Mondharmonica vind ik, mits gebruikt in blues, ook wel mooi net als piano, maar de cello staat toch wel bovenaan.
maargoed, zelf ga ik denk ik toch voor de Hammond B3, hoewel ik sommige bas-instrumenten toch ook wel erg goed vind klinken, vooral die hele zware geluiden.. O en dan moet ik het drumstel ook niet vergeten natuurlijk... een combinatie van deze drie zou overgens prachtige muziek op kunnen leveren
Wat die Cello betreft, Jah da's zeker een Mooi instrument (Vork zet Apocalyptica op )
Ik heb daarom ook twee gitaren gekocht waarop Kurt Cobain heeft gespeeld...
fender mustang en zijn creatie: Fender Jagstang
quote:Die combinatie heet Emerson, Lake & Palmer
Op 19 december 2000 21:09 schreef Vork het volgende:
maargoed, zelf ga ik denk ik toch voor de Hammond B3, hoewel ik sommige bas-instrumenten toch ook wel erg goed vind klinken, vooral die hele zware geluiden.. O en dan moet ik het drumstel ook niet vergeten natuurlijk... een combinatie van deze drie zou overgens prachtige muziek op kunnen leveren
Het allergoorste geluid vind ik een saxofoon. Gadverdamme wat een nare herrie komt daar toch altijd uit
Piano en gitaar krijgen een gedeelde tweede plaats.
Maar goed, de mensen van het FokZeeDeeProject hadden daar misschien al iets van gemerkt.
als er een instrument is dat drama en aan grootheidswaanzin lijd is het wel het Orgel.
zal wel komen doordat ik zelf speel maar er zijn gitaristen die uit een gitaar een heel verhaal krijgen.....denk maar aan de blues
daar zegt de solo soms meer als woorden(emotioneel gezien dan).....
het zal mischien niet op napster te vinden zijn maar luister maar eens naar Walter Trout met please don't go ,Julian Sas met for the lost and found...en zo kan ik nog wel ff doorgaan....
maar mijn alltime fav. is toch wel David Gilmour van Pink Floyd
quote:Contrabas vooral in de wat nieuwere muziek.. van die Fuck,Jazz afgeleiden.. Zoals Red Snapper bijvoorbeeld
Op 20 december 2000 00:31 schreef Seestar het volgende:
(Contra)bas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Maar goed, de mensen van het FokZeeDeeProject hadden daar misschien al iets van gemerkt.
Oh en ja, Synthesizers, computers, ALLES dat met ruwe techno te maken heeft.
Nee is geen geintje dit, bedoel het serieus, te lang al wordt de computer en synth niet als echt muziek instrument gezien, ik ben van mening dat het dat WEL is.
en verder vind ik marimba, vibrafoon, mandoline, dwarsfluit en de theremin ook erg gave instrumenten.
quote:Sterker nog, als Beethoven en Mozart de beschikking hadden gehad over synths en computers hadden zij die zeker gebruikt!
Op 20 december 2000 13:29 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Nee is geen geintje dit, bedoel het serieus, te lang al wordt de computer en synth niet als echt muziek instrument gezien, ik ben van mening dat het dat WEL is.
[Dit bericht is gewijzigd door Techno op 20-12-2000 15:57]
Nee, ff serieus: de stem. Wordt (net als eerder genoemde draaitafels) vaak niet als instrument gezien, maar bijvoorbeeld Al Jarreau heeft dat tegendeel toch wel bewezen. Voor mij (samen met de gitaar) ook erg belangrijk om muziek te waarderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |