abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2003 @ 18:49:11 #151
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_10671231
quote:
Op zondag 25 mei 2003 18:48 schreef Jolan het volgende:

[..]

nee, was geheel impulsief.
en omdat khalein een vraag had gesteld.....zette ik hm zo neer

Lijkt me op zich wel leuk. Even kijken naar wat posters. .
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_10671237
Maar we waren met MIJN vraag bezig...

"I don't exactly know what it is about this movie that makes me dislike it so, but I do so dislike it.

It could possibly be . I have never been a big fan of anything of hers (with the exception of ). She pounds the audience over the head with smarmy performance after smarmy performance. To see her, in this day and age, considered as a great actress is truly a travesty. Davis, Hepburn, Streep - those are great actresses - is just smarmy.

The usually reliable is also a big disappointment in this one. His character - which is supposed to evoke some sort of sympathetic response from the audience - evokes only contempt. But at least he's not smarmy..."

The prettiest people do the ugliest things
pi_10671321
Ik moet zo koken, dus...

"This movie had all the elements for a first-rate action thriller, except that never for one moment took his lead role seriously -- and neither did his makeup artist. In every scene he keeps glancing at the viewer out of the corner of his eye, winking, "See, I'm not *really* crazy , I'm good ole , big-time star, I never sweat, I never forget to shave, and I *always* look great." Too bad, since does hold up her end just fine. I don't know whether to blame or the director. Probably both."

zondag 25 mei 2003 @ 18:59:44 #154
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10671396
Payback?

smarmy: weer een nieuw woord bijgeleerd, maar wat betekend het nou

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_10671449
quote:
Op zondag 25 mei 2003 18:59 schreef victorinox het volgende:
Payback?

smarmy: weer een nieuw woord bijgeleerd, maar wat betekend het nou

Geen Payback...

Volgens mij zoiets als zelfingenomen

pi_10671522
Die omschrijving doet idd een beetje aan Gibson denken, maar verder...
pi_10671531
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:08 schreef Oploskoffie het volgende:
Die omschrijving doet idd een beetje aan Gibson denken, maar verder...
Het is idd geen rare gedachte...
  zondag 25 mei 2003 @ 19:09:59 #158
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_10671541
Man without a Face?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zondag 25 mei 2003 @ 19:10:39 #159
22457 Patch
pi_10671550
Conspiracy Theory?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_10671593
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:10 schreef Patch het volgende:
Conspiracy Theory?
Indeed

Met Julia 'smarmy' Roberts en Mel 'clean-shave' Gibson

zondag 25 mei 2003 @ 19:14:12 #161
22457 Patch
pi_10671606
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:13 schreef Khalein het volgende:

[..]

Indeed

Met Julia 'smarmy' Roberts en Mel 'clean-shave' Gibson

Man Without a Face: ik nam make-up artist iets te serieus...
  zondag 25 mei 2003 @ 19:19:56 #162
22457 Patch
pi_10671679
User comment
welke film?
is just one of those films that you like, but can't put your finger on quite why! The direction - by - is straightforward and not terribly unique. The script is just the right side of sentimental. The actors are by no means A-League big-hitters. But this is quite possibly what makes this film so good. It is a film that you watch with absolutely no expectations. By the end of it however you know that what you have just watched, has touched some part of you that has not been touched for a long time. The trio of , and are nigh on perfect. The beauty in their acting is, that they act just like brothers. They feel right as a bickering trio of siblings. But the real boon of this film lies in . So often has simply played a variation on a theme. But hear the bronchial tones of his voice are given a stage perfectly suited to them. It is with Arkin that the real emotional punch of the movie lies, and working like a super-extended episode of 'The Wonder Years', it suckers you every time. The pacing is perfect, the cast truly 'stellar', the music absolutely incredible."
  zondag 25 mei 2003 @ 19:23:29 #163
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_10671762
Huh, een vragenpost?
Er komen altijd veel verschillende vragen voorbij. Maar wat voor soort vragen hebben we nu eigenlijk allemaal gehad? Welke komen vaak voorbij? Welke zijn wel eens geprobeerd, maar sloegen niet aan? Zijn er makkelijke vragen? Zijn er vaak puzzelvragen? Ik ben niet goed in het onthouden van filmtitels, ben ik dan erg nadelig?

Ja, dit wil ik allemaal weten, maar hoe kom ik dit te weten?
Geen nood. Daarvoor is deze post. Je zult zien dat er grote diversiteit aan vragen is. Er komt van alles langs. Van het priveleven van acteurs en actrices tot aan de films waarin ze gespeeld hebben. Van die ene onbekende Poolse film met die moeilijke naam tot aan de blockbusteres Lord of the Rings. Er zijn makkelijke vragen, maar ook moeilijke. Soms ligt het ook aan de films die je zelf kent. Puzzelvragen komen regelmatig voor en als je filmtitels niet goed kunt onthouden kun je ook meedoen.

Dus..
Kortom: er komen vragen langs voor ieder die van films houd. Van Disneyfilms tot horror. Van Chinese films tot Nederlandse films.

Wanneer komen nu de soorten vragen dan?
Rustig. Eerst even de opzet uitleggen. Ik heb kopjes gemaakt. Zo heb je bijvoorbeeld open vragen. Dat zijn losstaande vragen. Dat is een categorie met maar 1 soort vraag.
Daarnaast heb je nog de zoek-de-film-categorie. Daar vallen oa. de puzzels onder, maar ook de 5 in 1 vragen, de user comments en de taglines/quotes.
Een derde categorie is wie/wat. Hieronder vallen oa. de invisibles, de screenshots en de fotos waarvan het hoofd mooi is weggepaint.
De vierde categorie is zoek-de-rode-draad. Hieronder vallen onder meer de vragen met links tussen de verschillende acteurs/actrices en films.
Als vijfde en laatste categorie is er de rommelhoek. Hier zitten de vragen die niet echt bij 1 categorie zijn in te delen. Sommige vragen zijn moeilijk in te delen, maar heb ik wel gedaan. Hier komen bijvoorbeeld de vragen wat er niet klopt aan het screenshot.

Ja, en staat dan alles in de categorie door elkaar?
In de verschillende categorieeen staan meerdere soorten vragen. De vraag die het meeste voorkomt staat bovenaan. Zo staat in categorie 1 de user comments bij A, simpelweg omdat die het meest wordt gedaan. Soms worden ze evenvaak gedaan, dan staat het gewoon random.

Wanneer komen de categorieen en de vragen nu?
Die komen nu. Hieronder staat alles op een rijtje .

1.* Open vragen!!!

A. Open vragen
Hierbij worden vragen gesteld over dingen die in films gebeuren. Een voorbeeld hiervan is hoe iemand in een bepaalde film wordt vermoord. Voorbeeld.

2.* Zoek-de-film!!!

A. Users comments
Hierbij krijg je user comments van de website www.imdb.com. Dit kan van elke film zijn. Het is de bedoeling dat je de film raad. De naam van de acteurs en de regisseur worden altijd weggelaten. Soms worden de namen van andere films die genoemd worden ook weggelaten. Voorbeeld.

B. 5 in 1 vragen
Bij deze vraag krijg je 5 filmsposter. Je moet uit elke film 1 acteur of regisseur halen. Dit kunnen heel veel acteurs en regisseurd zijn natuurlijk, maar je moet ze samenvoegen. Je moet op een film komen waar die 4 acteurs samen in hebben gespeeld en die door die ene regisseur regisseert is. Voorbeeld.

C. Zoek-de-film-aan-de-hand-van-bepaalde-letters-uit-de-titels-van-de-filmposters-vragen-of-aan-de-hand-van-de-namen-van-acteurs/actrices/regisseurs
De titel zegt het al helemaal . Je krijgt filmsposters te zien of foto's van acteurs/actrices/regisseurs. Soms moet je de eerste letter pakken, soms een andere letter. Dat staat er allemaal bij. Van die letters kan je een andere filmtitel maken of een andere naam van een acteur/actrice/regisseur. Voorbeeld.

D. De-raad-de-personages-en-maak-er-een-titel-van-vraag
Hierbij krijg je meerdere fotos te zien van filmkarakters. Daarvan moet je bepaalde letters nemen en met die letters krijg je een nieuwe filmtitel/acteur,etc./personage. Voorbeeld.

E. Filmlogo
Letters uit de titels filmposters waarbij je dan de film moeten raden. Voorbeeld.

F. Quotes vragen
Hierbij krijg je een quote uit een film. Raad aan de hand van de quote welke film er wordt bedoeld. Voorbeeld.

G. Dvd scenes
Hierbij krijg je een paar scenes met nummers. Aangezien elke scene een andere titel heeft, kan je aan de hand van die titels de film raden. Althans, dat is de bedoeling. Voorbeeld.

H. Sleutelwoorden
Hierbij krijg je woorden die in de film voorkomen. Meestal zijn dit gemene woorden die je op het verkeerde pad brengen, maar als je de film goed hebt heb je je punt binnen. Voorbeeld.

I. Anagrammen
Bij deze vraag heb je verschillende dingen. Soms wordt er een anagram gemaakt van een acteur, soms van een film. Soms heb je 3 anagrammen van 3 films. Die 3 films hebben dan 1 actrice gemeen. Voorbeeld.
een anagram is woord dat door elkaar gegooid is. De volgorde is veranderd. Bijvoorbeeld: als je 'puzzel' door elkaar gooit krijg je 'zelpzu'.

J. Puzzel
Deze komen niet vaak voor, maar kosten wel veel tijd. Is wel leuk om te maken. Soms is het een soort kruiswoord puzzel, soms een wegstreeppuzzel. De bedoeling is dat je alle vakjes invult of de films wegstreept en je houd een titel over van een andere film. Voorbeeld.

K. Ondertitels
Hierbij krijg je ondertiteling te zien van een film. Er staat een tijd bij (als je daar al wijs uit word). Je moet aan de hand van die ondertiteling de film raden. Voorbeeld.

L. Raad de film aan de hand van de filmposter
Hierbij is de titel weggelaten en moet je raden welke film het is. Dit zijn natuurlijk wel onbekende films, want als het een bekende film is is die zo geraden. Voorbeeld.

M. Omschrijving films
Soms krijg je ook omschrijvingen van films. Meestal one-liners. Je moet uit elke omschrijving de film nemen. Meestal moet je dan weer uit de titels een paar letters nemen en daarvan een nieuwe titel maken. Voorbeeld.

N. Welke acteurs horen er wel en niet bij
Er is 1 acteur genoemd. Daarna krijg je een rijtje met andere acteurs. Jij moet die acteurs eruit halen die met de eerste acteur hebben samengewerkt. Van hun namen moet je weer letters nemen en een filmtitel maken. Voorbeeld.

3. * Wie/wat?

A. Raad wie er op de foto staat zonder het hoofd te zien
Zoals de titel al zegt. Het hoofd is meestal (erg creatief) weggewerkt. Vaak worden hier gemene foto's gepakt zoals de achterkant van iemand waarvan je alleen de tatoeage ziet. Aan jou de taak om te raden wie er dus op die foto staat. Voorbeeld.

B. Raad de film aan de hand van een screenshot
Je krijgt een screenshot uit een film. Je moet gewoon zeggen uit welke film dit screenshot komt en je hebt je punt binnen (mits je het op tijd zegt natuurlijk en niet als derde of zo). Voorbeeld.

C. Paspoortje
Je krijgt verschillende feitjes. Meestal gaat het over een acteur of actrice. Je krijgt soms geboortejaar, soms wat zijn/haar hobbys zijn, eventuele ouders. Het kan van alles zijn. Maar wie bedoelen ze nou met dat paspoortje? Dat moet jij dus zeggen. Voorbeeld.

D. Invisibles
Je krijgt een foto te zien waar het lichaam weg is gehaald. Dus de kleren zie je wel. Je moet dan raden wie het is of uit welke film. Voorbeeld.

E. Geluidsvragen
Je krijgt een stukje geluid te horen uit een film. Dan moet je de titel van de film zeggen. Voorbeeld.
Je hebt ook vragen dat je stukjes uit verschillende films krijgt of stukje van de soundtrack. Dan moet je van de verschillende films letters nemen en daar weer een nieuwe titel van maken. Voorbeeld.

F. Foto omgebouwd
Hierbij krijg je een foto van een acteur of actrice. Die foto is bewerkt met paint of zon soort programma. Je moet raden wie er op de foto staat. Voorbeeld.

G. Uit den ouden doosch
Hierbij krijg je een jeugd foto of een foto van lang geleden (dus als ze nu 80 zijn, misschien wel een volwassen foto al ) van een acteur/actrice/regisseur. Je moet raden wie het is. Voorbeeld.

H. Taglines
Soms krijg je ook een tagline van een film. Dit zullen meestal onbekendere films zijn of een onbekendere tagline van een film. Soms krijg je ook verschillende taglines van verschillende films. In al die films heeft dan dezelfde acteur gespeeld en jij moet raden welke acteur er wordt bedoeld. Voorbeeld.

I. Rebussen
Hierbij krijg je verschillende plaatjes. Meestal 2 of 3. Van die plaatjes kan je 1 titel maken. De bedoeling is dat je al die titels krijgt. Aangezien je later maar 1 antwoord mocht vragen is het dus niet handig om alle titels te vragen. Je kan dan beter een acteur/etc. vragen die erin gespeeld heeft. Aangezien dit waarschijnlijk niet erg duidelijk is, hier een voorbeeld.

J. Verknipte screenshot
De titel zegt het al. Je krijgt een screenshot die in stukjes is geknipt. Je moet wat puzzelen en zeggen uit welke film dit screenshot komt. Voorbeeld.

K. Personages uit een film
Je krijgt een rijtje met verschillende personages. Die hebben in dezelfde films gespeeld. Welke film is dit? Voorbeeld.

L. Personages door 1 acteur/actrice
Je krijgt verschillende namen van personages die in verschillende films hebben gespeeld. Maar ze zijn allemaal door dezelfde acteur/actrice gespeeld. Door wie? Voorbeeld.

M. Tekenfilmstemmen
Aangezien Patch weleens stemmetjes inspreekt vond hij het leuk om daar iets mee te doen. Je moet van elke personage de man/vrouw achter de stem vinden. Dan moet je bepaalde letters uit hun naam halen (staat erbij welke) en dan krijg je daaruit weer een andere filmtitel/etc. Voorbeeld.

N. Trademarks regisseur
Regisseurs hebben vaak bepaalde kenmerken. Hierbij krijg je kenmerken van de betreffende regisseur en jij moet raden wie er bedoeld wordt. Voorbeeld.

O. Afkortingen
Bij deze vraag krijg je afkortingen van verschillende films. TSR stat bijvoorbeeld voor The Shawshank Redemption. Met verschillende afkortingen kan je allemaal films maken. Tussen die verschillende films komt er steeds 1 acteur/actrice terug. Voorbeeld.

P. Vul de acteur in
Je moest de acteur in het schema invullen. Beetje moeilijk uit te leggen, kijk zelf maar in het voorbeeld.

4. * Zoek de rode draad!!!

A. Wat is de rode draad?
Vaak krijg je ook een rijtje namen of foto's van films of acteurs. Aan jouw de taak om de rode draad te vinden? Zijn ze allemaal in New York geboren? Zijn ze opeen volgend jarig (april, mei, juni, etc.). Speelt er in elke film een John mee. Hebben ze allemaal met Tom Hanks gespeeld? Het kan van alles zijn. Het kan gaan om prive leven, titels, tegenspelers, prijzen, etc. Echt alles dus. Voorbeeld.

B. Kevin Bacon spel
Bij dit spel moet je van de ene film naar de andere film in zo min mogelijk stappen. Nooit meer dan 6 stappen gebruiken. Je moet dit doen door middel van acteurs/actrices die in beide films hebben gespeeld. Bijvoorbeeld:
Ga van The Shawshank Redemption (TSR) naar Fight Club (FC).
Morgan Freeman (TSR) >>>> Brad Pitt (Se7en)
Brad Pitt (se7en) >>>> Brad Pitt (FC)
Voorbeeld.

5. * Rommelhoek

A. Wat klopt er niet
Hierbij moet je de foto bekijken en zeggen wat er niet aan de foto klopt. Voorbeeld.

B. Zoek de juiste volgorde
Je krijgt een aantal filmposters. Je moet de volgorde van die filmposters zeggen aan de hand van de acteurs. Je moet dus acteurs met elkaar verbinden. Voorbeeld.

C. Waarom is dit waar
Je moet zeggen waarom 2 bepaalde acteurs/actrices staan voor een derde acteur of actrice. Voorbeeld.

D. Tel de films op
Je moet kijken naar het voorbeeld en dan zeggen welke film er bij B uitkomt. Je moet zelf dus uitzoeken hoe A aan het antwoord komt en dat toepassen bij B. Voorbeeld.

Zijn dit alle soorten vragen?
Misschien zijn er nog een paar vragen die er niet tussenstaan. Die zijn dan 1 of 2 keer voorgekomen. Dat kan. Ik heb niet elk topic nagelopen en niemand heeft het tegen mij gezegd toen ik gegevens verzamelde. Ook komen er natuurlijk nieuwe vragen. Daarom zal ik over een paar maanden wel weer een update geven. Ik doe dit pas na een paar maanden omdat er steeds minder nieuwe vragen bijkomen. Een heleboel nieuwe vragen vallen al onder een andere soort vraag.

Nou, bedankt . Het heeft erg geholpen. Ik weet nu wat er ongeveer voorbij komt in het topic en door de geweldige en fantastische links heb ik ook voorbeelden erbij. Ik weet een beetje wat voor soort vragen ik kan stellen zonder dat het gelijk geraden wordt. Ik wil je danken voor deze post. Waar is je adoratietopic?
Jammer, maar helaas is deze gesloten doordat ONZIN werd opgeruimd. Ik heb 2 delen als je het wil zoeken, maar ik zal ze hier niet posten, want het gaat tenslotte om de vragen en niet om mij maar als je op zoekt op 'mamamiep' als onderwerp, dan vind je ze zo bij de search . Maar graag gedaan en veel plezier verder met FMT .

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  zondag 25 mei 2003 @ 19:25:37 #164
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_10671796
Als het goed is doen alle links het nu .
  zondag 25 mei 2003 @ 19:28:12 #165
22457 Patch
pi_10671847
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:23 schreef mamamiep het volgende:

M. Tekenfilmstemmen
Aangezien Patch weleens stemmetjes inspreekt vond hij het leuk om daar iets mee te doen. Je moet van elke personage de man/vrouw achter de stem vinden. Dan moet je bepaalde letters uit hun naam halen (staat erbij welke) en dan krijg je daaruit weer een andere filmtitel/etc. Voorbeeld.

Wel eens?
3 x per week!
En ik prefereer de omschrijving: "stemacteren" of "nasynchronisatie" ipv "stemmetjes"
  zondag 25 mei 2003 @ 19:28:13 #166
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_10671848
O brother where art though .
  zondag 25 mei 2003 @ 19:28:58 #167
22457 Patch
pi_10671859
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:28 schreef mamamiep het volgende:
O brother where art though .

Kevin Bacon Link doet het niet volgens mij, of klopt niet...

zondag 25 mei 2003 @ 19:29:45 #168
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_10671872
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:28 schreef Patch het volgende:

[..]

Wel eens?
3 x per week!
En ik prefereer de omschrijving: "stemacteren" of "nasynchronisatie" ipv "stemmetjes"

Zo vaak .

En nee, ik verander het niet. Ik heb het net helemaal nagelopen of alle links het deden omdat ik niet onderaan de post wil hebben: dit bericht is gewijzigd....etc.

En ik heb een hekel aan nasynchronisatie (met dank aan de Duitse televisie ), dus ik zal het voortaan stemacteren noemen (als ik eraan denk) .

zondag 25 mei 2003 @ 19:31:13 #169
22457 Patch
pi_10671894
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:29 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Zo vaak .

had ik maar een vak moeten leren...
  zondag 25 mei 2003 @ 19:31:51 #170
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_10671903
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:28 schreef Patch het volgende:

[..]

Kevin Bacon Link doet het niet volgens mij, of klopt niet...

Die doet het hartstikke wel

Maar het gaat om het Kevin Bacon spel he, er hoeft dus niet per se Kevin Bacon in te zitten. Dat spel heet alleen zo. Maar bij de post die er staat moet je van de ene acteur naar de andere dmv. films. Ik kon alleen niet zo snel een vraag vinden met Kevin Bacon er zelf in.
(want als je alleen maar KB doet dan kan je niet veel meer vragen doen, want op een gegeven moment wist iedereen de links wel, dus hebben we het uitgebreid. Later heeft niemand meer zo'n vraag gedaan eigenlijk)

zondag 25 mei 2003 @ 19:32:15 #171
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_10671908
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:31 schreef Patch het volgende:

[..]

had ik maar een vak moeten leren...

Heb je toch? Je geeft les .
  zondag 25 mei 2003 @ 19:32:44 #172
22457 Patch
pi_10671916
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:31 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Die doet het hartstikke wel

Maar het gaat om het Kevin Bacon spel he, er hoeft dus niet per se Kevin Bacon in te zitten. Dat spel heet alleen zo. Maar bij de post die er staat moet je van de ene acteur naar de andere dmv. films. Ik kon alleen niet zo snel een vraag vinden met Kevin Bacon er zelf in.
(want als je alleen maar KB doet dan kan je niet veel meer vragen doen, want op een gegeven moment wist iedereen de links wel, dus hebben we het uitgebreid. Later heeft niemand meer zo'n vraag gedaan eigenlijk)

Klopt mijn pc wilde even niet....
  zondag 25 mei 2003 @ 19:33:32 #173
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_10671928
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:32 schreef Patch het volgende:

[..]

Klopt mijn pc wilde even niet....

Goed zo .

Want ik heb alle links geprobeerd zodat ik het straks niet aan hoefde te passen. Dus als hij het nu niet deed dan....... .

.

zondag 25 mei 2003 @ 19:34:05 #174
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10671938
Three Men and a Baby?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 25 mei 2003 @ 19:35:38 #175
22457 Patch
pi_10671975
quote:
Op zondag 25 mei 2003 19:32 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Heb je toch? Je geeft les .

En da's wel een vak !
kids: "Meneer Patch, doe nog eens dat stemmetje van die kaars"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')