Nou zullen een hoop mensen direct denken; So what, niks gebeurd, vermelden niet waard. Echter vind ík dit bericht verontrustend. Ik heb een heel vreemd gevoel over de situatie Noord-Korea. Je leest- en hoort niet zo veel over het conflict tussen hen en de Verenigde Staten. Elke krant opent immers met berichten over de Irak-situatie. Ik vind Noord-Korea erg dreigende, provocerende houding aannemen ondertussen en ze lijken totaal niet onder de indruk te zijn van de woorden van Bush en aanhang.
Het gevoel wat ik nu heb is dat dit wel eens verkeerd af kon gaan lopen, op een moment dat niemand dat verwacht. En op een moment dat de hele wereld zich op Irak richt.
quote:Boven internationale wateren dacht ik.
Op dinsdag 4 maart 2003 00:56 schreef AchJa het volgende:
Tja, als je een luchtruim schendt is dit te verwachten. Of zouden de Koreanen er makkelijker vanaf komen als ze in Amerikaans luchtruim gaan vliegen met een verkenningsvliegtuig.
(correct me if I'm wrong)
Officieel van Cnn.
quote:Wat er op nu.nl staat:
Op dinsdag 4 maart 2003 00:56 schreef AchJa het volgende:
Tja, als je een luchtruim schendt is dit te verwachten. Of zouden de Koreanen er makkelijker vanaf komen als ze in Amerikaans luchtruim gaan vliegen met een verkenningsvliegtuig.
quote:Waar staat er nou weer dat die Amerikanen het Noord-Koreaanse luchtruim waren binnengedrongen ?
Het incident was vroeg op zondag in internationaal luchtruim bij Korea.
Toch maar eens een paar voorzorgsmaatregelen nemen.
(Kaarsen in huis haalt)
quote:Dat is dus precies wat ze willen aan tonen, zij kunnen alles doen zonder dat ze iets gebeurd, en de Irakezen komen zometeen onder bommentapijten terwijl zij niks gedaan hebben.
Op dinsdag 4 maart 2003 00:49 schreef Chooselife het volgende:
..... Echter vind ík dit bericht verontrustend. Ik heb een heel vreemd gevoel over de situatie Noord-Korea. Je leest- en hoort niet zo veel over het conflict tussen hen en de Verenigde Staten. Elke krant opent immers met berichten over de Irak-situatie. Ik vind Noord-Korea erg dreigende, provocerende houding aannemen ondertussen en ze lijken totaal niet onder de indruk te zijn van de woorden van Bush en aanhang.
Het gevoel wat ik nu heb is dat dit wel eens verkeerd af kon gaan lopen, op een moment dat niemand dat verwacht. En op een moment dat de hele wereld zich op Irak richt.
Klinkt wel een beetje als een Doomsday Device.
EDIT: link op CNN.com: http://www.cnn.com/2003/WORLD/asiapcf/east/03/02/nkorea.warning/index.html
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 04-03-2003 01:03]
Maar ik vind dit dus ook heel verontrustend, dit zijn echt situaties waarvan uit oorlogen ontstaan. VS wil verklaring, NK zeikt en verbreekt verbindingen.. Over en weer gedreig waardoor situatie op scherp komt te staan..en dan 1 enkel incidident! en t gaat mis
quote:Lekkere propaganda vind ik het. Iedereen maar bang maken voor bush. Vergeet niet dat macht bij angst begint.
Op dinsdag 4 maart 2003 01:00 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Gisteren stond ook op CNN tekst dat Noord-Korea had verklaard dat "the world will suffer horrifying nuclear disasters", indien de VS Korea mocht aanvallen.Klinkt wel een beetje als een Doomsday Device.
quote:De houding van de VS lijkt mij wat dit betreft minstens zo provocerend door het die kant op sturen van een spionagevliegtuig. Waarom zou een land daar niet op mogen reageren door er wat Migs op af te sturen?
Ik vind Noord-Korea erg dreigende, provocerende houding aannemen ondertussen en ze lijken totaal niet onder de indruk te zijn van de woorden van Bush en aanhang.
Geeft m.i. gewoon erg duidelijk weer "We hebben je gezien en we stellen dit niet op prijs.".
quote:Bron CNN.com
North Korea intercepts U.S. reconnaissance planeMiG locks weapons radar onto Air Force jet, which lands safely
From Barbara Starr and Mike MountWASHINGTON (CNN) --A U.S. Air Force RC-135 reconnaissance aircraft was intercepted over the Sea of Japan on Sunday by four armed North Korean MiG fighter jets, one of which locked its weapons-targeting radar onto the U.S. plane, U.S. military sources said.
At least two of the planes were MiG-29s. The two other fighters were thought to be MiG-23s.
U.S. military sources said Monday that the Air Force plane was in international airspace about 150 miles [240 kilometers] off the Korean peninsula when the MiGs approached and flew alongside for 20 minutes, at some points coming within less than 400 feet of the U.S. plane.
The RC-135 is a modified version of the military C-135 cargo plane, which is based on the Boeing 707 commercial airliner.
The Air Force plane returned to its base in Okinawa, Japan, without incident. U.S. officials say it was the first incident of a U.S. plane being intercepted by North Korean aircraft in more than 30 years.
The previous incident occurred in 1969, when a North Korean fighter shot down a U.S. EC-121 reconnaissance aircraft over the Sea of Japan, killing more than 30 U.S. airmen, according to a Pentagon official.
Tension has been rising on the Korean Peninsula since North Korea disclosed in October that it had renewed efforts to develop nuclear weapons it swore off in a 1994 agreement.
Last week, North Korea fired a short-range missile at sea during naval exercises, and on Friday, Japanese newspapers reported that Pyongyang had tested a rocket booster for its Taepo Dong ballistic missile at a launch site on the country's east coast in January.
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 04-03-2003 01:08]
quote:My point exactly.
Op dinsdag 4 maart 2003 01:04 schreef Vampier het volgende:
Noord-Korea wil gewoon oorlog
quote:"Deterrence is the art of producing in the mind of the enemy ...the fear to attack".
Op dinsdag 4 maart 2003 01:02 schreef toutunique het volgende:
Vergeet niet dat macht bij angst begint.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 04-03-2003 01:09]
quote:en zo hoort dat ..
Ik vind Noord-Korea erg dreigende, provocerende houding aannemen ondertussen en ze lijken totaal niet onder de indruk te zijn van de woorden van Bush en aanhang.
we hebben je gezien ..
we vliegen met tig naast je ..
wat wou je doen ?
oprotten !
we luisteren niet naar je !
koekje van eigen deeg meer niet... pfff
quote:Mwah, ik denk eerder dat N-Korea hoog spel speelt. Ze proberen de VS uit de tent te lokken, maar tot dusver blijft het oorverdovend stil aan de kant van de VS. Waarom gebruikt Bush nu geen krachtige taal om N-Korea terecht te wijzen ? Ik denk dat Bush deze situatie helemaal niet had verwacht toen hij N-Korea bij de "axis of evil" schaarde.
Op dinsdag 4 maart 2003 01:04 schreef Vampier het volgende:
Noord-Korea wil gewoon oorlog
War? jolly good.
quote:Wat denk je zelf, zou Amerika de verkenningsvluchten stop zetten? Nooit een keer hè, dat trotse Amerika van Bush niet.
Op dinsdag 4 maart 2003 01:07 schreef lala7 het volgende:[..]
koekje van eigen deeg meer niet... pfff
quote:Noord-Korea is als een klein kind dat aandacht wil, soms moet je dat gewoon niet geven anders houden ze nooit op
Op dinsdag 4 maart 2003 01:08 schreef gelly het volgende:Mwah, ik denk eerder dat N-Korea hoog spel speelt. Ze proberen de VS uit de tent te lokken, maar tot dusver blijft het oorverdovend stil aan de kant van de VS. Waarom gebruikt Bush nu geen krachtige taal om N-Korea terecht te wijzen ? Ik denk dat Bush deze situatie helemaal niet had verwacht toen hij N-Korea bij de "axis of evil" schaarde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |