Enkele scenario's:
- Het gaat zo door, de Islamitische gemeenschap neemt Nederland over aangezien ze zich vele malen sneller voortplanten en ook nog steeds familie en echtgenoten uit hun vaderland halen, een kwestie van tijd voordat ze in de meerderheid zijn.
- Er worden nieuwe wetten opgesteld, hogere straffen, de grens wordt deels gesloten, maar toch wordt er in rap tempo voort geplant
- Er breekt een burgeroorlog uit, de autochtone bevolking houdt het niet meer pleegt aanslagen op groepen jongere en vice versa.
Nu wordt er nog heel wat gefilterd door de (linkse) media qua misdrijven van de allochtone gemeenschap om het beeld van hen enigszins 'normaal' te houden, maar de bom zal even goed barsten.
- Alles komt goed, er blijven nog relletjes aanhouden, maar lang niet zoveel als vroeger(nu). De 3e generatie heeft het geloof afgedaan en is volledig geintregeerd, over het algemeen nemen zij ook gemiddeld 2 kinderen ipv de 10 zoals hun (voor)ouders, Nederland blijft Nederland.
Hoe denk jij erover?
Mensen die alleen dag en nacht in huis zitten ergens in een boerendorpje en het volk alleen van de media kennen kunnen beter niet reageren denk ik (om misverstanden te voorkomen).
Racistische teksten kan ook weggelaten worden.
quote:Gaat niet gebeuren. Het is met 700.000 turken en marokanen moeilijk opboksen tegen 14.5 miljoen "ras" Nederlanders ofzo. Okay in 2050 zullen er mischien 1.5 miljoen turken/marokanen zijn, en 15 miljoen Nederlanders (en nog een miljoen anderen), maar dan zijn ze nog maar met 10%.
Hoe denk jij erover?
Bovendien vergeet jij iets: De generatie die momenteel geboren wordt is meestal al van de 2e, soms 3e generatie. Over 30 jaar zijn de turken en de marokanen net zo geintegreerd als de meeste Indiers nu. Over 50 jaar zijn ze net zo Nederlands als een "ras" Nederlander.
En ik? Ik ben in een multiculturele samenleving gaan wonen:
40% Hispanic (waarvan het grootste gedeelte Mexicaans), 15% Aziatisch (Chinees, Koreaans, Japans, Vietnames en Thais zijn de belangrijkste), 5% Afro-American (gewoon zwarte Amerikanen dus want hun voorouders kwamen al 200 jaar terug naar Amerika) en 40% blank - met "roots" in zo'n beetje alle Europese landen.
En welke club heeft het het moeilijkst om aan te passen? De Vietnamezen. Die kwamen namelijk pas na de Vietnamoorlog in grote getale over. Er komen ook nog steeds Mexicanen bij, maar verreweg de meesten wonen hier al een generatie. Spaans is trouwens de tweede officiele taal in California.
Er is denk ik geen multi-culturelere staat als California.
quote:Dat doet me denken aan die mensen die een beetje TV kijken en de krant lezen.... en dan alles over Amerika denken te weten
Mensen die alleen dag en nacht in huis zitten ergens in een boerendorpje en het volk alleen van de media kennen kunnen beter niet reageren denk ik (om misverstanden te voorkomen).
Ik woon trouwens in Amsterdam Oost, aan de ene kant kan ik het goed met sommige allochtonen vinden, maar aan de andere kant kost ik van de meerderheid die het weer verpest(zo lijkt het).
En gewoon de dingen die je zou kunnen doen als Amsterdam(in mijn geval) nog helemaal 'schoon' was, dat mis ik weleens.
quote:Goed punt
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:31 schreef hitsta het volgende:
Conclusie :
Ik ben het met mensen eens dat er in de afgelopen 20 jaar steeds meer allochtoon zichtbaar is in Nederland. Ik denk ook dat het op zich wel meevalt met de aggressie en geweld van de allochtoon in Nederland ten op zichte van de autochtoon in Nederland. Het is maar wat je het meeste opvalt.
Nederland zal waarschjnlijk net zo een mix krijgen als de amerikaanse bevolking. Racisme en discriminatie zal er altijd blijven bestaan. Mensen zullen altijd ontevreden blijven over wat 'kleur' in de straat (en op sommige plaatsen erg veel 'kleur'). en de allochtonen zullen het altijd gedaan hebben.
Staat en geloof zullen ook in de toekomst gescheiden blijven. De integratie zal langzaam maar zeker beter worden. En de acceptatie van allochtonen zal ook beter worden.
En nou niet met z'n alle hoog van de toren blazen over wat al die marokanen en antillianen allemaal uitvreten, leer eerst de complete gemeenschap kennen voor dat er keiharde conclusies getrokken worden. De indinesische gemeenschap is ook geïntegreerd en die kregen vroeger ook overal de schuld van.
quote:nog geen 10% en al 100% in het nieuws.
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:07 schreef Darkinforcer het volgende:
Burgeroolog nee joh, je leest teveel fok.Allochtonen zijn niet eens 10 procent van de ned bevolking.Ik ga maar eens slapen
quote:wel een prestatie op zich
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:46 schreef Vampier het volgende:[..]
nog geen 10% en al 100% in het nieuws.
quote:Sjonge, lees jij alle Nederlandse kranten nog dat je dergelijke absolute uitspraken voor je rekening kunt nemen?
quote:
quote:Slaap ze, tot vanmiddag.
Op vrijdag 22 augustus 2003 09:21 schreef SCH het volgende:[..]
quote:Ik ga niet slapen hoor, ik raak verveeld van dat soort tendentieuze opmerkingen. Maar jij woont hier niet dus jij weet niet zo goed wat hier echt speelt. Het zij je vergeven. Er is hier wel meer aan de hand hoor.
Op vrijdag 22 augustus 2003 09:31 schreef Vampier het volgende:[..]
Slaap ze, tot vanmiddag.
quote:Goh is Nederland in 9 maanden al zoveel achteruit gegaan? Ik volg hier het Nederlandse nieuws op de voet... en ik lach me soms kapot over hoe de politiek de politie laat vallen om de marokkaanse gemeenschap de vriend te houden. Vooral als er met het woordje 'racisme' gegooid wordt. Ik geloof dat ze eerder 'racisme' kunnen zeggen dan 'papa' of 'mama' in hun eigen taal.
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:03 schreef SCH het volgende:[..]
Ik ga niet slapen hoor, ik raak verveeld van dat soort tendentieuze opmerkingen. Maar jij woont hier niet dus jij weet niet zo goed wat hier echt speelt. Het zij je vergeven. Er is hier wel meer aan de hand hoor.
Dit lijkt grof en moeilijk om te verbieden, je hoeft het dan ook niet te verbieden, je kunt ze de keuze geven:
"Of hier leven en zoeken wat hier te vinden is, of je partner uit je vaderland halen maar dan wel weg uit Nederland."
Waarom zal dit de integratie ten goede komen?
Nou, omdat de derde of vierde of twintigste generatie telkens weer te doen krijgt met een moeder of vader die geen Nederlands spreekt, hierdoor zal het kind al een achterstand oplopen, dat ze op school weer moet zien in te halen. Meestal lukt dat niet of maar gedeeltelijk. Het kind blijft vaak gebrekkig Nederlands spreken en het extremistische islamitische geloof is er weer van kinds af aan met de paplepel ingegoten...
quote:Je kunt wel merken dat je het niet zo goed kan volgen daar dan want hoe kom je erbij dat 'de politiek' de politie heeft laten vallen. Dat is een nogal merkwaardige interpretatie van wat er is gebeurd, misschien heb je het over gedrag of een uitspraak van een incidentele politicus maar dan nog is er niemand die, in jouw woorden, de politie heeft laten vallen. Wat bedoel je daar dan mee?
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:09 schreef Vampier het volgende:[..]
Goh is Nederland in 9 maanden al zoveel achteruit gegaan? Ik volg hier het Nederlandse nieuws op de voet... en ik lach me soms kapot over hoe de politiek de politie laat vallen om de marokkaanse gemeenschap de vriend te houden. Vooral als er met het woordje 'racisme' gegooid wordt. Ik geloof dat ze eerder 'racisme' kunnen zeggen dan 'papa' of 'mama' in hun eigen taal.
quote:Je hebt duidelijk een beperkt beeld van wat er zich in Nederland afspeelt. Maar dat is jou niet kwalijk te nemen, daar hebben ook de nodige personen in Nederland last van. Er is geen enkele sprake geweest van 'de politiek die de politie heeft laten vallen'. I.v.m. de demonstratie van afgelopen weekend kun je absoluut niet stellen dat het hier om de Marokkaanse gemeenschap gaat. Er zijn binnen die gemeenschap genoeg tegengeluiden te horen geweest. Maar ja, dat soort subtiliteiten krijg je niet mee als je met oogkleppen het nieuws volgt.
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:09 schreef Vampier het volgende:[..]
Goh is Nederland in 9 maanden al zoveel achteruit gegaan? Ik volg hier het Nederlandse nieuws op de voet... en ik lach me soms kapot over hoe de politiek de politie laat vallen om de marokkaanse gemeenschap de vriend te houden. Vooral als er met het woordje 'racisme' gegooid wordt. Ik geloof dat ze eerder 'racisme' kunnen zeggen dan 'papa' of 'mama' in hun eigen taal.
Over een burgeroorlog, ik zie dat niet gebeuren. Zie ook de post van maartena, getalsmatig zal zelfs in 2050 de groep allochtonen van Marokkaanse afkomst niet groter zijn dan een half miljoen. Wat er wel nodig is de komende tijd is dat er werk wordt gemaakt van integratie en segregatie, in plaats van polarisatie. En angstzaaiende verhalen over dreigende burgeroorlogen en buitenlanders die moeten worden uitgezet dragen absoluut niet bij aan die integratie.
quote:En dat maak jij uit? Iedereen die wil reageren mag reageren.
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:31 schreef hitsta het volgende:Mensen die alleen dag en nacht in huis zitten ergens in een boerendorpje en het volk alleen van de media kennen kunnen beter niet reageren denk ik (om misverstanden te voorkomen).
quote:Nou, als men had geluisterd naar het advies om niet te reageren, had jij niet zoveel moeite en energie in jou antwoord van zojuist hoeven steken...
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:20 schreef Kozzmic het volgende:
...
Maar ja, dat soort subtiliteiten krijg je niet mee als je met oogkleppen het nieuws volgt.En dat maak jij uit? Iedereen die wil reageren mag reageren.
quote:Welk advies bedoel je en van wie?
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:35 schreef Jereon het volgende:[..]
Nou, als men had geluisterd naar het advies om niet te reageren, had jij niet zoveel moeite en energie in jou antwoord van zojuist hoeven steken...
quote:Even een vraagje, voor wie gaat dat gelden? Ik zie toch namelijk ook nogal veel blanke Nederlandse mannen die bruidjes uit Polen, Rusland, Thailand en de Fillipijnen halen. Wordt dat ook verboden of geld dat alleen voor Marokkanen en Turken of zo?
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:12 schreef Jereon het volgende:
Er is iets wat de integratie ten goede kan komen:
"Het verbieden om de huwelijkspartner uit het vaderland te halen"Dit lijkt grof en moeilijk om te verbieden, je hoeft het dan ook niet te verbieden, je kunt ze de keuze geven:
"Of hier leven en zoeken wat hier te vinden is, of je partner uit je vaderland halen maar dan wel weg uit Nederland."
quote:Dat verklaart dan meteen waarom de invloed van het 'moederland' bij de 2e en 3e generatie afneemt zoals onderzoek heeft aangetoond, he?
Waarom zal dit de integratie ten goede komen?Nou, omdat de derde of vierde of twintigste generatie telkens weer te doen krijgt met een moeder of vader die geen Nederlands spreekt, hierdoor zal het kind al een achterstand oplopen, dat ze op school weer moet zien in te halen. Meestal lukt dat niet of maar gedeeltelijk. Het kind blijft vaak gebrekkig Nederlands spreken en het extremistische islamitische geloof is er weer van kinds af aan met de paplepel ingegoten...
quote:Ik ga graag de discussie aan met personen die naar mijn mening een beperkt of verkeerd beeld hebben van de situatie. Of ze nu in Amsterdam-Oost, Los Angeles of in een boerengat in Groningen wonen.
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:35 schreef Jereon het volgende:[..]
Nou, als men had geluisterd naar het advies om niet te reageren, had jij niet zoveel moeite en energie in jou antwoord van zojuist hoeven steken...
En een burgeroorlog? Weer een topic hierover....
quote:Hey! Goed idee, Rotterdam als zelfstandige natie!
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:16 schreef Sidekick het volgende:
Misschien is het een goed plan om alle mensen in die 'wereldsteden' in Nederland een eigen land te geven. Dan zeiken ze niet meer op de boerendorpjes die helemaal geen problemen hebben.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:38 schreef SCH het volgende:[..]
Welk advies bedoel je en van wie?
Niet reageren is nooit een oplossing. Ik zie niet zo goed in welke fouten de politiek heeft gemaakt. Cohen heeft het enige juiste gedaan door bij de familie en bij de agent op bezoek te gaan en de demonstratie niet te verbieden.
Helemaal mee eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |