abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9729938
Toch maar even in een apart hoofdstuk:

De LPF wil nu nog niet meeregeren, maar volgens Job Frizo in het NOS journaal van vanavond zouden ze in een later stadium wel over stag gaan. Ook Balkenende sluit samenwerking niet uit. (LPF weer in beeld bij Balkenende)

Maar is de LPF er wel klaar voor? Krijgen we niet weer van die beschamende taferelen?

Ik denk dat de LPF het nu wel aan zou kunnen, want;

1) Ze zijn nu een volwaardige partij die op ieder niveau meedoet. (Eerste Kamer, Tweede Kamer, Provincies, Gemeenten),
2) De rotte appels zijn eruit,
3) De ruzies zijn voorbij,
4) Ze hebben weer een goede lijsttrekker (Herben),
5) Ze hebben meer ervaring,
6) De lijst is volledig gescreend.

Bovendien is het stukje psychologie: iedere groep die voor het eerst gaat samenwerken ondergaat een aantal fasen; na de introductiefase is er de ruziefase en daarna pas de presteerfase. Daar zitten ze nu in.

Ik denk dus dat de LPF er nu meer klaar voor is dan ooit!

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 12 april 2003 @ 00:27:13 #2
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_9729966
Neen, driewerf neen.

Die partij is een karikatuur.

Laat Pim nou echt eens met rust.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_9730068
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:27 schreef Juan Zueco het volgende:
Neen, driewerf neen.

Die partij is een karikatuur.

Laat Pim nou echt eens met rust.

J.

Nu een onderbouwde reactie graag...
pi_9730078
Mjah, ik heb de laatste tijd weinig gehoord van de LPF. Dat werkt in hun voordeel, want als je wat van hun hoorde, was het negatief.
Ondanks dat ze overschaduwd zijn door de formatie waarin vooral CDA en PvdA het te zeggen hadden en de kwestie Irak, hebben ze niet van zich laten horen.
De VVD nog enigzins (want Zalm opperde om met het demissionaire kabinet te gaan regeren).
Zijn ze klaar? Ach, van de SP heb ik ook al een tijd niets meer gehoord, en die zal vast ook klaar zijn. Laat ik zeggen: Ja.
123
pi_9730091
Het probleem was vooral de invulling van de ministersposten.
1. Voorbarig - we moeten nog zien hoe ze op al die niveaus functioneren. Er is vrij veel ruzie op gemeentelijk en provinciaal niveau en het weirdo gehalte is daar hoog.
2.Er zijn maar een paar appels overgebleven bedoel je.
3. Dat moet nog blijken, het is wel rustiger in ieder geval.
4. Herben is nog steeds geen politicus die een partij kan dragen als het erom spant. Hij praat met alle winden mee en is verslingerd aan de macht waar hij even aan heeft geroken.
5. Die ervaring is het punt niet zo.
6. De fractie is vrij zwak. Mensen als Van As, Van den Brink, Varela etc. functioneren nauwelijks. De fractie drijft slechts op Eerdmans en Herben.

Je vergeet het belangrijkste. Het is stukgelopen op de ministersposten. Hoe zouden ze dat nu willen gaan doen. Weer wat kennissen en vrienden? Nawijn zal niet kunnen blijven neem ik aan. De Boer wellicht wel maar daarmee ben je er nog niet.

Ik denk dat het minder hectisch gaat worden dan vorig jaar maar het zal wel problemen gaan geven. De partij zou nu moeten werken aan een stevige inhoudelijke koers. Daar zijn ze nog niet aan toe gekomen, mensen weten nauwelijks waar de partij voor staat. Met het standpunt over de allochtonen kregen ze in mei vorig jaar veel stemmen maar de kiezers zijn in opperste verwarring over de manier waarop de LPF daar nu mee omgaat. Zeker als het om illegalen en asielzoekers gaat.

Als de LPF verstandig is en langer wil blijven bestaan, laten ze deze beker aan zich voorbij gaan. Het zal geen prettige regeerperiode worden met alle bezuinigingen - er valt weinig eer aan te behalen. Maar ik denk dat ze wel zullen zwichten voor de geur van de macht.

pi_9730100
Mijn antwoord is een volmondig NEEN.
-
pi_9730132
NEE ze hebben het de vorige keer ook verneukt en ik geloof niet dat het nu wel goed zal gaan
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_9730137
Poll: Is LPF klaar om te reageren?
  • Ja
  • Nee
  • Misschien/weet niet
  • Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 12-04-2003 00:38]

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
      zaterdag 12 april 2003 @ 00:38:08 #9
    14463 iNSaNe-oNe
    Ja, ik ben pluizig en blauw...
    pi_9730144
    Kort antwoord: Nee.

Langer antwoord: Alsjeblieft niet.

Meer woorden wil ik niet aan deze prutspartij vuil maken. Denk ervan wat je wilt, het is inderdaad weinig onderbouwd, maar dit is wat ik ervan denk. Ik wil niet nogmaals over een jaar naar de stembus lopen. 1x was leuk, de laatste keer was al wat minder, maar nog eens is ronduit irritant.

... en oranje! :P | You don't need eyes to see, you need vision. | Kom kijken in mijn saaie Fotoboek! :)
      zaterdag 12 april 2003 @ 00:39:21 #10
    2207 Juan Zueco
    Rap is geen muziek!
    pi_9730160
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 00:33 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nu een onderbouwde reactie graag...

Ok,

Balkenende I

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
    pi_9730170
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 00:38 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
    Kort antwoord: Nee.

Langer antwoord: Alsjeblieft niet.

Meer woorden wil ik niet aan deze prutspartij vuil maken. Denk ervan wat je wilt, het is inderdaad weinig onderbouwd, maar dit is wat ik ervan denk. Ik wil niet nogmaals over een jaar naar de stembus lopen. 1x was leuk, de laatste keer was al wat minder, maar nog eens is ronduit irritant.

Ach Paars2 is gevallen door PvdA, en dat was vanwege de inhoud, bij LPF ging het om een paar klunzen die er inmiddels allemaal uit zijn. LPF regeert nu toch ook, zelfs met 26 man ipv 8 en nog gaat er niets mis.
    [url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
    pi_9730181
    Laten we hopen van niet.
    :{
    pi_9730236
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 00:34 schreef SCH het volgende:
    Het probleem was vooral de invulling van de ministersposten.
    [...]
    Je vergeet het belangrijkste. Het is stukgelopen op de ministersposten. Hoe zouden ze dat nu willen gaan doen. Weer wat kennissen en vrienden? Nawijn zal niet kunnen blijven neem ik aan. De Boer wellicht wel maar daarmee ben je er nog niet.

Dat was de druppel na heel lang geruzie binnen de partij. Als ze meeregeren zullen ze hooguit drie/vier bewindslieden leveren, inclusief staatssecretarissen. De Boer en Van Leeuwen werden door andere partijen geprezen om hun prestaties. Ik denk dat dat wel gaat lukken.
    quote:
    Ik denk dat het minder hectisch gaat worden dan vorig jaar maar het zal wel problemen gaan geven. De partij zou nu moeten werken aan een stevige inhoudelijke koers. Daar zijn ze nog niet aan toe gekomen, mensen weten nauwelijks waar de partij voor staat. Met het standpunt over de allochtonen kregen ze in mei vorig jaar veel stemmen maar de kiezers zijn in opperste verwarring over de manier waarop de LPF daar nu mee omgaat. Zeker als het om illegalen en asielzoekers gaat.

Als de LPF verstandig is en langer wil blijven bestaan, laten ze deze beker aan zich voorbij gaan. Het zal geen prettige regeerperiode worden met alle bezuinigingen - er valt weinig eer aan te behalen. Maar ik denk dat ze wel zullen zwichten voor de geur van de macht.

Ik denk dat ze nu ruim de tijd hebben gehad voor bezinning en toch dat beetje ervaring hebben meegepikt. Het zal moeilijk worden te regeren, maar als kleine partij wordt het je minder aangerekend als het fout gaat.
    pi_9730252
    Ik denk dat we er niet aan zullen ontkomen.

Maar of dat slim is? Ik ben het eens met wat SCH zegt, de fractie wordt eigenlijk maar gedragen door 2 personen, Herben (die met alle winden meewaait) en Eerdmans (eigenlijk de enige in de fractie waar ik nog wel wat waardering voor kan opbrengen). Het ministers en staatssecretarissen leveren zal nog niet zo hele grote problemen opleveren (hoewel ik als geschikte kandidaten niet verder kom dan De Boer en Van Leeuwen). Ik denk wel dat het de dood voor de partij is. Mede door de onervarenheid en het gebrek aan een eigen gezicht is er denk ik geen mogelijk om de partij ook maar enigzins te profileren tussen CDA en VVD. Als rechtse oppositie van een kabinet hebben ze daar meer mogelijkheden voor. Verder zal het uit te voeren beleid de LPF-achterban vol treffen.

Ik denk dat het beter is voor deze partij om niet aan de regering deel te nemen, maar eventueel een minderheidskabinet CDA/VVD gedoogsteun te geven.

pi_9730341
    Ik vind Mat Herben op zich best een goeie vent, maar ik denk dat de LPF een sterkere leider nodig heeft die het zootje een beetje in het gareel houdt. Als ze dat hebben dan zouden ze het van mij op zich best nog een keer mogen proberen. Ze hebben bij het vorige kabinet gewoon de pech gehad dat er door het overlijden van Pim gewoon nog een hoop chaos heerste in de partij waardoor ze eigenlijk zichzelf gewoon niet goed konden bewijzen.
    pi_9735110
    De fractie is misschien dan redelijk op orde, de onzichtbare krachten in de partij blijven heel riskant. De macht ligt in feite bij enkele vastgoedhandelaren en die gaan door roeien en ruiten als hun 'ding' weer aan de macht mag ruiken.
      zaterdag 12 april 2003 @ 14:04:34 #17
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_9735141
    Tijdens het kabinet: de pers meldde dat het continu een zooitje was.
    Sinds de dag dat het kabinet gevallen is, hoor je er niets meer over, terwijl de LPF nog steeds een groot deel van het huidige kabinet vormt.
    Volgens mij zou het demissionaire kabinet zo verder mogen !
    pi_9735193
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 14:01 schreef SCH het volgende:
    De fractie is misschien dan redelijk op orde, de onzichtbare krachten in de partij blijven heel riskant. De macht ligt in feite bij enkele vastgoedhandelaren en die gaan door roeien en ruiten als hun 'ding' weer aan de macht mag ruiken.
    Ach, bij de andere partijen zijn het de 'partijbaronnen' (VVD) of 'enkele oudgedienden' (D66) die het voor het zeggen zouden hebben.

Het gaat om het programma en de manier waarop dat gepresenteerd / verdedigd wordt. De presentatie wat de vorige periode gewoon kut, maar zou nu een stuk beter moeten zijn.

zaterdag 12 april 2003 @ 14:16:41 #19
    45073 OK_DAN
    Opgezoute Mening
    pi_9735252
    Ja. Ze hadden de stekker er uberhaupt niet moeten uittrekken.
    All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
      zaterdag 12 april 2003 @ 14:17:24 #20
    37912 Darkinforcer
    Drone 34234, Grid 4a.Online
    pi_9735265
    We moeten eens flink gaan protesteren, want dit kunnen ze toch niet maken.Dan heb ik nog liever een minderheidskabinet vvd/cda.De LPF OVER MN LIJK BAH.

Ik progagandeer paars III, terwijl ik weet dat dat niet mogelijk is maar goed.

Ik denk als we opnieuw moeten stemmen de meerderheid vvd en pvda zal gaan stemmen.Dan zou het voor de hand liggen om een soort van paars samen te stellen.Maar vvd en de pvda willen toch niet samen dus dan houdt het op.

Sinds de lpf in de regering kwam is het gezeik begonnen, hebben jullie kleppen voor jullie ogen.Liever een Partij die goed ervoor staat dan een blunder partij een 2e kans geven en maar hopen dat ze het dit keer niet verpesten.Niet echt logisch he.

We Are Borg, Resistance Is Futile!
      zaterdag 12 april 2003 @ 14:19:21 #21
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_9735285
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 14:17 schreef Darkinforcer het volgende:

Sinds de lpf in de regering kwam is het gezeik begonnen, hebben jullie kleppen voor jullie ogen.Liever een Partij die goed ervoor staat dan een blunder partij een 2e kans geven en maar hopen dat ze het dit keer niet verpesten.Niet echt logisch he.

Heb jij de laatste 6 maanden iets vreemds over de LPF gehoord terwijl ze het land besturen ?
      zaterdag 12 april 2003 @ 14:23:20 #22
    37912 Darkinforcer
    pi_9735330
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 14:19 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Heb jij de laatste 6 maanden iets vreemds over de LPF gehoord terwijl ze het land besturen ?

Nee omdat niemand iets heeft uitgevoerd.Wat hebben ze bevorderd dan, ze hebben geen flikker uitgevoerd.

Het gaat hier ook om het principe, je gaat toch niet een partij in het kabinet opnemen die het voor iedereen verpest heeft niet eens zo lang geleden, waarom zou je? Liever dan een cda/vvd coalitie in een minderheidssfeer

pi_9735383
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 14:17 schreef Darkinforcer het volgende:

Ik progagandeer paars III, terwijl ik weet dat dat niet mogelijk is maar goed.

Waar hab jij de laatste jaren gezeten? Paars was een fiasco. De doelstellingen in het regeerakkoord zijn bij lange na niet gehaald, terwijl we in een hoogconjunctuur zaten, en het kabinet blinkte uit op besluiteloosheid.

Mijn bron binnen het CDA heeft overigens bevestigd dat er eerder nieuwe verkiezingen zullen komen dan Paars III.

zaterdag 12 april 2003 @ 14:32:40 #24
    37912 Darkinforcer
    pi_9735434
    En wat was de LPF dan? Als jij denkt dat de LPF er klaar voor is en een 2e kans moet worden gegund, waarom zou je paars niet een kans gunnen.Toen ging het nog redelijk goed ook, met wat puinhopen hier en daar ja.Maar daar is de LPF niks bij.

Paars heeft zich bewezen, capabel te kunnen zijn maar niet altijd goed om te kunnen springen met geld.

LPF heeft bewezen ehm niet veel, dat ze goed ruzie kunnen maken en nederland voor lul zetten?

[Dit bericht is gewijzigd door Darkinforcer op 12-04-2003 14:33]

zaterdag 12 april 2003 @ 14:33:08 #25
    41223 Wile_E_Coyote
    Thank God I'm an atheist
    pi_9735439
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 14:28 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waar hab jij de laatste jaren gezeten? Paars was een fiasco. De doelstellingen in het regeerakkoord zijn bij lange na niet gehaald, terwijl we in een hoogconjunctuur zaten, en het kabinet blinkte uit op besluiteloosheid.

Mijn bron binnen het CDA heeft overigens bevestigd dat er eerder nieuwe verkiezingen zullen komen dan Paars III.

Alsof het CDA daar wat over te vertellen heeft...
    Art is long and time is fleeting
    And our hearts, though stout and brave
    Still, like muffled drums are beating
    Funeral marches to the grave
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')