abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7449685
Bij de vorige verkiezingen is het CDA vrijwel slapend de grootste partij geworden. De hele campagne was Balkenende vrijwel onzichtbaar, of stond in ieder geval in de schaduw van de hoofdrolspelers van de campagne; Fortuyn en zijn tegenstrevers. Het CDA profiteerde maximaal, bij het begin van de verkiezingscampagne stond de partij amper op 30 zetels en uiteindelijk werden ze verreweg de grootste.

In de peilingen zijn de verhoudingen wat dat betreft niet veel gewijzigd. De LPF is uiteraard weggevallen als grote partij, maar het CDA heeft nog altijd een voorsprong van om en nabij de 20 zetels op VVD en PvdA. Ik vraag me af in hoeverre Balkenende overeind blijft en het CDA deze voorsprong vast kan houden. JPB zal het zeker zwaarder krijgen dan bij de vorige verkiezingen, nu de VVD aan de rechterkant en de PvdA aan de linkerkant hun pijlen op de middenpositie van de CDA zullen richten. Daarbij heeft de Christenunie vermoedelijk in Rouvoet een meer aansprekende lijsttrekker dan Veling en heeft ook GroenLinks al aangekondigd op zoek te gaan naar sociaal- en milieubewuste CDA-kiezers.

De verkiezingen van de laatste 10 jaar hebben aangetoond dat geen enkele winst vaststaat totdat de verkiezingsdag voorbij is. Ik verwacht dat zowel PvdA als VVD qua zeteltal dicht in de buurt van het CDA gaan komen.

pi_7449696
De blauwe enveloppe als kerstpakket
pi_7449781
door niet te fel te debatteren en geen enkele partij uit te sluiten en niet echt voor je mening uit te komen... zal JP wel weer minister president worden..
nuff said.
pi_7449825
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:20 schreef 0 het volgende:
door niet te fel te debatteren en geen enkele partij uit te sluiten en niet echt voor je mening uit te komen... zal JP wel weer minister president worden..
Tsja, op die manier kwam hij bij de vorige verkiezingen uiteindelijk bovendrijven, maar nu zullen de andere partijen hem niet zo makkelijk laten lopen. Verwacht ik dan...
pi_7449849
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:23 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Tsja, op die manier kwam hij bij de vorige verkiezingen uiteindelijk bovendrijven, maar nu zullen de andere partijen hem niet zo makkelijk laten lopen. Verwacht ik dan...

tuurlijk wel.. want die andere partijen weten dat een coaltie zonder CDA haast onmogelijk is...dus het CDA moeten ze een beetje te vriend houden...

even een toevoeging:
de andere partijen gaan er namelijk van uit dat het CDA weer groot wordt... en daarom wordt het CDA gemeden in het debat... en dat zorgt er weer voor dat het CDA groot blijft...

[Dit bericht is gewijzigd door 0 op 20-12-2002 15:38]

nuff said.
  vrijdag 20 december 2002 @ 15:49:58 #6
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7450251
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:20 schreef 0 het volgende:
Zoiets heet: -pappen & nathouden- strategie.

Gewoon iedere zondag in Sint Biggeklooster (op Walchere) voor in de kerk zitten levert gegarandeerd 45 zetels op ! (dat was Jaap de Hoop Scheffer namelijk vergeten).

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  vrijdag 20 december 2002 @ 15:52:11 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7450283
quote:

[..]

Nou ja, PvdA en VVD denken natuurlijk aan regeren, dus de kritiek zal dan toch van GL en de SP moeten komen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 20 december 2002 @ 16:07:15 #8
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_7450534
Hoewel in de peilingen het CDA inderdaad nog steeds hoge ogen gooit, is het de vraag of het CDA de stemmers vast kan houden. Als het gebeurt dan is dat, net als in de jaren 80 bij Lubbers, het gevolg van het lijsttrekkerseffect. In dit geval van Jan Peter Balkenende.

Heel vreemd is het dat Jan Peter geen schade opgelopen lijkt te hebben van zijn toch op zijn minst twijfelachtige rol tijdens de afgelopen maanden. Vooral de cumulatie daarvan net na de bijzetting van Prins Claus krijgt geen schoonheidsprijs wat overzicht en regie betreft. Ik zou zeggen Jan Peter is een maatje te klein. Maar velen zijn dat niet met me eens. Hij blijft een baken in roerige tijden.

Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_7450584
Het CDA blijft vast weer op de achtergrond en profiteert WEER en weer compleet ten onrechte. Zo'n partij hoort niet zo groot te zijn. Dat hebben ze niet verdient.
For great justice!
pi_7450728
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 16:10 schreef QyRoZ het volgende:
Het CDA blijft vast weer op de achtergrond en profiteert WEER en weer compleet ten onrechte. Zo'n partij hoort niet zo groot te zijn. Dat hebben ze niet verdient.
Dat mag je vinden, maar het lijkt me moeilijk vol te houden dat zo veel mensen zo structureel op een partij stemmen die niet zo groot hoort te zijn. Blijkbaar spreekt IETS die mensen aan, hoewel ik niet precies begrijp wat.
Slaapt winter
en zomer
pi_7450782
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 16:20 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar het lijkt me moeilijk vol te houden dat zo veel mensen zo structureel op een partij stemmen die niet zo groot hoort te zijn. Blijkbaar spreekt IETS die mensen aan, hoewel ik niet precies begrijp wat.

Wat imho al die CDA-stemmers heeft aangesproken is de "rust" die van het CDA uitging, in plaats van die andere partijen die voor vuurwerk hebben gezorgd.
  Admin vrijdag 20 december 2002 @ 16:25:26 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_7450823
quote:

[..]

Ik verwacht vrij weinig vuurwerk van de andere patijen, echt goede deabteres ben ik nog niet tegengekomen namelijk.

Hij wordt weer premier met 2 vingers in de neus.

Ik ben sowieso erg somber gestemd over de politiek, we gaan na deze verkiezingen gewoon weer terug naar het zompige stroperige, alles bij het oude latende gedoe.

Het gedoe met de LPF heeft iedere frisse wind cq veranderingen in de kiem gesmoord.
Mensen die normaliter niet stemden, maar na 6 mei wel, zullen het deze keer ook weer opgeven, deze mensen zijn keihard teleurgesteld in de politiek en zullen niet meer zo snel een andere mening krijgen.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 20 december 2002 @ 17:12:32 #13
15602 MaoTseTung
"The Chairman"
pi_7451538
Ik hoorde daar net dat hij de prijsverhoging van de NS wil doorvoeren...
[b]Rood, roder, roodst.[/b]
  vrijdag 20 december 2002 @ 17:15:47 #14
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7451580
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:16 schreef Kozzmic het volgende:

De verkiezingen van de laatste 10 jaar hebben aangetoond dat geen enkele winst vaststaat totdat de verkiezingsdag voorbij is. Ik verwacht dat zowel PvdA als VVD qua zeteltal dicht in de buurt van het CDA gaan komen.

Uit een onderzoek is vast komen te staan 70% van de (ex) LPF stemmers neigt naar het CDA.

Mijn voorspelling is dat het CDA zeker 50 zetels gaat halen. En waarschijnlijk nog meer.

De PvdA komt absoluut in de verste verte niet in de buurt (mede ook dankzij lame duck K de Vries die tijdens de campagne ongetwijfeld nog wat meer aangeschoten gaat worden).

De VVD blijft op 30-35 zetels.

Balkenende wordt mi absoluut en vrijwel 100% zeker de winnaar van de verkiezingen en dik ook.

pi_7451607
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 17:12 schreef MaoTseTung het volgende:
Ik hoorde daar net dat hij de prijsverhoging van de NS wil doorvoeren...
[offtopic]
Mijn OOG-topic daarover heeft nog steeds geen reacties. .
[/offtopic]
For great justice!
pi_7451631
Normen en waarden wordt het CDA-toverwoord in de komende campagne...

http://www.normenenwaardendebat.nl/

Inclusief een oproep van Maxime Verhagen aan collega-politici hun fatsoen te bewaren in de campagne...

quote:
Maxime Verhagen, Fractievoorzitter CDA:

"Ik daag collega-politici uit!"

Ik daag mijn collega-politici uit tot het voeren van een inhoudelijke campage: geen moddder smijten naar elkaar of op de man spelen.

Wat Jeltje van Nieuwenhoven deze week deed richting Zalm kon gewoon niet. Het afgelopen jaar heeft een enorme verruwing plaatsgevonden in de politiek en ik ben ervan overtuigd dat mensen dit juist niet willen. Laten we als politici het goede voorbeeld geven en een fatsoenlijke campagne op inhoud voeren.

pi_7451648
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 17:17 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

[offtopic]
Mijn OOG-topic daarover heeft nog steeds geen reacties. .
[/offtopic]

Je had ook 'allochtoon' in de titel moeten zetten!!

(sorry, ik weet het, de moderator gaat even offtopic, kon het niet laten)

pi_7451649
Betrokken, betrouwbaar. .

Fatsoenlijk. .

pi_7451654
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 17:18 schreef Kozzmic het volgende:
Laten ze eens zelf het goede voorbeeld geven. Remember Claus en de val van Balkenende I ? Oh wacht, fatsoen hoort er natuurlijk niet bij.

[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 20-12-2002 17:21]

For great justice!
  vrijdag 20 december 2002 @ 17:20:53 #20
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7451667
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 17:18 schreef Kozzmic het volgende:
Dus het CDA claimt nu ook al het monopoly op normen & waarden ?
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_7451686
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 17:20 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je had ook 'allochtoon' in de titel moeten zetten!!

[offtopic]
De volgende keer wil ik een allochtone minister van V&W, dan kan ik tenminste ook nog eens een OOG topic openen en verantwoord schelden.
[/offtopic]
For great justice!
pi_7451703
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 17:22 schreef QyRoZ het volgende:

[offtopic]
De volgende keer wil ik een allochtone minister van V&W, dan kan ik tenminste ook nog eens een OOG topic openen en verantwoord schelden.
[/offtopic]

Het kon bijna. Maar die trut vloog er een paar uur later weer uit.
pi_7451705
Ik ben het met je eens...een hoop stemmers zullen richting PvdA en VVD gaan; CDA is zo ongelovelijk niets-zeggend. PvdA heeft een hoop stemmen verloren omdat Melkert zo'n raar figuur was, ik verwacht dat Bos een hoop terug gaat winnen.

[Dit bericht is gewijzigd door Knakker op 20-12-2002 17:24]

pi_7451708
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 17:20 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Laten ze eens zelf het goede voorbeeld geven. Remember Claus en de val van Balkenende I ? Oh wacht, fatsoen hoort er natuurlijk niet bij.

Jawel hoor....
quote:
Ted Boerree, ex-conducteur bij de NS:

"Fatsoen betekent voor mij begrip, aandacht, genegenheid, mededogen en respect voor je medemens hebben."

http://www.normenenwaardendebat.nl/reacties.php?id=7

pi_7451727
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 17:23 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het kon bijna. Maar die trut vloog er een paar uur later weer uit.

Dat was geen minister van V&W maar staatssecretaris voor gezins- & emancipatiezaken toch?
Maar niet te ver offtopic gaan hier.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')