abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7344900
- de LPF met Mat Herben
- de Conservatieven.nl van Winnie de Jong
- De partij zonder naam van Ratelband
en
- ALLIANTIE voor VERNIEUWING en DEMOCRATIE
de AVD van IJSBRAND VAN DER KRIEKE met lijst 18

Je kan je afvragen waarom de eerste 3 partijen wel al bekend zijn en de AVD in de media nog bijna niet genoemd wordt.

Dat ligt aan de AVD.

Waarom, omdat zij eerst aan een goed fundament en aan goede onderbouwde agendapunten hebben gewerkt, zodat de Fortuynvisie tenminste in één Fortuynpartij met respect en waardigheid kan worden uitgedragen.
De AVD heeft democrtie hoog in het vaandel.
De overheid moet ten dienste staan van de burger.
En laten we wel zijn, de overheid is van de burger.
Zij zijn in onze dienst, en zij worden er met onze belastinggelden ook dik voor betaald.
Het alsjeblieft en dankjewel spelen van de burger tegenover de trage en veelal ongeintresseerde ambtenaren moet over zijn.
Het hoort juist omgekeerd te zijn.
Een ambtenaar die met respect de burger bediend.
Snel en efficient.
Daarom gaan wij stemmen 22 januari.
De gewone 'jan met de pet' en de grote ondernemers.
En al deze kiezers willen een dienstbare overheid, die alle burgers snel en efficient ten dienste staat.
Pim Fortuyn zei:
"Het land moet terug naar de burger, weg met de regenten en de achterkamertjespolitiek."
Hier is alles van terug te vinden bij de AVD
Kijk op de website voor meer informatie en discussie.

http://www.avd-web.nl/

Afra

pi_7344921
Ik zou bijna denken dat het spam is.
  zondag 15 december 2002 @ 13:33:13 #3
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7344933
Ik heb totaal geen vertrouwen in burgers.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_7344950
quote:
Op zondag 15 december 2002 13:32 schreef Pjederdy het volgende:
mja
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_7345029
Welkom Afra, ik heb je op diverse andere fora al druk in de weer gezien voor de AVD.

Leg me eens uit, wat is de meerwaarde van 4 Fortuyn-partijen. Hadden ze niet beter allemaal onder de vlag van de LPF door kunnen gaan? Waarom is Ysbrand van der Krieken eigenlijk uit de LPF gestapt?

Ik denk overigens dat de AVD net als de Conservatieven.nl niet echt kans hebben op een zetel. Als ze al niet eens kunnen regelen dat ze in alle districten deel kunnen nemen zie ik niet in dat ze wel een effectieve verkiezingscampagne kunnen voeren. Ratelband heeft misschien een kansje op een zetel, en de LPF zal vermoedelijk niet boven de 10 komen. Versnippering alom dus, en de AVD en de Conservatieven.nl bloeden na de verkiezingen weer snel dood. Is het "Fortuynisme" daarmee gebaat?

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 15-12-2002 13:42]

pi_7345039
quote:
Op zondag 15 december 2002 13:32 schreef Pjederdy het volgende:
Idd, en zeker omdat dit zijn eerste post is....
  zondag 15 december 2002 @ 13:39:43 #7
37242 3_L
1 + 1 is geen 2. 1 + 1 = 3_L
pi_7345062
vreemd dat ik nog niks over hen heb gehoord in de pers
en 4 fortuynpartijen, er is echt iets mis met .nl
File not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail, (M)ake one up
pi_7345094
Iedereen mag hier wat mij betreft een discussietopic over zijn/haar partij openen (indien zo'n topic er nog niet is), het is wat anders als er bijvoorbeeld wordt opgeroepen om de partij te ondersteunen (door het zetten van handtekeningen of financieel).

Topic blijft gewoon open dus, iedereen graag ontopic over de inhoud en niet over het wel of niet spam zijn van deze post!

zondag 15 december 2002 @ 13:42:14 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7345108
Wat heeft Ratelband met Fortuyn te maken? Ratelband wilde lijsttrekker worden van LN.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_7345169
quote:
Een echte Fortuyn partij ! Een echte Fortuyn partij ! Een echte Fortuyn partij !
Dit staat boven aan de website, en dat bevalt me al meteen niet. Komt bij mij over als een partij die van het succes van Pim Fortuyn gebruik wil maken.
  zondag 15 december 2002 @ 13:46:52 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_7345180
quote:
Op zondag 15 december 2002 13:42 schreef SEMTEX het volgende:
Wat heeft Ratelband met Fortuyn te maken? Ratelband wilde lijsttrekker worden van LN.
Dat vroeg ik me ook meteen af.

Maar goed, als ik dat lijstje van de AVD zie geloof ik niet dat het een echt serieuze poartij is. Klinkt allemaal erg aardig maar feitelijk wordt er niks gezegd over oplossingen en plannen, alleen dat de burgers meer te zeggen moeten krijgen. Klinkt bijna als een volksopstand
Maar dan? Wat als de AVD 76 zetels krijgt, hoe gaan ze dan alle problemen oplossen? Daar niks over, wat dat betreft lijkt de partij misschien nog wel het meest op Fortuyn van de andere genoemden

pi_7345234
WTF = een fortuyn partij??

dat is gewoon meelopen met het succes van een bestaande naam/persoonlijkheid.. en wie heeft het recht om die andere partijen "fortuynpartijen" te noemen?

Ik vind dit alleen maar een extra voorbeeld van het circus dat de hedendaagse politiek heet.

zondag 15 december 2002 @ 13:50:50 #13
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_7345245
quote:
Pim fortuyn was van LN

eigenlijk is de LN eigenlijk ook een partij die in het rijtje van LPF past.

pi_7345295
winnie de jong
pi_7345318
quote:
Op zondag 15 december 2002 13:50 schreef Henkmanz het volgende:
Het lijkt erop dat dat partijen zijn die gevormd worden door geldzoekers, of zo u wil, mensen op zoek naar fortuin.

Ze proberen via de politiek aan macht te komen waarna het geld volgt.

Zeer verwerpelijk allemaal.

pi_7345342
quote:
Op zondag 15 december 2002 13:50 schreef Henkmanz het volgende:

dat is gewoon meelopen met het succes van een bestaande naam/persoonlijkheid.. en wie heeft het recht om die andere partijen "fortuynpartijen" te noemen?

Ik vind dit alleen maar een extra voorbeeld van het circus dat de hedendaagse politiek heet.

Helemaal mee eens.
pi_7345371
Ik zie ook weinig verschil tussen de programmapunten van de AVD en bijv. de LPF. Alleen de poppetjes zijn anders, maar moet dat dan de voornaamste reden zijn om op de AVD te stemmen? Ik denk toch dat de AVD beter een 'eigen' smoel kan krijgen in plaats van te blijven koketteren met het 'gedachtengoed' van Fortuyn.

Maar goed, in ieder geval succes met de campagne.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7345534
Welkom op het forum. Dat komt mooi uit dat u hier nu toch bent, want ik heb nog wel een vraag aan u. Wat vind de AVD van de toename van Spam op internet, de ongevraagde reclameboodschappen van jan en allerman in uw mail of chatbox, op een forum of in de vorm van een pop-up. Je kunt het allemaal nog niet zo gek bedenken of er wordt reclame gemaakt. Internet wordt helaas steeds meer gezien als reclamemedium en de boodschappen, zowel ideëel alsmede commercieel vliegen je om de oren. Overal waar je kijkt, krijgt men al gauw te maken met ongevraagde reclame- en promotie-ellende. Hoe denkt de AVD dit alsmaar groeiende probleem aan te pakken, om ervoor te zorgen dat ook het internet weer ene beetje leefbaarder wordt?

Alvast bedankt.

Gewoon conservatief.
pi_7345580
quote:
Politics

Economy, technology, doesn't really work.
Can't try running for government, I'm not a jerk!
I've tried to see these faces all around the way
You're lucky if they listen to a single word you say.
What is right and what is wrong?
The government decides.
You don't have no rights at all,
As long as you don't fight.
We're all being oppressed by the upper middle class.
The government you vote for is the one that you put there.
I've put down enough dues, I'm due and so are you.
Residents fear the President, I'm not the government
We ignore the masses of the whole entire race.
Men in suits ? without a happy face
Economy, technology, doesn't really work.
Can't try running for government, just anoother jerk.
I've tried to see these faces all around the way
You're lucky if they listen to a single word you say.

pi_7346075
quote:
Op zondag 15 december 2002 13:54 schreef Rulin het volgende:
winnie de jong
*meldt
pi_7346429
quote:
Ratelband heeft in een intervieuw aangegeven uit te gaan van de boeken van Fortuyn.
Daar komt natuurlijk bij dat Fortuyn in 1e instantie lijsttrekker is geweest van LN en hij in die periode ook uitging van zijn boeken.

Gr. Afra

pi_7346806
quote:
Op zondag 15 december 2002 13:46 schreef tweedz het volgende:

[..]

Dit staat boven aan de website, en dat bevalt me al meteen niet. Komt bij mij over als een partij die van het succes van Pim Fortuyn gebruik wil maken.

De mensen van de AVD zijn de Fortuynhelpers van het 1e uur.
Door het meer en meer ondemocratische en regenteske gedrag binnen de LPF hebben de helft van de leden, na 15 mei, ongeveer 3000, de LPF verlaten.
Na de ALV van 19 oktober was de maat ook voor de laatste partijloyalisten vol. Dat waren de mensen van het 1e uur, de mensen die heel lang niet hebben willen afhaken, omdat de LPF toch de partij zou moeten zijn die de erfenis van Fortuyn gaat uitdragen.
Echter wat daar gebeurde, had niets meer met de visie van Fortuyn te maken.

Baantjesjagerij door kruiwagens en achterkamertjespolitiek was hetgeen Fortuyn verafschuwde in de oude politiek.
Fortuyn stond, niet alleen voor veiligheid, immigratie en het opheffen van de wachtlijsten.
Hij gaf aan dat deze items alleen bewaarheid zouden kunnen worden door een overheid die luistert naar de burger.
Een overheid die weet wat er op straat gebeurd.
Een overheid in dienst van de burger.

De AVD heeft dit begrepen.
Rustig, zonder geruzie zijn ze plannen gaan uitwerken, waarmee de kerngedachten van Fortuyn bewaarheid kunnen gaan worden.

Ik kan hier niet alles beschrijven, maar voor degene die wat dieper op de agenda van de AVD in willen gaan verwijs ik naar http://www.avd-web.nl/.

Daarna, wil ik heel graag de discussie hier verder voeren.

Gr. Afra

pi_7346856
Volgens mij moet je op een partij stemmen die zetels haalt in het parlement. Al die kleine nieuwe partijtjes halen toch geen zetel, waardoor je eigenlijk stemt op het CDA.
Dus een ware fortuynstemmer kiest voor de LPF.
En Ratelband....... tja, met een oortje in de 2e kamer staan omdat hij een internet peiling houd hoe hij moet stemmen.
Clownesk zoals hij altijd is geweest.
hey I'm blond, what's your excuse?
pi_7346879
quote:
Op zondag 15 december 2002 13:46 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook meteen af.

Maar goed, als ik dat lijstje van de AVD zie geloof ik niet dat het een echt serieuze poartij is. Klinkt allemaal erg aardig maar feitelijk wordt er niks gezegd over oplossingen en plannen, alleen dat de burgers meer te zeggen moeten krijgen. Klinkt bijna als een volksopstand
Maar dan? Wat als de AVD 76 zetels krijgt, hoe gaan ze dan alle problemen oplossen? Daar niks over, wat dat betreft lijkt de partij misschien nog wel het meest op Fortuyn van de andere genoemden

Graag zou ik willen zeggen, neem even de moeite om te kijken op de site, want ik kan hier niet een heel programma beschrijven.
http://www.avd-web.nl/

Gr. Afra

pi_7346969
quote:
Op zondag 15 december 2002 15:04 schreef Lionsguy het volgende:
Volgens mij moet je op een partij stemmen die zetels haalt in het parlement. Al die kleine nieuwe partijtjes halen toch geen zetel, waardoor je eigenlijk stemt op het CDA.
Dus een ware fortuynstemmer kiest voor de LPF.
En Ratelband....... tja, met een oortje in de 2e kamer staan omdat hij een internet peiling houd hoe hij moet stemmen.
Clownesk zoals hij altijd is geweest.
Dat ben ik niet helemaal met je eens.
De kamer moet een ware volksvertegenwoordiging zijn.
Ook met 1 zetel kan er verwoord worden wat er in het volk leeft.
Dat is nu net, wat er de laatste jaren heeft ontbroken in de kamer.
Alleen grote al langbestaande politiek partijen die het volk moeten vertegenwoordigen, met mensen die allang geen gewone burger meer waren.
Ja, ze gingen wel eens gewoon op werkbezoek, maar verder leven ze HUN LEVEN in Den Haag.
Daarom een aantal kleine partijen in de kamer, die dicht bij de bruger staan, kunnen in ieder geval de zaak wakker houden.

Gr. Afra

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')