quote:Ik zal de komende 24 uur niet van Baghad-TV weg te slaan zijn....wat zal het worden: Ja of nee ?
Hussein urges voters to send a clear message to USThe ruling Iraqi Ba'ath Party is urging voters in today's presidential referendum to send a clear message to the Bush Administration.
The poll will ask Iraqis to vote 'yes' or 'no' to giving Saddam Hussein another seven years in office.
At the last presidential referendum, 99.96 per cent of Iraqis voted 'yes' to giving Saddam Hussein another presidential term.
The ruling Ba'ath party is urging an even higher vote this time, calling on people to send a message of defiance to the United States.
While there were reports of intimidation of voters at the last referendum, Iraqi officials insist the poll will be free and fair.
Already leader for 23-years, today's referendum will confirm Saddam Hussein as president for another seven years.
Ik betwijfel het.
[stom]Ook niet moeilijk prikken trouwens, met maar 1 rondje.. Wie fotosoept even het stembiljet in elkaar ?[/stom]
Ja en Nee is nog altijd een keuze. Vraag me alleen af of de Iraqi's echt de keuze hebben.
quote:Nee, daarom denkt hij dat hij dit keer met nog meer stemmen wordt verkozen. De vorige keer heeft hij de nee-stemmers uitgeschakeld.
Op maandag 14 oktober 2002 22:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zouden de paar personen die tegen hebben gestemd nog leven..
"En dan nu ander nieuws van vandaag: 0,01% van de bevolkings is op onverklaarbare wijze om het leven gekomen."
quote:Wel een hoge opkomst, ruim 90%. Dat doen we hier in Nederland niet na.
99.96 per cent of Iraqis voted 'yes' to giving Saddam Hussein another presidential term.
quote:Het zal inderdaad waanzinnig spannend worden, wordt dit alles live uitgezonden op bv ned 3?
Op maandag 14 oktober 2002 21:56 schreef Labtech het volgende:
Na een maandenlange verkiezingscampagne, waarbij de tegenstanders felle debatten niet uit de weg zijn gegaan is het dan eindelijk zo ver, de langverwachte verkiezingen in Irak (15-10-2002)
[..]Ik zal de komende 24 uur niet van Baghad-TV weg te slaan zijn....wat zal het worden: Ja of nee ?
(maw, waar kan ik deze verkiezingen volgen?)
quote:En je vraagt je af wat er met de overige 10% gebeurt niet?
Op dinsdag 15 oktober 2002 00:43 schreef Zander het volgende:[..]
Wel een hoge opkomst, ruim 90%. Dat doen we hier in Nederland niet na.
quote:Niet lang meer denk ik zo
Irakezen die een telefoontje willen plegen, worden dinsdag herinnerd aan hun stemplicht. In plaats van de kiestoon krijgen ze een stem te horen die zegt: "Ja, ja Saddam. Saddam is de trots van mijn land." Deze uitzonderlijke 'kiestoon' is onderdeel van de campagne van de Baathpartij.Bron: www.nu.nl
quote:Ik vraag me af hoe lang ze al wisten dat ze 90% zouden gebruiken als opkomst cijfer
Op dinsdag 15 oktober 2002 00:52 schreef Kennyman het volgende:[..]
En je vraagt je af wat er met de overige 10% gebeurt niet?
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 22:06 schreef Labtech het volgende:
Ach, ik neem niet aan dat een hertelling noodzakelijk zal zijn. Hoeft ook niet, want Saddam heeft de stemkaartjes zelf al geprikt.[stom]Ook niet moeilijk prikken trouwens, met maar 1 rondje.. Wie fotosoept even het stembiljet in elkaar ?[/stom]
Ja en Nee is nog altijd een keuze. Vraag me alleen af of de Iraqi's echt de keuze hebben.
er werden zelfs folders verspreid met uitleg waar je precies je kruisje moest plaatsen voor de analfabeten e.d.
zegt vrij weinig lijkt me
quote:Onzin. In Hitler-Duitsland kreeg Hitler ook 99% van de stemmen in een van de laatste verkiezingsrondes, maar of het volk het daar mee eens was?
Op woensdag 16 oktober 2002 20:52 schreef Labtech het volgende:
Toch mooi om te weten dat 100% van de Iraqi's achter Saddam staat als we straks binnenvallen. Het argument ' Onschuldige burgers' verliest namelijk behoorlijk wat kracht op deze manier..
quote:En ook van die mooi 3d staafgrafiekjes en alles
Op woensdag 16 oktober 2002 21:20 schreef Sniper het volgende:
't leverde vast spannende TV op. Ik zie het voor me: de Iraakse Maartje van Weegen die de net binnengekomen uitslagen presenteert: Baghdad : Saddam 100%, Basrah : Saddam 100%
quote:Uiteraaard, je moet een beetje het sarcasme er van in zien. De uitslag is voor mij een van de vele redenen waarom ik achter een aanval op Irak sta.
Onzin. In Hitler-Duitsland kreeg Hitler ook 99% van de stemmen in een van de laatste verkiezingsrondes, maar of het volk het daar mee eens was?
Tuurlijk is het slap te noemen van de bevolking, maar aan de andere kant, heb je een serieuze keus als iemand met een gun op je hoofd gericht kijkt naar wat je stemt? Denk het niet..
Het is ook "mooi" dat je nazi-duitsland er bij haalt. Hadden 'we' daar ook niet veel eerder op moeten reageren ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |