? Dit materiaal maakten ze iedere week, 20 jaar lang. Pure waanzin. Er valt geen beste van compilatie van deze 2 te maken.
Op zondag 16 november 2003 21:59 schreef RichardQuest het volgende:
Ik had het nog nooit gezien, maar het viel me vies tegen....waarschijnlijk omdat het zo de hemel in is gepraat de afgelopen dagen
En op het eind de vieze man met die video te zien pielen, geweldig.
quote:Die probeerde ik vanmiddag on-line te bekijken maar dat ging totaal niet, was blij dat die er bij zat.
Op zondag 16 november 2003 22:08 schreef bolus het volgende:
3 woorden : DE ALLEENSTAANDE VANDAAL
quote:Genotuleerd...
Op zondag 16 november 2003 22:07 schreef NewOrder het volgende:
Opvallend hoe actueel sommige stukken nog zijn. Alsof er in al die jaren niets veranderd is.Voor degene die t gemist heeft, herhaling za. 22-11 14.30u. ned 3.
quote:Vogellepoep
Op zondag 16 november 2003 22:07 schreef spacemangraig het volgende:
Die sla-plantjes
quote:Nee, geen cabaretprogramma. Ik had iets in de richting van Jiskefet verwacht. Wat ik daarvan gezien heb vind ik beter dan wat ik van K&B het gezien.
Op zondag 16 november 2003 22:09 schreef the-O het volgende:[..]
Wat verwachtte je eigenlijk, een cabaretprogramma? Dit materiaal maakten ze iedere week, 20 jaar lang. Pure waanzin. Er valt geen beste van compilatie van deze 2 te maken.
En gelukkig, Klavan was er weer.En op het eind de vieze man met die video te zien pielen, geweldig.
insidersjoke: wat? dat!
Toppers zijn:
Moeder en zoon van Putten
Jacobse en van Es (en dan vooral dat stukje van de tuin 'winterklaar maken')
De vieze man
De inval in het 'drugspand' van Juinen
quote:zo'n harde?
Op zondag 16 november 2003 22:46 schreef Ache-T het volgende:
ik heb me helemaal de krampen gelachen.... mag ik een bonbonnetje
quote:Ik vind jiskefet oha. (zeker vroeger) ook beter. Maar zonder Koot en Bie had dat dus nooit bestaan.
Op zondag 16 november 2003 22:26 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Nee, geen cabaretprogramma. Ik had iets in de richting van Jiskefet verwacht. Wat ik daarvan gezien heb vind ik beter dan wat ik van K&B het gezien.
De bonbon is echt nog steeds
quote:Vooral dat gefrustreerde gestamp van Hekking
Op zondag 16 november 2003 22:48 schreef nozem het volgende:
Geniale stukjes, al was Dirk in mijn herinnering altijd leuker en waren Koos Koets en Robbie Kerkhof prima neergezet, maar niet echt grappig.Toppers zijn:
Moeder en zoon van Putten
Jacobse en van Es (en dan vooral dat stukje van de tuin 'winterklaar maken')
De vieze man
De inval in het 'drugspand' van Juinen
Hij lijkt op Maxime Verhagen.
quote:wat denk je, zou het ze daar om te doen geweest zijn?
Op zondag 16 november 2003 23:01 schreef TrenTs het volgende:
Wat ik zo mooi vind is dat veel van die overtrokken personages zo hard terugkomen in het dagelijks leven.
quote:
Op zondag 16 november 2003 23:01 schreef milagro het volgende:[..]
wat denk je, zou het ze daar om te doen geweest zijn?
1.
2.
3.
4.
5.
Ik vond niet alles even leuk en vooral sommige dingen ook niet leuk. Ik heb vroeger genoeg leukere dingen gezien van ze. Ook wel jammer dat 'Ballen in m'n buik' er niet bij zat. Ik herinner me nog dat ik als uk dat met Oud & Nieuw op tv zag en dat ze vonden dat ik dat beter niet kon zien
quote:Deze vond ik ook erg sterk ja.
Op zondag 16 november 2003 23:14 schreef De_Schaduw het volgende:
Mijn top 5 van vanavond:1.
quote:Dat klinkt als een hele strakke combinatie!
Op zondag 16 november 2003 23:17 schreef Profesor het volgende:
HEt vieze mannetje met duitse leraar was leuker!
maar lieten ze niet zien..
quote:Jammer dat 'daarginds daar leggen 'r twee' er niet bij zat.
Op zondag 16 november 2003 23:35 schreef Dezz het volgende:
De Vieze Man
quote:Die kan ik me niet herinneren.
Op zondag 16 november 2003 23:50 schreef SunChaser het volgende:
De vieze man met Simon Carmiggelt was fantastsisch.
quote:Vieze man was toch altijd samen met Walter de Rochebrun?
Ze hebben door de tijd heen ook vaak missers gehad (logisch) waaronder imo absoluut de gebroeders Temmes. Daar heb ik nooit een kloot aangevonden, te traag, zenuwachtig... ik kreeg daar altijd al erg veel jeuk van.
Maar de alleenstaande vandalist is dan weer van eenzame klasse
quote:Heb hem ook keurig op video opgenomen en zit er nu stukjes van te bekijken.
Op zondag 16 november 2003 20:24 schreef DennisMoore het volgende:
De videoband staat klaar!.
Hoeveel tienduizenden videorecorders in Nederland zouden dit straks gaan opnemen?
.
Heb alle Koot en Bie afleveringen altijd gezien en kan ze mij bijna allemaal weer letterlijk voor de geest halen vanaf hun "clichee-mannetjes"-tijd.
Geweldige televisie blijft het en geweldige grime ook.
Sommige dingen waren iets te verouderd naar mijn smaak, ik moest echt ff terugdenken soms, maar andere stukken waren weer tijdloos.
Wo ist der Bahnhof en wie Joost kent mag het zeggen.
quote:Ik niet alles maar toch zeker wel 80%. Het blijft ontzettend knap om 20 jaar lang vernieuwend en vooral erg humoristisch te blijven.
Op maandag 17 november 2003 01:01 schreef golfer het volgende:
Heb alle Koot en Bie afleveringen altijd gezien en kan ze mij bijna allemaal weer letterlijk voor de geest halen vanaf hun "clichee-mannetjes"-tijd.
Opvallend ook hoe actueel sommige dingen nog zijn. De Tegenpartij, de (mislukte) integratie, de oorlogstrauma's, sexuele intimidatie, praatgroepen voor van alles en nog wat.
* Cynix ® gaat sparen voor de DVD-box.
quote:Goede investering, de moeite waard.
Op maandag 17 november 2003 03:03 schreef Cynix ® het volgende:
* Cynix ® gaat sparen voor de DVD-box.
Er kon "vroeger" geen zondagavond voorbij gaan of we zaten met het hele gezin naar Kees en Wim te kijken en soms, later na afloop op "De Kring" (kunstenaars/journalisten/intelluelen/sociëteit in Amsterdam) kwamen we dan vooral Kees tegen en heb ik met hem nogal eens gebiljard, waarbij hij altijd net iets beter was dan ik.
quote:De vieze man met de wandelaar en zijn hondje dan
"til je d'r wel eens op? is zeker een teefje ,hè?"
of dat-ie een wandelaar helemaal nat spettert door met zijn auto door een regenplas te rijden..
"helemaal nat, je broek oh oh oh, plakt zeker tussen je benen nu, bah"
quote:en die wandelaar is dan als ik het goed heb ook nog de duitsleraar
Op maandag 17 november 2003 08:10 schreef milagro het volgende:[..]
of dat-ie een wandelaar helemaal nat spettert door met zijn auto door een regenplas te rijden..
"helemaal nat, je broek oh oh oh, plakt zeker tussen je benen nu, bah"
quote:volgens mij niet, maar weet niet zeker.
Op maandag 17 november 2003 08:46 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
en die wandelaar is dan als ik het goed heb ook nog de duitsleraar
quote:Is ook online te bekijken.
Op maandag 17 november 2003 10:07 schreef BobRooney het volgende:
de alleenstaande vandaal [afbeelding]
quote:Hoezo satire op het koninklijk huis?
Op maandag 17 november 2003 09:44 schreef Klefbefje het volgende:
Mr.P achter de piano, "I want to fuck you" en dan die ondertiteling erbij![]()
Was trouwens het enige stukje dat ik niet kende, was dan ook uit de begintijd.
quote:Mr. P is geen lid van het KH
Op maandag 17 november 2003 10:19 schreef Dodec het volgende:[..]
Hoezo satire op het koninklijk huis?
En we keken dan ook massaal...bijna 2,3 miljoen kijker voor van Kooten en de Bie.
Ik heb in een deuk gelegen om de Alleenstaande Vandaal en de Tegenpartij en Dirk de Pens.
quote:ow das waar
Op maandag 17 november 2003 10:21 schreef milagro het volgende:[..]
Mr. P is geen lid van het KH
quote:Hij was goeeeeeeeeeed
Op maandag 17 november 2003 11:15 schreef Shainie het volgende:
Mooi hoor, de terugkeek. Jammer dat het zo kort was en dat Cor van der Laak er niet bij zat. Prachtig: pedovies, oudere jongere Koos Koets (die types heb je in Den Haag nog veel rondlopen) , prof. Akkermans (LPF ministers!) en De Vrije Jongens Jacobse en Van Es. Zo knap dat van Kooten en De Bie toen al met dingen bezig waren die nu pas echt actueel zijn zoals de mislukte integratie.
Ga nu toch maar eens uitkijken naar een dvd-speler.
Ik ga maar eens sparen voor de box, dan heb ik hem eind volgend jaar wel..
quote:En de wethouder die steeds vooraan gaat staan om goed in beeld te komen
Op maandag 17 november 2003 11:25 schreef Dodec het volgende:
Kom allemaal naar de Indoor Kerstcross in Juinen.
quote:zit te kijken nu
Op maandag 17 november 2003 10:17 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Is ook online te bekijken.
Erg leuk.
quote:Geweldig!
Op zondag 16 november 2003 22:08 schreef bolus het volgende:
3 woorden : DE ALLEENSTAANDE VANDAAL
En die bus die hij nog trapte op het einde... die stopte dus..
quote:Ja dat leek niet gepland
Op maandag 17 november 2003 11:36 schreef Icicle het volgende:[..]
Geweldig!
Heb een hoop dvd's, maar die zat er niet bij.. Nieuw voor mij
Dat joggingpakje, dat matje, TOPPIE!En die bus die hij nog trapte op het einde... die stopte dus..
quote:Volgens mij wás het ook niet gepland!
Op maandag 17 november 2003 11:37 schreef milagro het volgende:[..]
Ja dat leek niet gepland
Wat een adrenaline heeft die Vandaal zeg!
quote:Die items waren toen ook actueel.
Op maandag 17 november 2003 11:15 schreef Shainie het volgende:
Zo knap dat van Kooten en De Bie toen al met dingen bezig waren die nu pas echt actueel zijn zoals de mislukte integratie.
quote:Die scene gaat nog even door: Van Kooten loopt naar de busschauffeur, denk om uit te leggen wie hij is
Op maandag 17 november 2003 11:36 schreef Icicle het volgende:
En die bus die hij nog trapte op het einde... die stopte dus..
quote:Ze begonnen begin jaren 90 ook al over internet te babbelen terwijl toen echt NIEMAND ook maar enig idee had wat dat was!!
Op maandag 17 november 2003 11:40 schreef What het volgende:[..]
Die items waren toen ook actueel.
Conclusie: er is in 10 a 20 jaar geen reet veranderd.
Vooral de vieze man, die kop die 'ie trekt als 'ie dat bonbonnetje stukbijt!
quote:Ik keek naar die sketch van de Gerrit Braks-fanclub, ik dacht eerst dat dit nieuw was vanwege Frans Bauer en Paul de Leeuw.
Op maandag 17 november 2003 11:47 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ze begonnen begin jaren 90 ook al over internet te babbelen terwijl toen echt NIEMAND ook maar enig idee had wat dat was!!
quote:Haha! improviseren!
Op maandag 17 november 2003 11:41 schreef SunChaser het volgende:[..]
Die scene gaat nog even door: Van Kooten loopt naar de busschauffeur, denk om uit te leggen wie hij is
Werelds stukje
quote:Dat zat toch in Keek op de week?
Op maandag 17 november 2003 11:47 schreef kamagurka het volgende:
Ze begonnen begin jaren 90 ook al over internet te babbelen terwijl toen echt NIEMAND ook maar enig idee had wat dat was!!
quote:
Op maandag 17 november 2003 11:56 schreef julekes het volgende:
Die scene met de groentenboer die als een debiel tegen de allochtoon praat
Hoe zeg ik vitaminen in het Turks? Oja, isse goed, zitte beestjes in, atomen.
quote:Beestjes?!?
Op maandag 17 november 2003 12:02 schreef SunChaser het volgende:
zitte beestjes in
quote:Rustig, straks spuug ik mn koffie nog over mn monitor als ik er aan terugdenk.
Op maandag 17 november 2003 12:02 schreef SunChaser het volgende:[..]
Hoe zeg ik vitaminen in het Turks? Oja, isse goed, zitte beestjes in, atomen.
quote:En die Turk maar schitterende Nederlandse volzinnen in elkaar draaien.
Op maandag 17 november 2003 12:04 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Rustig, straks spuug ik mn koffie nog over mn monitor als ik er aan terugdenk.
quote:Ik gebruik nog steeds de term "overmatie"
Op maandag 17 november 2003 12:01 schreef What het volgende:[..]
Dat zat toch in Keek op de week?
De woorden: "duizelingwekkende hoeveelheid informatie" come to mind.
Keek op de week was volgens eigen zeggen hun hoogtepunt! Wat ik toen ook een erg sterke sketch vond (was alweer later) was een dominee (van Kooten) die met een stroboscoop op de achtergrond rappend zijn christelijke boodschap aan de jongeren voordroeg
quote:info stress
Op maandag 17 november 2003 12:01 schreef What het volgende:[..]
Dat zat toch in Keek op de week?
De woorden: "duizelingwekkende hoeveelheid informatie" come to mind.
quote:Die enge blik in de camera.
Op maandag 17 november 2003 11:27 schreef DJ_Robbie het volgende:[..]
En de wethouder die steeds vooraan gaat staan om goed in beeld te komen
quote:DVD Outlet Kooten & de bie - bibliotheek (11 dvd) DVD 159.95 0.99 160.94
Op maandag 17 november 2003 11:23 schreef milagro het volgende:Ik ga maar eens sparen voor de box, dan heb ik hem eind volgend jaar wel..
quote:En hoe hij die bloempot met dat wietplantje kapottrapt.
Op maandag 17 november 2003 12:27 schreef Dodec het volgende:[..]
Die enge blik in de camera.
ik heb een watje in mn oor dat ik dat wat ik op een datje opneem..
Ja zo hoeft voor mij niet meer hoor
...Ik ben gepolst, inderdaad!
En de zoon van Putten die geen leuke meneer wilde
En dan nog eens en nog eens en nog eens.
Die DVD tape ik over een paar jaar wel van iemand anders.
'Ik wil één type van deze bonbon.'
quote:gatver wat een vieze bonbon, ik moet er bijna van kotsen, blu blu dat zal ik hier maar niet doen, bah wat een vieze bonbon
Op maandag 17 november 2003 16:09 schreef tong80 het volgende:
Ik heb het opgenomen en ga er stilletjes van genieten.En dan nog eens en nog eens en nog eens.
Die DVD tape ik over een paar jaar wel van iemand anders.
'Ik wil één type van deze bonbon.'
en dan die bonbon mevrouw die na de tijd heel twijfelachtig toch maar die bonbon gaat proberen ... briljant
Maar ik heb haar op DVD staan, met Martin Simek
De eenzame vandalist, bon-bons en Wo is dat Bahnhof? vond ik de leukste...
quote:Ik voel me plots oud.
Op maandag 17 november 2003 16:46 schreef sweek het volgende:
Ik kende ze helemaal niet, maar vond het erg leuk!De eenzame vandalist, bon-bons en Wo is dat Bahnhof? vond ik de leukste...
Stel je voor het cabaret van Spijkers. Maar dan leuker.
Iedere zondagavond 3 kwartier op de actualiteit inspelend.
25 jaar lang.
quote:Veel en veel leuker
Op maandag 17 november 2003 17:08 schreef tong80 het volgende:[..]
quote:*snik*
Op maandag 17 november 2003 17:08 schreef tong80 het volgende:[..]
Ik voel me plots oud.
Iedere zondagavond 3 kwartier op de actualiteit inspelend.
25 jaar lang.
* kama bijna tong80 in de armen valt
quote:Ten tijden van Pim Fortuin hadden ik en m'n meissie het erover.
Op maandag 17 november 2003 17:29 schreef kamagurka het volgende:[..]
*snik*
* kama bijna tong80 in de armen valt
Wat zouden ze hier van gemaakt hebben.
quote:Wim was zeker Pim geweest!
Op maandag 17 november 2003 17:32 schreef tong80 het volgende:[..]
Ten tijden van Pim Fortuin hadden ik en m'n meissie het erover.
Wat zouden ze hier van gemaakt hebben.
quote:Kees was Martijn Fortuin geweest zeggende dat ie niet de actualiteit zocht.
Op maandag 17 november 2003 17:37 schreef kamagurka het volgende:[..]
Wim was zeker Pim geweest!
Kees een van dat nare advocatenduo
En dan als een Hekking voor de presentator gaan staan.
Was te gemakkelijk.
Mevrouw Balkenende waarschijnlijk.
Met hetzelfde haar als haar man.
quote:O god ja!
Op maandag 17 november 2003 17:39 schreef tong80 het volgende:[..]
Kees was Martijn Fortuin geweest zeggende dat ie niet de actualiteit zocht.
En dan als een Hekking voor de presentator gaan staan.
Wim had weer een heel aardige heinsbroek neer kunnen zetten in een platte opel mantra ipv een britse slee
quote:Nee, helaas niet die sketch. Geen meneer Foppe met natte broek. Dat 't zo klef aan de benen kleeft... en zo plakt in 't naadje... dat je dat zo nat voelt... en dat je de broek thuis van je benen moet stropen... en dan zo over de kachel hangen... en dan met je vochtige benen zo tegen elkaar...
Op maandag 17 november 2003 17:03 schreef M.ALTA het volgende:Was die Vieze Man er ook bij, die met zijn auto door een plas water rijdt en voorbijgangers een plons water bezorgt ?
.
quote:Dat tuitmondje van die bonbonmevrouw.
Op maandag 17 november 2003 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
gatver wat een vieze bonbon, ik moet er bijna van kotsen, blu blu dat zal ik hier maar niet doen, bah wat een vieze bonbon
en dan die bonbon mevrouw die na de tijd heel twijfelachtig toch maar die bonbon gaat proberen ... briljant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |