abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12004359
'Objectieve' wetenschappers bepalen: conservatieven niet goed wijs

http://www.berkeley.edu/news/media/releases/2003/07/22_politics.shtml

Wetenschap is politiek, weet iedereen die heikele kwesties als het opwarmen van de aarde, genetische manipulatie of zelfs de (on)schadelijkheid van zuivel volgt.

En daarom is het ook niet zo vreemd dat de Berkeley universiteit in Californië - Amerikaans bastion voor alles wat links is - met dit diepgravende onderzoek naar de psyche van 'de conservatief' komt. Wat blijkt: conservatieven lijden onder een overmaat aan 'angst en agressie', zijn 'intolerant' en hebben een dwangmatige noodzaak om zich 'cognitief af te sluiten'. Gelukkig is medische hulp voor deze beklagenswaardige groep geesteszieken onderweg.

Enfin, dat politieke debatten in de VS wat gepolariseerder zijn dan hier, bleek gisteren weer eens:

[url]http://forum.fok.nl/showtopic.php/356683[/url

vrijdag 25 juli 2003 @ 10:02:59 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12004379
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12004404
Is dit een objectief onderzoek of is het stemmingmakerij net zoals die Geert Wilders van de VVD doet.
lollig
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:06:31 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12004414
Amerika is wat politiek betreft zeer conservatief, wordt hier in Nederland een LPF voor extreem rechts aangezien, daar is een partij als de VVD extreem links. Komt denk ook dat de kerk een hele grote invloed heeft op het dagelijks denken en doen daar. Omdat men daar zo gelovig is is men zo rechts als wat , wat blijkt uit de controverse rondom dingen als abortus, homofilie en euthanasie
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12004436
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:05 schreef ub40_bboy het volgende:
Is dit een objectief onderzoek of is het stemmingmakerij net zoals die Geert Wilders van de VVD doet.
Het lijkt mij stemmingmakerij maar wat doet die Wilders dan?
pi_12004498
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:07 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Het lijkt mij stemmingmakerij maar wat doet die Wilders dan?

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=30965
lollig
pi_12004634
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:11 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=30965

Da's dus een politicus die scheldt tegen de tegenpartij, mijn openingspost ging om 'objectieve' wetenschappers die een oordeel vormen over onwelgevallige politici.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:23:40 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12004672
Ik vind het eerder stemmingmakerij van de TS.

Enkele quotes:

quote:
and that some of the common psychological factors linked to political conservatism include:
  • Fear and aggression
  • Dogmatism and intolerance of ambiguity
  • Uncertainty avoidance
  • Need for cognitive closure
  • Terror management
  • Although they concluded that conservatives are less "integratively complex" than others are, Glaser said, "it doesn't mean that they're simple-minded."

Conservatives don't feel the need to jump through complex, intellectual hoops in order to understand or justify some of their positions, he said. "They are more comfortable seeing and stating things in black and white in ways that would make liberals squirm," Glaser said.

Het zijn misschien wat kort door de bocht conclusies, en natuurlijk door een gemiddelde profielschets te geven ontkom je niet aan de nodige generalisaties, maar het is niet om het conservatisme in een hoekje et drukken, maar om een meer concrete invulling te geven aan het politieke begrip.

En die conclusies zijn imho vrij plausibel. Misschien alleen wat teveel nadruk gelegd op de negatieve dingen.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      vrijdag 25 juli 2003 @ 10:24:47 #9
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12004688
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 10:21 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Da's dus een politicus die scheldt tegen de tegenpartij, mijn openingspost ging om 'objectieve' wetenschappers die een oordeel vormen over onwelgevallige politici.

Idd, ze geven een oordeel over een groep politici.

En dat jij ze ziet als onwellig geeft imho aan hoe eng communistisch jij bent.

pi_12004839
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 10:24 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Idd, ze geven een oordeel over een groep politici.

En dat jij ze ziet als onwellig geeft imho aan hoe eng communistisch jij bent.

Ik had het over die groep linkse wetenschappers van Berkeley, niet over mijn persoontje.
      vrijdag 25 juli 2003 @ 10:38:30 #11
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12004906
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 10:34 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Ik had het over die groep linkse wetenschappers van Berkeley, niet over mijn persoontje.

Waar zeggen ze dat het over onwelligvallige politici gaat? Waar concluderen ze dat conservatisme dom is? Zoals uit onderstaande quote is te lezen, is er een hele nuance hoor:
    quote:
    Although they concluded that conservatives are less "integratively complex" than others are, Glaser said, "it doesn't mean that they're simple-minded."
      † In Memoriam † vrijdag 25 juli 2003 @ 10:43:20 #12
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_12005000
    Ze zouden eens een onderzoek moeten doen naar politieke voorkeur versus gebruik van anti-depressiva en kalmeringsmiddelen.

Maar ik vermoed dat de VVD tegen zou stemmen

pi_12005127
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 10:43 schreef NorthernStar het volgende:
    Ze zouden eens een onderzoek moeten doen naar politieke voorkeur versus gebruik van anti-depressiva en kalmeringsmiddelen.

Maar ik vermoed dat de VVD tegen zou stemmen

De VVD als je die zou transporteren richting de VS komt dat in het democraten kamp terecht. De echte conservatieve partijen daar zijn de republikeinen met behoorlijk fundamentalistische denkbeelden. Het homo-huwelijk zie ik daar echt nog niet ingevoerd worden speciaal niet in Texas.
    Je ziet dit verschijnsel ook al in het europees Parlement waar de VVD meer in het midden zit dan bijvoorbeeld de CDA (zitten meer aan de rechterkant) want die horen in het parlement bij de christelijke, conservative stroming en de VVD bij de liberalen.
    pi_12005314
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 10:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waar zeggen ze dat het over onwelligvallige politici gaat? Waar concluderen ze dat conservatisme dom is? Zoals uit onderstaande quote is te lezen, is er een hele nuance hoor:
    [..]

Lees mijn openingspost
      vrijdag 25 juli 2003 @ 11:06:35 #15
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12005432
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 11:01 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Lees mijn openingspost

Je concludeerd zelf iets wat niet in het artikel staat.
    Er wordt niet gesteld dat conservatieven niet goed wijs zijn. Je kan hopelijk Engels lezen?
    pi_12005480
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 11:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je concludeerd zelf iets wat niet in het artikel staat.
    Er wordt niet gesteld dat conservatieven niet goed wijs zijn. Je kan hopelijk Engels lezen?

Je mist een behoorlijke dosis basiskennis. Jammer. Voortaan eerst je inlezen voordat je commentaar levert
      vrijdag 25 juli 2003 @ 11:14:21 #17
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12005568
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 11:08 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Je mist een behoorlijke dosis basiskennis. Jammer. Voortaan eerst je inlezen voordat je commentaar levert

Waar wordt in het artikel gesteld dat conservatieven niet goed wijs zijn?!?

Als ik basiskennis mis, dan moet je dat maar even geven.

pi_12005641
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 11:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waar wordt in het artikel gesteld dat conservatieven niet goed wijs zijn?!?

Als ik basiskennis mis, dan moet je dat maar even geven.

Berkeley!!!!!!!!!!!
      vrijdag 25 juli 2003 @ 11:28:33 #19
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12005816
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 11:18 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Berkeley!!!!!!!!!!!

Ja een vrij linkse universiteit. En? Niet alle linkse mensen vinden conservatieven dom of niet goed wijs. En zoals in het ertikel is te lezen, kwalificeren ze conservatieven ook niet als dom en niet goed wijs.
    pi_12006774
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 11:28 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja een vrij linkse universiteit. En? Niet alle linkse mensen vinden conservatieven dom of niet goed wijs. En zoals in het ertikel is te lezen, kwalificeren ze conservatieven ook niet als dom en niet goed wijs.

Dat doen ze dus wel deze "wetenschappers" die worden betaald door de Amerikaanse belastingbetaler.
      vrijdag 25 juli 2003 @ 12:11:26 #21
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12006866
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 12:08 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Dat doen ze dus wel deze "wetenschappers" die worden betaald door de Amerikaanse belastingbetaler.

Geef mij dan maar een zinssnede uit het artikel.
    pi_12007146
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 12:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Geef mij dan maar een zinssnede uit het artikel.

Nogmaals, het gaat om Berkeley. Haal die rode waas eens weg voor je ogen .....hoe vaak moet ik dat nog tegen je zeggen?
      vrijdag 25 juli 2003 @ 12:23:22 #23
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12007219
    Dan zijn we uitgepraat.
    pi_12010126
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2003 12:23 schreef Sidekick het volgende:
    Dan zijn we uitgepraat.
    No hard feelings maar ik had 't idee dat je weer wilde zeiken .
      vrijdag 25 juli 2003 @ 17:12:20 #25
    10086 Heerlijkheid
    gebiedt mij te zeggen
    pi_12015898
    Waar het conservatieven omgaat is orde en welvaart en als je dat dan op de volgende manier wil uitleggen:
    quote:
    Four researchers who culled through 50 years of research literature about the psychology of conservatism report that at the core of political conservatism is the resistance to change and a tolerance for inequality, and that some of the common psychological factors linked to political conservatism include:

Fear and aggression

Dogmatism and intolerance of ambiguity

Uncertainty avoidance

Need for cognitive closure

Terror management
    "From our perspective, these psychological factors are capable of contributing to the adoption of conservative ideological contents, either independently or in combination," the researchers wrote in an article, "Political Conservatism as Motivated Social Cognition," recently published in the American Psychological Association's Psychological Bulletin.

tja..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')