Laat die jongen dat zelf ondervinden en zolang het nog niet heel serieus is, waarom al beginnen over schoonfamilie?
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 07-07-2003 11:17]
quote:Je doet net of ze al verloofd zijn.
Op maandag 7 juli 2003 11:15 schreef pberends het volgende:
Moet ik mijn zoon waarschuwen voor zijn (toekomstige) schoonfamilie
quote:Ik laat hem erg vrij dus weet niet hoe lang dit al speelt
Op maandag 7 juli 2003 11:17 schreef SmashBro het volgende:[..]
Je doet net of ze al verloofd zijn.
quote:Wat is jouw afkomst dan? Zo erg ben ik trouwens (denk ik) niet
Op maandag 7 juli 2003 11:16 schreef Qarinx het volgende:
Ook Nederlandse schoonfamilie kan een verschrikking zijn hoor, daar heeft niemand mij voor gewaarschuwd.Laat die jongen dat zelf ondervinden en zolang het nog niet heel serieus is, waarom al beginnen over schoonfamilie?
quote:Gewoon Nederlandse hoor...
Op maandag 7 juli 2003 11:19 schreef pberends het volgende:[..]
Wat is jouw afkomst dan? Zo erg ben ik trouwens (denk ik) niet
Maar ik vind het gewoon een beetje raar dat je jouw zoon wil behoeden voor een buitenlandse schoonfamilie, dat zou je toch ook niet doen als die schoonfamilie gewoon Nederlands was?
Je hoort meestal alleen de verhalen dat het fout gaat, maar het gaat net zo vaak (zo niet vaker) goed. Alleen hoor je daar niks meer van.
Een hoop marokkanen zijn gewoon te vernederlandst.
quote:het kan toch veel problemen opleveren
Op maandag 7 juli 2003 11:21 schreef Qarinx het volgende:[..]
Gewoon Nederlandse hoor...
Maar ik vind het gewoon een beetje raar dat je jouw zoon wil behoeden voor een buitenlandse schoonfamilie, dat zou je toch ook niet doen als die schoonfamilie gewoon Nederlands was?
Je moet gewoon open staan voor je zoon's keuze, en niet kijken naar iemands ras,. want in elke familie en in elk ras komen er rotte appels voor, ook in de jouwe.
Het feit dat je al twijfelt over haar familie laat zien dat je niet echt open staat, maar al een beetje bevooroordeelt bent. Je zoon redt zich vast prima, hij is tenslotte niet voor niets een zoon van zijn vader! En jij hebt je toch ook gered?
Als dat meisje goed Nederlands spreekt en geen hoofddoek draagt kun je er op rekenen dat die ouders ook redelijk vernederlandst zijn, óf dat ze zich niet zoveel van hen aantrekt.
quote:Precies, dat is dus wat ik bedoelde. Schoonfamilie is 9 van de 10 keer sowieso problemen, daar heeft de afkomst niets mee te maken
Op maandag 7 juli 2003 11:21 schreef dmace99 het volgende:
Je hoort meestal alleen de verhalen dat het fout gaat, maar het gaat net zo vaak (zo niet vaker) goed. Alleen hoor je daar niks meer van.
Een hoop marokkanen zijn gewoon te vernederlandst.
quote:Ja dat zou kunnen, maar zoals ik al zei.. een Nederlandse schoonfamilie kan ook heel veel problemen opleveren. Zou je hem daar ook over inlichten?
Op maandag 7 juli 2003 11:23 schreef pberends het volgende:[..]
het kan toch veel problemen opleveren
en ik ben toch opvoeder van mijn zoon neem ik aan
Ik denk dat je het gewoon af moet wachten, raakt jouw zoon ook niet bevooroordeeld. Je gaat nu van te voren namelijk al plannen wat voor problemen hij zou kunnen ondervinden.. straks is er niets aan de hand..
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 07-07-2003 11:27]
quote:Precies.
Op maandag 7 juli 2003 11:23 schreef Hik het volgende:
Hem waarschuwen lijkt me dé manier om te zorgen dat hij niets meer tegen je zal vertellen. Daarbij: je zoon is 16! Gewoon rustig op z'n beloop laten lijkt me het beste....Als dat meisje goed Nederlands spreekt en geen hoofddoek draagt kun je er op rekenen dat die ouders ook redelijk vernederlandst zijn, óf dat ze zich niet zoveel van hen aantrekt.
Succes!
Ben trouwens zelf een Surinamer met een nederlandse schoonfamilie, en dat gaat prima. Zij stonden namelijk ook open voor mij en ik voor hen.
quote:Ik ben i elk geval blij dat je er redelijk open tegenover staat
Op maandag 7 juli 2003 11:27 schreef pberends het volgende:
Dan laat ik hem wel met rust, en als hij het vraagt reageer ik wel positief, voor je het weet ontstaan er nog conflicten. Als jullie nog aanbevelingen hebben hoor ik het graagmerci voor de reacties.
quote:Juist!
Op maandag 7 juli 2003 11:23 schreef Hik het volgende:
Hem waarschuwen lijkt me dé manier om te zorgen dat hij niets meer tegen je zal vertellen. Daarbij: je zoon is 16! Gewoon rustig op z'n beloop laten lijkt me het beste....
quote:Lijkt me ook. Je kunt, als de verstandhouding verder goed is, natuurlijk regelmatig haar familie opzoeken. Mocht ze dat zelf niet willen met een gegronde reden, dan laat je het zo. Als je zoon maar tevreden is en de relatie tussen jou en je zoon is goed.
Als dat meisje goed Nederlands spreekt en geen hoofddoek draagt kun je er op rekenen dat die ouders ook redelijk vernederlandst zijn, óf dat ze zich niet zoveel van hen aantrekt.
Zorg ervoor dat je je zoon nooit kwijtraakt door een te kritische houding!
Maar in dit geval. Nee. Daar zie ik weinig problemen mee. Heb zelf ook zonen, en als die een Marokkaans vriendinnetje zouden krijgen, zou ik dat totaal niet erg vinden.
Behalve, uiteraard, als ze door de familie van het meisje gedwongen zouden worden zich te gedragen zoals hun cultuur het voorschrijft. Dan zou ik mijn zoon toch wel vertellen dat hij in Nederland woont en zich gewoon mag gedragen als een Nederlandse jongere.
bij de marrokaanse gemeenschap telt het heel erg uit wat voor milleu de "schoonzoon" komt..
verders zijn marrokaanse famillie's ontzettend gastvrij..
het ergste heeft ie gehad.. "goedgekeurd worden door de schoonouders..
quote:Dat is fijn om te horen! Het is volgens mij hardstikke leuk als je kinderen verliefd worden (Can't wait
Op dinsdag 9 september 2003 18:04 schreef pberends het volgende:
Updateje: het gaat nu al 2 maanden goed, volgens mij zijn ze echt in loveMet ouders ook geen problemen, die zijn vrij ingeburgerd en verwesterd, dus dat scheelt
quote:Nou, ik weet niet of ik er op zit te wachten dat mn dochter verlieft wordt, als ze op haar 30e voor het eerst uit mag
Op woensdag 10 september 2003 09:00 schreef Bright het volgende:[..]
Dat is fijn om te horen! Het is volgens mij hardstikke leuk als je kinderen verliefd worden (Can't wait
)...
Gelukkis kunnen jullie het ook met haar familie vinden, dat is heel belangrijk!
Nee hoor.
Verder maakt het geen zak uit of het een marrokaanse is of een chinese, zolang het maar goede mensen zijn. Idd is het vaak wat lastiger met "allochtone gezinnen als je "interraciaal" gaat kijken, maar ik heb meer vertrouwen in een marrokaanse meid met een Hollandse knul dan andersom, omdat marrokaanse jongens over het algemeen uiteindelijk voor een marrokaans meisje kiezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |