quote:Gadverdamme wat ben jij een eng mannetje.
Op maandag 20 januari 2003 07:50 schreef ToBe het volgende:
Daarnaast ben ik van mening dat mensen die roken een contract oid moeten tekenen dat als ze een longaandoening (oid) krijgen, dat zij dan geen recht hebben op medische hulp, tenzij zij zelf de kosten volledig vergoeden. (geen verzekeringen werk dus). Jij verpest je eigen leven, waarom zou de gemeenschap daar voor op moeten dragen?
quote:Sja, inderdaad. Ook geen vergoeding voor RSI en billen tengevolge van te lang fokken.
Op maandag 20 januari 2003 12:46 schreef jerney het volgende:[..]
Gadverdamme wat ben jij een eng mannetje.
quote:Ja, maar dan ook voor bloeddruk en leverproblemen bij mensen die drinken, en gebroken armen bij skaters en enkelblessures bij sporters en en en en ...
Op maandag 20 januari 2003 12:46 schreef jerney het volgende:[..]
Gadverdamme wat ben jij een eng mannetje.
quote:Wat een dom gelul. Onlangs werd bekend dat Nederlanders slecht eten, dat ze te vet zijn. Wat denk je dat dat aan extra kosten in de gezondheidszorg opleverd? In principe weiger ik ook mee te betalen aan de behandelingskosten van zo'n McDonaldsjunkie wanneer er weer eentje een hartverknettering heeft opgelopen. Maar dat kan dus niet.
Op maandag 20 januari 2003 07:50 schreef ToBe het volgende:Daarnaast ben ik van mening dat mensen die roken een contract oid moeten tekenen dat als ze een longaandoening (oid) krijgen, dat zij dan geen recht hebben op medische hulp, tenzij zij zelf de kosten volledig vergoeden. (geen verzekeringen werk dus). Jij verpest je eigen leven, waarom zou de gemeenschap daar voor op moeten dragen?
Die anti-rokers houding neemt zolangzamerhand paranoïde vormen aan. Roken is NIET bij de wet verboden en ja, het is ongezond maar het is mijn keuze en als ik een verhoogd risico op kanker wil nemen dan bepaal ik dat nog altijd zelf ja!? En niemand anders. Ik betaal netjes mijn ziekenfondspremies dus ik zal gewoon behandeld worden goddomme. En denk maar niet dat zo'n Jan Lul de jogger met gierende hartkleppen of een gebroken heup op dat moment voorrang krijgt. No way!
Kankerzooi! Als ik ergens het schijt aan heb, zijn het wel die medische moraalridders
(dit topic heeft trouwens een leestijd van exact 1 Camel)
quote:Kankerzooi indeed
Op maandag 20 januari 2003 13:02 schreef Mugger het volgende:Kankerzooi! Als ik ergens het schijt aan heb, zijn het wel die medische moraalridders
quote:(of 1 kop koffie voor de niet rokers)
quote:Koffie is slecht voor je. Al dat giftig cafeine in je bloed, bah! Ik drink tegenwoordig geen koffie meer, ik voelde me net een gabber na een beker koffie. Ik drink nu thee, maar daar schijnt ook wat cafeine in te zitten, in ieder geval laat het mij niet zo springen.
Op maandag 20 januari 2003 13:21 schreef freud het volgende:
(of 1 kop koffie voor de niet rokers)
quote:Uiteraard, en de gevolgen van een autoongeluk voor een automobilist wens ik ook niet af te rekenen.
Op maandag 20 januari 2003 12:52 schreef freud het volgende:[..]
Ja, maar dan ook voor bloeddruk en leverproblemen bij mensen die drinken, en gebroken armen bij skaters en enkelblessures bij sporters en en en en ...
Hij kan ook met de trein, veel gezonder ook. Minder kans op longkanker en zo.
quote:Noem mij maar een moraalridder.
Op maandag 20 januari 2003 13:02 schreef Mugger het volgende:[..]
Wat een dom gelul. Onlangs werd bekend dat Nederlanders slecht eten, dat ze te vet zijn. Wat denk je dat dat aan extra kosten in de gezondheidszorg opleverd? In principe weiger ik ook mee te betalen aan de behandelingskosten van zo'n McDonaldsjunkie wanneer er weer eentje een hartverknettering heeft opgelopen. Maar dat kan dus niet.
Die anti-rokers houding neemt zolangzamerhand paranoïde vormen aan. Roken is NIET bij de wet verboden en ja, het is ongezond maar het is mijn keuze en als ik een verhoogd risico op kanker wil nemen dan bepaal ik dat nog altijd zelf ja!? En niemand anders. Ik betaal netjes mijn ziekenfondspremies dus ik zal gewoon behandeld worden goddomme. En denk maar niet dat zo'n Jan Lul de jogger met gierende hartkleppen of een gebroken heup op dat moment voorrang krijgt. No way!
Kankerzooi! Als ik ergens het schijt aan heb, zijn het wel die medische moraalridders
Bewust een verhoogd risico op kanker nemen....wat krijg je ervoor ? Je betaalt alleen geld, stinkt, en maakt de situatie alleen maar moeilijker. Ik snap niet dat rokers dat niet willen toegeven. Blijkbaar begrijp ik niet hoe groot die verslaving is.
Succes
.
quote:Mijn zus is ook sinds een paar weken gestopt.
Op maandag 20 januari 2003 14:01 schreef Choller het volgende:[..]
Noem mij maar een moraalridder.
Bewust een verhoogd risico op kanker nemen....wat krijg je ervoor ? Je betaalt alleen geld, stinkt, en maakt de situatie alleen maar moeilijker. Ik snap niet dat rokers dat niet willen toegeven. Blijkbaar begrijp ik niet hoe groot die verslaving is.
Succes
.
Kan je nagaan wat mensen zichzelf aandoen door te roken.
Ik begrijp wel hoe groot die verslaving is. Ben vroeger meerdere malen gestopt en jankend weer begonnen. Shag ritueel begraven en weer opgraven na een paar dagen.
Ik weet er alles van.
Maar ik weet ook hoe goed je je voelt als je er van af bent. Veel meer lucht, veel meer energie, niet meer hoesten, betere conditie.
Kortom:
Rookcoupes worden in het algemeen goor bevonden. Terecht in mijn ogen, roken bevuilt namelijk ook de directe omgeving. Diegene dit dit niet willen aannemen: pak eens een toetsenbord van een roker die achter de computer rookt, haal de toetsen ervan af en aanschouw de plukken shag en as... die vrijwel in grotere getale aanwezig zijn dan evt etensresten dit omdat men vaker rookt op een dag dan eet.
Ik snap dat het voor niet conducteurs irritant is om te werken in een ruimte waar geroojkt wordt als je bijvoorbeeld zelf astmatisch bent. De werkgever dient een rookvrije werklplek te creeeren voor zijn personeel. Treincoupes vallen onder de werkplek van de conducteur en dienen derhalve rookvrij te zijn.
Dan de reiziger: de gemiddelde reiziger zal 1 tot 1,5 uur in de trein zitten. Dit moet in mijn ogen een overbrugbare periode zijn daar je voor het instappen en na het uistappen weer je nicotineshot kan nemen. mensne die zoals in het begin gezegd werd dagelijks 3,5 uur in de trein zitten doen toch echt iets fout. Zijn er echt mensen die elke dag 3,5 uur reistijd hebben om bij hun baan te komen? Dan is zo'n iemand minimaal 15 uur per dag van huis, dat gaat er bij mij niet in. Personen die wel roken en een hele lange reis moeten maken: er zijn dan op zijn reis genoeg grote stations waarop de trein 5 - 10 minuten lang blijft staan, in mijn geval de intercity van Den Helder - Amsterdam; deze staat enkele minuten op Alkmaar stil en op A'dam Cs een minuut of 10. Tijd genoeg om naar buiten te lopen en te roken nietwaar?
Persoonlijk zijn die rookcoupes een acceleratie op de verslaving. Immers, al die mensen roken van elkaar mee. daarnaast gaat men in een rokerscoupe zitten om te roken, dat doet men ook en met regelmaat vaker dan het normale rookritme (rookt iemand er normaal 1 per uur, in een coupe is 1 per station soms de regelmaat).
Persoonlijk mogen ze ze van mij helemaal afschaffen, dan hoef je niet meer op te letten waar je instapt, conducteus hebben er geen last van, en de rokers kunnen nog met regelmaat aan hun trekken komen op de tussenstations waar de trein ff wacht.
En wat de betreft de geen last van de rookcoupes in niet rookcoupes; in een heleboel treinen is een rookcoupe afgescheiden van een niet rookcoupe dmv een glazen wand achter de stoelen. de doorgang is gewoon open. De rook gaat vaak gewoon om die wand heen de rookcoupe in, en er is niets wat je daar als niet roker aan kan doen. In die groene beklede dubbeldekker heb je wel deuren, maar die zijn door de jaren heen zo verrot geraakt of ze staan altijd wagenwijd open of je krijgt ze juist niet meer open. Open deuren is wederom overlast.
Verder had ik toevallig vorige week nog een roker in de rookcoupe. Of ie het nou weet dat ie fout weet ik niet, maar er moet bij jezelf toch wel een lichie gaan branden als er geen asbak om je heen te vinden is. afiujn deze persoon zat fijn met een peuk in z'n hand een krantje te lezen terwijl z'n walkman in z'n oren geplugd zat. Maar de mensen om hem heen zeiden nix. Ik had echt zoiets van "moet ik er nou op aflopen terwijl ik er een halve coupe vanaf zit?" Nou ja, op een gegeven moment deed hij hem op een eigen houtje uit. Erg vreemd gedrag, als je er naast zit kun je het toch gewoon kenbaar maken?
ik ben dus voor rookverbod.. Pak rokers als drugsgebruikers aan als ze niet van rookverbod houden..
Afkickcentrums voro rokers moeten komen.... als zij drie keer overtredingen hebben gemaakt ... dus zij moeten zelf betalen als een boete ...
ROKERS ZIJN TERRORISTEN!!!!!! AL QAIDA KAN ZE GOED GEBRUIKEN!!!!!!!!!
Ga gelijk ff kijken of je andere post in een rook gerelateerde topic net zo lachwekkend is. Prutser!!
Ik dacht nog dat het zou gaan over afschaffing van het klassen-systeem, aangezien we juist anderhalf uur gestaan hadden in een afgeladen gangpad a 20 Euro pp, bij een WC met wel twee deurklinken, maar zonder slot. Het 3e klas compartiment waarin ik me vreemd genoeg in vroeger tijden ook vaak noodgedwongen ophield. Ook dacht ik nog aan een aankondiging van het einde der vertragingen, aangezien onze eerste trein in een jaar toevallig twintig minuutjes te laat was vertrokken.
Maar nee. Het ging over de tabakswet. Er mag vanaf 1 januari niet meer gerookt worden op de winderige perrons, zolang er op ca 10 meter boven je iets van een dak zit.
2015: u loopt op straat en laat het hondje uit. Een hemelse stem klinkt plots. 'Dames en heren, vanaf 1 januari gaat de hervernieuwde tabakswet in werking. U mag dan thuis enkel na het avondeten een sigaret opsteken. Maximaal drie hijsjes per persoon. U kunt gecontroleerd worden. Op overtreding staat een boete van de derde categorie. Sigaretten zullen enkel in pakjes van 5 stuks verkocht worden a 40 Euro, te verkrijgen bij de Rijkswinkels. Legitimatie en biochip verplicht. Sigaretten uit andere EU landen zijn ten strengste verboden. - gong - Ladies and gentlemen...'.
ET
quote:Als je maar zo veel mogelijk aan die capslock zit te rommelen, dan win je de discussie wel!
Op woensdag 26 november 2003 20:46 schreef dehaank het volgende:
De amerikanen doen het tenminste goed. Je mag daar zowat maar op één plaats roken: in je eigen (gekochte) huis! Daar VERMOORD je tenminste niet je collega's, familieleden, vrienden en alle anderen die in je buurt komen. Wat is er toch met al die mensen aan de hand die nu nog beginnen met roken... ER ZIT BIJ HUN IETS LOS, ZE SPOREN NIET HELEMAAL. GEWOON VOOR DE TREIN SPRINGEN IS EEN SIMPELERE, SNELLERE MANIER OM VAN JE LEVEN AF TE KOMEN, WAAR JE ANDEREN (BEHALVE DE TREINMACHINIST) NIET MEE LASTIG VALT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ROKERS ZIJN TERRORISTEN!!!!!! AL QAIDA KAN ZE GOED GEBRUIKEN!!!!!!!!!
quote:Eens en roken is ook nog een keuze dus je kiest voor terreur en het doden van andere mensen.
Op donderdag 27 november 2003 11:29 schreef Spartak het volgende:
Er sterven jaarlijks meer mensen aan de gevolgen van (mee)roken dan dat er sterven door terroristische aanslagen.
quote:Terrorisme is ook een keuze. Er zijn meer overeenkomsten dan men denkt...
Op donderdag 27 november 2003 11:32 schreef moezza het volgende:[..]
Eens en roken is ook nog een keuze dus je kiest voor terreur en het doden van andere mensen.
Aangezien dat onmogelijk is, ben ik blij dat het beleid nu in het voordeel van de niet-rokers wordt uitgevoerd en ook ten gunste van de volksgezondheid. Dan maar op een langzamere manier.
quote:mensen die bewust meer vet eten nemen ook bewust een verhoogd risico op hart en vaatziekten! nota bene doodsoorzaak nummer 1! Het dubbele moraal reikt te ver in nederland! en de reden dat roken verboden wordt in een groot aantal plaatsen heeft op lang termijn een nadelig effect, want waar blijven de rokende mensen die normaal hun sigaretje in een cafe op kunnen steken? wat gebeurt er met de bezoekers van coffeeshops, mensen in discotheken die een peukje willen opsteken?
Op maandag 20 januari 2003 14:01 schreef Choller het volgende:[..]
Noem mij maar een moraalridder.
Succes
.
het zal niet zonder slag of stoot gaan en het vermindert heus niet de gezondheid van de mens, want de notoire rokers zullen toch niet stoppen....
ik vind dit soort ingrepen eerlijk gezegd een beetje snel bedacht... een verbod is het gemakkelijkste wat je kan doen... maar dingen in een economie of maatschappij hangen van elkaar af, hebben dezelfde grondslag of hebben dezelfde verschijning, en toch beoordelen we het anders...
en het kankerelement vind ik een beetje overtrokken... je krijgt het tegenwoordig overal van, en bij elk ding neem je bewust risico (eten van chips, eten van geroosterd brood, eten van vet enzovoorts)..
de enige reden waarom ik het enigzins goed vind dat roken verboden zal worden op bepaalde openbare plaatsen is omdat ik me dan nie zo hoef te irriteren aan prikkende ogen of verstikking door rook, nie meer nie minder, en daarbij hoef ik niet de moraalridder uit te hangen door er andere dingen bij te gaan halen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |