quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:48 schreef Sidekick het volgende:[..]
Behalve wanneer er een kat binnensluipt.
http://www.hetnet.nl/netarchief/artikelcontent/actualiteit/archiefc20027_5.htm
dieren zijn veel toleranter, blijkt maar weer
quote:Dan wordt er dus geen park vol gebouwd.
Op vrijdag 5 september 2003 15:48 schreef Napalmmm het volgende:
bij ons is een paar jaar geleden onze bibliotheek omgebouwd tot moskee
quote:Er wordt in Nederland niet van minaretten geschreeuwd. En als dat zo is dan roep ik keihard terug dat Mohammed een temporaal kwab epilepsie patient is.
Op vrijdag 5 september 2003 15:54 schreef Napalmmm het volgende:
ja daar wordt niet vanuit een torentje uit geschreeuwd
quote:Inderdaad. Als ze ergens een moskee willen weg zetten dan moet die vereniging maar zo veel geld op tafel leggen dat een daar voor geschikte lokatie geschikt is. Als ik een huis wil bouwen krijg ik toch ook geen stuk park toegewezen. Ik ga dan gewoon naar het kadaster of makelaar en kijk waar er bouwgrond wordt aangeboden.
Op vrijdag 5 september 2003 15:57 schreef Kaptein__Iglo het volgende:
Verder ga je er niet vanuit dat er een stuk park gesloopt gaat worden.
quote:Krijg ik nog mail, grote jongen?
Op vrijdag 5 september 2003 20:15 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Er wordt in Nederland niet van minaretten geschreeuwd. En als dat zo is dan roep ik keihard terug dat Mohammed een temporaal kwab epilepsie patient is.
quote:Een moskee. Oh je bedoeld een kazerne.
Op vrijdag 5 september 2003 15:58 schreef Maichel het volgende:
NeeZoiets noemen we Jihad
quote:lol
Er wordt in Nederland niet van minaretten geschreeuwd. En als dat zo is dan roep ik keihard terug dat Mohammed een temporaal kwab epilepsie patient is.
Weet niet wat er waar van is...
quote:En zich eerst ritueel hebben gewassen ?
Op vrijdag 5 september 2003 18:35 schreef SCH het volgende:[Op vrijdag 5 september 2003 17:48 schreef Sidekick het volgende:
[..]Behalve wanneer er een kat binnensluipt.
http://www.hetnet.nl/netarchief/artikelcontent/actualiteit/archiefc20027_5.htm..]
Zou ie wel naar het Oosten gemiauwd hebben?dieren zijn veel toleranter, blijkt maar weer
quote:Mijn reactie was gewist door de moderator.
Op vrijdag 5 september 2003 20:21 schreef Sidekick het volgende:
Krijg ik nog mail, grote jongen?
Ik heb gezegd dat ik niet mail naar personen niet mij een racist noemen. Ik ga daar geen apart adres voor aanmaken.
Ik heb overigens in deze topic al gevraagd waarom je Fons de Poel en de NCRC ook geen racisten noemt. In een interview in de NCRV-gids noemde Fons de Poel mohammed immers ook een temporaal kwab epilepsie patient.
quote:Nou niet gaan doen, want dat kost de Nederlandse belastingbetaler alleen nog maar meer geld
Op vrijdag 5 september 2003 20:32 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb ooit eens gelezen dat wanneer je een varkenshoofd op de deur van een moskee aanbrengt de moskee afgebroken moet worden, omdat het varken een onrein dier is.Weet niet wat er waar van is...
quote:Stel iemand wordt betrapt met het aanbrengen van een varkenskop op een moskeedeur. De dader moet het slachtoffer vergoeden. Zou hij dan de afbraakkosten en nieuw bouw van een nieuwe moskee moeten betalen. (als het geen kale kip is)
Op vrijdag 5 september 2003 20:40 schreef Ype het volgende:
Nou niet gaan doen, want dat kost de Nederlandse belastingbetaler alleen nog maar meer geld(verzekering enzo)
quote:Nee. Alleen schoonmaakkosten.
Op vrijdag 5 september 2003 20:48 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Stel iemand wordt betrapt met het aanbrengen van een varkenskop op een moskeedeur. De dader moet het slachtoffer vergoeden. Zou hij dan de afbraakkosten en nieuw bouw van een nieuwe moskee moeten betalen. (als het geen kale kip is)
quote:response valt vooralsnog wat tegen !
Op vrijdag 5 september 2003 20:21 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Een moskee. Oh je bedoeld een kazerne.
quote:Is dit niet in strijd met gelijke rechten ? Staat er iets in de koran over die aparte ingangen voor mannen en vrouwen.
Op vrijdag 5 september 2003 15:39 schreef Kaptein__Iglo het volgende:
omdat er een speciale ingang voor vrouwen moet worden gemaakt
quote:Nee hoor. Als dat wel het geval zou zijn, zouden de aparte mannen- en dames-wc's erg illegaal zijn.
Op vrijdag 5 september 2003 21:28 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Is dit niet in strijd met gelijke rechten ?
quote:Geen idee, je bent de kenner als het gaat om Koran-teksten te posten hier.
Staat er iets in de koran over die aparte ingangen voor mannen en vrouwen.
quote:Vergeet niet het feit dat vrijwel alle sporten gescheiden beoefend worden
Op vrijdag 5 september 2003 21:32 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nee hoor. Als dat wel het geval zou zijn, zouden de aparte mannen- en dames-wc's erg illegaal zijn.
quote:Vrouwensprot is een veredelde paralympics.
Op vrijdag 5 september 2003 21:33 schreef Ype het volgende:[..]
Vergeet niet het feit dat vrijwel alle sporten gescheiden beoefend worden
quote:Gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen in een kazerne ("moskee") betreft niet direkt het afmaken van ongelovigen en afvalligen.
Op vrijdag 5 september 2003 21:32 schreef Sidekick het volgende:
Geen idee, je bent de kenner als het gaat om Koran-teksten te posten hier.
quote:Niet mijn sterkste post inderdaad.
Op vrijdag 5 september 2003 21:32 schreef Sidekick het volgende:[zijn aparte ingangen voor mannen en vrouwen niet in strijd met gelijke rechten]
Nee hoor. Als dat wel het geval zou zijn, zouden de aparte mannen- en dames-wc's erg illegaal zijn.
[..]
quote:Iets waar je, behalve een of ander vaag interview uit een tv-blad, nog steeds geen wetenschappelijke of anderszins betrouwbare bron voor hebt gegeven. Of komt dit ook weer uit het bekende vaatje 'dat weet iedereen', 'dat is algemeen bekend' of 'dat heb ik ooit gehoord tijdens een biologieles'?
quote:Rustig nou
Op vrijdag 5 september 2003 22:15 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Iets waar je, behalve een of ander vaag interview uit een tv-blad, nog steeds geen wetenschappelijke of anderszins betrouwbare bron voor hebt gegeven. Of komt dit ook weer uit het bekende vaatje 'dat weet iedereen', 'dat is algemeen bekend' of 'dat heb ik ooit gehoord tijdens een biologieles'?
quote:http://bvpblive.akn.nl/ncrv/archief/interview/7495.asp
Op vrijdag 5 september 2003 22:15 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[de "profeet" Mohammed was een temporaal kwab epilepsie patient]
Iets waar je, behalve een of ander vaag interview uit een tv-blad, nog steeds geen wetenschappelijke of anderszins betrouwbare bron voor hebt gegeven. Of komt dit ook weer uit het bekende vaatje 'dat weet iedereen', 'dat is algemeen bekend' of 'dat heb ik ooit gehoord tijdens een biologieles'?
En dan over die maria verschijningen die verklaard kunnen worden door vitamine C en hallicunaties door scheurbuik bij zeelui. Er is namelijk ook zo iets als "algemene ontwikkeling".
Kan ik er wat aan doen dat ik de juiste woordcombinaties voor die mariaverschijningen niet kan vinden. Coyote probeer jij maar via google te vinden dat bergbeklimmers boven de 5000 meter zonder zuurstofmasker waanbeelden krijgen als gevolg van zuurstofgebrek.
Stel dat er een hele wereldgodsdienst gebaseerd is op de visioenen die iemand kreeg toen hij in 600 na chr. de mount everest had willen beklimmen. En je komt er nu achter dat elke mount everest beklimmer zonder zuurstofmasker ook van die hallicunaties krijgt. Ha ha de "profeet" Mohammed. Tegenwoordig had die arme man met medecijnen geholpen kunnen worden.
quote:Dan reageer ik maar met de volgende geschiedkundige Islamitische beschouwing:
Op vrijdag 5 september 2003 20:53 schreef Viola_Holt het volgende:[.. Een moskee. Oh je bedoeld een kazerne ..]
response valt vooralsnog wat tegen !
Within few years after the death of Muhammad, mosques became such important symbols, that when Muslim conquerors established themselves somewhere, a mosque was put up first, and then the military camp was built around it. This building process was inspired by the Madina example. But in the cases where the Muslims conquered principal cities, they constructed their mosque in the place that was the centre of former religions.
Gezien de 19 verschillende functies die een Moskee heeft binnen de Islam, is het de vraag of een gemeente die functies binnen de gemeentegrenzen zou moeten willen hebben. Het geeft in de praktijk heel veel misverstanden. Organisaties die aan een Moskee verbonden zijn zien gemeentelijke subsidies als een ongelovigen belasting. Alsof de gemeente zich onder dwang van Allah al heeft overgegeven.
Voor andere (autochtone) religies is er minimaal een marginale scheiding tussen sociale, politieke en religieuse rollen en functies. Die scheiding (hoe marginaal ook) is in de (allochtone) Islam strikt verboden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |