Van het ANP
quote:Ik kende 'm vooral van de Amerikaanse comedy serie Hooperman waarin die een politie-inspecteur speelde.
De Amerikaanse acteur John Ritter, vooral bekend geworden met enkele succesvolle comedyseries, is overleden. Dat heeft zijn vertegenwoordiger Lisa Kasteler vrijdag gezegd. Ritter werd 54 jaar.John Ritter werd in de jaren '70 en '80 bekend als de aardige, maar ietwat sullige Jack Tripper in de comedyserie Three's Company, in Nederland op het scherm als Man over de Vloer. In de serie deelde Tripper een appartement met twee leuke meiden. Hij kreeg er een Golden Globe en een Emmy voor. Onlangs speelde hij in de serie '8 Simple rules for Dating my Teenage Daughter'.
Ritter was de zoon van countryzanger en acteur Tex Ritter. Hij studeerde ooit psychologie en architectuur, maar zette dat om in een theateropleiding. Eind jaren '60 speelde hij op het toneel in Nederland, Groot-Brittanniė en Duitsland. Daarna speelde hij rolletjes in series als The Love Boat, Magnum en Hawaii Five-O. Tientallen rollen in tv- en filmproducties volgden. Uiteindelijk richtte hij zijn eigen productiebedrijf op. Recentelijk deed hij mee in producties als Bride of Chucky, Problem Child en The Comeback Kid.
John Ritter is in het ziekenhuis overleden. Hij was er met spoed heengebracht wegens een scheurtje in zijn aorta.
Ik ken 'm vooral van waardeloze films overigens...heb een keer in een bioscoopzaal gezeten waarbij een vriend en ik de enige bezoekers waren bij 'Stay Tuned'.
quote:LOL, jullie namen de titel wel erg letterlijk...
Op vrijdag 12 september 2003 12:45 schreef Mike het volgende:
Toch wel even schrikken....best jong nog.Ik ken 'm vooral van waardeloze films overigens...heb een keer in een bioscoopzaal gezeten waarbij een vriend en ik de enige bezoekers waren bij 'Stay Tuned'.
elke andere film van heb ik nooit of slechts stukjes van gezien (Stay tuned en problem kid)
Maar daar staat verder geen doodstraf op.
Dus gewoon ellendig dat iemand toch op vrij jonge leeftijd overlijdt.
V.
Ik ken hem alleen van Stay Tuned en Sling Blade en diverse comedy series waar-ie volgens mij regelmatig in opdook.
Triest.
Rest In Peace John
edit: lees net dat ie is gestorven op zijn dochter haar 5e verjaardag (weet niet of t klopt, maar als t waar is: echt heel erg kut voor dat meisje )
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:04 schreef troma78 het volgende:
edit: lees net dat ie is gestorven op zijn dochter haar 5e verjaardag (weet niet of t klopt, maar als t waar is: echt heel erg kut voor dat meisje)
quote:Bron: IMDb
Child with Amy Yasbeck: Stella Ritter, born 11 September 1998
V.
quote:Jeetje..
Op vrijdag 12 september 2003 14:04 schreef troma78 het volgende:
Downloadde wel eens '8 simple rules for dating my teenage daughter', jammer leek me een heel aardige man IRL.Rest In Peace John
edit: lees net dat ie is gestorven op zijn dochter haar 5e verjaardag (weet niet of t klopt, maar als t waar is: echt heel erg kut voor dat meisje
)
Hij was zo'n acteur die bijna iedereen wel kende van gezicht, maar niet van naam.
Hij kwam mij wel sympathiek over.
Treurig, veels te jong..
Three's company was ik toen fan van. Hij speelde ook nog een robot in Buffy en die gloeiende condoom zal ik ook niet meer vergeten.
rip
quote:oja! en hij speelde ook in Ally McBeal, 2 afleveringen... inderdaad een persoon die iedereen kent zonder dat echt te weten...
Op vrijdag 12 september 2003 14:23 schreef olal het volgende:
Hij speelde ook nog een robot in Buffy
screenshot uit Ally McBeal (seizoen 2, 1997)
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 12-09-2003 14:42]
Dit meen je niet...
Even van de shock bijkomen, vond het wel een stoer acteur....
R.I.P
quote:Three's a company...
Op vrijdag 12 september 2003 13:31 schreef Jane het volgende:
De naam zei me niks, maar ik ken hem idd wel uit Three's Company.Triest.
Ik 'm natuurlijk van Problem Child, maar ook van Panic van een paar jaar geleden, daar speelde hij de psychiater in.
Naar ook van dat dochertje! R.I.P.
quote:Je slaat de spijker op de kop, toen ik dit topic opende had ik ook zoiets van: "wie?"
Op vrijdag 12 september 2003 14:14 schreef milagro het volgende:[..]
Hij was zo'n acteur die bijna iedereen wel kende van gezicht, maar niet van naam.
Hij kwam mij wel sympathiek over.
Treurig, veels te jong..
V.
Triest, veel te jong, en Problem Child was natuurlijk geweldig
R.I.P. John
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |