abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 april 2003 @ 10:45:44 #161
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10062762
quote:
Bromfietsers "te herkennen aan het gele plaatje" die zonder helm op rijden, worden met deze actie gewaarschuwd dat ze ongeveer 2 weken lang het risico lopen om door TeamAlert "gevla'd" te worden. TeamAlert gaat namelijk, in 5 teams van elk 5 personen, door het hele land "helmplichtweigeraars" met vla overgieten.

http://www.teamalert.nl/home.php

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_10067778
Komop dat is toch een geweldige actie!

Het schijnt dat de jongeren er ook niet zo veel problemen mee hadden (ze weten zelf ook wel dat ze fout zitten) maar dat het de ouders waren die gingen drijgen .

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 28 april 2003 @ 14:00:31 #163
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10067839
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:57 schreef du_ke het volgende:
Komop dat is toch een geweldige actie!

Het schijnt dat de jongeren er ook niet zo veel problemen mee hadden (ze weten zelf ook wel dat ze fout zitten) maar dat het de ouders waren die gingen dreigen .

En smurfenspray is ook al zo'n goed idee.
pi_10068030
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

En smurfenspray is ook al zo'n goed idee.

maar je bericht is oud nieuws door bovengenoemde bedreigingen gaan ze al weer stoppen met deze actie. (en smurfenspray is alleen goed op de kop van michiel smit )
  maandag 28 april 2003 @ 14:15:08 #165
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10068223
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

maar je bericht is oud nieuws door bovengenoemde bedreigingen gaan ze al weer stoppen met deze actie. (en smurfenspray is alleen goed op de kop van michiel smit )

Bron?
pi_10068719
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bron?

De zwolse Courant van vanochtend. Helaas kan ik dit berichtje nergens online vinden
  maandag 28 april 2003 @ 21:34:14 #167
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10079346
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

De zwolse Courant van vanochtend. Helaas kan ik dit berichtje nergens online vinden

Het stond ook in de metro en de spits. Ze zeiden dat het de spuigaten uitliep met alle bedreigingen...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 29 april 2003 @ 09:39:02 #168
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10086765
quote:
Aantal meldingen euthanasie gedaald 29-04-2003

Het aantal meldingen van euthanasie en hulp bij zelfdoding is vorig jaar gedaald tot 1882. Dat melden de vijf toetsingscommissies in hun jaarverslag. Het verslag is het eerste onder de nieuwe euthanasiewet, die sinds april vorig jaar van kracht is. In 1999, toen de commissies voor het laatst verslag deden, werden 330 gevallen meer gemeld.

Sinds de nieuwe euthanasiewet bepalen vijf regionale commissies of artsen zorgvuldig hebben gehandeld. Voorheen deed het OM dat. Uit het verslag van de toetsingscommissies blijkt dat in bijna alle gevallen de artsen overeenkomstig de zorgvuldigheidseisen hebben gewerkt.

Onderzoek
In een aantal gevallen moest de arts schriftelijk of mondeling een nadere toelichting geven. Over heel 2002 is in vijf gevallen geoordeeld dat de arts niet conform de voorschriften heeft gehandeld. Het OM en de Inspectie voor de Gezondheidszorg onderzoeken deze zaken.

In 1544 gevallen vond de levensbeëindiging thuis plaats, in 208 gevallen in een ziekenhuis. De overige gevallen vonden plaats in verpleeghuizen, verzorgingstehuizen of bij familie of vrienden. In de meeste gevallen leden mensen aan kanker.

Oorzaak
Het aantal meldingen van euthanasie en hulp bij zelfdoding lag vorig jaar aanzienlijk lager dan een jaar eerder (1882 tegen 2054). De oorzaak van deze daling is niet duidelijk. Het door het kabinet gevraagde evaluatieonderzoek naar de meldingsproceduren moet meer inzicht bieden.

In de Volkskrant stelt Reina de Valk, voorzitter van het landelijk overleg toetsingscommissies euthanasie, dat de toegenomen aandacht voor pijnbestrijding het aantal euthanasiezaken kan hebben teruggebracht. Ook zouden artsen nog een zeker ongenoegen tegenover de commissies koesteren.

De aanvullende vragen die de toetsers soms hebben, willen artsen wel eens vervelend vinden, aldus De Valk. Zij vermoedt dat het werkelijke aantal euthanasiegevallen het dubbele bedraagt van het aantal meldingen. "Er is tijd nodig om het vertrouwen van artsen te winnen." Dit wijst erop dat de nieuwe wet, die euthanasie uit de sfeer van het strafrecht haalde, niet geleid heeft tot de gewenste grotere openheid.

http://www.omroep.nl/nos/nieuws/binnenland/2003/april/290403/euthanasie.html

Toch nog best veel, bijna 2000. Maar gelukkig is er een lichte daling.
pi_10088037
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 09:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hier wel zo gelukkig mee moet zijn. Euthenasie zal toch wel uitgevoerd worden. Het is beter dat het dan wel gemeld wordt. Anders gebeurd het ongecontroleerd.
  dinsdag 29 april 2003 @ 10:57:45 #170
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10088140
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 10:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hier wel zo gelukkig mee moet zijn. Euthenasie zal toch wel uitgevoerd worden. Het is beter dat het dan wel gemeld wordt. Anders gebeurd het ongecontroleerd.

Natuurlijk is het beter dat het wordt gemeld, en ik ben ook helemaal voor de euthenasie-wet, maar waarom zou er dit jaar meer worden verzwegen dan vorig jaar? Met speculaties en schattingen kan je alles doodnuanceren.
  dinsdag 29 april 2003 @ 12:49:59 #171
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10090067
PopQuiz:
Wat hebben Herman Finkers, Maarten 't Hart en Erben Wennemars met elkaar gemeen?
  dinsdag 29 april 2003 @ 12:50:22 #172
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_10090076
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 12:49 schreef Sidekick het volgende:
PopQuiz:
Wat hebben Herman Finkers, Maarten 't Hart en Erben Wennemars met elkaar gemeen?
Een lintje

Wat heb ik gewonnen?

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  dinsdag 29 april 2003 @ 12:52:47 #173
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10090139
quote:

[..]

Waarom gelukkig?
  dinsdag 29 april 2003 @ 12:54:31 #174
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10090178
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 12:50 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Een lintje

quote:
Wat heb ik gewonnen?
Ehhh... een smiley:
  dinsdag 29 april 2003 @ 13:14:06 #175
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_10090681
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 12:54 schreef Sidekick het volgende:

Ehhh... een smiley:

oh WOW, ik ben nu een heel gelukking mens
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  dinsdag 29 april 2003 @ 13:25:49 #176
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10091022
Mat Herben bij Nieuws aan tafel.

Rechts: 1 streepje erbij.

pi_10092058
quote:

[..]

op volkskrant.nl staat er nog een achtergrond stukje over.
quote:
'Vertrouwen van artsen winnen kost tijd'
Van onze verslaggevers Marc Peeperkorn Ellen de Visser

DEN HAAG - De euthanasiewet is nu een jaar van kracht, hulp bij zelfdoding is voor artsen minder riskant dan voorheen. Toch zien de nieuwe toetsingscommissies het aantal meldingen afnemen. Artsen houden de boot af.

Artsen die euthanasie plegen melden zich volgens Reina de Valk pas bij de toetsingscommissies als de opstelling van het OM hun duidelijk is

Ideaal is de nieuwe euthanasiewet zeker niet, maar ze past wel bij de Nederlandse volksaard. Ook de dood op verzoek is bespreekbaar gemaakt, de begeleiding bij de laatste tocht is keurig in wetten vastgelegd. Polderen tot de laatste ademstoot.
En het werkt, verzekert Reina de Valk, voorzitter van het landelijk overleg toetsingscommissies euthanasie. Risico's ontstaan volgens haar pas als euthanasie niet wordt gemeld en dus niet kan worden getoetst of er zorgvuldig is gehandeld.

'Het kan zijn dat geen tweede arts is geconsulteerd, dat de verkeerde middelen zijn toegediend, dat er helemaal geen euthanasieverzoek lag. Dan spreek je over moord. Als een arts bij euthanasie solistisch opereert en hij zich niet hoeft te verantwoorden, heeft de maatschappij geen zicht op wat er gebeurt op dit gebied.'

De Valk put uit brede ervaring. Het is alweer het vierde jaarverslag dat de vijf toetsingscommissies vandaag publiceren. Daarin worden alle euthanasiezaken die zijn aangemeld op een rijtje gezet en geanalyseerd.

Het meest in het oog springende onderdeel is het aantal meldingen: dat blijft dalen. De Valk heeft geen 'definitieve' verklaring voor deze ontwikkeling, die op dit moment door het ministerie van Volksgezondheid wordt onderzocht. Ze vermoedt dat de toegenomenkennis van de palliatieve zorg (pijnbestrijding) een grote rol speelt.

'Belangrijk zijn de SCEN-artsen - artsen die collega's terzijde staan die met een euthanasieverzoek worden geconfronteerd. Verder zijn er palliatieve centra in ziekenhuizen en wordt in de artsenopleiding meer aandacht besteed aan pijnbestrijding. Euthanasie is dan wellicht minder vaak nodig.'

Minstens zo belangrijk is de bespreekbaarheid van de dood op verzoek. De Valk: 'Als je zeker weet dat de arts je helpt als het lijden uitzichtloos en ondraaglijk wordt, geeft dat veel rust. Mensen zijn dan bereid het langer vol te houden. Dat leidt soms tot uitstel of afstel van euthanasie.'

- Misschien ontduiken artsen de meldingsplicht omdat ze de procedure bij de toetsingscommissies tijdrovend vinden?

'Probleem is dat artsen niet zo goed schrijven. Zij zijn gewend om in korte en krachtige termen een medisch verslag op te stellen.

'Voor ons is dat soms onvoldoende. Er wordt inhoudelijk getoetst door een arts, een ethicus en een jurist in de commissies. Het betekent dat wij soms aanvullende vragen hebben. Dat vinden artsen wel eens vervelend.'

- In 2002 werden 1882 euthanasiezaken aangemeld. Heeft u enig idee hoeveel zaken in datzelfde jaar zijn verzwegen?

'Ik vermoed ongeveer evenveel. In de jaren negentig bleek uit onderzoek dat maar 40 procent van het aantal euthanasiegevallen werd gemeld. Ik hoop dat dat nu wat hoger ligt. Maar de euthanasiewet is pas een jaar van kracht. Artsen die nog nooit hebben gemeld, kijken eerst hoe het gaat, wat de collega's doen, hoeveel zaken door het Openbaar Ministerie worden vervolgd. Er is tijd nodig om het vertrouwen van artsen te winnen.

'De toetsingscommissies zijn een grote stap vooruit. Ik heb vroeger als advocaat artsen bijgestaan die vervolgd werden voor euthanasie. Welke zaken werden vervolgd hing in hoge mate af van de persoon van de officier, ja zelfs van de minister op dat moment. Die beoordeling was nogal eens anders dan ik verwachtte. Ik heb me daarover verbaasd.'

- De commissies oordelen dit jaar vaker dat artsen niet overeenkomstig de criteria hebben gehandeld. Is de afgelopen vier jaar ooit een arts vervolgd?

'Er zijn nog gerechtelijke vooronderzoeken gaande. De gevallen die wij sinds vorig jaar april hebben doorgestuurd naar het OM hebben meestal betrekking op procedurele fouten. De behandelend arts heeft bijvoorbeeld geen onafhankelijke consulent geraadpleegd, zoals de wet voorschrijft, maar iemand uit zijn eigen maatschap. Voor het OM is die omissie nog geen reden geweest om verder te vervolgen.

'Ik vind dat de Inspectie voor de Gezondheidszorg scherper toezicht kan houden op het handelen van artsen bij euthanasie. Dat gebeurt zelden. Neem de verplichting dat de arts bij de hulp bij zelfdoding aanwezig moet zijn. Niet per se naast het bed; in de kamer ernaast of wachtend voor het huis mag ook. Wij hebben voorbeelden waarbij de arts alleen zijn mobiele telefoonnummer achterliet.

'De Inspectie moet daar aandacht aan besteden, de zaak zonodig bij het medisch tuchtcollege aanhangig maken. De arts heeft immers uit medisch professioneel oogpunt niet zorgvuldig gehandeld.'

- Wat klopt er van alle verhalen over artsen die hun patiënt een fatale dosis morfine toedienen en dit vervolgens niet als euthanasie melden?

'Pijnbestrijding met morfine is normaal medisch handelen. Als de arts kan verdedigen dat zijn patiënt zoveel pijn had en daarom een hoge dosis morfine kreeg, is er niets aan de hand. Ook al weet iedere arts dat de dood mogelijk eerder intreedt.

'Er is een grijs gebied bij patiënten die tengevolge van medicatie in de laatste fase wegzakken en daardoor niet meer aanspreekbaar zijn. Die laat men niet meer bijkomen om verder lijden te voorkomen. De praktijk leert dat artsen dan de dosis morfine opvoeren waardoor patiënten uiteindelijk overlijden.'

- Wat zou er aan de euthanasiewet moeten veranderen?

'We moeten ernaar streven dat alle euthanasiegevallen worden gemeld. Dat vraagt om meer bekendheid over het werk van de toetsingscommissies, maar bovenal om een mentaliteitsverandering bij artsen. Die moeten denken: melden, dat doe je gewoon.'

pi_10098981
De AIVD, die vroeger BVD heette, laat met enige regelmaat van zich horen. Natuurlijk voert zij lobby als de jaarlijkse begroting wordt opgesteld en als er een kabinet moet worden samengesteld. Behoefte aan meer geld en bevoegdheden kunnen ertoe leiden dat berichtgeving van de Dienst in die periodes wat gechargeerd is.

Maar elk voorjaar verschijnt het Jaarverslag van de Algemene Dienst voor Binnenlandse Informatie en Veiligheid en andere Gedienstigheden. Vandaag is het Jaarverslag 2002 online gekomen. Zo'n jaarverslag is natuurlijk samengesteld zonder rekening te houden met tijdelijk storende factoren.

Ik constateer weinig veranderingen t.o.v. vorige jaren. Er is natuurlijk veel aandacht voor Fortuyn (onder 7.1 overige aandachtspunten en 3.1 extreem rechts) en het Islam-terrorisme (vooral 2.1 en 2.2). Maar al met al lijkt Nederland niet aan grote veranderingen onderhevig.

http://www.aivd.nl/contents/pages/00018493/JV2002is.pdf. Acrobat Reader vereist (*.pdf).

donderdag 1 mei 2003 @ 08:56:11 #179
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10125187
Camiel Eurlings bij BvD.

pi_10125905
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 08:56 schreef Sidekick het volgende:
Camiel Eurlings bij BvD.

Ik heb nieuws aan tafel en BvD gemist. Waarom heeft rechts die streepjes erbij?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 1 mei 2003 @ 10:25:57 #181
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10126248
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik heb nieuws aan tafel en BvD gemist. Waarom heeft rechts die streepjes erbij?

Er was iemand die het nodig vond om te melden wanneer er een 'linkse' politici te gast was op tv, om zo de voorkeursbehandeling te bewijzen.

Dus ga ik turven hoe vaak er een 'rechtse' politici te gast is.

donderdag 1 mei 2003 @ 10:31:57 #182
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10126326
Kozzmic, Wile_E? Waarom hebben jullie (bijna) dezelfde avatar?

Alleen vanwege 1 mei?

pi_10126362
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Er was iemand die het nodig vond om te melden wanneer er een 'linkse' politici te gast was op tv, om zo de voorkeursbehandeling te bewijzen.

Dus ga ik turven hoe vaak er een 'rechtse' politici te gast is.

Ah, da's erg nuttig ja. Maar Camiel is van een middenpartij.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_10126372
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:31 schreef Sidekick het volgende:

Alleen vanwege 1 mei?

Misschien stemmen ze beide op PVdA
** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
  donderdag 1 mei 2003 @ 10:37:18 #185
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10126396
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ah, da's erg nuttig ja. Maar Camiel is van een middenpartij.

CDA is rechts.

quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:35 schreef Butt_Plugg het volgende:

[..]

Misschien stemmen ze beide op PVdA

Ja, dat doen ze, alleen waarom ze precies op deze dag deze avatar hebben?
pi_10126419
quote:

Alleen vanwege 1 mei?

Ik heb plaatjes uitstaan, dus ik kan niet zien welke avatar mijn collega-mod momenteel heeft. Maar uiteraard ben ik geïnspireerd door 1 mei vandaag. Ik had eigenlijk ook een roodgekleurde username willen hebben, maar dat bleek erg moeilijk te regelen.

donderdag 1 mei 2003 @ 10:41:54 #187
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10126465
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:38 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik heb plaatjes uitstaan, dus ik kan niet zien welke avatar mijn collega-mod momenteel heeft. Maar uiteraard ben ik geïnspireerd door 1 mei vandaag. Ik had eigenlijk ook een roodgekleurde username willen hebben, maar dat bleek erg moeilijk te regelen.

Ach, een blauwe username en een 'rode' avatar, geeft steun aan Paars
pi_10128829
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ach, een blauwe username en een 'rode' avatar, geeft steun aan Paars

Goede zaak dit! Een beetje aandacht voor 1 mei na een zware koninginne dag kan geen kwaad. (en het weer is ook al beter dan gisteren )
  donderdag 1 mei 2003 @ 12:35:19 #189
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10128871
quote:

Alleen vanwege 1 mei?

Mijne is puur vanwege 1 mei. Morgen weer een andere hoor..

Ontwaakt, verworpenen der aarde!
Ontwaakt, verdoemde in hongers sfeer!
Reedlijk willen stroomt over de aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Sterft, gij oude vormen en gedachten!
Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten,
Begeerte heeft ons aangeraakt!
Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.

De staat verdrukt, de wet is gelogen,
De rijkaard leeft zelfzuchtig voort;
Tot merg en been wordt de arme uitgezogen
En zijn recht is een ijdel woord
Wij zijn het moe naar anderer wil te leven;
Broeders hoort hoe gelijkheid spreekt:
Geen recht, waar plicht is opgeheven,
Geen plicht, leert zij, waar recht ontbreekt.

en D'Internationale

De heerschers door duivelse listen
Bedwelmen ons met bloedigen damp.
Broeders, strijdt niet meer voor anderer twisten,
Breekt de rijen! Hier is uw kamp!
Gij die ons tot helden wilt maken,
O, barbaren, denkt wat ge doet;
Wij hebben waap'nen hen te raken,
Die dorstig schijnen naar ons bloed.

en D'Internationale

[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 01-05-2003 12:39]

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 1 mei 2003 @ 12:39:37 #190
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10128957
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 12:35 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ah, ik heb alvast een avatar voor de 2 minuten stilte op 4 mei.
  donderdag 1 mei 2003 @ 21:25:14 #191
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_10142281
quote:

[..]

en D'Internationale

en D'Internationale

en D'Internationale

Ooit ook het volkslied van de USSR.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 2 mei 2003 @ 10:55:22 #192
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10151450

Smalhout toch op de kandidatenlijst van de 1ste kamer.

Gelukkig komt ie niet meer in de Telegraaf.

vrijdag 2 mei 2003 @ 11:02:27 #193
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10151606
quote:
Lubbers haalt uit naar Washington

AMSTERDAM - De Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen van de VN, Ruud Lubbers, is boos op de regering-Bush. Lubbers noemt de wijze waarop de VS sinds de aanslagen van 2001 omgaan met asielzoekers en moslims ,,verschrikkelijk'' en ,,vernederend''.

De baas van de vluchtelingenorganisatie Unhcr en ex-premier van Nederland zegt dat in de jongste editie van Wordt Vervolgd, het maandblad van Amnesty International.

Steen des aanstoots zijn voor Lubbers de duizenden mensen die Washington detineert in binnen- en buitenland in het kader van de internationale strijd tegen terreur. Onder hen zijn veel asielzoekers. ,,Er is die akelige ontwikkeling dat asielzoekers geassocieerd worden met criminelen en terroristen. Dat is tragisch. Die tendens om asielzoekers te declasseren, en de manier waarop ze worden geëtiketteerd. Het is verschrikkelijk wat er gebeurt in de VS.''

Lubbers neemt in het interview geen blad voor de mond. ,,Die hele ontwikkeling in de VS, om lijsten aan te leggen, mensen te categoriseren als lastposten, om ze te negeren, moslims die worden beschouwd als een veiligheidsrisico voor de VS, het criminaliseren van mensen die in eigen land ook al slachtoffer waren, om ze buiten de grenzen te houden en ze uit te zetten. Vreselijk. Het is absoluut ongelooflijk dat in 2003 mensen uit de VS naar Canada vluchten omdat ze zich niet langer veilig voelen. Dat is een afschuwelijke ontwikkeling.''

Volgens Lubbers zijn de Amerikanen sinds de aanslagen op 11 september 2001 ,,verlamd''. ,,Ze zijn zo overtuigd dat ze zichzelf met hand en tand moeten verdedigen tegen dreiging van buitenaf - en de president nog het meest - dat zich in feite een tragedie ontwikkelt die ingaat tegen de traditie van de VS. Het is betreurenswaardig. Dit zijn de VS niet meer!''

Met betrekking tot de oorlog in Irak zegt Lubbers dat hij ,,de eerste was die luid en duidelijk aangaf dat een interventie in een humanitaire crisis zou resulteren''. Lubbers zit er niet mee dat zijn kritiek slecht valt bij de VS, de belangrijkste donor van de Unhcr. ,,Dat kan nooit de reden zijn het niet te zeggen. Ik heb een mandaat van de Algemene Vergadering van de VN om te roeren en op te komen voor de verdrukten.''

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2032--1336481-1373-496142-,00.html

Lubbers is toch wel goed. Op zich.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 11:04:23 #194
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10151661
Tja, roependen in de woestijn hou je altijd. Zeker als er Oostindisch doven zijn om tegen te roepen..
pi_10151787
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 11:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Tja, roependen in de woestijn hou je altijd. Zeker als er Oostindisch doven zijn om tegen te roepen..
Wel opvallend dat het van Lubbers komt, normaliter toch niet echt iemand die uit zijn slof schiet.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 11:10:38 #196
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10151805
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 11:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Lubbers is toch wel goed. Op zich.

Ja, opeens wel menselijk.
Maar het schijnt dat CDA'rs ná hun baan als politicus, daar wel vaker last van hebben (zie van Agt)
  vrijdag 2 mei 2003 @ 11:11:09 #197
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10151818
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wel opvallend dat het van Lubbers komt, normaliter toch niet echt iemand die uit zijn slof schiet.

Lubbers is wat dat betreft een beroepspoliticus. Als hij achter iets staat verdedigt ie het ook. Ik vind het wel goed, dat hij het doet.
pi_10152275
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 10:55 schreef Sidekick het volgende:

Smalhout toch op de kandidatenlijst van de 1ste kamer.

Gelukkig komt ie niet meer in de Telegraaf.

Ik lees op een ander forum dat dat komt omdat de lijst al was ingediend. Zie het volgend bericht...
quote:
DEN HAAG (ANP) - Professor B. Smalhout staat toch op de kandidatenlijst voor de Eerste-Kamerverkiezingen van 26 mei.

De LPF had hem voorgedragen als fractievoorzitter in de senaat, maar Smalhout bedankte vorige week voor de eer toen bleek dat hij daarvoor zijn column in dagblad De Telegraaf prijs moest geven.

Volgens een woordvoerster van de Kiesraad was de sluitingsdatum voor de definitieve kandidatenlijst toen al voorbij. Smalhout kan dus op 26 mei nog worden gekozen. Het staat hem dan altijd vrij om geen zitting in de senaat te nemen.

Behalve Smalhout staan onder anderen ook demissionair staatssecretaris Hessing van Binnenlandse Zaken en de voormalige leden van de Tweede Kamer Palm en Smulders op de lijst voor de LPF.

bron: geen idee. nieuwsbericht is van een ander forum geplukt, en daar stond er geen bronvermelding bij.

vrijdag 2 mei 2003 @ 11:39:39 #199
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_10152602
quote:

[..]

en D'Internationale

en D'Internationale

en D'Internationale

en nu gaan we naar de psalmen. BTW De preek word verzorgd door Drs. den Uyl (vzmh) dit alles via een lijntje naar boven.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 11:40:50 #200
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10152629
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 11:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik lees op een ander forum dat dat komt omdat de lijst al was ingediend. Zie het volgend bericht...
[..]

Mijn bron:
quote:
Smalhout toch op kandidatenlijst voor Eerste Kamer

Robert Vos

DEN HAAG - Professor B. Smalhout staat toch op de kandidatenlijst voor de Eerste-Kamerverkiezingen van 26 mei. Smalhout bedankte vorige week voor de eer toen bleek dat hij daarvoor zijn column in dagblad De Telegraaf prijs moest geven.

Hij was vorige week door de LPF voorgedragen als fractievoorzitter in de senaat. Volgens een woordvoerster van de Kiesraad was de sluitingsdatum voor de definitieve kandidatenlijst toen al voorbij. Smalhout kan dus op 26 mei nog worden gekozen. Het staat hem dan altijd vrij om geen zitting in de senaat te nemen.

Behalve Smalhout staan onder anderen ook demissionair staatssecretaris Hessing van Binnenlandse Zaken en de voormalige leden van de Tweede Kamer Palm en Smulders op de lijst voor de LPF.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1332692-1373-496142-,00.html

Ik denk aan een slim spelletje. Stemmen trekken, maar toch terugtrekken.

En nog heel informatief een foto van Smalhout:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')