abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11614383
Mijn zoon van 16 kwam gister thuis met een marokkaans meisje (18!). Best mooie meid, geen hoofddoekje, praat goed Nederlands en bovendien geen snor
Nu ben ik vrij tolerant etc, maar wat voor vaderrol moet ik spelen? Moet ik mijn zoon waarschuwen voor zijn (toekomstige) schoonfamilie, aangezien daar veel negatieve verhalen de ronde over doen of moet ik bij het meisje informatie vragen?
Een fok-ouder hier ervaring mee?
  maandag 7 juli 2003 @ 11:16:47 #2
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11614396
Ook Nederlandse schoonfamilie kan een verschrikking zijn hoor, daar heeft niemand mij voor gewaarschuwd.

Laat die jongen dat zelf ondervinden en zolang het nog niet heel serieus is, waarom al beginnen over schoonfamilie?

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 07-07-2003 11:17]

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_11614400
quote:
Op maandag 7 juli 2003 11:15 schreef pberends het volgende:
Moet ik mijn zoon waarschuwen voor zijn (toekomstige) schoonfamilie
Je doet net of ze al verloofd zijn.
Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
pi_11614426
quote:
Op maandag 7 juli 2003 11:17 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Je doet net of ze al verloofd zijn.

Ik laat hem erg vrij dus weet niet hoe lang dit al speelt
pi_11614439
quote:
Op maandag 7 juli 2003 11:16 schreef Qarinx het volgende:
Ook Nederlandse schoonfamilie kan een verschrikking zijn hoor, daar heeft niemand mij voor gewaarschuwd.

Laat die jongen dat zelf ondervinden en zolang het nog niet heel serieus is, waarom al beginnen over schoonfamilie?

Wat is jouw afkomst dan? Zo erg ben ik trouwens (denk ik) niet
  maandag 7 juli 2003 @ 11:21:19 #6
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11614458
quote:
Op maandag 7 juli 2003 11:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is jouw afkomst dan? Zo erg ben ik trouwens (denk ik) niet

Gewoon Nederlandse hoor...

Maar ik vind het gewoon een beetje raar dat je jouw zoon wil behoeden voor een buitenlandse schoonfamilie, dat zou je toch ook niet doen als die schoonfamilie gewoon Nederlands was?

pi_11614462
Tja, wijs hem op de mogelijke problemen, maar keur het niet af.

Je hoort meestal alleen de verhalen dat het fout gaat, maar het gaat net zo vaak (zo niet vaker) goed. Alleen hoor je daar niks meer van.
Een hoop marokkanen zijn gewoon te vernederlandst.

pi_11614479
quote:
Op maandag 7 juli 2003 11:21 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Gewoon Nederlandse hoor...

Maar ik vind het gewoon een beetje raar dat je jouw zoon wil behoeden voor een buitenlandse schoonfamilie, dat zou je toch ook niet doen als die schoonfamilie gewoon Nederlands was?

het kan toch veel problemen opleveren en ik ben toch opvoeder van mijn zoon neem ik aan
  maandag 7 juli 2003 @ 11:23:20 #9
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_11614481
Beste PBerends,

Je moet gewoon open staan voor je zoon's keuze, en niet kijken naar iemands ras,. want in elke familie en in elk ras komen er rotte appels voor, ook in de jouwe.

Het feit dat je al twijfelt over haar familie laat zien dat je niet echt open staat, maar al een beetje bevooroordeelt bent. Je zoon redt zich vast prima, hij is tenslotte niet voor niets een zoon van zijn vader! En jij hebt je toch ook gered?

*No animals were harmed during the posting of this post*
  maandag 7 juli 2003 @ 11:23:24 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_11614482
Hem waarschuwen lijkt me dé manier om te zorgen dat hij niets meer tegen je zal vertellen. Daarbij: je zoon is 16! Gewoon rustig op z'n beloop laten lijkt me het beste....

Als dat meisje goed Nederlands spreekt en geen hoofddoek draagt kun je er op rekenen dat die ouders ook redelijk vernederlandst zijn, óf dat ze zich niet zoveel van hen aantrekt.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 7 juli 2003 @ 11:24:19 #11
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11614502
quote:
Op maandag 7 juli 2003 11:21 schreef dmace99 het volgende:
Je hoort meestal alleen de verhalen dat het fout gaat, maar het gaat net zo vaak (zo niet vaker) goed. Alleen hoor je daar niks meer van.
Een hoop marokkanen zijn gewoon te vernederlandst.
Precies, dat is dus wat ik bedoelde. Schoonfamilie is 9 van de 10 keer sowieso problemen, daar heeft de afkomst niets mee te maken
  maandag 7 juli 2003 @ 11:25:30 #12
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11614530
quote:
Op maandag 7 juli 2003 11:23 schreef pberends het volgende:

[..]

het kan toch veel problemen opleveren en ik ben toch opvoeder van mijn zoon neem ik aan

Ja dat zou kunnen, maar zoals ik al zei.. een Nederlandse schoonfamilie kan ook heel veel problemen opleveren. Zou je hem daar ook over inlichten?

Ik denk dat je het gewoon af moet wachten, raakt jouw zoon ook niet bevooroordeeld. Je gaat nu van te voren namelijk al plannen wat voor problemen hij zou kunnen ondervinden.. straks is er niets aan de hand..

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 07-07-2003 11:27]

pi_11614535
Staat er bij jouw geen honkbalknuppel naast de deur?? Eén keer aanwijzen en meestal snappen ze de hint wel!
pi_11614551
quote:
Op maandag 7 juli 2003 11:23 schreef Hik het volgende:
Hem waarschuwen lijkt me dé manier om te zorgen dat hij niets meer tegen je zal vertellen. Daarbij: je zoon is 16! Gewoon rustig op z'n beloop laten lijkt me het beste....

Als dat meisje goed Nederlands spreekt en geen hoofddoek draagt kun je er op rekenen dat die ouders ook redelijk vernederlandst zijn, óf dat ze zich niet zoveel van hen aantrekt.

Precies.
pi_11614558
Mijn vader zette mij (vrouw, toen 21 jaar oud) meteen het huis uit toen ik met een Marokkaanse jongen thuiskwam. Okee, het was vijf uur 's nachts en de druppel van dingen die al langer speelden, maar toch. Ik ben gewoon doorgegaan met die Marokkaanse jongen ontmoeten toen ik op kamers woonde (vond er gelukkig snel een) maar uiteindelijk werd het toch niks.
Ben best boos dat mijn vader me niet de vrijheid liet zelf er achter te komen dat moslimmannen best heel anders zijn dan westerse mannen. Ik denk dat kinderen en iedereen zijn eigen fouten moet maken en er van leren ...

Succes!

pi_11614562
Dan laat ik hem wel met rust, en als hij het vraagt reageer ik wel positief, voor je het weet ontstaan er nog conflicten. Als jullie nog aanbevelingen hebben hoor ik het graag merci voor de reacties.
  maandag 7 juli 2003 @ 11:31:27 #17
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_11614635
Aanbevelingen? Gewoon het meisje behandelen als elk ander meisje en positief ertegenover staan wanneer het goed gaat, en je zoon steunen wanneer het fout. Bedenk je inderdaad dat alle verhalen die je over hun cultuur en familie hoort vaak de foute verhalen zijn, terwijl je nooit geconfronteerd wordt met Marokkaanse jongens en meisjes die bij mij op de universiteit zitten en gewoon hun best doen om iets van hun leven te maken.

Ben trouwens zelf een Surinamer met een nederlandse schoonfamilie, en dat gaat prima. Zij stonden namelijk ook open voor mij en ik voor hen.

*No animals were harmed during the posting of this post*
  maandag 7 juli 2003 @ 11:31:39 #18
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_11614639
quote:
Op maandag 7 juli 2003 11:27 schreef pberends het volgende:
Dan laat ik hem wel met rust, en als hij het vraagt reageer ik wel positief, voor je het weet ontstaan er nog conflicten. Als jullie nog aanbevelingen hebben hoor ik het graag merci voor de reacties.
Ik ben i elk geval blij dat je er redelijk open tegenover staat
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_11661446
quote:
Op maandag 7 juli 2003 11:23 schreef Hik het volgende:
Juist!
Neem het meisje aan, kijk hoe ze zelf is en niet hoe haar familie is/zou kunnen zijn. Laat ook blijken dat je haar mag (als dat zo is natuurlijk), zowel aan je zoon, aan haar en haar familie.
quote:
Lijkt me ook. Je kunt, als de verstandhouding verder goed is, natuurlijk regelmatig haar familie opzoeken. Mocht ze dat zelf niet willen met een gegronde reden, dan laat je het zo. Als je zoon maar tevreden is en de relatie tussen jou en je zoon is goed.

Zorg ervoor dat je je zoon nooit kwijtraakt door een te kritische houding!

woensdag 9 juli 2003 @ 13:14:36 #20
3542 Gia
User under construction
pi_11663643
Als het nou een dochter was die met een Marokkaan thuiskwam, zou ik me meer zorgen maken. Vrouwen hebben in die cultuur toch een ondergeschikte rol. Ik zou dat voor een dochter, als ik die had, niet willen. En daar zou ik haar dan wel voor waarschuwen.

Maar in dit geval. Nee. Daar zie ik weinig problemen mee. Heb zelf ook zonen, en als die een Marokkaans vriendinnetje zouden krijgen, zou ik dat totaal niet erg vinden.
Behalve, uiteraard, als ze door de familie van het meisje gedwongen zouden worden zich te gedragen zoals hun cultuur het voorschrijft. Dan zou ik mijn zoon toch wel vertellen dat hij in Nederland woont en zich gewoon mag gedragen als een Nederlandse jongere.

pi_13052004
Updateje: het gaat nu al 2 maanden goed, volgens mij zijn ze echt in love Met ouders ook geen problemen, die zijn vrij ingeburgerd en verwesterd, dus dat scheelt
pi_13052918
Fijn om te horen!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_13052999
als de ouders het goedkeuren is alles toch ok..?

bij de marrokaanse gemeenschap telt het heel erg uit wat voor milleu de "schoonzoon" komt..

verders zijn marrokaanse famillie's ontzettend gastvrij..

het ergste heeft ie gehad.. "goedgekeurd worden door de schoonouders..

Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_13064683
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 18:04 schreef pberends het volgende:
Updateje: het gaat nu al 2 maanden goed, volgens mij zijn ze echt in love Met ouders ook geen problemen, die zijn vrij ingeburgerd en verwesterd, dus dat scheelt
Dat is fijn om te horen! Het is volgens mij hardstikke leuk als je kinderen verliefd worden (Can't wait )...
Gelukkis kunnen jullie het ook met haar familie vinden, dat is heel belangrijk!
pi_13065777
quote:
Op woensdag 10 september 2003 09:00 schreef Bright het volgende:

[..]

Dat is fijn om te horen! Het is volgens mij hardstikke leuk als je kinderen verliefd worden (Can't wait )...
Gelukkis kunnen jullie het ook met haar familie vinden, dat is heel belangrijk!

Nou, ik weet niet of ik er op zit te wachten dat mn dochter verlieft wordt, als ze op haar 30e voor het eerst uit mag

Nee hoor.

Verder maakt het geen zak uit of het een marrokaanse is of een chinese, zolang het maar goede mensen zijn. Idd is het vaak wat lastiger met "allochtone gezinnen als je "interraciaal" gaat kijken, maar ik heb meer vertrouwen in een marrokaanse meid met een Hollandse knul dan andersom, omdat marrokaanse jongens over het algemeen uiteindelijk voor een marrokaans meisje kiezen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')