quote:nope nog niet..
Op zondag 5 oktober 2003 12:22 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Wel poen overhouden voor filmpjes en de rest
Heb die euro al wat opgebracht
of ik ben het geld kwijt
of de machine komt langzaam op gang
verzin wel iets...
Maak op die manier ook een lijstje met associaties die je met het onderwerp hebt.
Op die manier moet er vanzelf een idee uitrollen
zit er niet een knop op de machine waarmee je die Euro weer terugkrijgt
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
agro-in·dus·trie (de ~ (v.))
1 landbouwindustrie
au·to-in·dus·trie (de ~ (v.))
1 productie van auto's
ba·sis·in·dus·trie (de ~ (v.))
1 industrie die machines en grondstoffen voor andere industrieën levert
bio-in·dus·trie (de ~ (v.))
1 industriële vorm van veehouderij, gekenmerkt door een dichte veebezetting en een ver doorgevoerde mechanisatie
groot·in·dus·trie (de ~ (v.))
1 industrie of nijverheid op grote schaal
huis·in·dus·trie (de ~ (v.))
1 industrie waarin thuiswerkers werkzaam zijn => huisnijverheid
in·dus·trie (de ~ (v.), ~ën/~s)
1 productief-technisch bedrijf => nijverheid
2 industrietak
in·dus·trie·be·leid (het ~)
1 overheidsbeleid m.b.t. de industrie
in·dus·tri·eel1 (de ~ (m.), -triëlen)
1 eigenaar van een fabriek => fabrikant
2 [econ.] industrieaandeel
in·dus·tri·eel2 (bn.)
1 tot de industrie, tot de beroepsnijverheid behorend
in·dus·trie·ge·bied (het ~)
1 gebied met voornamelijk industrie als middel van bestaan of dat bestemd is om er industrieën te vestigen => industriezone
in·dus·trie·land (het ~)
1 geïndustrialiseerd land
in·dus·trie·park (het ~)
1 industrieterrein
in·dus·trie·po·li·tiek (de ~ (v.))
1 economisch beleid ter bevordering van industriële productie
in·dus·trie·schap (het ~, ~pen)
1 publiekrechtelijk orgaan ter behartiging van de belangen van de industrie in een bepaalde streek
in·dus·trie·sprei·ding (de ~ (v.))
1 het met opzet verspreiden van industrieën over verschillende uiteen gelegen streken
in·dus·trie·stad (de ~)
1 stad die voornamelijk van industrie leeft
in·dus·trie·tak (de ~ (m.))
1 de binnen één bepaald onderdeel van de industrie werkzame bedrijven
in·dus·trie·ter·rein (het ~)
1 terrein waarop een of meer industriële ondernemingen gevestigd zijn of dat daarvoor geschikt en aangewezen is => industriepark
in·dus·trie·zo·ne (de ~)
1 industriegebied
Eat your heart out .
-edit-
Disclaimer:
Bovengenoemde vormen van het woord industrie zijn slechts om de inspiratie op gang te krijgen. Aan deze lijst kunnen geen rechten ontleend worden, als de foto niet geplaatst wordt omdat besloten wordt dat deze niet over industrie gaat..
[Dit bericht is gewijzigd door portier op 05-10-2003 13:55]
Avondopname in Zollverein, Essen. Deel van een oude steenkoolmijn. Geen filters gebruikt!
/edit: jpeg van gemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 05-10-2003 17:09]
en tegen tijd dat je eruit bent betrekt de lucht
quote:Zou je hem als .jpg af kunnen leveren? Dank u vriendelijk
Op zondag 5 oktober 2003 13:54 schreef Leonardo1504 het volgende:
[afbeelding]
Avondopname in Zollverein, Essen. Deel van een oude steenkoolmijn. Geen filters gebruikt!
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 13:55 schreef Ouwesok het volgende:
En dan kan het grote aanvullen en wegstrepen beginnenen tegen tijd dat je eruit bent betrekt de lucht
![]()
De vorige keer gokte ik op een top 5 notering, dat lukte net. Wist ik veel dat er nog zoveel mee zouden doen. Daar waag ik me maar niet meer aan.
Kan ik gelijk van de gelegenheid gebrik maken om Offy te feliciteren. Beetje laat maar goed.
Olympus met 24 mm lens:
quote:Ja ik weet dat het gif is, ik zal er zo even een jpg van maken.
Op zondag 5 oktober 2003 14:01 schreef portier het volgende:[..]
Zou je hem als .jpg af kunnen leveren? Dank u vriendelijk
.
done, zie alhier
[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 05-10-2003 14:56]
slish... je kunt het standaard be..eh..slish..naderen en...eeh.. slish.. niet standaard... slish... En... eehh.. slish.. sei die ut standaort doen..slish.. doen ut nie nie-standaort...slish...
quote:Haha...danku
Op zondag 5 oktober 2003 14:14 schreef the-O het volgende:
Kan ik gelijk van de gelegenheid gebrik maken om Offy te feliciteren. Beetje laat maar goed.
En weer een mooie zwart/wit plaat zie ik! Maak jij überhaupt wel eens foto's in kleur?
quote:Kijk even in het Centrale topic ( Fotowedstrijd Oktober 2003 - Centraal topic). Je kan ze naar mij mailen (portier@fok.nl), dan zet ik hem voor je op de server.
Op zondag 5 oktober 2003 18:44 schreef CdFMarshall het volgende:
Ehrmm.. Even een complicatie... Ik wil vanaf heden uiteraard deelnemen, alleen bedenk ik me net dat die pics tegen die tijd on line dienen te staan enneh... ik heb geen website... Hoe krijg ik de uiteindelijke inzending dan ingezonden? oeps
quote:Aaaah...Héérlijk als de regeltjes hap-klaar in een Centraal topic gezet worden!
Op zondag 5 oktober 2003 18:44 schreef CdFMarshall het volgende:
Ehrmm.. Even een complicatie... Ik wil vanaf heden uiteraard deelnemen, alleen bedenk ik me net dat die pics tegen die tijd on line dienen te staan enneh... ik heb geen website... Hoe krijg ik de uiteindelijke inzending dan ingezonden? oeps
quote:
- De foto's kunnen worden ingeleverd door ze op het forum te posten in Fotowedstrijd Oktober - Slowchat en inlever topic, of door ze naar mij, de coordinator, te mailen (portier@fok.nl). Vergeet bij het mailen je nickname niet te vermelden! In beide gevallen zullen de foto's worden geupload naar een speciaal plaatsje op de Fok!server. Deze foto's komen dan ook uiteindelijk in een mooi overzicht-topic te staan. Mocht je persé niet willen dat jouw foto op de Fok!server komt te staan geef dit dan even aan.
quote:Gamma
Op zondag 5 oktober 2003 18:48 schreef Offy het volgende:[..]
Aaaah...Héérlijk als de regeltjes hap-klaar in een Centraal topic gezet worden!
[..]
De laatste foto is voor sommige misschien discutabel.
[Dit bericht is gewijzigd door Fristi op 05-10-2003 20:13]
Die bovenste is ook leuk, maar minder speciaal.
(ik heb sterk het gevoel dat de mensen die in fabrieken werken een groot voordeel hebben..hehe..maar verder laat ik me er niet over uit )
quote:Zeer mooie foto vind ik dit, die kleuren maken het grijze-industrie-gevoel erg kleurrijk!
Op zondag 5 oktober 2003 13:54 schreef Leonardo1504 het volgende:
[afbeelding]
Avondopname in Zollverein, Essen. Deel van een oude steenkoolmijn. Geen filters gebruikt!/edit: jpeg van gemaakt.
quote:Is een bedrijfsexursie ook goed
Op zondag 5 oktober 2003 19:47 schreef Offy het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die onderste foto errug leuk vind, hoewel die misschien beter past in 'industrie gesp. op productie' ...Twijfelgevalletje(en heb je geflitst ofzo? Dat 'open' stukje komt nogal hard over)
Die bovenste is ook leuk, maar minder speciaal.
(ik heb sterk het gevoel dat de mensen die in fabrieken werken een groot voordeel hebben..hehe..maar verder laat ik me er niet over uit
)
En die flits op de onderste foto heeft er inderdaar voor gezorgd dat hij niet erg prettig is om naar te kijken.
BTW. Heeft iemand een idee hoe dit een beetje weg te halen is met Photoshop?
quote:Overdag is er inderdaad veel grijs te vinden, maar 's avonds wordt een deel van het complex met rode lampen verlicht. De blauwe straatlantaarns in de linker onderhoek gaan dan ook aan. De geel/oranje lucht is voornamelijk restlicht van de stad Essen.
Op zondag 5 oktober 2003 20:01 schreef melonovy het volgende:[..]
Zeer mooie foto vind ik dit, die kleuren maken het grijze-industrie-gevoel erg kleurrijk!
quote:Ik dacht dat het een tricky onderwerp zou zijn, zo leest het toch een stuk makkelijker
Op zondag 5 oktober 2003 13:53 schreef portier het volgende:
Disclaimer:
Bovengenoemde vormen van het woord industrie zijn slechts om de inspiratie op gang te krijgen.
Mooie foto's alweer. Kheb nog wel iets wat ik zou kunnen gebruiken, maar kbetwijfel of dat goed genoeg is om het tegen de concurrentie op te nemen.
Volgende keer contrast als onderwerp (zeer klein verschil in de stemming) of toch herfst?
quote:Erg leuke en goede foto inderdaad... Zou er juist niks aan doen. Op deze wijze benadruk je de harde lege plek temidden van de band aan flessen. Zou er als ik jou was zelfs nooit over begonnen zijn. Kun je een leuke filosofische draai aan je foto geven.
Op zondag 5 oktober 2003 20:04 schreef Fristi het volgende:[..]
Is een bedrijfsexursie ook goed
Was een eenmalig bezoek aan een brouwerij.
En die flits op de onderste foto heeft er inderdaar voor gezorgd dat hij niet erg prettig is om naar te kijken.
BTW. Heeft iemand een idee hoe dit een beetje weg te halen is met Photoshop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |