abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12622982
Een ietwat uitlokkende titel, ik kon even niet zo snel wat anders bedenken.
Nu er elke keer weer Marokkanen negatief in het nieuws staan, de politie en justitie vrolijk toekijkt en er niets aan doet, de autochtonen zien hoe hun land langzaam wordt kapot gemaakt en beginnen te koken van woede, is het vrij logisch om te concluderen dat er iets gaat gebeuren de komende jaren.

Enkele scenario's:

- Het gaat zo door, de Islamitische gemeenschap neemt Nederland over aangezien ze zich vele malen sneller voortplanten en ook nog steeds familie en echtgenoten uit hun vaderland halen, een kwestie van tijd voordat ze in de meerderheid zijn.

- Er worden nieuwe wetten opgesteld, hogere straffen, de grens wordt deels gesloten, maar toch wordt er in rap tempo voort geplant

- Er breekt een burgeroorlog uit, de autochtone bevolking houdt het niet meer pleegt aanslagen op groepen jongere en vice versa.
Nu wordt er nog heel wat gefilterd door de (linkse) media qua misdrijven van de allochtone gemeenschap om het beeld van hen enigszins 'normaal' te houden, maar de bom zal even goed barsten.

- Alles komt goed, er blijven nog relletjes aanhouden, maar lang niet zoveel als vroeger(nu). De 3e generatie heeft het geloof afgedaan en is volledig geintregeerd, over het algemeen nemen zij ook gemiddeld 2 kinderen ipv de 10 zoals hun (voor)ouders, Nederland blijft Nederland.

Hoe denk jij erover?

Mensen die alleen dag en nacht in huis zitten ergens in een boerendorpje en het volk alleen van de media kennen kunnen beter niet reageren denk ik (om misverstanden te voorkomen).

Racistische teksten kan ook weggelaten worden.

vrijdag 22 augustus 2003 @ 05:49:25 #2
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12622994
quote:
Hoe denk jij erover?
Gaat niet gebeuren. Het is met 700.000 turken en marokanen moeilijk opboksen tegen 14.5 miljoen "ras" Nederlanders ofzo. Okay in 2050 zullen er mischien 1.5 miljoen turken/marokanen zijn, en 15 miljoen Nederlanders (en nog een miljoen anderen), maar dan zijn ze nog maar met 10%.

Bovendien vergeet jij iets: De generatie die momenteel geboren wordt is meestal al van de 2e, soms 3e generatie. Over 30 jaar zijn de turken en de marokanen net zo geintegreerd als de meeste Indiers nu. Over 50 jaar zijn ze net zo Nederlands als een "ras" Nederlander.

En ik? Ik ben in een multiculturele samenleving gaan wonen:

40% Hispanic (waarvan het grootste gedeelte Mexicaans), 15% Aziatisch (Chinees, Koreaans, Japans, Vietnames en Thais zijn de belangrijkste), 5% Afro-American (gewoon zwarte Amerikanen dus want hun voorouders kwamen al 200 jaar terug naar Amerika) en 40% blank - met "roots" in zo'n beetje alle Europese landen.

En welke club heeft het het moeilijkst om aan te passen? De Vietnamezen. Die kwamen namelijk pas na de Vietnamoorlog in grote getale over. Er komen ook nog steeds Mexicanen bij, maar verreweg de meesten wonen hier al een generatie. Spaans is trouwens de tweede officiele taal in California.

Er is denk ik geen multi-culturelere staat als California.

quote:
Mensen die alleen dag en nacht in huis zitten ergens in een boerendorpje en het volk alleen van de media kennen kunnen beter niet reageren denk ik (om misverstanden te voorkomen).
Dat doet me denken aan die mensen die een beetje TV kijken en de krant lezen.... en dan alles over Amerika denken te weten
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_12623009
Hmm, je hebt wel een punt maar: 700.000? Volgens mij zijn het er wel meer hoor, alleen worden er een hoop niet mee geteld oid.
Daarnaast zullen er binnen een tiental jaar een hele hoop autochtonen komen te overlijden. En is die voorspelling die je geeft niet echt realistisch denk ik. Als je gemiddeld 8 kinderen voor elk gezin neemt, en elk kind er ook weer 8 krijgt, en dan nog 3 van de 4 die z'n (of haar) partner uit het buitenland haalt wat de intergratie ook enorm tegen gaat, en hun van oorsprong al enorm behoudend zijn, dan is het toch iets om je zorgen over te maken denk ik.

Ik woon trouwens in Amsterdam Oost, aan de ene kant kan ik het goed met sommige allochtonen vinden, maar aan de andere kant kost ik van de meerderheid die het weer verpest(zo lijkt het).
En gewoon de dingen die je zou kunnen doen als Amsterdam(in mijn geval) nog helemaal 'schoon' was, dat mis ik weleens.

pi_12623014
Ja op de Balkan is het ook flink misgegaan... allochtone jongeren gaan massaal de sportschool in terwijl de gemiddelde Nederlandse lapzwans met een zak chips voor de buis hangt..... ik wil graag cijfers hebben over het leger en het percentage allochtonen.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_12623219
Een burgeroorlog ontstaan meestal wanneer de middenklasse uiterst smal is. Ergo, als het uitzich om van de onderste klasse, via de middenklasse, naar de bovenste klasse te komen, is de kans op een burgeroorlog veel groter.
Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
pi_12623245
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:31 schreef hitsta het volgende:
Goed punt .
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12623255
Alleereerst moet er rekening gehouden worden met allerlei verdragen die Nederland in het verleden gesloten heeft en de nieuwe wetten en regels van de EU, dus de land grenzen van Nederland dicht gooien is makkelijker gezegd dan gedaan.
De integratie van de allochtone gemeenschap zal nog wel vele deccenia in beslag nemen. Zeker als iedereen blijft roepen dat ze nooit zullen integreren.
Wat de media betreft : er zijn inderdaad veel berichten over allochtonen die een geweldsmisdrijf plegen. Waarschijnlijk wordt er door de 'linkse' media wel wat tegengehouden, daar ben ik niet zo bang voor. Maar op hetzelfde moment zie ik sowieso een stijging in geweldsmisdrijven. Alleen is het, waar er autochtone Nederlanders betreft, een klein regeltje op pagina 16 van de krant en waar het een allochtoon betreft, een gigantische stuk op de voorpagina. Ik pleit er ook voor om geen etnische achtergrond te vermelden. Een misdrijf is een misdrijf en mensen die een misdrijf hebben begaan moeten gestraft worden, ongeacht hun nationaliteit.
En Nederland wordt NIET islamitisch. Alsof er hier een regering gaat komen die zich af gaat scheiden van de EU en vervolgens de sharia gaat invoeren. Ik weet niet in welke wereld er wordt geleefd, maar dat gaat de eerst komende 100 jaar (en daarna) niet gebeuren.
Buiten dat zijn er nog steeds meer christenen in Nederland dan mensen met een andere geloofsovertuiging. Het grote verschil zit hem in, dat het islamitische geloof redelijk visueel aanwezig is en bv het chritelijke of het joodse geloof nauwelijks visuele uiting heeft in de straat.
En partijen als de AEL : niet druk over maken, die zijn net zo erg als de SGP en zullen nooit een meerderheid kunnen krijgen in Nederland. Ik denk zelfs sterker, die komen niet eens in de tweede kamer.

Conclusie :
Ik ben het met mensen eens dat er in de afgelopen 20 jaar steeds meer allochtoon zichtbaar is in Nederland. Ik denk ook dat het op zich wel meevalt met de aggressie en geweld van de allochtoon in Nederland ten op zichte van de autochtoon in Nederland. Het is maar wat je het meeste opvalt.
Nederland zal waarschjnlijk net zo een mix krijgen als de amerikaanse bevolking. Racisme en discriminatie zal er altijd blijven bestaan. Mensen zullen altijd ontevreden blijven over wat 'kleur' in de straat (en op sommige plaatsen erg veel 'kleur'). en de allochtonen zullen het altijd gedaan hebben.
Staat en geloof zullen ook in de toekomst gescheiden blijven. De integratie zal langzaam maar zeker beter worden. En de acceptatie van allochtonen zal ook beter worden.
En nou niet met z'n alle hoog van de toren blazen over wat al die marokanen en antillianen allemaal uitvreten, leer eerst de complete gemeenschap kennen voor dat er keiharde conclusies getrokken worden. De indinesische gemeenschap is ook geïntegreerd en die kregen vroeger ook overal de schuld van.

Ja
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 08:07:31 #8
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_12623257
Burgeroolog nee joh, je leest teveel fok.Allochtonen zijn niet eens 10 procent van de ned bevolking.Ik ga maar eens slapen
We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_12623465
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:07 schreef Darkinforcer het volgende:
Burgeroolog nee joh, je leest teveel fok.Allochtonen zijn niet eens 10 procent van de ned bevolking.Ik ga maar eens slapen
nog geen 10% en al 100% in het nieuws.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 08:52:43 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12623517
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:46 schreef Vampier het volgende:

[..]

wel een prestatie op zich
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12623659
quote:

[..]

Sjonge, lees jij alle Nederlandse kranten nog dat je dergelijke absolute uitspraken voor je rekening kunt nemen?
100% in het nieuws, dat is me wel wat zeg...
salva cum reverentia
pi_12623798
quote:

[..]

pi_12623924
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 09:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Slaap ze, tot vanmiddag.
pi_12624391
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 09:31 schreef Vampier het volgende:

[..]

Slaap ze, tot vanmiddag.

Ik ga niet slapen hoor, ik raak verveeld van dat soort tendentieuze opmerkingen. Maar jij woont hier niet dus jij weet niet zo goed wat hier echt speelt. Het zij je vergeven. Er is hier wel meer aan de hand hoor.
pi_12624484
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ga niet slapen hoor, ik raak verveeld van dat soort tendentieuze opmerkingen. Maar jij woont hier niet dus jij weet niet zo goed wat hier echt speelt. Het zij je vergeven. Er is hier wel meer aan de hand hoor.

Goh is Nederland in 9 maanden al zoveel achteruit gegaan? Ik volg hier het Nederlandse nieuws op de voet... en ik lach me soms kapot over hoe de politiek de politie laat vallen om de marokkaanse gemeenschap de vriend te houden. Vooral als er met het woordje 'racisme' gegooid wordt. Ik geloof dat ze eerder 'racisme' kunnen zeggen dan 'papa' of 'mama' in hun eigen taal.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 10:12:46 #16
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_12624532
Er is iets wat de integratie ten goede kan komen:
"Het verbieden om de huwelijkspartner uit het vaderland te halen"

Dit lijkt grof en moeilijk om te verbieden, je hoeft het dan ook niet te verbieden, je kunt ze de keuze geven:
"Of hier leven en zoeken wat hier te vinden is, of je partner uit je vaderland halen maar dan wel weg uit Nederland."

Waarom zal dit de integratie ten goede komen?

Nou, omdat de derde of vierde of twintigste generatie telkens weer te doen krijgt met een moeder of vader die geen Nederlands spreekt, hierdoor zal het kind al een achterstand oplopen, dat ze op school weer moet zien in te halen. Meestal lukt dat niet of maar gedeeltelijk. Het kind blijft vaak gebrekkig Nederlands spreken en het extremistische islamitische geloof is er weer van kinds af aan met de paplepel ingegoten...

Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_12624555
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:09 schreef Vampier het volgende:

[..]

Goh is Nederland in 9 maanden al zoveel achteruit gegaan? Ik volg hier het Nederlandse nieuws op de voet... en ik lach me soms kapot over hoe de politiek de politie laat vallen om de marokkaanse gemeenschap de vriend te houden. Vooral als er met het woordje 'racisme' gegooid wordt. Ik geloof dat ze eerder 'racisme' kunnen zeggen dan 'papa' of 'mama' in hun eigen taal.

Je kunt wel merken dat je het niet zo goed kan volgen daar dan want hoe kom je erbij dat 'de politiek' de politie heeft laten vallen. Dat is een nogal merkwaardige interpretatie van wat er is gebeurd, misschien heb je het over gedrag of een uitspraak van een incidentele politicus maar dan nog is er niemand die, in jouw woorden, de politie heeft laten vallen. Wat bedoel je daar dan mee?
pi_12624659
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:09 schreef Vampier het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk een beperkt beeld van wat er zich in Nederland afspeelt. Maar dat is jou niet kwalijk te nemen, daar hebben ook de nodige personen in Nederland last van. Er is geen enkele sprake geweest van 'de politiek die de politie heeft laten vallen'. I.v.m. de demonstratie van afgelopen weekend kun je absoluut niet stellen dat het hier om de Marokkaanse gemeenschap gaat. Er zijn binnen die gemeenschap genoeg tegengeluiden te horen geweest. Maar ja, dat soort subtiliteiten krijg je niet mee als je met oogkleppen het nieuws volgt.

Over een burgeroorlog, ik zie dat niet gebeuren. Zie ook de post van maartena, getalsmatig zal zelfs in 2050 de groep allochtonen van Marokkaanse afkomst niet groter zijn dan een half miljoen. Wat er wel nodig is de komende tijd is dat er werk wordt gemaakt van integratie en segregatie, in plaats van polarisatie. En angstzaaiende verhalen over dreigende burgeroorlogen en buitenlanders die moeten worden uitgezet dragen absoluut niet bij aan die integratie.

quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:31 schreef hitsta het volgende:

En dat maak jij uit? Iedereen die wil reageren mag reageren.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 10:35:26 #19
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_12624914
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:20 schreef Kozzmic het volgende:
...
Maar ja, dat soort subtiliteiten krijg je niet mee als je met oogkleppen het nieuws volgt.

En dat maak jij uit? Iedereen die wil reageren mag reageren.

Nou, als men had geluisterd naar het advies om niet te reageren, had jij niet zoveel moeite en energie in jou antwoord van zojuist hoeven steken...

Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_12624991
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:35 schreef Jereon het volgende:

[..]

Nou, als men had geluisterd naar het advies om niet te reageren, had jij niet zoveel moeite en energie in jou antwoord van zojuist hoeven steken...

Welk advies bedoel je en van wie?
Niet reageren is nooit een oplossing. Ik zie niet zo goed in welke fouten de politiek heeft gemaakt. Cohen heeft het enige juiste gedaan door bij de familie en bij de agent op bezoek te gaan en de demonstratie niet te verbieden.
pi_12625400
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:12 schreef Jereon het volgende:
Er is iets wat de integratie ten goede kan komen:
"Het verbieden om de huwelijkspartner uit het vaderland te halen"

Dit lijkt grof en moeilijk om te verbieden, je hoeft het dan ook niet te verbieden, je kunt ze de keuze geven:
"Of hier leven en zoeken wat hier te vinden is, of je partner uit je vaderland halen maar dan wel weg uit Nederland."

Even een vraagje, voor wie gaat dat gelden? Ik zie toch namelijk ook nogal veel blanke Nederlandse mannen die bruidjes uit Polen, Rusland, Thailand en de Fillipijnen halen. Wordt dat ook verboden of geld dat alleen voor Marokkanen en Turken of zo?
quote:
Waarom zal dit de integratie ten goede komen?

Nou, omdat de derde of vierde of twintigste generatie telkens weer te doen krijgt met een moeder of vader die geen Nederlands spreekt, hierdoor zal het kind al een achterstand oplopen, dat ze op school weer moet zien in te halen. Meestal lukt dat niet of maar gedeeltelijk. Het kind blijft vaak gebrekkig Nederlands spreken en het extremistische islamitische geloof is er weer van kinds af aan met de paplepel ingegoten...

Dat verklaart dan meteen waarom de invloed van het 'moederland' bij de 2e en 3e generatie afneemt zoals onderzoek heeft aangetoond, he?
pi_12625464
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:35 schreef Jereon het volgende:

[..]

Ik ga graag de discussie aan met personen die naar mijn mening een beperkt of verkeerd beeld hebben van de situatie. Of ze nu in Amsterdam-Oost, Los Angeles of in een boerengat in Groningen wonen.

vrijdag 22 augustus 2003 @ 11:16:17 #23
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12625873
Misschien is het een goed plan om alle mensen in die 'wereldsteden' in Nederland een eigen land te geven. Dan zeiken ze niet meer op de boerendorpjes die helemaal geen problemen hebben.

En een burgeroorlog? Weer een topic hierover....

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12626350
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:16 schreef Sidekick het volgende:
Misschien is het een goed plan om alle mensen in die 'wereldsteden' in Nederland een eigen land te geven. Dan zeiken ze niet meer op de boerendorpjes die helemaal geen problemen hebben.
Hey! Goed idee, Rotterdam als zelfstandige natie!
pi_12626434
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Welk advies bedoel je en van wie?
Niet reageren is nooit een oplossing. Ik zie niet zo goed in welke fouten de politiek heeft gemaakt. Cohen heeft het enige juiste gedaan door bij de familie en bij de agent op bezoek te gaan en de demonstratie niet te verbieden.

Helemaal mee eens.

salva cum reverentia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')