quote:Dit komt uit een artikel van 20 mei. Dus toen ze net gearresteerd waren.
Op donderdag 26 juni 2003 10:27 schreef akkien het volgende:[..]
wie hebben ze op t schoolplein geintervieuwd dan...t is vakantie
OWja en we mochten niet eens met de pers praten, dus die leerlingen op een schoolplein vind ik nogal ongeloofwaardig klinken...
quote:en wat leer ik dan? Dat het geen pretje is om in een Tsjechische gevangenis te zitten. Goh een hele openbaring. Mijn god, ik zie nu, in deze late winter van mijn leven, mijn fouten in.
Op donderdag 26 juni 2003 10:25 schreef akkien het volgende:
En dat jullie vinden dat ik kutargumenten heb...ga je gang, ik zal dr niet mee zitten. Maar ga voor de grap je eens verdiepen in de tsjechische gevangenissen...
Dat het leven in de cel geen pretje is, is niet meer dan logisch. Je zit niet in de bak voor je plezier, je zit er niet omdat je een goede burger bent die geen vlieg kwaad heeft gedaan.
De Tsjechen zijn een stuk helderder dan de Nederlanders in dat opzicht.
Je overtreed de wet, je beland in de bak, en je zult het moeten doen met wat ze je toewerpen. Je bent een crimineel, en geen gast in een hotel. Je zit een straf uit voor het in gevaar brengen van de maatschappij, voor het schade berokkenen aan anderen, fysieke en psychische schade, je zit er voor het ontwrichten van de gang van zaken in de maatschappij.
Kortom je zit er niet voor je plezier, je zit er omdat je iets slechts hebt gedaan.
Wie zijn billen brand, moet op blaren zitten.
Je bent een mongool als je in het buitenland, op schoolreisje notabene, een oude vrouw beroofd en mishandeld. Wie dat flikt verdient alles dat het gerecht naar hem of haar toegooit.
Ze breken de regels, dus moeten ze de consequenties daarvan dragen. Als je oud genoeg bent om een vrouw af te tuigen en te beroven, dan ben je oud genoeg om in een smerige cel een jaartje door te brengen.
Fuck, ik zou willen dat het nederlandse gevangeniswezen een voorbeeld zou nemen aan de Tsjechen. Geen playstation, geen privacy, geen vrijheid, kortom, het is nog een echte straf, om daar in de cel zitten.
Ik heb geen respect voor mensen die een luchtbuks kopen, een weerloze vrouw ermee op het hoofd slaan (weet je overigens hoe makkelijk de vrouw dood had kunnen zijn?) en haar vervolgens beroven. Nee, het spijt me dat ik geen traan laat om het lot dat op ze wacht in een Praagse cel, ze verdienen echt niets beters.
Fuck it, je argumenten baseren zich op "het is toch zielig voor de ouders van die jongens... en het is ook nog eens zielig voor die jongens"
Als jij een voorbeeld bent van de toekomst van dit land, dan vrees ik voor wat er komen gaat.
"Ja sorry hoor, maar ik vind het zielig voor de ouders, kunnen we hem niet hierheen halen, de gevangenissen zijn daar zo smerig, ja ik vind het ook niet goed dat hij in Amerika veertien mensen de keel heeft doorgesneden, maar, goshdarnit, het is toch zielig voor hem en z'n ouders, vindt je niet?"
quote:Ga voor de grap je eens verdiepen in het leed van slachtoffers van van berovingen. Ga eens praten met mensen die aan hun lijf ondervonden hebben wat het is om op straat beroofd te worden. Die mensen zijn voor hun leven getekend, zeker als het oude hulpeloze vrouwtjes zijn. Waarom is het altijd zo zielig voor de daders en hun naaste omgeving en wordt het echte slachtoffer altijd vergeten? Heb je daar wel eens over nagedacht?
Op donderdag 26 juni 2003 10:25 schreef akkien het volgende:
Maar ga voor de grap je eens verdiepen in de tsjechische gevangenissen...
quote:Denken is blijkbaar een functie die niet in dit verouderde model voorkomt, maar we hopen dat Akkien v2.7 nog functioneler is, met de optie om te denken standaard is ingebouwd.
Op donderdag 26 juni 2003 10:40 schreef Lucille het volgende:
Heb je daar wel eens over nagedacht?
Momenteel is het "Logisch Denken en Redeneren"-uitbreidingspakket voor de Akkien v1.3 alleen in de speciaal-handel te koop.
quote:Het is helemaal niet zielig voor de daders, dat is weer zo'n bekend discussietrucje. Het is alleen wel zielig voor de samenleving als er over een jaar 2 verbitterde jongemannen op straat staan die op nieuw hun slag slaan en waar niks mee aan te vatten voelt. Die verheerlijking van gevangenisstraf als zijnde een oplossing, vind ik zo ontzettend bekrompen.
Op donderdag 26 juni 2003 10:40 schreef Lucille het volgende:[..]
Ga voor de grap je eens verdiepen in het leed van slachtoffers van van berovingen. Ga eens praten met mensen die aan hun lijf ondervonden hebben wat het is om op straat beroofd te worden. Die mensen zijn voor hun leven getekend, zeker als het oude hulpeloze vrouwtjes zijn. Waarom is het altijd zo zielig voor de daders en hun naaste omgeving en wordt het echte slachtoffer altijd vergeten? Heb je daar wel eens over nagedacht?
quote:Idd..
Op woensdag 25 juni 2003 21:24 schreef Dragonetti het volgende:
op nu.nl staat ie ook...
[..]hoe
kun je zijn.... Tsjechië lijkt me trouwens geen soft landje...
quote:Daarom dus, de doodstraf
Op donderdag 26 juni 2003 12:53 schreef SCH het volgende:[..]
Het is helemaal niet zielig voor de daders, dat is weer zo'n bekend discussietrucje. Het is alleen wel zielig voor de samenleving als er over een jaar 2 verbitterde jongemannen op straat staan die op nieuw hun slag slaan en waar niks mee aan te vatten voelt. Die verheerlijking van gevangenisstraf als zijnde een oplossing, vind ik zo ontzettend bekrompen.
quote:ze hebben iemand laten lijden, nu kunnen ze zelf lijden.
Op donderdag 26 juni 2003 09:40 schreef akkien het volgende:[..]
die 'schijtemmers' hebben ook ouders, en die willen hun kinderen opzich best af en toe kunnen bezoeken enzo...
en om nou iedere 2 weken naar tsjchie te reizen...Bovendien zijn die Tsjechische gevangenissen echt niks...en zijn ze veel beter af hier in een jeugdgevangenis in nederland.
Ik hoop dat ze wegrotten daaro.
Beetje oude vrouwjtes beroven, klootzakken zijn het.
quote:Nee, alleen maar zielig doen over de dader en geen oog hebben voor het slachtoffer, dat is bekrompen.
Op donderdag 26 juni 2003 12:53 schreef SCH het volgende:
Die verheerlijking van gevangenisstraf als zijnde een oplossing, vind ik zo ontzettend bekrompen.
quote:Dat gebeurt dus ook niet. Maar ga vooral niet op de inhoud in.
Op donderdag 26 juni 2003 12:59 schreef Lucille het volgende:[..]
Nee, alleen maar zielig doen over de dader en geen oog hebben voor het slachtoffer, dat is bekrompen.
quote:Tsjechen hebben het niet zo op duitsers..
Op donderdag 26 juni 2003 09:09 schreef Bijsmaak het volgende:
LOLZe hebben alvast ervaring in het buitenland en kennen Duits verbeteren:
Buch dich!!!
quote:Toch hebben we in Nederland gekozen voor een iets ander gevangenissysteem dan in Tjechië...
Op donderdag 26 juni 2003 10:40 schreef Lucille het volgende:[..]
Ga voor de grap je eens verdiepen in het leed van slachtoffers van van berovingen. Ga eens praten met mensen die aan hun lijf ondervonden hebben wat het is om op straat beroofd te worden. Die mensen zijn voor hun leven getekend, zeker als het oude hulpeloze vrouwtjes zijn. Waarom is het altijd zo zielig voor de daders en hun naaste omgeving en wordt het echte slachtoffer altijd vergeten? Heb je daar wel eens over nagedacht?
En uit het feit dat dat zo is, blijkt dat wij ons systeem beter vinden, anders hadden we immers wel voor dat andere systeem gekozen.
En is het daarom zo raar dat wij preferen dat die jongens hun welverdiende straf in Nederland zouden uitzitten?
Je retoriek doet het misschien lekker op verjaardagsfeestjes, maar als je goed leest dan zul je misschien inzien dat je met je reactie niets anders kunt bedoelen dan dat je vindt dat het Nederlandse strafsysteem belachelijk vriendelijk voor daders is. En natuurlijk mag je dat vinden, maar het is een zeer opportunistische reden daarom om te vinden dat de jongens hun straf daar moeten uitzitten, en niet in Nederland.
Want als je dat daarom vindt, dan zul je in ieder geval moeten toegeven dat je ook liever zou hebben dat ze hun straf hier zouden uitzitten indien het Tjechische systeem je niet zou aanspreken.
Dat ze Nederlanders zijn boeit naar mijn mening niet. Ze plegen daar een misdaad (en een zware), dus dan moeten ze ook daar maar zitten.
Deze regel gaat op zolang er een 'fair trial' wordt gehouden.
Die ter dood veroordeelden in Thailand etc: terecht. Mits onomstotelijk vaststaat dat zij drugs hebben gesmokkeld.
quote:Volgens mij snap jij niet waar ik het over heb. Het delict is gepleegd in het buitenland. Daar worden ze ook opgepakt. Is het dan logisch dat mensen gaan janken over hoe erg dat wel niet is dat die arme jongentjes naar een Tjechische bajes gaan? EN dat ze dan niet makkelijk bezocht kunnen worden door hun ouders. Dat is de discussie.
Op donderdag 26 juni 2003 13:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Toch hebben we in Nederland gekozen voor een iets ander gevangenissysteem dan in Tjechië...
En uit het feit dat dat zo is, blijkt dat wij ons systeem beter vinden, anders hadden we immers wel voor dat andere systeem gekozen.
En is het daarom zo raar dat wij preferen dat die jongens hun welverdiende straf in Nederland zouden uitzitten?Je retoriek doet het misschien lekker op verjaardagsfeestjes, maar als je goed leest dan zul je misschien inzien dat je met je reactie niets anders kunt bedoelen dan dat je vindt dat het Nederlandse strafsysteem belachelijk vriendelijk voor daders is. En natuurlijk mag je dat vinden, maar het is een zeer opportunistische reden daarom om te vinden dat de jongens hun straf daar moeten uitzitten, en niet in Nederland.
Want als je dat daarom vindt, dan zul je in ieder geval moeten toegeven dat je ook liever zou hebben dat ze hun straf hier zouden uitzitten indien het Tjechische systeem je niet zou aanspreken.
quote:Heb jij een idee over de toestand waarin deze jongens straks terugkeren in onze maatschappij. Denk je dat de gevanenisstraf heeft geholpen?
Op donderdag 26 juni 2003 13:22 schreef Lucille het volgende:[..]
Volgens mij snap jij niet waar ik het over heb. Het delict is gepleegd in het buitenland. Daar worden ze ook opgepakt. Is het dan logisch dat mensen gaan janken over hoe erg dat wel niet is dat die arme jongentjes naar een Tjechische bajes gaan? EN dat ze dan niet makkelijk bezocht kunnen worden door hun ouders. Dat is de discussie.
Mijn antwoord daarop is dat we het niet over een simpele winkeldiefstal hebben, maar over een beroving van een oude vrouw. En dat men dus blijkbaar meer oog heeft voor die arme knulletjes als het slachtoffer. Blijkbaar vind jij het heel normaal om een beroving te bagatalliseren en je te focussen op het feit het Nederlandse gevangeniswezen een beter regime heeft.
quote:Denk jij dat een taakstraf van 50 uur (beetje straatje vegen of tuintje schoffelen) wel zou helpen voor twee gasten die een oude vrouw beroven tijdens een schoolreis?
Op donderdag 26 juni 2003 13:26 schreef SCH het volgende:[..]
Heb jij een idee over de toestand waarin deze jongens straks terugkeren in onze maatschappij. Denk je dat de gevanenisstraf heeft geholpen?
quote:Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Op donderdag 26 juni 2003 13:29 schreef Lucille het volgende:[..]
Denk jij dat een taakstraf van 50 uur (beetje straatje vegen of tuintje schoffelen) wel zou helpen voor twee gasten die een oude vrouw beroven tijdens een schoolreis?
quote:Ook niet op de mijne.
Op donderdag 26 juni 2003 13:29 schreef SCH het volgende:[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
quote:Dan niet - ik stelde een vraag en jij suggereert iets waar ik het nooit over heb gehad. Dus nogmaals, wat verwacht jij van een gevangenisstraf voor jongens op deze leeftijd - denk jij dat het voorkomt dat ze dit in de toekomst weer doen, of is er iets anders?
Op donderdag 26 juni 2003 13:30 schreef Lucille het volgende:[..]
Ook niet op de mijne.
quote:nee, ze niet straffen is idd beter ...
Op donderdag 26 juni 2003 13:26 schreef SCH het volgende:[..]
Heb jij een idee over de toestand waarin deze jongens straks terugkeren in onze maatschappij. Denk je dat de gevanenisstraf heeft geholpen?
quote:Wie heeft het over niet straffen?
Op donderdag 26 juni 2003 13:32 schreef realist_ik het volgende:[..]
nee, ze niet straffen is idd beter ...
dan komen ze terug in onze maatschappij met het idee dat het allemaal wel kan ...
quote:wat is jouw alternatief dan?
Op donderdag 26 juni 2003 13:33 schreef SCH het volgende:[..]
Wie heeft het over niet straffen?
quote:Niet altijd meteen tegenvragen stellen, leg eerst eens uit wat een gevangenisstraf voor jongens van deze leeftijd de samenleving oplevert?
Op donderdag 26 juni 2003 13:35 schreef sp3c het volgende:[..]
wat is jouw alternatief dan?
quote:Gerechtigheid voor het beroofde en in elkaar geslagen vrouwtje
Op donderdag 26 juni 2003 13:37 schreef SCH het volgende:[..]
Niet altijd meteen tegenvragen stellen, leg eerst eens uit wat een gevangenisstraf voor jongens van deze leeftijd de samenleving oplevert?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |