quote:Ja, een buiten proportioneel deel van de gevangenis populatie bestaat uit allochtonen, maar wat voor conclusie verbind je daar vervolgens dan aan ?
Op zondag 10 augustus 2003 03:55 schreef AchJa het volgende:[..]
Zucht.......... ik heb het niet alleen over Marokkanen maar over de hele allochtone zut..
Ik zal even in goed oud boeren nederlands wat voor gaan rekenen.
Stel, 1000 man in Nederland, waarvan 10% allochtoon. Maakt 900 Nederlanders en 100 allochtonen. 53% allochtonen in de bajes zijn dus van de 100, 53 man (meer dan de helft dus) En 47% Nederlanders, dat zijn dus 47 van de 900. (kort gezegd: 5.2% van de Nederlanders zit in de bak)
quote:Goed, een nieuwe rekensom dan maar, speciaal voor jou.
Op zondag 10 augustus 2003 04:07 schreef AchJa het volgende:
Nee, dit is een vergelijking om het makkelijker te maken voor dwazen ie het niet 1,2,3 begrijpen. Als een klein clubje (gezien over de hele nederlandse bevolking) het leeuwendeel van het percentage inneemt, dan is de rekensom niet zo moeilijk, of wel dan?
In Nederland zitten ongeveer 40.000 mensen in de gevangenis. 53% daarvan is allochtoon. Er zitten dus 21.200 allochtonen in de gevangenis, op een totale allochtone populatie van 1.000.000. Dus zit 2,12% van de allochtonen in de gevangenis. Toch heel iets anders dan jouw vertekende 53%.
Niemand ontkent dat allochtonen vaker in de criminaliteit belanden dan autochtonen. Echter, dat is geen vrijbrief om daar bepaalde conclusies aan te verbinden.
quote:Wat ik hier mee zeggen wil is dat er van de 1.6 miljoen tellende allochtone gemeenschap er 21.200 in de bajes zitten. En van de 14.4 miljoen (autochtonen) er 18.800 in de bajes zitten. Toch een opmerkelijk verschil. Van het 10% clubje zitten er meer mensen in de bak dan van de overige 90%. En daar trek ik WEL conclusies uit.
Op zondag 10 augustus 2003 04:22 schreef Polcor het volgende:[..]
Goed, een nieuwe rekensom dan maar, speciaal voor jou.
In Nederland zitten ongeveer 40.000 mensen in de gevangenis. 53% daarvan is allochtoon. Er zitten dus 21.200 allochtonen in de gevangenis, op een totale allochtone populatie van 1.000.000. Dus zit 2,12% van de allochtonen in de gevangenis. Toch heel iets anders dan jouw vertekende 53%.
Niemand ontkent dat allochtonen vaker in de criminaliteit belanden dan autochtonen. Echter, dat is geen vrijbrief om daar bepaalde conclusies aan te verbinden.
quote:Een conclusie die strookt met het gemiddelde straatbeeld wat je een beetje hebt in de grotere steden.
Op zondag 10 augustus 2003 04:20 schreef biggy1 het volgende:[..]
Ja, een buiten proportioneel deel van de gevangenis populatie bestaat uit allochtonen, maar wat voor conclusie verbind je daar vervolgens dan aan ?
quote:Ja, en wat is die conclusie dan ?
Op zondag 10 augustus 2003 04:45 schreef AchJa het volgende:[..]
Wat ik hier mee zeggen wil is dat er van de 1.6 miljoen tellende allochtone gemeenschap er 21.200 in de bajes zitten. En van de 14.4 miljoen (autochtonen) er 18.800 in de bajes zitten. Toch een opmerkelijk verschil. Van het 10% clubje zitten er meer mensen in de bak dan van de overige 90%. En daar trek ik WEL conclusies uit.
quote:Die snap ik ff niet. Een buitenproportioneel van de gevangenispopulatie bestaat uit allochtonen, en het straatbeeld van de grotere steden strookt daarmee
Op zondag 10 augustus 2003 04:47 schreef AchJa het volgende:[..]
Een conclusie die strookt met het gemiddelde straatbeeld wat je een beetje hebt in de grotere steden.
quote:De topic mag ook, wijsneus. Zie het Groene Boekje.
Op zondag 10 augustus 2003 04:47 schreef Salvad0R het volgende:
het topic, DIT topic
de boom, DEZE boom.
quote:Geef liever antwoord op m'n vraag..
Op zondag 10 augustus 2003 04:58 schreef AchJa het volgende:
Zullen we het even verder doortrekken naar de opgeloste misaden????
quote:Idd, maar wat is nu je conclusie n.a.v. die cijfers ?
De cijfers wijzen simpel zat uit dat de allochtone gemeenschap meer criminele feiten op zijn kerfstok heeft dan de autochtone.
quote:Dat ze zich vaker schuldig maken aan misdadigheid. (Of wilde je wat anders horen?)
Op zondag 10 augustus 2003 04:59 schreef biggy1 het volgende:[..]
Geef liever antwoord op m'n vraag..
[..]Idd, maar wat is nu je conclusie n.a.v. die cijfers ?
quote:groene boekje? is dat net zoals t groene hart?
Op zondag 10 augustus 2003 04:55 schreef Polcor het volgende:[..]
De topic mag ook, wijsneus. Zie het Groene Boekje.
quote:Ze maken zich *relatief* meer schuldig aan misdaden..
Op zondag 10 augustus 2003 05:05 schreef AchJa het volgende:[..]
Dat ze zich vaker schuldig maken aan misdadigheid. (Of wilde je wat anders horen?)
Maar dan nog is de vraag : welke conclusie verbind je daaraan ?
quote:Zucht.........
Op zondag 10 augustus 2003 05:11 schreef biggy1 het volgende:[..]
Ze maken zich *relatief* meer schuldig aan misdaden..
Maar dan nog is de vraag : welke conclusie verbind je daaraan ?
Ben je een kloon van Goblin ofzo?
quote:Het is een vrij heldere vraag anders. Dat allochtonen buitenproportioneel vertegenwoordigd zijn onder de gevangenis populatie ontkent niemand, maar wat voor conclusie trek je daaruit ?
Op zondag 10 augustus 2003 05:16 schreef AchJa het volgende:[..]
Zucht.........
![]()
Ben je een kloon van Goblin ofzo?
Jij zegt alleen de hele tijd dat allochtonen buitenproportioneel zijn vertegenwoordigd onder de gevangenis populatie. Dat klopt, maar wat wil je er mee zeggen ?
quote:Mond dicht! Jou beurt.......
Op zondag 10 augustus 2003 05:20 schreef biggy1 het volgende:[..]
Het is een vrij heldere vraag anders. Dat allochtonen buitenproportioneel vertegenwoordigd zijn onder de gevangenis populatie ontkent niemand, maar wat voor conclusie trek je daaruit ?
Jij zegt alleen de hele tijd dat allochtonen buitenproportioneel zijn vertegenwoordigd onder de gevangenis populatie. Dat klopt, maar wat wil je er mee zeggen ?
Waarom is de autochtone bevolking minder proportioneel aanwezig in de gevangenis?? Wat is daarop u antwoord??
quote:Je hoeft niet zo agressief te reageren als jouw wereldbeeld niet blijkt te kloppen met de harde cijfers..
Op zondag 10 augustus 2003 05:25 schreef AchJa het volgende:[..]
Mond dicht! Jou beurt.......
quote:Als je criminaliteit onder mensen met dezelfde sociale status vergelijkt, dan is het verschil tussen autochtoon en allochtoon al een heel stuk minder. Feit is gewoon dat veel allochtonen verkeren in de laagste sociale klassen, en dus meer in de criminaliteit terecht komen. Het kleine verschil dat overblijft is een resultaat van cultuurverschillen en aanpassingsproblemen.
Waarom is de autochtone bevolking minder proportioneel aanwezig in de gevangenis?? Wat is daarop u antwoord??
quote:Right, waar slaat dat nou weer op? Altijd maar weer slappe excuusjes zoeken waarom de veregelijking niet op zou gaan!
Op zondag 10 augustus 2003 05:29 schreef biggy1 het volgende:[..]
Je hoeft niet zo agressief te reageren als jouw wereldbeeld niet blijkt te kloppen met de harde cijfers..
[..]Als je criminaliteit onder mensen met dezelfde sociale status vergelijkt, dan is het verschil tussen autochtoon en allochtoon al een heel stuk minder. Feit is gewoon dat veel allochtonen verkeren in de laagste sociale klassen, en dus meer in de criminaliteit terecht komen. Het kleine verschil dat overblijft is een resultaat van cultuurverschillen en aanpassingsproblemen.
quote:Die sociale status kan me werkelijk waar aan mijn reet oxideren. Dat geeft geen vrijbrief om maar crimineel te worden. En dan nog kun je zeuren om het verschil weer recht te trekken, feit blijft gewoon dat er meer allochtonen in de bak zitten.
Op zondag 10 augustus 2003 05:29 schreef biggy1 het volgende:
Als je criminaliteit onder mensen met dezelfde sociale status vergelijkt, dan is het verschil tussen autochtoon en allochtoon al een heel stuk minder. Feit is gewoon dat veel allochtonen verkeren in de laagste sociale klassen, en dus meer in de criminaliteit terecht komen. Het kleine verschil dat overblijft is een resultaat van cultuurverschillen en aanpassingsproblemen.
quote:Feit is ook dat er meer mensen met een mindere sociale status in de bak zitten. Feit is ook dat er meer mannen in de bak zitten.
Op maandag 11 augustus 2003 02:31 schreef AchJa het volgende:[..]
Die sociale status kan me werkelijk waar aan mijn reet oxideren. Dat geeft geen vrijbrief om maar crimineel te worden. En dan nog kun je zeuren om het verschil weer recht te trekken, feit blijft gewoon dat er meer allochtonen in de bak zitten.
quote:Ach gut....... En nu??? Ik ben man en als ik een minder sociale status zou krijgen mag ik crimineel worden???? Omdat dat toch maar normaal is????
Op maandag 11 augustus 2003 02:38 schreef Sidekick het volgende:[..]
Feit is ook dat er meer mensen met een mindere sociale status in de bak zitten. Feit is ook dat er meer mannen in de bak zitten.
quote:Nee, maar mag een allochtoon dan ook crimineel worden? Omdat het toch normaal is?
Op maandag 11 augustus 2003 03:03 schreef AchJa het volgende:[..]
Ach gut....... En nu??? Ik ben man en als ik een minder sociale status zou krijgen mag ik crimineel worden???? Omdat dat toch maar normaal is????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |