abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 november 2002 @ 22:27:23 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6828071
Morgen komt ie eindelijk aan in Nederland. Dit betekent bij een hoop mensen: SURPRISESTRESS!!

Deze stress varieert tot 't bedenken van de surprise tot 'ik heb een leuk idee maar hoe voer ik dat uit'

Om deze fokkers te helpen en omdat ik 't gewoon leuk vind om te zien hoe creatief iedereen is (of niet) dit topic.

Wat voor surprise maak jij dit jaar?
Hoe maak je deze surprise?
Doe je er een rijm bij?

Om met mezelf te beginnen: helaas, helaas, doen wij niet aan sinterklaas.. Ik vind 't echt jammer en steeds probeer ik ze weer zo gek te krijgen.. Het hele sfeertje van geheimzinnig gedoe, 't bedenken van dingen en 't knutselen (ondanks dat ik er eigenlijk geen tijd voor heb) Ik vind 't heel erg leuk

Helpen jullie me een beetje om toch in die sfeer te komen met dit topic?

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 15 november 2002 @ 22:29:29 #2
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_6828124
* Dagobert zit zn familie al weken lang zijn geknutsel in de DOKA te onthouden. Denk dat ze wel verbaasd zullen opkijken als er plots 4 enveloppen op de mat liggen met Sitnerklaas.

Doe hier helaas in mn gastgezin niet aan Sinterklaas

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_6830141
Kan hier niet aan meedoen Vriendjelief doet ook mee met de familie hierthuis en dwaalt ook op fok! rond
  zaterdag 16 november 2002 @ 00:07:15 #4
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_6830198
Ik heb als surprise een fust bier voor mijn broerke gekocht (50 L vat) en dat wil ik als aftershave inpakken.

Tips hoe dat ik dat flesje aftershave kan verstoppen zonder dat hij op zijn neus afgaat en 'm vindt voor 5 december

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_6830250
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 00:07 schreef Furby het volgende:
Ik heb als surprise een fust bier voor mijn broerke gekocht (50 L vat) en dat wil ik als aftershave inpakken.

Tips hoe dat ik dat flesje aftershave kan verstoppen zonder dat hij op zijn neus afgaat en 'm vindt voor 5 december

Hoe oud issie?

In je kast stoppen en beplakken met playboys (tijdelijk)

zaterdag 16 november 2002 @ 00:13:09 #6
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_6830304
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 00:10 schreef heaven7 het volgende:

Hoe oud issie?

12 years single malt Grolsch
quote:
In je kast stoppen en beplakken met playboys (tijdelijk)
Mijn playboys vind hij altijd binnen een halve dag
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_6830318
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 00:13 schreef Furby het volgende:

[..]

12 years single malt Grolsch
[..]

Mijn playboys vind hij altijd binnen een halve dag

Never mind dan

Koop een vrouwenblad en beplak em daarmee!

pi_6833357
Vorig jaar heb ik voor de surprise voor m'n zwager toch alles uit de kast getrokken. Tot dubbele bodems en nepcadeautjes aantoe. Ben er ruim een week mee bezig geweest. En dat was nog niet eens het meeste werk. Want het gedicht moest ook nog.
En laat ik nu een ramp zijn op het gebied van gedichten.
Dan maar schrijven.. dus heb ik de Sint met pieten en schimmel per trein door half Nederland vervoerd, door een raam laten tuimelen, laten struikelen & in een bui regen gezet om vervolgens met het hele gevolg bij het huis van m'n zwager te laten aankomen. 't Waren iets van 2 A4-tjes. Maar gelachen hebben we wel!!
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 16 november 2002 @ 22:10:18 #9
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_6841139
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 10:25 schreef Natalie het volgende:
Vorig jaar heb ik voor de surprise voor m'n zwager toch alles uit de kast getrokken. Tot dubbele bodems en nepcadeautjes aantoe. Ben er ruim een week mee bezig geweest. En dat was nog niet eens het meeste werk. Want het gedicht moest ook nog.
En laat ik nu een ramp zijn op het gebied van gedichten.
Dan maar schrijven.. dus heb ik de Sint met pieten en schimmel per trein door half Nederland vervoerd, door een raam laten tuimelen, laten struikelen & in een bui regen gezet om vervolgens met het hele gevolg bij het huis van m'n zwager te laten aankomen. 't Waren iets van 2 A4-tjes. Maar gelachen hebben we wel!!
* Dagobert had een keer voor een orkest genoot iets van 6 pagina's Is idd erg leuk, vooral als ze aan te voorlezen zijn en het einde maar niet in zicht komt
pi_6843680
Wij doen dit jaar weer met sinterklaas surprises voor elkaar maken en dit jaar heb ik mn vader.
Vorige winter heb ik samen met hem zn auto gerepareerd(motor vervangen in zn geheel).
De oude motor ligt al een tijdje in de garage weg te rotten dus ik had het idee om hem helemaal schoon te maken en alle onderdelen op zn plaats te zetten en om daar dan de kado's tussen te stoppen.
Alleen heb ik een probleem, de motor is van gietijzer en is best wel groot en zwaar.Ik kan dit dus niet ff zomaar op de vloer leggen zodat hij het er uit kan pakken als hij aan de beurt is om zn surprise uit te pakken, zijn er mensen die mij een beetje op weg kunnen helpen met tips hoe ik het motorblok het beste mobiel kan maken?
A good Excuse for a crappy life is a crappy life
pi_6854567
quote:
Op zondag 17 november 2002 02:04 schreef MetalMaupio het volgende:
....
zijn er mensen die mij een beetje op weg kunnen helpen met tips hoe ik het motorblok het beste mobiel kan maken?
wieltjes eronder? volgens mij kan je bij de blokker ofzo wel een houten plankje met wieltjes eronder kopen (voor onder een plant ofzo) en dan kan je 'm gewoon rijden... En het is tegelijk dan ook een kado!

Ik doe zelf met m'n familie ook aan surprises en wij hebben dan ook 2 maanden geleden al lootjes getrokken. Ik ga waarschijnlijk een stoffer en blik maken (om de computer eens flink schoon te vegen) maar of dat gaat lukken weet ik niet. En ik heb er voorlopig ook nog niet zoveel tijd voor...

En een gedicht moet er ook bij, maar wij doen surprises in duos omdat het anders te lang duurt (grote familie) dus ik maak de surprise en mn vriend het gedicht.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2002 @ 18:05:15 #12
25682 2cv
Niet subtiel
pi_6909442
Als de gedichten nog in de computer staan: post ze dan eens. Zal ik dan ook doen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 20 november 2002 @ 22:20:10 #13
31193 -Rhiannon-
Fairly take and fairly give
pi_6914450
Ok... ik heb eerlijk gezegd ook jullie hulp nodig....
Ik heb van een jongen die aan de andere kant van nederland woont een doos helemaal vol met pepernoten gekregen, omdat ik op internet had gezegd dat ik een pepernotenverslaving heb.... Dus nou wil ik eigenlijk iets leuks voor hem terugdoen, en het leek me wel leuk dit met sinterklaas te doen. Weet iemand een leuke/gekke/aparte actie om hem te grazen te nemen/hem een lachbui van een paar dagen te geven/of wat anders?????
~~ Iedereen is gelijk, maar niemand hetzelfde ~~
  vrijdag 22 november 2002 @ 14:12:54 #14
37548 Ajax_master
Ajax (CL)kampioen 2002/2003
pi_6943925
Wat moet ik voor Suprise maken!!!!

IK moet voor mijn zus van 16 iest maken. ik heb kadootjes een tasje met geur en shamppo en stuff

Wat moet ik maken??

Ik ben daarmee niet echt orgineel

vrijdag 22 november 2002 @ 15:51:57 #15
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_6946304
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 14:12 schreef Ajax_master het volgende:
Wat moet ik voor Suprise maken!!!!

IK moet voor mijn zus van 16 iest maken. ik heb kadootjes een tasje met geur en shamppo en stuff

Wat moet ik maken??

Ik ben daarmee niet echt orgineel

Een breezer fles (in het groot dan)? Ik weet niet of ze dat vaak drinkt, ik noem maar iets geks...

Een keyboard/synthesizer...
Een taart van gips met het kadootje afgeschermd mee gegoten...

ik hoop dat ik je inspiratie bron kraantje hiermee een beetje heb open gezet...

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 22 november 2002 @ 19:54:34 #16
37548 Ajax_master
pi_6951769
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 15:51 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Een breezer fles (in het groot dan)? Ik weet niet of ze dat vaak drinkt, ik noem maar iets geks...

HEy goed idee!!!

Dank je wel! aleen weet jij toevallig hoe ik dat zou kunnen maken?

vrijdag 22 november 2002 @ 22:34:02 #17
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_6954137
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 19:54 schreef Ajax_master het volgende:

[..]

HEy goed idee!!!

Men neme:
1 stuk flexibel karton
1 kleiner stuk flexibel karton
1 stapel kranten
1 ballon
1 emmer
1 ding met iets van lijm
Verf
1 rond stuk karton
1 rond stukje karton

Maak een cilinder van het grote stuk karton
Blaas de ballon zo groot dattie netjes aansluit op die cilinder. Beplak dat op zn papiermachees met kranten. Hiervan maak je de ronding van de hals
Maak van het kleien stuk karton een hals. Steek deze in het gat in de ballon en knip de onderkant in. Vouw deze om en lijn het vast.

Plak nu hals+ballon op het onderstuk

Neem de ronde stukjes karton en sluit hiermee de boven en onderkant af. (Eerst kadootje erin natuurlijk

Pak een echte briezer, pak de verd en leef je uit

En tadaa! Een breezerfles (nooit gedaan, hoop dat het werkt )

vrijdag 22 november 2002 @ 22:51:05 #18
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_6954418
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 19:54 schreef Ajax_master het volgende:

[..]

HEy goed idee!!!

Je zou een posterkoker kunnen gebruiken met een grote diameter zodat het kadootje erin past, waarvan je een kant dicht maakt op een of andere manier (de bodem).

De hals zou je van papier maché (of hoe je dat ook mocht schrijven) kunnen maken.

Je zou het moeten opvullen met iets, van die verpakkingsschuimpjes bijvoorbeeld die normaal in grote pakketten zitten.

De fles even verven in de kleur van het breezerspul/"de smaak" zodat het lijkt of er ook echt vloeistof in de fles zit.

Etiketten met Bacardi Breezer ffies inscannen op van het net plukken en mooi uitprinten op de gewenste grootte.

Kroonkurk kan je van gekleurd karton maken (of je kan dat ook verven),
de inkepinkjes/ribbels van de kroonkurk kan je doen door rondom in te knippen en te vouwen.
Ook hier weer een etiketje erop met het "Breezer/Bacardi logo".

Dat was het zo grof weg, ik weet niet wat jou knutsel "resources" zijn of wat voor materialen je ervoor wilt gaan gebruiken.
Als je inspiratie fontijntje begint tegen te sputteren pak je gewoon een breezerflesje als voorbeeld.

* MaxiTitan heeft al lang geen surprise meer gemaakt (sinds de basisschool 8 jaar geleden) en de laatste surprise heeft ie met 39 graden koorts zitten maken. Het was voor iemand waar hij destijds smoorverliefd op was en het daarom niet over zijn hart kon krijgen niets te maken voor haar... Desondanks was het toch een meesterwerkje geworden.

* MaxiTitan heeft een flashback en krijgt melancholieke gevoelens, dat waren nog eens tijden (behalve dat ziek zijn dan).

MaxiTitan City
  zaterdag 23 november 2002 @ 19:46:55 #19
37548 Ajax_master
pi_6965335
Ik ben niet zo'n knutselaar en helemaal niet met papeir-mnarché

Iemand nog een goed(makkelijk) idee?

zaterdag 23 november 2002 @ 20:38:18 #20
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_6965899
Euh, een grote fles zoeken (wijnfles ofzo) en daar je kadootje in proberen te proppen
Als je een breezerfles wilt moet je volgens mij aan het knutselen
  zaterdag 23 november 2002 @ 21:13:16 #21
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_6966224
Als we ern aan zouden doen (suprises, Moeder is op 5 sdec jarig) dan zou ik een hele grote pot pindakaas kopen bij de makro die overdatum is of in de aanbieding en daar dan het kado ingooien met plastic verpakking.
met wat fopcadeaus natuurlijk.

en met water aanlengen tenzij het calvee is, da's op zichzef net water.

zaterdag 23 november 2002 @ 23:31:08 #22
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_6967476
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 19:46 schreef Ajax_master het volgende:
Ik ben niet zo'n knutselaar en helemaal niet met papeir-mnarché

Iemand nog een goed(makkelijk) idee?

• Brede posterkoker als basis van de fles met omgekeerde postkoker dop als bodem;
  • Vul de koker half met opvulmateriaal, cadeautje erin en dan helemaal vullen;
  • Een kegel maken van karton, knip de punt er netjes vanaf want we maken geen vuurpijl ;
  • Je kan voor de flessenhals/-nek een stuk schuinsaflopend opgerold karton gebruiken;
  • Maak de flessenhals aan de koker/basis vast;
  • Vul de fles nokkie nokkie met opvulmateriaal;
  • Zelf een kroonkurk vouwen of een "muffin-cup" (je weet wel die "bakjes" waar muffins inzitten) gebruiken.
  • Zie mijn zelfgemaakte (schematisch getekende) plaatje...
  • Afwerken met (breed) plakband voor de rondingen en montage van de onderdelen, verf om je fles een "gevulde" indruk te geven Breezer logo enz op de fles plakken zoals het op een breezerflesje hoort.

Ik hoop dat je zo geholpen bent, dit is toch niet zo moeilijk?

* MaxiTitan heeft last van een creatieve geest

[edit: even mijn uitleg wat verduidelijkt, het was gisteren laat]

[Dit bericht is gewijzigd door MaxiTitan op 24-11-2002 09:44]

MaxiTitan City
    pi_6971509
    ik heb vorig jaar voor mijn zusje (die toen 15 was en nog geen alcohol mocht van mijn ouders) een fles alcohol rije breezer gemaakt. Gewoon grote lege fles en daar etiket opplakken (en voor de liefhebbers: die heb ik nog wel digitaal)...

en dit jaar heb ik haar weer... alleen nu gaatze uit en drinkt ze bier.. heeft iemand nou nog een idee?

zondag 24 november 2002 @ 18:11:03 #24
    37548 Ajax_master
    pi_6974788
    Ja geef mij dat etiket maar,

Mail maar naar Lexbouhuijzen@home.nl

pi_6985224
    quote:
    Op zondag 24 november 2002 18:11 schreef Ajax_master het volgende:
    Ja geef mij dat etiket maar,

Mail maar naar Lexbouhuijzen@home.nl

ik doe mijn best