quote:Dat bedoel ik
Op zondag 2 november 2003 08:43 schreef popolon het volgende:
Ok, even lekker crossposten want sommige knuppels willen het maar niet zien:Had 5-2 kunnen zijn
Hoezo lucky?
Gewoon pech dat het maar 3-2 werd.
Unlucky Ajax.
Dat het nou net gebeurd in het pingelgebied, in de laatste minuut bij gelijke stand in een wedstrijd om de koppositie, tja daar kan de scheids ook weinig aan doen.
Iedergeval veel succes nog AZ, laten we samen die PSV-ers naar de UEFA Cup schoppen
quote:Ehm Wesley Sonck kwam met gestrekt been in hoor. Hij moest zelf lachen toen ze de penalty kregen, dat zegt genoeg volgens mij.......
Op zondag 2 november 2003 14:35 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat zeurt iedereen nou, die pingel was terecht.
Die speler van AZ schopt duidelijk de Ajacied, en niet de bal, en dus is het een overtreding.Dat het nou net gebeurd in het pingelgebied, in de laatste minuut bij gelijke stand in een wedstrijd om de koppositie, tja daar kan de scheids ook weinig aan doen.
Iedergeval veel succes nog AZ, laten we samen die PSV-ers naar de UEFA Cup schoppen
quote:Hij kwam op de bal in, niet op de speler
Op zondag 2 november 2003 14:39 schreef thetruth het volgende:[..]
Ehm Wesley Sonck kwam met gestrekt been in hoor. Hij moest zelf lachen toen ze de penalty kregen, dat zegt genoeg volgens mij.......
EDIT:
Dit is geen gestrekt been
EDIT2:
KNVB Spelregels:
Een directe vrije schop wordt toegekend aan de tegenpartij indien een speler één van de zes hieronder volgende overtredingen begaat op een wijze die door de scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig, onbesuisd of als gepaard gaande met een buitensporige inzet:
1. een tegenstander trapt of probeert te trappen;
2. een tegenstander laat vallen of probeert te laten vallen;
3. springt naar een tegenstander;
4. een tegenstander aanvalt;
5. een tegenstander slaat of probeert te slaan;
6. een tegenstander duwt.
Een directe vrije schop wordt ook toegekend aan de tegenpartij, indien een speler één van de vier hieronder volgende overtredingen begaat:
7. een tackle om de bal te veroveren zodanig uitvoert, dat de tegenstander eerder wordt geraakt dan de bal;
8. een tegenstander vasthoudt;
9. een tegenstander bespuwt;
10. opzettelijk de bal met de hand of arm speelt (dit geldt niet voor de doelverdediger binnen zijn eigen strafschopgebied).
Een directe vrije schop wordt genomen vanaf de plaats waar de overtreding plaatsvond.
Een strafschop
Een strafschop wordt toegekend, indien een speler één van de tien hierboven genoemde overtredingen begaat in zijn eigen strafschopgebied, ongeacht de plaats waar de bal zich bevindt, mits deze in het spel is.
(sorry dat ik zo kinderachtig de regeltjes loop te posten, maar ik word zoooo verdrietig van iedereen die onterecht zegt dat de penalty onterecht was.)
[Dit bericht is gewijzigd door Me_Wesley op 02-11-2003 18:50]
Volgende wedstrijd beter voor AZ, knap dat ze zo lang mee bleven doen voor een positief resultaat.
Op de vraag van de verslaggever of hij zulke dingen ook tegen Co zegt, zegt Koeman. Nee je moet je niet met andere trainers bemoeien..
Tering wat is dat een varken zeg, eerst net zo fout bezig zijn als Adriaanse, en het dan niet tegen de man zelf druven zeggen maar het zeggen via de pers..
quote:Het mooie is dat je het nog zelf gelooft ook!
Op zondag 2 november 2003 16:03 schreef poiuy het volgende:
Koeman zegt in een interview dat het niet netjes is en niet getuigt van respect om over andere trainers te praten. De volgende 5 zinnen die hij vervolgens uitspreekt gaan over Ardiaanse.Op de vraag van de verslaggever of hij zulke dingen ook tegen Co zegt, zegt Koeman. Nee je moet je niet met andere trainers bemoeien..
Tering wat is dat een varken zeg, eerst net zo fout bezig zijn als Adriaanse, en het dan niet tegen de man zelf druven zeggen maar het zeggen via de pers..
Ondertussen staat dat varken wel met een overwinning in z'n handen, en heeft Co helemaal niks eraan over gehouden
quote:het klopt wel ja.
Op zondag 2 november 2003 14:41 schreef Me_Wesley het volgende:
-lang verhaal-
quote:
Op zondag 2 november 2003 18:44 schreef snowwie het volgende:
het was gewoon een penalty.
Wat moet het voor jou heerlijk zijn dat die lieve man met z'n grote witte baard helemaal uit Spanje komt om jou cadeautjes te geven
quote:Lees mijn post.
Op zondag 2 november 2003 18:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
![]()
![]()
Wat moet het voor jou heerlijk zijn dat die lieve man met z'n grote witte baard helemaal uit Spanje komt om jou cadeautjes te geven
en ja, ik ben een ajacied, maar volgens de regels is het toch echt een penalty
[Dit bericht is gewijzigd door Me_Wesley op 02-11-2003 18:53]
quote:Er kunnen iedere wedstrijd 10 penalties uitgedeeld worden, maar dit was echt de grootst mogelijke onzin, want Sonck sprong gigantisch hoog op, waarmee hij dus een gevaarlijke actie voor zichzelf en zijn tegenstrever maakte, wat dus een vorm van gevaarlijk spel is. Dus in plaats van een strafschop was een indirecte vrije schop voor AZ meer op z'n plaats geweest
Op zondag 2 november 2003 18:48 schreef Me_Wesley het volgende:Lees mijn post.
quote:Hij sprong op de bal af, niet op de speler.
Op zondag 2 november 2003 18:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Er kunnen iedere wedstrijd 10 penalties uitgedeeld worden, maar dit was echt de grootst mogelijke onzin, want Sonck sprong gigantisch hoog op, waarmee hij dus een gevaarlijke actie voor zichzelf en zijn tegenstrever maakte, wat dus een vorm van gevaarlijk spel is. Dus in plaats van een strafschop was een indirecte vrije schop voor AZ meer op z'n plaats geweest
quote:Helaas stond er nog een speler tussen, dus dat is een loos argument.
Op zondag 2 november 2003 18:54 schreef Me_Wesley het volgende:Hij sprong op de bal af, niet op de speler.
Je mag van mij best een Ajax fan zijn (Nobody's Perfect ) maar enig realisme kan opzich geen kwaad. Geef gewoon toe dat de penalty heel erg goedkoop was en in 99 van de 100 gevallen nooit gegeven wordt en kom niet eenzijdig met regeltjes aan als er ook andere regels van toepassing zijn op de situatie
quote:Oke, mee eens, hij had zeker niet gegeven hoeven worden.
Op zondag 2 november 2003 18:59 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Helaas stond er nog een speler tussen, dus dat is een loos argument.
Je mag van mij best een Ajax fan zijn (Nobody's Perfect
) maar enig realisme kan opzich geen kwaad. Geef gewoon toe dat de penalty heel erg goedkoop was en in 99 van de 100 gevallen nooit gegeven wordt en kom niet eenzijdig met regeltjes aan als er ook andere regels van toepassing zijn op de situatie
Ik werd alleen zo moe van iedereen die bij hoog een laag stond te beweren dat het zeker GEEN penalty was
EDIT:
Als ik scheids was, had ik hem eerlijk gezegd niet gegeven.
[Dit bericht is gewijzigd door Me_Wesley op 02-11-2003 22:24]
Oké je ziet de volgende dingen:
-Sonck heeft geen gestrekt been
-Sonck komt wel erg hoog springen
-Sonck gaat voor de bal
-Sonck wordt wel degelijk geraakt.
Je kan er discussies op laten maar het is gewoon: Sommige scheidsrechts geven hem en sommige niet.
I rest my case
quote:toevallig komt die foto van Ajax.nl he
Op zondag 2 november 2003 21:32 schreef HomerJ het volgende:
[afbeelding]Oké je ziet de volgende dingen:
-Sonck heeft geen gestrekt been
-Sonck komt wel erg hoog springen
-Sonck gaat voor de bal
-Sonck wordt wel degelijk geraakt.Je kan er discussies op laten maar het is gewoon: Sommige scheidsrechts geven hem en sommige niet.
I rest my case
quote:Heb het fragment net nog uitgebreid op nederland 2 voorbij zien komen en iedereen was het erover eens dat het niet met gestrekt been was.
Op maandag 3 november 2003 01:14 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
toevallig komt die foto van Ajax.nl he
want als die foto een halve seconde eerder was gemaakt, kwam sonck in met een gestrekt been en trapte kromkamp hem niet, en zag je kromkamp puur op bal richten
quote:Daar was ik gisteren al over uit.
Op maandag 3 november 2003 01:17 schreef kamagurka het volgende:[..]
Heb het fragment net nog uitgebreid op nederland 2 voorbij zien komen en iedereen was het erover eens dat het niet met gestrekt been was.
Dat doet Sonck niet
quote:Ooit in Hools café geweest ?
Op maandag 3 november 2003 01:17 schreef kamagurka het volgende:
quote:O, die tent met dat lauwe bier waar gebroederlijk ajaxschouders tegen fijnoordschouders aanschurken?
Op maandag 3 november 2003 01:19 schreef tong80 het volgende:[..]
Ooit in Hools café geweest ?
Ik ga zo pitten, anders bouw ik voor deze week weer insomnia op, maar ik kom morgen of na de wedstrijd dinsdag wel een lauwe pul met je hijsen!
quote:Deal.
Op maandag 3 november 2003 01:26 schreef kamagurka het volgende:maar ik kom morgen of na de wedstrijd dinsdag wel een lauwe pul met je hijsen!
quote:*kuch* ...elul
Op maandag 3 november 2003 01:14 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
toevallig komt die foto van Ajax.nl he
want als die foto een halve seconde eerder was gemaakt, kwam sonck in met een gestrekt been en trapte kromkamp hem niet, en zag je kromkamp puur op bal richten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |