abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2003 @ 23:05:06 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9973122
De uitspraak "Nederland is vol" klopt van geen kanten. Deze uitspraak wordt MISBRUIKT door hen die tegen de immigratie van buitenlanders zijn, dat is een totaal ander onderwerp dan de discussie of Nederland nou vol is of niet.

Ik woon zelf in de buurt van Los Angeles. De stad zelf heeft 4 miljoen inwoners, de agglomeratie Los Angeles heeft 10 miljoen inwoners, en als je de 2 naastgelegen Counties meerekend kom je op tussen de 30 en 35 miljoen inwoners op een gebied dat HALF zo groot is als Nederland.

Nederland is nog lang niet vol.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 23 april 2003 @ 23:07:50 #102
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9973234
Dikke mensen zijn het gezelligst, dus volle landen het vrolijkst!

kan ik lekker zeggen vanuit m'n plattelandje

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_9973707
quote:
Op woensdag 23 april 2003 23:05 schreef maartena het volgende:
De uitspraak "Nederland is vol" klopt van geen kanten. Deze uitspraak wordt MISBRUIKT door hen die tegen de immigratie van buitenlanders zijn, dat is een totaal ander onderwerp dan de discussie of Nederland nou vol is of niet.

Ik woon zelf in de buurt van Los Angeles. De stad zelf heeft 4 miljoen inwoners, de agglomeratie Los Angeles heeft 10 miljoen inwoners, en als je de 2 naastgelegen Counties meerekend kom je op tussen de 30 en 35 miljoen inwoners op een gebied dat HALF zo groot is als Nederland.

Nederland is nog lang niet vol.

Nederland is niet vol want LA is nog veel voller? Hangt het niet gewoon af van je definitie van vol?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_9976198
Singapore... Modern... Welvarend... Multietnisch en multicultureel... Allemaal prachtig...

Maar zo hartstikke streng, man. Je krijgt iets van 500 dollar door ook maar kauwgom te kauwen (of was dat al weer gelegaliseerd?), je moet zowat een nier afstaan als je een papiertje op de stoep laat slingeren en er wacht je de doodstraf als je ook maar een grammetje wiet bij je hebt.

Tja, alles keurige geregeld... Schoon... Iedereen braaf... Maar ten koste waarvan? Is het eigenlijk niet hartstikke triest dat het zo'n strenge politiestaat moet zijn om het zo perfect te maken?

Dan heb ik het als ik moet kiezen toch echt veel liever hier in West-Europa: misschien niet zo netjes, niet altijd even beleefd, maar wel stukken vrijer en redelijker. En toch nog altijd redelijk welvarend. En redelijk vreedzaam... En dat dan uit eigen overtuiging en niet nadat we eerst een politiestaat hebben moeten scheppen.

Ars longa, vita brevis
pi_12078152
quote:
Zou hetzelfde zijn als wanneer wij alleen Duitse, Belgische en Franse allochtonen zouden hebben. Ondanks cultuurverschillen is het toch makkelijker om met elkaar op te schieten omdat deze verschillen pas later aan het licht komen.Het is dus niet altijd zo dat je de ene situatie met de andere kunt vergelijken.
Zoals blank Nederland ooit ontstaan is uit drie volkeren: Saksen, Franken en Friezen. Wie ziet nu nog het verschil tussen een Frankische NL-er en een Saksische?
Sociale gelijkheid leidt tot sociaal verval
  † In Memoriam † maandag 28 juli 2003 @ 22:23:32 #106
47213 ArmaniMania
pi_12078193
Ben benieuwd naar deel 100002229434430033 over dit onderwerp
pi_12081886
De vraag of Nederland al dan niet vol is zal ik maar geeneens beantwoorden; het woord "vol" heeft nou eenmaal een bepaalde bijklank gekregen. Ook "druk" is al een beladen term. Dus hoe ik me nou weer fatsoenlijk moet uitdrukken?

De vraag of Nederland vol is, is enerzijds een sociologisch anderzijds een geografisch vraagstuk.

Nederland is vergeleken met steden als Singapore nog niet vol. De vraag is of het wenselijk is dat Nederland nog meer een stadsstaat wordt. De genoemde wereldsteden in dit topic kennen nog een groot achterland dat de steden van voedsel, goederen, maar ook van natuur kan 'voorzien'. Nederland heeft dat achterland dan niet, we zijn dan afhankelijk van het buitenland voor grote delen van de voedselvoorziening.

Bovendien, willen we echt dat we de ruimtelijke gebieden opgeven? Nederland is lange tijd een agrarische samenleving geweest en daarvan is nog veel terug te vinden. Ik zou dat niet zomaar willen opgeven! En het is natuurlijk ook wel fijn als we stukken natuur overhouden waar we echt rust kunnen vinden (in het gemiddelde stadspark is rust ver te zoeken).

Dit alles zou nog te overkomelijk zijn als het paradijs in Nederland gevestigd zou worden. Ik vrees dat dat niet zo is!

Hoe we het ook wenden of keren; er zijn grote spanningen tussen bevolkingsroepen. In Engeland hebben we al rassenrellen zien ontstaan, en in Nederland lijkt mij dat ook niet meer ondenkbaar. De samenstelling en samenhang van de bevolking is drastisch verstoord.

Het CPB en CBS hebben al uitgerekend dat migratie de Staat meer geld kost als opbrengt. Het is dan ook kortzichtig migratie als oplossing voor de vergrijzing te zien, de vicieuze cirkel blijft bestaan... We moeten door de zure appel heen bijten! Leuk is het niet, wel noodzakelijk!

We kennen allemaal de problemen als het lerarentekort (dat overigens snel verdwijnt door economische tegenspoed) en artsentekort. Allochtonen leveren verhoudingsgewijs minder hoger opgeleiden (dus o.a. artsen) dan autochtonen. De tekorten zullen dus alleen maar groter worden.

Daarnaast vergt een hoger inwoneraantal een goed georganiseerde overheid die haar basistaken kan waarmaken. De overheid kan echter mijn veiligheid in de praktijk niet garanderen; de politie schiet op tal van terreinen enorm te kort!

Immigratie toestaan is eerder het aansteken van een lont dan het vestigen van een paradijs in Nederland!

pi_12083653
Nederland is te klein.
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  dinsdag 29 juli 2003 @ 05:51:35 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12083768
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 03:25 schreef Gollemrulez het volgende:
Nederland is te klein.
Onzin. Er leven hier ruim 16 miljoen mensen in een gebied dat net Noord & Zuid Holland beslaat, wellicht met Utrecht erbij.

Ruimte zat in Nederland. Markerwaard inpolderen. Nieuwe VINEX lokaties.

"Nederland is vol" is een smoesje voor hen die een hekel hebben aan immigranten, niet omdat het ook daadwerkelijk zo is.

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 29 juli 2003 @ 06:06:05 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12083775
heb ik al verteld dat de club van 10 miljoen met hun streven best een leuk streven hebben. Stel je voor: 10 miljoen mensen in Nederland, meer ruimte voor groen en minder ruimte nodig voor bebouwing
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 29 juli 2003 @ 08:55:12 #111
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_12084300
Nederland is niet vol door het aantal mensen dat er woont, maar door een tekort aan voorzieningen.
Te weinig huizen, te weinig ziekenhuizen, te weinig (snel)wegen/OV, enz
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  dinsdag 29 juli 2003 @ 09:02:06 #112
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12084366
Nederland is niet vol. Nederland gaat ten onder aan een club notoire zemelaars die hun angsten op economisch gebied proberen uit te leven op een zwakke groep in de samenleving. In plaats van constructieve oplossingen aan te dragen en mee te helpen deze samenleving op te bouwen, staan zij het liefst aan de zijlijn te roepen en proberen zij uitbundig in te spelen op eventuele "onderbuikgevoelens" van andere lieden in dit land.

Helaas is de stemming in dit land inmiddels zodanig dat dit nog lijkt te werken ook. Nederland vol? Welnee... maar je kunt wel leuk doen alsof natuurlijk om op deze manier je eigen frustraties op deze manier uit te leven.

pi_12084704
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 06:06 schreef MikeyMo het volgende:
heb ik al verteld dat de club van 10 miljoen met hun streven best een leuk streven hebben. Stel je voor: 10 miljoen mensen in Nederland, meer ruimte voor groen en minder ruimte nodig voor bebouwing
Goed streven ja, dat betekent geboortebeperking.

Deze club zegt: Nederland is te vol, met Nederlanders.

pi_12086358
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 09:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Goed streven ja, dat betekent geboortebeperking.

Deze club zegt: Nederland is te vol, met Nederlanders.

Geboortebeperking is erg onverstandig als vergrijzing dreigt. Dan slaat de demografische balans nog verder door naar ouderen (niet-productieven)

[Dit bericht is gewijzigd door ondersoeker op 29-07-2003 11:12]

dinsdag 29 juli 2003 @ 11:04:57 #115
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_12086384
eindeloze discussie. is nederland niet vol dan is nederland maar druk.
politiek correcte kneuzen allemaal
852002IWASTHERE
pi_12088258
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 11:04 schreef F1908 het volgende:
eindeloze discussie. is nederland niet vol dan is nederland maar druk.
politiek correcte kneuzen allemaal
Nederland is inderdaad relatief druk. Maar is daar wat mis mee, onze welvaart wordt er door bepaald hoor. Als nederland een dunbevolkt bergstaatje was geweest dan waren we ook een stuk armer.

En mensen die echt last hebben van de drukte kunnen prima terecht in Frankrijk of Scandinavië!

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_12089968
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 05:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Onzin. Er leven hier ruim 16 miljoen mensen in een gebied dat net Noord & Zuid Holland beslaat, wellicht met Utrecht erbij.

Ruimte zat in Nederland. Markerwaard inpolderen. Nieuwe VINEX lokaties.

"Nederland is vol" is een smoesje voor hen die een hekel hebben aan immigranten, niet omdat het ook daadwerkelijk zo is.

Wat een totale onzinvergelijking. Je vergeet dat Californie nog 300.000 km2 erbij heeft wat praktisch onbewoond is. NL heeft dat NIET.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 13:31:48 #118
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_12090050
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:26 schreef SirPeter het volgende:
Ik vind dat er ruimte voor natuur in nederland moet zijn, en dan bedoel ik niet de parkjes in steden mee maar grote weilanden (meerdere aan elkaar dan). Daarnaast nog grote bossen waar het weinige wild in nederland nog ongestoord in kan lopen. Verder grote heide velden etc.
Dat heet de veluwe.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 13:33:34 #119
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_12090096
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:55 schreef prenobe het volgende:
Deze mensen kunnen het goed met elkaar vinden. Waarom daar wel en niet in Nederland?
Omdat veel mensen in Nederland geen respect hebben voor elkaar en dan wijs ik vooral mijn wijsvinger in de richting van de jeugd. Hoef uiteraard niet aan te tonen welke groepen, want dat spreekt voor zich.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  † In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 13:34:59 #120
47213 ArmaniMania
pi_12090128
Ik vond Nederland al zo druk
  dinsdag 29 juli 2003 @ 13:40:35 #121
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_12090251
quote:
Op woensdag 16 april 2003 18:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nergens in nederland is nog een plaats te vinden waar je echt "in the middel of nowhere" bent.

Dan ben jij nog nooit drooggevallen op Simonszand. Dat is een zandplaat ten oosten van Schiermonikoog. En daar is echt helemaal niets.
lege ton
pi_12090374
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 13:40 schreef nonzz het volgende:

[..]

Dan ben jij nog nooit drooggevallen op Simonszand. Dat is een zandplaat ten oosten van Schiermonikoog. En daar is echt helemaal niets.

Fantastisch. De enige lege plek waar je mee kan komen is ee zandbank die 2 keer per dag onder water staat .

Ik ben overtuigd.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12097456
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 13:45 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Fantastisch. De enige lege plek waar je mee kan komen is ee zandbank die 2 keer per dag onder water staat .

Ik ben overtuigd.

D'r zijn genoeg plekken in Nederland waar nauwelijks een hond komt. Maar dan moet je wel even verder dan 10 minuten rijden natuurlijk.
pi_12097530
Maar dat vol of druk heeft toch niet zo veel te maken met de beschikbare ruimte?

Tenminste, ik hoor mensen altijd praten over integratie en misbruik van voorzieningen en de islam en dat soort dingen - blijkbaar zit de volheid daar ergens. De ruimte is een drog-discussie.

pi_12098671
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 19:19 schreef SCH het volgende:
Maar dat vol of druk heeft toch niet zo veel te maken met de beschikbare ruimte?

Tenminste, ik hoor mensen altijd praten over integratie en misbruik van voorzieningen en de islam en dat soort dingen - blijkbaar zit de volheid daar ergens. De ruimte is een drog-discussie.

Volheid, drukheid, het heeft inderdaad alleen maar te maken met de indruk dat er mensen zijn die zich gedragen zoals ik dat niet wil, gebruik maken van voorzieningen waar ik voor betaal. verantwoordelijk gehouden worden voor de zogenaamde verloedering van het veel te breed gedefinieerde concept maatschappij en wat me allemaal wel meer niet tegenstaat.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  dinsdag 29 juli 2003 @ 20:34:01 #126
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_12099012
quote:
Op donderdag 17 april 2003 00:02 schreef Steinkogler het volgende:De Marokkaan is van nature vrij lui en wil zonder al te veel inspanning dezelfde luxe als hun blanke buurman. Als ze dan inzien dat dat niet lukt, worden ze een beetje dwars en crimineel.

Ja jong, leve de 19e-eeuwse rassentheoretici! Den Marokkaanschen inboorling is als gevolg van het warme klimaat waarin hij leeft van nature lui, terwijl uit den aard der gecultureerde blanke mansmenschen duidelijk blijkt dat zij in het bezit zijn van een nimmer aflatende noestheid voor de opbouw hunner cultuur en de versprijding der beschaving onder de barbaarsche inlanders. Den geelen mensch op zijn beurt is dan weer van zulk een aard dat... (dat dit soort attributies altijd zelfdienend zijn en nooit bevestigd zijn geworden door de wetenschappelijke methode, daar zullen we het maar niet over hebben).
quote:
P.s. minder generaliserend bedoeld dan geschreven. Laten we zeggen dat ik met "De Marokkaan" 50% vd Marokkanen bedoel.
En dit terugkrabbelen maakt die uitspraak niet minder geretardeerd.

Om je je kemels te doen inzien (Waarom doe ik dit toch? Het ventje wordt allicht nog racistischer als ik hem op zijn plaats zet... ach, ik zal naïef zijn, geloven in de verbeterbaarheid van ieder mens, extremisten incluis): Het enige wat is aangetoond is een positieve CORRELATIE tussen niet-Europese allochtonen en werkloosheid. Je hebt GEEN CAUSALITEIT aangetoond. Inzake luiheid en huidskleur heb je GEEN CORRELATIE en dus à fortiori GEEN CAUSALITEIT aangetoond. Idem dito voor luiheid en werkloosheid.

[Dit bericht is gewijzigd door DeGroeneRidder op 29-07-2003 20:56]

-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_12099198
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 19:19 schreef SCH het volgende:

Toch nog iets zinnigs .

De volheid is idd het gezeur en gezeik. De provocaties, het ge-eis van respect maar het zelf niet geven. Dat is het probleem.

De ruimte niet.

pi_12099577
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 20:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
De volheid is idd het gezeur en gezeik. De provocaties, het ge-eis van respect maar het zelf niet geven. Dat is het probleem.
Je vindt Nederland dus feitelijk ook niet vol?
De dingen die je noemt, zie ik ook zeker als onderdeel van het probleem maar is dat volgens jou nog op te lossen of is er een soort patstelling bereikt?
En hangt het alleen van de anderen af, of zijn er meer partijen die hier een inbreng in hebben?
  dinsdag 29 juli 2003 @ 21:04:49 #129
62165 vuurwerkman
VERDIEN-ONLINE.NET
pi_12099588
nederland is niet vol , alleen een beetje druk !
pi_12100216
Overvol is het hier.

Vol is al veel te vol!

pi_12100402
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 21:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Je vindt Nederland dus feitelijk ook niet vol?
De dingen die je noemt, zie ik ook zeker als onderdeel van het probleem maar is dat volgens jou nog op te lossen of is er een soort patstelling bereikt?
En hangt het alleen van de anderen af, of zijn er meer partijen die hier een inbreng in hebben?

Ruimtelijk gezien is NL niet vol nee. Wat mij betreft. Leeg wil ik het ook niet noemen, maar vol tot op de nok, ruimtelijk gezien, is het zeker niet.

Sociaal/maatschappelijk echter wel. Propvol.

En we neigen naar een patstelling toe ja.

pi_12106000
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 19:17 schreef drenth het volgende:
D'r zijn genoeg plekken in Nederland waar nauwelijks een hond komt. Maar dan moet je wel even verder dan 10 minuten rijden natuurlijk.
Noem ze dan eens.
pi_12109595
We hebben voor het eerst in bijna 20 jaar een emigratie-overschot. Het voller worden neemt dus af (nu nog dat geboorte-overschot!)...
quote:
**In het tweede kwartaal van 2003 is voor het eerst sinds 1984 de immigratie lager dan de emigratie.

Tegenover 23.000 immigranten zijn in dit kwartaal 24.000 emigranten geteld. In het tweede kwartaal van 2002 was het aantal immigranten nog 4.000 hoger dan het aantal emigranten.

Voor 2003 verwacht het CBS een daling van het aantal immigranten tot 110.000. In 2002 kwamen 121.000 immigranten naar Nederland.

bron: NOS Teletekst

pi_12109752
Het volledige persbericht van het CBS...
quote:
Minder immigranten dan emigranten

In het tweede kwartaal van 2003 is voor het eerst sinds 1984 de immigratie lager dan de emigratie. Tegenover 23 duizend immigranten zijn in dit kwartaal 24 duizend emigranten geteld. In het tweede kwartaal van 2002 was het aantal immigranten nog 4 duizend hoger dan het aantal emigranten. Dit blijkt uit cijfers van het CBS.

Voor het eerst sinds 1984
In het tweede kwartaal van 2003 was het aantal immigranten duizend lager dan het aantal emigranten. Het is sinds 1984 niet meer voorgekomen dat in een kwartaal meer mensen ons land verlieten dan er binnenkwamen.
De emigratie betreft vooral in Nederland geboren personen. In het tweede kwartaal van dit jaar verlieten 11 duizend in Nederland geboren personen ons land. In hetzelfde kwartaal keerden er 4 duizend terug. Ook onder Antillianen is het aantal emigranten hoger dan het aantal immigranten. Bij Turken en Marokkanen is de immigratie in het tweede kwartaal van 2003 juist hoger dan de emigratie.

Steeds minder immigranten
Het aantal immigranten daalt sterk. In het tweede kwartaal van dit jaar kwamen 23 duizend immigranten naar Nederland. Dit zijn er ruim 4 duizend minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Voor 2003 verwacht het CBS een daling van het aantal immigranten tot 110 duizend. In 2002 kwamen 121 duizend immigranten naar Nederland.
De daling van de immigratie betreft vooral landen waar voorheen veel asielzoekers vandaan kwamen, zoals Angola en Siërra Leone. Ook komen er minder migranten van de Nederlandse Antillen. Uit Turkije komen juist meer migranten.

Emigratie blijft toenemen
Terwijl de immigratie daalt, stijgt de emigratie. In het tweede kwartaal van 2003 vertrokken 24 duizend personen uit Nederland. Dit zijn er bijna duizend meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Omdat in de tweede helft van het jaar doorgaans meer mensen emigreren dan in de eerste helft, ligt een recordaantal van 100 duizend emigranten in het verschiet.
De toename van de emigratie betreft vooral in Nederland geboren personen. Ook het aantal Angolese, Iraanse en Antilliaanse emigranten is toegenomen. Het aantal Somalische emigranten blijft hoog. Er vertrekken meer Somaliërs dan er komen. Veel Somaliërs vertrekken naar het Verenigd Koninkrijk.

Lagere bevolkingsgroei
Doordat de immigratie daalt en de emigratie stijgt, remt de bevolkingsgroei af. In het tweede kwartaal van 2003 nam het aantal inwoners met 14 duizend toe, 4 duizend minder dan in het tweede kwartaal van 2002. Als de groei in de tweede helft van dit jaar niet aantrekt, zal de totale bevolkingsgroei voor 2003 uitkomen op minder dan 79 duizend. In 2002 is het aantal inwoners met 87 duizend toegenomen.

Geboorte neemt iets toe, sterfte blijft op peil
In het tweede kwartaal van 2003 werden 50 duizend kinderen geboren. Dit zijn er duizend meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het aantal overledenen is ten opzichte van vorig jaar vrijwel gelijk gebleven. Naar verwachting zal door de vergrijzing het jaarlijkse aantal overledenen de komende jaren sterk stijgen.

PB03-142
30 juli 2003
9.30 uur

Centraal Bureau voor de Statistiek
Persbericht

www.cbs.nl

woensdag 30 juli 2003 @ 20:19:25 #135
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_12123681
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 11:25 schreef Kozzmic het volgende:
We hebben voor het eerst in bijna 20 jaar een emigratie-overschot. Het voller worden neemt dus af (nu nog dat geboorte-overschot!)...
Het land is vol met "verkeerde" mensen, dat is nog iets anders dan te vol met mensen an sich. Ik ben bang dat het emigratie-overschot niet inhoud dat er procentueel gezien dezelfde mensen vertrekken als dat er binnenkomen maar dat er nog steeds meer verkeerde mensen binnen komen dan er weggaan. Dus we schieten er weinig mee op. Sterker nog het gaat gewoon verder "achteruit". En wat verkeerde mensen zijn mag ieder voor zich uitmaken maar ik denk dat maar weinigen mensen met goede manieren, ambities, opleiding en beheersing van het nederlands als verkeerd zullen aanmerken.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_12128174
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 20:19 schreef Napalm het volgende:

[..]

Het land is vol met "verkeerde" mensen, dat is nog iets anders dan te vol met mensen an sich. Ik ben bang dat het emigratie-overschot niet inhoud dat er procentueel gezien dezelfde mensen vertrekken als dat er binnenkomen maar dat er nog steeds meer verkeerde mensen binnen komen dan er weggaan. Dus we schieten er weinig mee op. Sterker nog het gaat gewoon verder "achteruit". En wat verkeerde mensen zijn mag ieder voor zich uitmaken maar ik denk dat maar weinigen mensen met goede manieren, ambities, opleiding en beheersing van het nederlands als verkeerd zullen aanmerken.

Jep ons land is te vol met zeikerds van lpf-niveau .
  woensdag 30 juli 2003 @ 23:00:33 #137
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12128189
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 22:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jep ons land is te voldruk met zeikerds van lpf-niveau .

Doe het dan in goede tradities.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_12128245
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 23:00 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Doe het dan in goede tradities.

Nou in hun geval mag je gerust vol zeggen hoor .
  donderdag 31 juli 2003 @ 00:25:18 #139
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_12130286
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 23:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou in hun geval mag je gerust vol zeggen hoor .

Toch altijd wel grappig om te zien dat die linkse tolerantie als sneeuw voor de zon verdwijnt als het een ideologie betreft die niet strookt met de eigen. Ook het superioriteitscomplex is overduidelijk aanwezig. Misschien is het aannaaien van een derde arm een optie, dan kun je jezelf schouderkloptjes geven.
Say your prayers
  donderdag 31 juli 2003 @ 00:26:06 #140
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_12130301
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

En mensen die echt last hebben van de drukte kunnen prima terecht in Frankrijk of Scandinavië!

Wat denk jij? Ik woon in NL en ik laat me goftedomme niet wegjagen
852002IWASTHERE
  donderdag 31 juli 2003 @ 01:40:00 #141
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_12131957
Oneliner: Nederland is te vol. Te vol met nederlanders.
Era Vulgaris
  donderdag 31 juli 2003 @ 01:41:11 #142
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12131976
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 00:26 schreef F1908 het volgende:
Dan moet je ook niet zeuren over volheid.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_12132021
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 00:26 schreef F1908 het volgende:

[..]

Ik ook, ik vermaak me hier uitstekend, het is een vrij druk land maar het is niet zo dat het te druk of vol is hier.
pi_12132122
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 01:40 schreef Vassili_Z het volgende:
Oneliner: Nederland is te vol. Te vol met nederlanders.
Dus jij bent de nieuwe lijsttrekker van de AEL.
pi_12132162
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 01:41 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet zeuren over volheid.

Ik zag trouwens op het journaal dat Nederland zelfs weer leger (er vanuitgaande dat andere bevolkingparameters gelijk blijven) wordt. Er waren afgelopen jaar meer emigranten dan immigranten.
  donderdag 31 juli 2003 @ 02:25:35 #146
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_12132590
Ruimtelijk kunnen er nog miljoenen bij. Maatschappelijk zitten we bomvol.
Say your prayers
  donderdag 31 juli 2003 @ 10:39:25 #147
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_12135134
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 01:50 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik zag trouwens op het journaal dat Nederland zelfs weer leger (er vanuitgaande dat andere bevolkingparameters gelijk blijven) wordt. Er waren afgelopen jaar meer emigranten dan immigranten.

Dat klinkt leuker dan het is, aangezien hoogopgeleide kansrijken weggaan en wat komt er voor in de plaats? Juist.

Conclusie: verloederingsbevorderend deze ontwikkeling.

(mooi woord trouwens).

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_12148241
quote:
Op maandag 21 april 2003 16:39 schreef sizzler het volgende:
Nederland is vol.

Niet geografisch natuurlijk, maar wie wil er nu in een weiland wonen? Nee, Nederland is vol omdat we simpelweg niet meer mensen aankunnen. De collectieve sector kan het niet meer aan; er is niet genoeg capaciteit in het onderwijs, in ziekenhuizen, (huis)artsen, specialisten, politie, cellen, rechters etc. en de infrastructuur kan het niet aan; zowel het openbaar vervoer als de wegen zitten vol.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_12247002
Ik heb in singapore gewoond en kan je vertellen, dat de Chinezen de Maleisiers totaal niet kunnen uitstaan, net als de de westerse mensen niets te maken willen hebben met de locale bevolking. Het lijkt allemaal zo vreedzaam, maar dat is het niet hoor

EDIT

Trouwens, Singapore laat helemaal geen azielzoekers binnen. Je kan er alleen wonen al heb je een goede baan, locale partner of simpelweg poen. Je moet eens zien hoe ze illegalen daar behandelen

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_12256523
Dit interview past perfect in dit topic:
quote:
Volgens Paul Gerbrands, oprichter van "De club van 10 miljoen", is Nederland overvol.... maar is het onderwerp overbevolking nog steeds met vele taboes omgeven.
Gerbrands schreef hierover onlangs het boek "Mijn land van veel en vol".

Reden voor De Werkelijkheid TV om Paul Gerbrands te interviewen.

Klik hier voor interview Paul Gerbrands (breedband)

Klik hier voor interview Paul Gerbrands (smalband)

Zie ook de website van "de club van 10 miljoen": http://www.overbevolking.nl/Ned/index.htm

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 06-08-2003 14:17]

pi_12585792
quote:
Op woensdag 23 april 2003 23:05 schreef maartena het volgende:

Lul niet

http://rechten.uvt.nl/stedennetwerk/publicaties/buitenland/LA/LA3.htm

woensdag 20 augustus 2003 @ 20:42:09 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12585995
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 20:33 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Lul niet

http://rechten.uvt.nl/stedennetwerk/publicaties/buitenland/LA/LA3.htm

Het is ook een oude posting Ik heb in andere postings inderdaad al aangegeven dat het om 16 tot 17 miljoen inwoners gaat.

Het is trouwens zo dat men hier complete wijken met vrijstaande huizen volbouwd, dus het voeld zowiezo een stuk ruimer aan dan de met krappe vierkante bouwdozen gevulde VINEX lokaties in Nederland. Geen wonder dat men zich in Nederland "vol" voelt.

Ik kan in ieder geval 2 uur achter elkaar in en relatieve rechte lijn (de snelwegen hebben ook bochten natuurlijk) door blijven rijden van zuid Orange County tot Noord Los Angeles zonder dat je een onbebouwd stuk grond tegenkomt dat groter is dan een paar honderd vierkante meter. Sportparken en ingeplande parken natuurlijk niet meegerekend. Als je langs de vier grote steden rijdt in Nederland kom je onderweg kilometers lange stukken weiland tegen.... omdat men in Nederland allemaal bekrompen in kleine huiskes op elkaar zit

-
pi_12586059
Nee omdat dat weiland voor 100% gecultiveerd wordt. Daar wordt landbouw/veeteelt op bedreven.
Verder heeft Californie nog 300.000km2 praktisch leeg achterland erbij. NL niet.
pi_12586982
Mensen die Nederland vol noemen zijn idioot. Zijn ongetwijfeld mensen die weggaan uit groningen en verkassen naar de randstad ofzo. Over 20 jaar staat het noorden leeg en is er nog meer gezeur over dat nederland vol is :|
  woensdag 20 augustus 2003 @ 21:35:15 #155
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12587626
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 20:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Nee omdat dat weiland voor 100% gecultiveerd wordt. Daar wordt landbouw/veeteelt op bedreven.
Verder heeft Californie nog 300.000km2 praktisch leeg achterland erbij. NL niet.
Mischien is het een beter idee om een zootje Nederlanders naar hier te sturen, zodat onze allochtone medelanders hun grote gezinnen kwijt kunnen?
-
pi_12587863
voor de mensen die nederland nog niet vol vinden, bij hoeveel miljoen inwoners is nederland wel vol?
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_12587891
Of hoeveel inwoners per km2?

Met die 450 van ons doen we die van de VS (30) verbleken.

pi_12587934
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:42 schreef Wisp het volgende:
voor de mensen die nederland nog niet vol vinden, bij hoeveel miljoen inwoners is nederland wel vol?
ligt maar net aan de technologie. Als we in de toekomst weer verder omhoog kunnen bouwen dan word dat getal overduidelijk hoger eh......
pi_12588036
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:43 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Of hoeveel inwoners per km2?

Met die 450 van ons doen we die van de VS (30) verbleken.

Men gaat vrijwillig hutjemutje opelkaar zitten in de Randstad, dus zo heel irritant vol zal de randstedeling het wel niet vinden. En als ie dat wel vindt moet ie maar in het noorden gaan wonen.
pi_12588059
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:47 schreef dakduifgroen het volgende:

[..]

Men gaat vrijwillig hutjemutje opelkaar zitten in de Randstad, dus zo heel irritant vol zal de randstedeling het wel niet vinden. En als ie dat wel vindt moet ie maar in het noorden gaan wonen.

In het noorden zijn geen huizen en geen werk, Martin.

[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 20-08-2003 21:48]

pi_12588073
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:44 schreef Retuobak het volgende:

[..]

ligt maar net aan de technologie. Als we in de toekomst weer verder omhoog kunnen bouwen dan word dat getal overduidelijk hoger eh......

dus het begrip "vol" is puur gericht op ruimtelijke ordenig?
ik vind dat zo'n simpele redenatie...

Het land is vol als het systeem het aantal mensen niet meer aankan, wanneer het systeem het niet meer aankan krijg je verschillende effecten
- onderwijs: tekort leraren
- wegen: files
- zorg: wachtlijsten
- justitie: te weinig capaciteit
- huizenmarkt: schaarste met als gevolg hoge prijzen

etc etc

al deze symptonen zien we terug in nederland, we zijn hardstikke vol dus

verder vind ik het raar dat een uitspraak als "vol=vol" altijd racistisch wordt opgevat,
ik vind de wereld in z'n geheel ook veel te vol, is dat niet racistisch?

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_12588116
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:48 schreef Wisp het volgende:
Neuh de milieu-organisaties doen niets anders dan constant waarschuwen dat de aarde te vol met mensen aan het raken is.

Dan is het milieu-bewustzijn. Zeg je het van een kleiner stukje land, dan is het racisme.

pi_12588204
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:47 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Geen klonen veraden svp

Jij vondt het toch ook nioet leuk toen Ron_J veraden werd?

pi_12588294
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:48 schreef Wisp het volgende:

[..]

dus het begrip "vol" is puur gericht op ruimtelijke ordenig?
ik vind dat zo'n simpele redenatie...

Het land is vol als het systeem het aantal mensen niet meer aankan, wanneer het systeem het niet meer aankan krijg je verschillende effecten
- onderwijs: tekort leraren
- wegen: files
- zorg: wachtlijsten
- justitie: te weinig capaciteit
- huizenmarkt: schaarste met als gevolg hoge prijzen

etc etc

al deze symptonen zien we terug in nederland, we zijn hardstikke vol dus

verder vind ik het raar dat een uitspraak als "vol=vol" altijd racistisch wordt opgevat,

meer mensen = meer leraren. Dat mensen geen leraar willen worden is het probleem daar moet wat aan gedaan worden.......

wegen/files kan opgelost worden met nieuwere technologieen zoals nieuwe vormen van openbaar vervoer.

Zorg, exact het zelfde als met leraren meer mensen betekend ook meer mensen om het te doen moet alleen meer aangemoedigd worden die sector in te gaan.

Justitie weer het zelfde probleem, kan nog wel ff door blijven gaan zo

Huizenmarkt, nja obviously als je hoger kunt bouwen dan is er meer ruimte en dus een grotere huizenmarkt

pi_12588319
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:47 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Vraag en aanbod he. Als iedereen in het westen alleen maar blijft jammeren gebeurt er natuurlijk niks.
pi_12588387
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:52 schreef Polcor het volgende:

[..]

Geen klonen veraden svp

Jij vondt het toch ook nioet leuk toen Ron_J veraden werd?

Sorry G/F.
pi_12588402
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:55 schreef dakduifgroen het volgende:

[..]

Vraag en aanbod he. Als iedereen in het westen alleen maar blijft jammeren gebeurt er natuurlijk niks.

Dus je wilt 5 miljoen man in het Noorden parkeren?
pi_12588452
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:55 schreef Retuobak het volgende:
meer mensen = meer leraren. Dat mensen geen leraar willen worden is het probleem daar moet wat aan gedaan worden.......

wegen/files kan opgelost worden met nieuwere technologieen zoals nieuwe vormen van openbaar vervoer.

Zorg, exact het zelfde als met leraren meer mensen betekend ook meer mensen om het te doen moet alleen meer aangemoedigd worden die sector in te gaan.

Justitie weer het zelfde probleem, kan nog wel ff door blijven gaan zo

Je vergeet alleen iets.. zo langzamerhand bestaat de halve randstad uit allochtonen, daar zitten bijna geen hoogopgeleiden tussen, het percentage leraren, medici, etc is erg klein, terwijl deze groep wel een grotere aanspraak maakt op bijvoorbeeld de zorg
quote:
Huizenmarkt, nja obviously als je hoger kunt bouwen dan is er meer ruimte en dus een grotere huizenmarkt
dus als nederland totaal is volgebouwd met de hoogst mogelijke flats is het pas vol? vind je niet dat er een bepaald gedeelte leeg moet blijven om het leefbaar te houden? mensen hebben toch ruimte nodig
pi_12588457
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:58 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

wat dacht je van flinke subsidies voor bedrijven om zich daar te vestigen, mensen komen dan vanzelf weer. Decentraliseer je alles, verlicht je de druk op wegennet etc.
pi_12588466
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:58 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Niet alleen in het noorden, je hebt ook nog het oosten en zuiden. Maar ja, iedereen zeikt maar hoe druk het wel niet is in de randstad, maar niemand wil op het "platteland wonen". Dan wil je ook niet anders lijkt me.
pi_12588543
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:59 schreef Wisp het volgende:

[..]

Je vergeet alleen iets.. zo langzamerhand bestaat de halve randstad uit allochtonen, daar zitten bijna geen hoogopgeleiden tussen, het percentage leraren, medici, etc is erg klein, terwijl deze groep wel een grotere aanspraak maakt op bijvoorbeeld de zorg
[..]

dus als nederland totaal is volgebouwd met de hoogst mogelijke flats is het pas vol? vind je niet dat er een bepaald gedeelte leeg moet blijven om het leefbaar te houden? mensen hebben toch ruimte nodig

[sarcasm[En allochtonen zijn natuurlijk onmogelijk op te leiden, ja want dat is addersgebroed dat nooit wat uitvoert etc. [/sarcasm]

kom op man, de eerste generatie is misschien nooit ingeburgerd maar dat gebeurd met de generaties daarop echt wel hoor.

Zeg ik dat dan? Maar je kunt toch ook in de randstad hoger bouwen dan nu? oude lagere gebouwen slopen en er hogere flats neerpoten en dan de rest van Nederland voor ruimte gebruiken.......

pi_12588583
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:59 schreef Retuobak het volgende:

[..]

wat dacht je van flinke subsidies voor bedrijven om zich daar te vestigen, mensen komen dan vanzelf weer. Decentraliseer je alles, verlicht je de druk op wegennet etc.

Dat is al eens geprobeerd en dat is totaal gefaald.
Oa geprobeerd met KPN verhuizen naar Groningen, ministeries weg uit Den Haag.

Nu gaan ze alles weer terugdraaien wegens het fileprobleem en het feit dat het gewoon niet werkt. Je kan niet 50% vd bedrijven opeens ergens anders neerzetten, dat werkt niet.

Verder gaan dan de transportproblemen extreem stijgen.

pi_12588634
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 22:02 schreef Retuobak het volgende:
[sarcasm[En allochtonen zijn natuurlijk onmogelijk op te leiden, ja want dat is addersgebroed dat nooit wat uitvoert etc. [/sarcasm]

kom op man, de eerste generatie is misschien nooit ingeburgerd maar dat gebeurd met de generaties daarop echt wel hoor.

Wel eens gehoord van de melting-pot theorie?
Een klein gedeelte allochtonen kan zich aanpassen aan de rest, maar als driekwart van de bevolking allochtoon is dan passen ze zich niet meer aan
quote:
Zeg ik dat dan? Maar je kunt toch ook in de randstad hoger bouwen dan nu? oude lagere gebouwen slopen en er hogere flats neerpoten en dan de rest van Nederland voor ruimte gebruiken.......
Alleen willen mensen niet allemaal in een flatje gestopt worden
pi_12588654
dan zou je een andere aanpak kunnen proberen zoals een bedrijventerrein daar neerpoten voor de weinige industrie die Nederland nog telt en dan een goede directe verbinding met rotterdam via spoor oid. Zal wel duur zijn om te realiseren maar het is iig een oplossing. Tis verre van ideaal om 90% van de bevolking op misschien 30% van het grondgebied te hebben wonen over 50 jaar.
pi_12588686
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 22:03 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Dat is al eens geprobeerd en dat is totaal gefaald.
Nouja ik dacht dat een groeikern als Almere het best aardig deed
pi_12588695
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:59 schreef dakduifgroen het volgende:

[..]

Niet alleen in het noorden, je hebt ook nog het oosten en zuiden. Maar ja, iedereen zeikt maar hoe druk het wel niet is in de randstad, maar niemand wil op het "platteland wonen". Dan wil je ook niet anders lijkt me.

Het oosten en zuiden zit gewoon ook al flink vol.
Brabant en Limburg hebben samen ook 4 miljoen inwoners.
pi_12588710
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 22:06 schreef Wisp het volgende:

[..]

Nouja ik dacht dat een groeikern als Almere het best aardig deed

Waarvan 99% in Amsterdam werkt en dagelijks vast staat?
pi_12588741
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 22:05 schreef Retuobak het volgende:
dan zou je een andere aanpak kunnen proberen zoals een bedrijventerrein daar neerpoten voor de weinige industrie die Nederland nog telt en dan een goede directe verbinding met rotterdam via spoor oid. Zal wel duur zijn om te realiseren maar het is iig een oplossing. Tis verre van ideaal om 90% van de bevolking op misschien 30% van het grondgebied te hebben wonen over 50 jaar.
Oh ja, nog een Betuwelijn
pi_12588842
nou wat stel jij voor?
pi_12597256
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:17 schreef Retuobak het volgende:
Mensen die Nederland vol noemen zijn idioot. Zijn ongetwijfeld mensen die weggaan uit groningen en verkassen naar de randstad ofzo. Over 20 jaar staat het noorden leeg en is er nog meer gezeur over dat nederland vol is :|
Vergelijk je Nederland echter met Zweden dan kun je wel degelijk tot de conclusie komen dat het in Nederland 'wat' drukker is. Elke vergelijking die wordt gemaakt is gewoon een relatieve.

Misschien is het handiger problematiek wat nader te benoemen.
- Sommige Nederlanders voelen zich bedreigd omdat hun vertrouwde cultuur te maken krijgt met hen minder vertrouwde zaken en cultuuruitingen.
- Er is niet voor iedereen betaald werk.
- Is is niet voor iedereen een eigen woonruimte.
- Niet iedere migrant die binnenkomt levert de nederlandse staat per saldo geld op.
- Niet iedere migrant die binnenkomt is politiek vluchteling.
- Er is geen gegarandeerd werk voor alle economische vluchtelingen.
- De politie krijgt onvoldoende respect, mandaat en bemensing om de Nederlandse Wet op straat nageleefd te kunnen krijgen.
- Er is onvoldoende maatschappelijk besef voor het principe van dubbele solidariteit: Solidariteit met minder bedeelden én solidariteit met de bekostigers van de zorgzame samenleving.
- Sommige migranten voelen zich gediscrimineerd, anderen worden daadwerkelijk gediscrimineerd.
- Sommige Nederlanders, waaronder sommige migranten, etaleren opvallend weinig zelfkritisch vermogen.
- Het spelen van de slachtofferrol lijkt lonend in onze samenleving.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 21-08-2003 09:46]

salva cum reverentia
pi_12597418
Ja wat is vol?

Als ik een heel bruin brood op eet ben ik echt wel vol. Maar als het echt moet kan daar nog wel een brood bij en nog wel een. Grote vraag is dus wat betekend vol

Let yourself go and enjoy the bassline...
  donderdag 21 augustus 2003 @ 10:06:36 #182
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12597815
Mooi verwoord hoppe
Alles is één
  maandag 22 september 2003 @ 13:06:50 #183
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_13356820
Vol betekend elke dag files op de weg.
Vol betekend 5 jaar wachten op een huurwoning.
Vol betekend staan in de trein.
Vol betekend geen werk voor iedereen.
Vol betekend geen natuur meer.
Vol betekend onbetaalbare koopwoningen.
Nederland is dus vol.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: