abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12300046
Een aantal jaar geleden heb ik van iemand een verhaal gehoord over de beatles. Het zou zo zijn dat Paul McCartney eind jaren zestig een ernstig auto ongeluk zou hebben gehad en zou zijn overleden. Om de Beatles bij elkaar te houden en de fans niet teleur te stellen zou er een stand-in zijn gevonden voor McCartney, iemand die zowel op hem lijkt
én net zo klonk als het origineel.
Deze theorie berust op een aantal merkwaardige feiten en gebeurtenissen.

De hoes van "Sgt. Pepper" (maar even als linkje gedaan)
http://www.flensburg-online.de/sgt-pepper/cover.jpg

Op deze plaat staan de 4 beatles afgebeeld als 4 wassen beelden in het midden en 4 echte meer naar links.
De grond voor hun voeten ziet eruit als net omgegraven aarde met bloemen, zelfs een aantal bloemen in de vorm van een bas (Paul's instrument). Dit zou gemakkelijk kunnen worden geinterpreteerd als een graf.
Boven het wassen beeld van Paul staat een hand, dit komt erg vaak terug op verschillende afbeeldingen en zou in de Indiaanse cultuur de dood betekenen.
Bij de wassen beelden is Paul het langst, terwijl feitelijk alle Beatles evenlang waren behalve Ringo.

Op de achterkant van de hoes op de schouder van Paul de letters O.P.D. Dit zou de Engelse afkorting voor Officially Pronounced Dead zijn.
In nummer acht van de LP "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" wordt de naam van een nieuwe zanger geintroduceerd "The one and only Billy Shears"
Aan het einde van de plaat (niet de CD dus). Staat in het gedeelte waar nooit muziek staat nog een extra groef, dit achterwaards gespeeld "Will Paul come back as Superman" zou laten horen.

***********************************************************************************Op de plaat van "Abbey Road"

Hier staan de 4 beatles afgebeeld, voorop John, in het wit, als God. Daarachter Ringo als de begrafenisondernemer, daarna Paul (op blote voeten) als de dode (sigaret rechts=>Paul was links). George achteraan als de doodgraver.
Slecht zichtbaar, maar de kever op de achtergrond links heeft als kenteken "28IF-LMW"=> Paul zou 28 zijn geweest IF hij niet zou zijn doodgegaan. LMW=> Linda McCartney Weeps.

Achterop de hoes:

De 8 puntjes voor het woord Beatles laten zich erg makkelijk als een 3 lezen.

In het liedje "i'm so tired" kan er een stukje achteruit worden afgespeeld en is te horen. "Paul is a dead man, miss him,... miss him"
vooruit en achteruit

***********************************************************************************

Al met al kun je overal vraagtekens bij plaatsen, er zijn alleen wel heel veel, op z'n minst, aparte links en doorverwijzingen te vinden, maar uiteraard geldt hier ook dat je overal wel iets achter kunt zoeken als je maar graag genoeg wilt.

[Dit bericht is gewijzigd door Blapiet op 08-08-2003 12:42]

vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:41:15 #2
62182 Georges
That's the shit
pi_12300097
Dat is al een heel oud verhaal. Als je sommige LP's achterstevoren draait dan hoor je' Paul is Dead' 'We buried Paul'.

Lijkt me nogal onzin, maar goed. Is ook makkelijk te checken lijkt me. Dental records of DNA. Moet Paul wel meewerken.

Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:41:49 #3
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12300110
Laat ik een gedeelte als onzin bestempelen:
quote:
(sigaret rechts=>Paul was links)
Voor de hoes was het noodzakelijk dat hij rechtshandig die peuk vasthield, anders was ie iet te zien op de cover.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:42:16 #4
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_12300116
Het doet me meteen denken aan dat verhaal van 2pac...
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:42:56 #5
11783 _Abu_
Domum eamus
pi_12300133
Ja geintje van ze. Paul zit zich nu slap te lachen achter zijn pc, roept zijn vrouw "Heather, moet je nou kijken op het Fokforum, ze bestaan nog!" dus je topic was niet helemaal nutteloos.
Insanus sum
pi_12300142
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Laat ik een gedeelte als onzin bestempelen:
[..]

Voor de hoes was het noodzakelijk dat hij rechtshandig die peuk vasthield, anders was ie iet te zien op de cover.

ja maar waarom de sigaret,.... om "de laatste sigaret" uit te beelden?
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:44:34 #7
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_12300167
Hmmm, vind het een beetje ver gaan, maar het zou wel kunnen.
Ps. Wavjes doen het niet.
In het bos daar zijn de ..........
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:44:54 #8
11783 _Abu_
Domum eamus
pi_12300179
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:43 schreef Blapiet het volgende:

[..]

Ja... of misschien wel dat de echte paul gecremeerd is... wie weet.
Insanus sum
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:45:18 #9
32015 suus21
Andre rocks!
pi_12300187
ja is al heel lang bekend. Ik denk dat het gewoon een stunt is om meer platen te verkopen. Maar het is wel grappig om de toevallige dingen eruit te halen.
fijn!
pi_12300190
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:44 schreef De-Boswachter het volgende:
Hmmm, vind het een beetje ver gaan, maar het zou wel kunnen.
Ps. Wavjes doen het niet.
yahoo laat blijkbaar het deeplinken niet toe,...
  Admin vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:45:49 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_12300196
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:42 schreef _Abu_ het volgende:
Ja geintje van ze. Paul zit zich nu slap te lachen achter zijn pc, roept zijn vrouw "Heather, moet je nou kijken op het Fokforum, ze bestaan nog!" dus je topic was niet helemaal nutteloos.
Ja idd, dit verhaal is al zo oud als de weg naar Rome en allang in een Beatles interview ontzenuwd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_12300200
Ik heb een hele tijd geleden op de middelbare school een radio documentaire gehoord over dit gerucht.
De muziek leraar vertelde er nog een heel verhaal bij wat ik niet meer kan herinneren. Omdat we het niet helemaal hebben gehoord vroeg ik de leraar om de rest te laten horen maar dat hebben we nooit gedaan. De leraar werkt nogsteeds op die school dus ik zou hem het wel eens kunnen vragen...
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:46:39 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12300213
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:43 schreef Blapiet het volgende:

[..]

Om aan te tonen dat je van roken doodgaat?

Er zal vast een reden zijn, anders zou hij geen peuk in de hand houden.

vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:48:17 #14
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_12300257
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja idd, dit verhaal is al zo oud als de weg naar Rome en allang in een Beatles interview ontzenuwd.

Het is een complot, yvonne. De platenmaatschappij heeft de dood van Paul verzwegen, de Beatles hebben hier nooit iets over mogen vertellen.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_12300274
quote:
"28IF-LMW"=> Paul zou 28 zijn geweest IF hij niet zou zijn doodgegaan. LMW=> Linda McCartney Weeps.
tja. . zo lust ik er nog meer. . . overal is wel wat in te vinden . ..
Religion : Mankind's worst invention !
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:49:39 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12300279
maar ze blijven leuk dit soort verhalen...

ff kijken of ik wat over Elvis of Andy kaufman kan vinden

"plaats nieuw topic"

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Moderator vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:50:33 #17
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_12300298
quote:
Slecht zichtbaar, maar de kever op de achtergrond links heeft als kenteken "28IF-LMW"=> Paul zou 28 zijn geweest IF hij niet zou zijn doodgegaan. LMW=> Linda McCartney Weeps.

Hij kende Linda nog niet ten tijde van Sgt. Pepper.

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:51:14 #18
13969 JAG
Judge Advocate General
pi_12300308
Dit is een van de grootste conspiracy theories ooit, en alles wordt erbij gehaald om het 'te bewijzen':
quote:
LMW=> Linda McCartney Weeps.
Dit is er een van, en het mooie is: op het moment dat het album "Abbey Road" uitkwam, schijnt Paul Linda nog niet eens te hebben ontmoet.
There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don't
pi_12300316
En hoe kom je er bij dat de beatles in het midden wassen beelden zijn???Tis gewoon een collage van heel veel foto's,dus hoeven de beatles in het midden echt geen wassen beelden te zijn!En het verdere verhaal is 1 grote bij elkaar geraapte hoop onzin!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_12300323
was het ook niet zo dat op die pop links stond: welkom the rolling stones?
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
pi_12300333
Mijn muziek leraar heeft het ook eens over gehad... Zijn inderdaad veel verwijzingen naar dit verhaal; vergeet ook niet het autootje in de hand van de pop.. met een rode voorruit..

Schijnt hetzelfde merk/type te zijn als de auto waar Paul een ongeluk in gehad zou hebben.. rode voorruit = Bloed

Nothing seems to be..
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:54:27 #22
62021 Muizig
Kijkt verbaasd..
pi_12300371
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:48 schreef ChOas het volgende:

[..]

Het is een complot, yvonne. De platenmaatschappij heeft de dood van Paul verzwegen, de Beatles hebben hier nooit iets over mogen vertellen.

Op een heleboel vage aanwijzingen in de album covers na dan
De hele grote gemene wereld in!
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:55:13 #23
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_12300382
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:41 schreef Sidekick het volgende:
En nu willen zie die sigaret in de VS weer weg-photoshoppen.

Zie trouwens ook de discussie laatst hier: Het Grote Beatles Topic - Deel 2

Er zijn heel veel aanwijzigen en sommige zijn ook best vreemd, maar verder gewoon een leuke intrige die bij (muzikale) legendes hoort. Ik geloof natuurlijk niet dat McCartney dood is en ik geloof ook niet dat het door de Beatles verzonnen is.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:55:54 #24
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_12300395
o mijn god... wat een onzin
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:57:19 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12300418
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:54 schreef Muizig het volgende:

[..]

idd
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:57:23 #26
693 ChOas
pi_12300419
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:54 schreef Muizig het volgende:

[..]

Dat waren de Beatles zelf, die wanhopig hun bericht naar buiten probeerde te brengen zonder dat de platenmaatschappij dit wist. Later, toen de platenmaatschappij hier achter kwamen hebben ze een hartig woordje met die gasten gesproken, toen dat niet hielp hebben ze Lennon om laten leggen om te laten zien dat ze het meenden... De Beatles zal je hier nooit meer over horen, behalve om te ontkennen...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:59:22 #27
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_12300462
wel leuk bed8 allemaal

maar geloven doe ik het niet
wel heel toevallig allemaal

maar dat de platenmaatschappij dan Lennon om heeft gelegt al helemaal niet die gasten verdienden goud voor hun

Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_12300501
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:57 schreef ChOas het volgende:

[..]

Dat waren de Beatles zelf, die wanhopig hun bericht naar buiten probeerde te brengen zonder dat de platenmaatschappij dit wist. Later, toen de platenmaatschappij hier achter kwamen hebben ze een hartig woordje met die gasten gesproken, toen dat niet hielp hebben ze Lennon om laten leggen om te laten zien dat ze het meenden... De Beatles zal je hier nooit meer over horen, behalve om te ontkennen...

Bij de plaat "Let it be" zouden er geen aanwijzingen meer zijn gevonden,.....
  Admin vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:01:44 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_12300508
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:55 schreef Jane het volgende:

[..]

En nu willen zie die sigaret in de VS weer weg-photoshoppen.

Zie trouwens ook de discussie laatst hier: Het Grote Beatles Topic - Deel 2

Er zijn heel veel aanwijzigen en sommige zijn ook best vreemd, maar verder gewoon een leuke intrige die bij (muzikale) legendes hoort. Ik geloof natuurlijk niet dat McCartney dood is en ik geloof ook niet dat het door de Beatles verzonnen is.

John Lennon heeft in een later interview wel toegegeven dat ze het een kostelijke grap vonden
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:01:48 #30
1986 Jane
pi_12300510
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:51 schreef JAG het volgende:
Dit is een van de grootste conspiracy theories ooit, en alles wordt erbij gehaald om het 'te bewijzen':
[..]

Dit is er een van, en het mooie is: op het moment dat het album "Abbey Road" uitkwam, schijnt Paul Linda nog niet eens te hebben ontmoet.

Nou, laat ik dit dan ontzenuwen:

Paul kende Linda wel degelijk toen Abbey Road uitkwam. Sterker nog: ze waren al getrouwd!

Paul en Linda trouwden op 12 maart 1969 en Abbey Road werd uitgebracht op 1 oktober 1969. En (leuk weetje) de hoesfoto werd vandaag (8 augustus) precies 34 jaar geleden gemaakt.

vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:01:54 #31
693 ChOas
pi_12300516
Het complot was veel groter...

Maar daar kan ik hier niets over zeggen

(okay, sorry ik wilde eens uitvinden hoe het voelde om te trollen, best lekker, kan me voorstellen dat mensen het doen, ik hou nu al op )

[Stephen Roberts]
  Admin vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:05:29 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_12300582
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:01 schreef ChOas het volgende:

(okay, sorry ik wilde eens uitvinden hoe het voelde om te trollen, best lekker, kan me voorstellen dat mensen het doen, ik hou nu al op )

Pas maar op, het werkt verslavend

vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:05:37 #33
11783 _Abu_
Domum eamus
pi_12300585
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:01 schreef ChOas het volgende:

JFK wist er ook van he?
Insanus sum
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:18:57 #34
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_12300882
mijn pappa maar ns vragen zogauw ie terugkomt van vakantie

alleen normaal durf ik nooit iets te vragen over muziek en helemáááál niet the beatles, omdat hij dan 5 uur doorlult

No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_12300919
*zucht*

Iets met oude koeien en een sloot

Doei.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:21:05 #36
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_12300931
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:01 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou, laat ik dit dan ontzenuwen:

Paul kende Linda wel degelijk toen Abbey Road uitkwam. Sterker nog: ze waren al getrouwd!

Paul en Linda trouwden op 12 maart 1969 en Abbey Road werd uitgebracht op 1 oktober 1969. En (leuk weetje) de hoesfoto werd vandaag (8 augustus) precies 34 jaar geleden gemaakt.

Maar nog niet tijdens Sgt. Pepper toen hij overleden zou zijn.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:36:16 #37
37811 hemmes
Prietprater
pi_12301323
http://www.rareexception.com/Garden/Beatles/Paul.php

Lees dit stukje maar, is wel erg indrukwekkend.

Praatprieter
pi_12301342
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:20 schreef Faithy het volgende:
*zucht*

Iets met oude koeien en een sloot

kon met de search anders niet echt iets hierover vinden,....
En je hoeft niet te reageren hoor
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:20:28 #39
51315 Amrod
tja.......
pi_12303531
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:01 schreef Blapiet het volgende:

[..]

Bij de plaat "Let it be" zouden er geen aanwijzingen meer zijn gevonden,.....

Jammer dan. Ook hier zijn aanwijzingen gevonden alleen heel wat minder. Op de hoes staan de afbeeldingen van de 4 Beatels. Alle foto's hebben een gekleurde achtergrond of met iets op de achtergrond. Alleen bij de foto van Paul is de achtergrond wit.

Goede link van Hemmes.

http://www.rareexception.com/Garden/Beatles/Paul.php

Op deze site staan echt veel aanwijzingen. Verklaringen van de covers en delen uit de liedjes.

Hell was full, so I'm back...
pi_12303604
vind tupac's 7th day theory beter":)
pi_12304310
Dat van die platen achterstevoren draaien had ik wel vaker gehoord, maar dan in de richting van duivels aanbidding ofzoiets. Ik heb het hele stuk gelezen, best wel leuk om te weten allemaal, maar het zou een beetje te ziek voor woorden zijn als ze het in die nummers alleen maar iedere keer zingen over de dood van Paul en de gebeurtenis van het ongeluk zelf. Ik weet niet wat ik er van moet denken, misschien zijn ze in die tijd zelf iets te lang met Lucy in the Sky with Diamonds bezig geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door RuiDaSilva op 08-08-2003 16:01]

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:06:21 #42
1986 Jane
pi_12304635
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:21 schreef belsen het volgende:

[..]

Maar nog niet tijdens Sgt. Pepper toen hij overleden zou zijn.

Ok, verkeerd begrepen. Inderdaad, Linda is met 'William' getrouwd. Paul zelf was verloofd met Jane Asher toen hij omkwam.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:27:59 #43
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_12305135
zou wel wat zijn
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:51:51 #44
1986 Jane
pi_12305695
Ik heb in Het Grote Beatles Topic - Deel 2 een lijstje geplaatst met de bekendste aanwijzingen.

Ook vond ik nog deze mooie site: http://www.turnmeondeadman.net/IBP/Intro.html

vrijdag 8 augustus 2003 @ 17:04:39 #45
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_12305961
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:51 schreef Jane het volgende:
Ik heb in Het Grote Beatles Topic - Deel 2 een lijstje geplaatst met de bekendste aanwijzingen.

Ook vond ik nog deze mooie site: http://www.turnmeondeadman.net/IBP/Intro.html

een paar bladzijdes verder zijn goede aanwijzingen

nu ga ik er toch stilstaand meer in geloven '

alleen bij ie pop zie ik geen auto

vrijdag 8 augustus 2003 @ 17:12:44 #46
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_12306130
En als je een spiegel houdt in het midden van de letters op Sgt. Peppers staat er "HE ^ DIE" warbij het pijltje naar Paul zou wijzen.

Boeiuh

zzz
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 17:19:11 #47
1986 Jane
pi_12306248
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:04 schreef GotenSSJ het volgende:

nu ga ik er toch stilstaand meer in geloven '

Hehehe. Ik geloof er zelf dus geen barst van, maar ik ben jaren geleden wel eens bij een lezing geweest van Joel Glazier (een deskundige op dit gebied) die ook dia's en geluidsfragmenten toonde, en ik moet zeggen dat hij zo overtuigend was dat ik er heel even ook in geloofde.
quote:
alleen bij ie pop zie ik geen auto
In haar rechterhand.

vrijdag 8 augustus 2003 @ 18:45:09 #48
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_12307848
aja nu zie ik het ook zat de hele tijd links te kijken

maar ja geloven ? ik weet het noiet zo zeker hoor

vrijdag 8 augustus 2003 @ 18:48:35 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12307900
Jullie zouden de slinger van Foucault eens moeten lezen van Eco, dat gaat over een stel lui die een complot verzinnen om een tijdschrift meer oplage te kunnen geven. Hoe verder het vordert, hoe meer het lijkt dat het complot uitkomt,,,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_12307908
iig interessant om een x door te lezen , je kijkt nu heel anders naar die beatles-covers in het vervolg! ik heb die hele site doorgelezen, heel leuk om te lezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')