De hoes van "Sgt. Pepper" (maar even als linkje gedaan)
http://www.flensburg-online.de/sgt-pepper/cover.jpg
Op deze plaat staan de 4 beatles afgebeeld als 4 wassen beelden in het midden en 4 echte meer naar links.
De grond voor hun voeten ziet eruit als net omgegraven aarde met bloemen, zelfs een aantal bloemen in de vorm van een bas (Paul's instrument). Dit zou gemakkelijk kunnen worden geinterpreteerd als een graf.
Boven het wassen beeld van Paul staat een hand, dit komt erg vaak terug op verschillende afbeeldingen en zou in de Indiaanse cultuur de dood betekenen.
Bij de wassen beelden is Paul het langst, terwijl feitelijk alle Beatles evenlang waren behalve Ringo.
Op de achterkant van de hoes op de schouder van Paul de letters O.P.D. Dit zou de Engelse afkorting voor Officially Pronounced Dead zijn.
In nummer acht van de LP "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" wordt de naam van een nieuwe zanger geintroduceerd "The one and only Billy Shears"
Aan het einde van de plaat (niet de CD dus). Staat in het gedeelte waar nooit muziek staat nog een extra groef, dit achterwaards gespeeld "Will Paul come back as Superman" zou laten horen.
***********************************************************************************Op de plaat van "Abbey Road"
Hier staan de 4 beatles afgebeeld, voorop John, in het wit, als God. Daarachter Ringo als de begrafenisondernemer, daarna Paul (op blote voeten) als de dode (sigaret rechts=>Paul was links). George achteraan als de doodgraver.
Slecht zichtbaar, maar de kever op de achtergrond links heeft als kenteken "28IF-LMW"=> Paul zou 28 zijn geweest IF hij niet zou zijn doodgegaan. LMW=> Linda McCartney Weeps.
Achterop de hoes:
De 8 puntjes voor het woord Beatles laten zich erg makkelijk als een 3 lezen.
In het liedje "i'm so tired" kan er een stukje achteruit worden afgespeeld en is te horen. "Paul is a dead man, miss him,... miss him"
vooruit en achteruit
***********************************************************************************
Al met al kun je overal vraagtekens bij plaatsen, er zijn alleen wel heel veel, op z'n minst, aparte links en doorverwijzingen te vinden, maar uiteraard geldt hier ook dat je overal wel iets achter kunt zoeken als je maar graag genoeg wilt.
[Dit bericht is gewijzigd door Blapiet op 08-08-2003 12:42]
Lijkt me nogal onzin, maar goed. Is ook makkelijk te checken lijkt me. Dental records of DNA. Moet Paul wel meewerken.
quote:Voor de hoes was het noodzakelijk dat hij rechtshandig die peuk vasthield, anders was ie iet te zien op de cover.
(sigaret rechts=>Paul was links)
quote:ja maar waarom de sigaret,.... om "de laatste sigaret" uit te beelden?
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Laat ik een gedeelte als onzin bestempelen:
[..]Voor de hoes was het noodzakelijk dat hij rechtshandig die peuk vasthield, anders was ie iet te zien op de cover.
quote:Ja... of misschien wel dat de echte paul gecremeerd is... wie weet.
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:43 schreef Blapiet het volgende:[..]
ja maar waarom de sigaret,.... om "de laatste sigaret" uit te beelden?
quote:yahoo laat blijkbaar het deeplinken niet toe,...
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:44 schreef De-Boswachter het volgende:
Hmmm, vind het een beetje ver gaan, maar het zou wel kunnen.
Ps. Wavjes doen het niet.
quote:Ja idd, dit verhaal is al zo oud als de weg naar Rome en allang in een Beatles interview ontzenuwd.
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:42 schreef _Abu_ het volgende:
Ja geintje van ze. Paul zit zich nu slap te lachen achter zijn pc, roept zijn vrouw "Heather, moet je nou kijken op het Fokforum, ze bestaan nog!" dus je topic was niet helemaal nutteloos.
quote:Om aan te tonen dat je van roken doodgaat?
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:43 schreef Blapiet het volgende:[..]
ja maar waarom de sigaret,.... om "de laatste sigaret" uit te beelden?
Er zal vast een reden zijn, anders zou hij geen peuk in de hand houden.
quote:Het is een complot, yvonne. De platenmaatschappij heeft de dood van Paul verzwegen, de Beatles hebben hier nooit iets over mogen vertellen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:45 schreef yvonne het volgende:[..]
Ja idd, dit verhaal is al zo oud als de weg naar Rome en allang in een Beatles interview ontzenuwd.
quote:tja. . zo lust ik er nog meer. . . overal is wel wat in te vinden . ..
"28IF-LMW"=> Paul zou 28 zijn geweest IF hij niet zou zijn doodgegaan. LMW=> Linda McCartney Weeps.
ff kijken of ik wat over Elvis of Andy kaufman kan vinden
"plaats nieuw topic"
quote:
Slecht zichtbaar, maar de kever op de achtergrond links heeft als kenteken "28IF-LMW"=> Paul zou 28 zijn geweest IF hij niet zou zijn doodgegaan. LMW=> Linda McCartney Weeps.
Hij kende Linda nog niet ten tijde van Sgt. Pepper.
quote:Dit is er een van, en het mooie is: op het moment dat het album "Abbey Road" uitkwam, schijnt Paul Linda nog niet eens te hebben ontmoet.
LMW=> Linda McCartney Weeps.
Schijnt hetzelfde merk/type te zijn als de auto waar Paul een ongeluk in gehad zou hebben.. rode voorruit = Bloed
quote:Op een heleboel vage aanwijzingen in de album covers na dan
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:48 schreef ChOas het volgende:[..]
Het is een complot, yvonne. De platenmaatschappij heeft de dood van Paul verzwegen, de Beatles hebben hier nooit iets over mogen vertellen.
quote:En nu willen zie die sigaret in de VS weer weg-photoshoppen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Voor de hoes was het noodzakelijk dat hij rechtshandig die peuk vasthield, anders was ie iet te zien op de cover.
Zie trouwens ook de discussie laatst hier: Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Er zijn heel veel aanwijzigen en sommige zijn ook best vreemd, maar verder gewoon een leuke intrige die bij (muzikale) legendes hoort. Ik geloof natuurlijk niet dat McCartney dood is en ik geloof ook niet dat het door de Beatles verzonnen is.
quote:idd
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:54 schreef Muizig het volgende:[..]
Op een heleboel vage aanwijzingen in de album covers na dan
quote:Dat waren de Beatles zelf, die wanhopig hun bericht naar buiten probeerde te brengen zonder dat de platenmaatschappij dit wist. Later, toen de platenmaatschappij hier achter kwamen hebben ze een hartig woordje met die gasten gesproken, toen dat niet hielp hebben ze Lennon om laten leggen om te laten zien dat ze het meenden... De Beatles zal je hier nooit meer over horen, behalve om te ontkennen...
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:54 schreef Muizig het volgende:[..]
Op een heleboel vage aanwijzingen in de album covers na dan
maar geloven doe ik het niet
wel heel toevallig allemaal
maar dat de platenmaatschappij dan Lennon om heeft gelegt al helemaal niet die gasten verdienden goud voor hun
quote:Bij de plaat "Let it be" zouden er geen aanwijzingen meer zijn gevonden,.....
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:57 schreef ChOas het volgende:[..]
Dat waren de Beatles zelf, die wanhopig hun bericht naar buiten probeerde te brengen zonder dat de platenmaatschappij dit wist. Later, toen de platenmaatschappij hier achter kwamen hebben ze een hartig woordje met die gasten gesproken, toen dat niet hielp hebben ze Lennon om laten leggen om te laten zien dat ze het meenden... De Beatles zal je hier nooit meer over horen, behalve om te ontkennen...
quote:John Lennon heeft in een later interview wel toegegeven dat ze het een kostelijke grap vonden
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:55 schreef Jane het volgende:[..]
En nu willen zie die sigaret in de VS weer weg-photoshoppen.
Zie trouwens ook de discussie laatst hier: Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Er zijn heel veel aanwijzigen en sommige zijn ook best vreemd, maar verder gewoon een leuke intrige die bij (muzikale) legendes hoort. Ik geloof natuurlijk niet dat McCartney dood is en ik geloof ook niet dat het door de Beatles verzonnen is.
quote:Nou, laat ik dit dan ontzenuwen:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:51 schreef JAG het volgende:
Dit is een van de grootste conspiracy theories ooit, en alles wordt erbij gehaald om het 'te bewijzen':
[..]Dit is er een van, en het mooie is: op het moment dat het album "Abbey Road" uitkwam, schijnt Paul Linda nog niet eens te hebben ontmoet.
Paul kende Linda wel degelijk toen Abbey Road uitkwam. Sterker nog: ze waren al getrouwd!
Paul en Linda trouwden op 12 maart 1969 en Abbey Road werd uitgebracht op 1 oktober 1969. En (leuk weetje) de hoesfoto werd vandaag (8 augustus) precies 34 jaar geleden gemaakt.
Maar daar kan ik hier niets over zeggen
(okay, sorry ik wilde eens uitvinden hoe het voelde om te trollen, best lekker, kan me voorstellen dat mensen het doen, ik hou nu al op )
quote:Pas maar op, het werkt verslavend
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:01 schreef ChOas het volgende:
Het complot was veel groter...Maar daar kan ik hier niets over zeggen
(okay, sorry ik wilde eens uitvinden hoe het voelde om te trollen, best lekker, kan me voorstellen dat mensen het doen, ik hou nu al op
)
quote:JFK wist er ook van he?
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:01 schreef ChOas het volgende:
Het complot was veel groter...Maar daar kan ik hier niets over zeggen
alleen normaal durf ik nooit iets te vragen over muziek en helemáááál niet the beatles, omdat hij dan 5 uur doorlult
quote:Maar nog niet tijdens Sgt. Pepper toen hij overleden zou zijn.
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:01 schreef Jane het volgende:[..]
Nou, laat ik dit dan ontzenuwen:
Paul kende Linda wel degelijk toen Abbey Road uitkwam. Sterker nog: ze waren al getrouwd!
Paul en Linda trouwden op 12 maart 1969 en Abbey Road werd uitgebracht op 1 oktober 1969. En (leuk weetje) de hoesfoto werd vandaag (8 augustus) precies 34 jaar geleden gemaakt.
Lees dit stukje maar, is wel erg indrukwekkend.
quote:kon met de search anders niet echt iets hierover vinden,....
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:20 schreef Faithy het volgende:
*zucht*Iets met oude koeien en een sloot
![]()
quote:Jammer dan. Ook hier zijn aanwijzingen gevonden alleen heel wat minder. Op de hoes staan de afbeeldingen van de 4 Beatels. Alle foto's hebben een gekleurde achtergrond of met iets op de achtergrond. Alleen bij de foto van Paul is de achtergrond wit.
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:01 schreef Blapiet het volgende:[..]
Bij de plaat "Let it be" zouden er geen aanwijzingen meer zijn gevonden,.....
Goede link van Hemmes.
http://www.rareexception.com/Garden/Beatles/Paul.php
Op deze site staan echt veel aanwijzingen. Verklaringen van de covers en delen uit de liedjes.
[Dit bericht is gewijzigd door RuiDaSilva op 08-08-2003 16:01]
quote:Ok, verkeerd begrepen. Inderdaad, Linda is met 'William' getrouwd. Paul zelf was verloofd met Jane Asher toen hij omkwam.
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:21 schreef belsen het volgende:[..]
Maar nog niet tijdens Sgt. Pepper toen hij overleden zou zijn.
Ook vond ik nog deze mooie site: http://www.turnmeondeadman.net/IBP/Intro.html
quote:een paar bladzijdes verder zijn goede aanwijzingen
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:51 schreef Jane het volgende:
Ik heb in Het Grote Beatles Topic - Deel 2 een lijstje geplaatst met de bekendste aanwijzingen.Ook vond ik nog deze mooie site: http://www.turnmeondeadman.net/IBP/Intro.html
nu ga ik er toch stilstaand meer in geloven '
alleen bij ie pop zie ik geen auto
Boeiuh
quote:Hehehe.
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:04 schreef GotenSSJ het volgende:nu ga ik er toch stilstaand meer in geloven
'
quote:In haar rechterhand.
alleen bij ie pop zie ik geen auto
maar ja geloven ? ik weet het noiet zo zeker hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |