Iedereen te vriend houden lukt je nooit in dit land, maar Wouter Bos ziet het maar niet in. Ik voorspel onrust onder de PvdA-leden, die willen dat Bos meer naar links trekt, en die ruzie met het CDA is er al, omdat Bos zich niet aan zijn woord houdt, en maar blijft wisselen van standpunt, zoals we van hem gewend zijn.
Anders gaat'ie het kabinet in, kan die z'n partij niet saneren, en word hij de partij, met alle gevolgen vandien als'ie ooit opstapt.
Schopje naar politiek denk ik?
quote:PvdA moet haast wel regeren, anders zijn ze al die tactische stemmers voorgoed kwijt.
Op donderdag 20 maart 2003 18:59 schreef ExTec het volgende:
Wil de PvdA nog toekomst hebben, dat verdiend de PvdA oppositie, zodat Bos z'n handen vrij heeft om de partij uit te mesten.Anders gaat'ie het kabinet in, kan die z'n partij niet saneren, en word hij de partij, met alle gevolgen vandien als'ie ooit opstapt.
quote:Ach, dat de klassieke politieke partij geen bestaansrecht meer heeft, is bepaald geen nieuws.
Op donderdag 20 maart 2003 19:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
PvdA moet haast wel regeren, anders zijn ze al die tactische stemmers voorgoed kwijt.
Dan kan Bos de PvdA oombouwen tot een new labour ofzo.
quote:Laat me raden, jij stemt VVD?
Op donderdag 20 maart 2003 18:54 schreef BugsySiegel het volgende:
Gaan al dat gedraai en die goedkope populistische praatjes hem eindelijk eens opbreken, en gaat het hem een dezer dagen de kop kosten?
quote:Waarom vergeten zoveel mensen, dat we onze vrijheid (inclusief vrijheid van meningsuiting mede hebben te danken aan het atoomschild van de Verenigde Staten? Veel mensen beschouwen vrijheid als iets vanzelfsprekends, echter vrijheid moet worden bevochten. Mensen die tegen de oorlog gaan demonstreren laten slechts zien, wat gebrek aan macht creëert nl. verzuipen in goede bedoelingen.
Op donderdag 20 maart 2003 19:04 schreef SunChaser het volgende:[..]
Laat me raden, jij stemt VVD?
quote:Dit is weer eens retoriek in plaats van argumentatie.
Op donderdag 20 maart 2003 19:19 schreef Litman het volgende:[..]
Waarom vergeten zoveel mensen, dat we onze vrijheid (inclusief vrijheid van meningsuiting mede hebben te danken aan het atoomschild van de Verenigde Staten? Veel mensen beschouwen vrijheid als iets vanzelfsprekends, echter vrijheid moet worden bevochten. Mensen die tegen de oorlog gaan demonstreren laten slechts zien, wat gebrek aan macht creëert nl. verzuipen in goede bedoelingen.
Op basis van jouw "beredenering" zou je immers tegen geen enkele oorlog kunnen zijn, hoe onredelijk ook. Telkens kan dan opgeworpen worden wat wij aan het atoomschild van de VS te danken hebben.
Dat wij veel aan de VS te danken hebben staat buiten kijf, maar dat betekent niet dat wij het op basis daarvan op voorhand altijd met ze eens moeten zijn. Dat zou pas een echte inperking van wezenlijke vrijheden zijn: op inhoudelijke gronden tegen een oorlog zijn, maar dat niet mogen uitspreken vanwege een soort ereschuld.
Ik stel overigens niet dat er geen argumenten voor het steunen van de oorlog zijn of kunen zijn, het lijkt me alleen duidelijk dat je op basis van inhoud je standpunt moet bepalen. Opwerpen dat wij met de ene partij beter bevriend zijn, impliceert in ieder geval een gebrek aan een objectieve rechtvaardiging.....
http://wouterbos.wizard.pvda.nl/renderer.do/returnPage/23291/itemId/3530/menuId/23291/pageId/26243
quote:Ik denk niet dat daar alleen maar door zijn achterban wordt gereageerd
Op donderdag 20 maart 2003 21:20 schreef Koos Voos het volgende:
zijn achterban is ook niet echt blij met dat gedraai..http://wouterbos.wizard.pvda.nl/renderer.do/returnPage/23291/itemId/3530/menuId/23291/pageId/26243
quote:Het is niet eens zozeer het standpunt wat door de verdeelde achterban een probleem is, maar meer het veranderen van standpunt in de ogen van veel mensen.
Op vrijdag 21 maart 2003 09:25 schreef rvand het volgende:[..]
Ik denk niet dat daar alleen maar door zijn achterban wordt gereageerd
maar zeker is dat Bos te maken heeft met een achterban die nogal verdeeld is over dit onderwerp. Dat is ook het 'nadeel' van een grote brede volkspartij, niet iedereen is het altijd overal over eens. Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe hij de komende week gaat doorkomen.
Ik ben ook zeker benieuwd hoe dit de komende dagen/weken verloopt.
quote:Dan moeten die mensen mij eerst maar eens uitleggen waar Bos in zijn standpunt is veranderd. Dat is hij namelijk niet.
Op vrijdag 21 maart 2003 09:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het is niet eens zozeer het standpunt wat door de verdeelde achterban een probleem is, maar meer het veranderen van standpunt in de ogen van veel mensen.
Ik ben ook zeker benieuwd hoe dit de komende dagen/weken verloopt.
Het probleem van grote partijen als het CDA en de PvdA is dat ze altijd zoeken naar de grootste gemene deler wat al snel tot onduidelijkheid en verwarring leidt. Wat dat betreft is het standpunt van de CU of van de SP veel helderder.
quote:De steun voor de geallieerden. Bij veel mensen is dat hetzelfde als steun voor de oorlog. Hoewel mijn eerste reactie ook niet erg positief was over de PvdA, heb ik nu toch meer begrip ervoor.
Op vrijdag 21 maart 2003 10:01 schreef SCH het volgende:[..]
Dan moeten die mensen mij eerst maar eens uitleggen waar Bos in zijn standpunt is veranderd. Dat is hij namelijk niet.
quote:Och jee, is het weer eens zover?
Op donderdag 20 maart 2003 18:54 schreef BugsySiegel het volgende:
Gaan al dat gedraai en die goedkope populistische praatjes hem eindelijk eens opbreken, en gaat het hem een dezer dagen de kop kosten?
V.
quote:Het is de consequentie van het ingewikkelde standpunt dat de PvdA innam, ik ben het totaal niet met ze eens maar ik vind ze wel consequent. Het CDA is veel minder consequent door onduidelijk te zijn over militaire steun. Als je ziet hoe de PvdA er telkens van langs krijgt en het CDA uit de wind blijft, terwijl daar de problemen liggen dan gaan al mijn stekels overeind. Dan denk ik: hoezo linkse media. Leg die ultra van een Verhagen eens het vuur na aan de schenen.
Op vrijdag 21 maart 2003 10:06 schreef Sidekick het volgende:[..]
De steun voor de geallieerden. Bij veel mensen is dat hetzelfde als steun voor de oorlog. Hoewel mijn eerste reactie ook niet erg positief was over de PvdA, heb ik nu toch meer begrip ervoor.
quote:En er moest een nieuw topic voor worden geopend
Op vrijdag 21 maart 2003 10:08 schreef Verbal het volgende:[..]
Och jee, is het weer eens zover?
V.
Dit soort populistische topics gaan de topicstarter zijn kop kosten
quote:Wat bedoel je daar precies mee? 'Harde kern' en 'niets veranderd'?
Op vrijdag 21 maart 2003 10:44 schreef SilverMane het volgende:
Wouter Bos heeft naar mijn mening de harde kern van de pvda niet mee. Dat is natuurlijk wel logisch want niet zoveel cq. bijna niets is daar veranderd.
(en inderdaad, ik zou PvdA stemmen als ik mocht stemmen )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |