quote:Laat die persoonlijke aanvallen eens achterwege...
Op woensdag 9 oktober 2002 15:41 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Op de berg van ULX en in het gehucht waar gelly woont kun je 's nachts nog gewoon de deur openlaten.
quote:En de inbreker wel of was ie hem al gevolgen omdat ze een half uur aanrijtijd hadden. In die tijd had ie het hele gezin wel uit kunnen moorden.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:40 schreef Ulx het volgende:[..]
Ik heb het wel meegemaakt, zo'n tien-twaalf jaar terug. De inbreker pobeerde langs de trap te vluchten, maar we (mijn vader en ik) konden hem nog een schop verkopen zodat ie van de trap donderde.
De politie heeft ons niet gearresteerd.
Ik waardeer de schop trouwens, hij had toch wel wat gebroken hoop ik
quote:En al eeuwen een streng asielbeleid.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:43 schreef Ulx het volgende:
Ja, de bevolking heeft hier nog normen en waarden.
quote:Omdat ie van de trap donderde is er dus niets aan de hand. Had je hem gewoon een paar schoppen verkocht terwijl hij op de begane grond stond dan had je aangeklaagd kunnen worden wegens mishandeling, als de inbreker dat had gedaan. En dan had er een dikke kans in gezeten dat je veroordeelt was.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:40 schreef Ulx het volgende:[..]
Ik heb het wel meegemaakt, zo'n tien-twaalf jaar terug. De inbreker pobeerde langs de trap te vluchten, maar we (mijn vader en ik) konden hem nog een schop verkopen zodat ie van de trap donderde.
De politie heeft ons niet gearresteerd.
Zoals mijn vader dus die een overvaller die met een hakbijl mijn opa neersloeg in elkaar timmerde. Mijn vader is daarvoor veroordeeld wegens mishandeling.
Omgekeerde wereld....
quote:Ah, dus inbrekers zijn ook nog eens allochtoon. Nou, we zijn d'r hoor jongens !
Op woensdag 9 oktober 2002 15:43 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En al eeuwen een streng asielbeleid.
quote:Als jij die off-topic grapjes eens achterwege laat
Op woensdag 9 oktober 2002 15:43 schreef gelly het volgende:[..]
Laat die persoonlijke aanvallen eens achterwege...
quote:Tegenover dit geval staan talloze gevallen die dus NIET in de krant komen waarbij de politie helemaal niets doet tegen degene die geweld pleegt. Reden een: man bijt hond is interessanter dan omgekeerd.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:29 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat is dus niet waar.
Was het maar zo.
Wederom dat voorbeeld van die campinghouder die een inbreker die zijn vader aanviel met de zaklamp die hij in de hand vasthad neersloeg, vastbond en de politie belde.
De man werd veroordeeld wegens mishandeling.
Dat is wat ik nu al 1000 maal heb vermeld. Het IS niet zo dat een simpele tik mag, dat mag dus NIET.
quote:Hoe vaak moeten hier stukjes over noodweer enzovoorts herhaald worden? Het mag tot op zekere hoogte WEL.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:29 schreef X-Ray het volgende:Dat is wat ik nu al 1000 maal heb vermeld. Het IS niet zo dat een simpele tik mag, dat mag dus NIET.
Als iedereen die een inbreker betrapt heeft en 'm tik verkocht heeft in het gevang zou zitten zou het daar bom vol zitten.
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 15:43 schreef gelly het volgende:
Laat die persoonlijke aanvallen eens achterwege...
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 13:41 schreef gelly het volgende:Ach ja, sommige mensen hebben blijkbaar een tree op de evolutieladder gemist.
quote:Nodig iemand uit. Schiet 'm dood en verklaar tegen de politie dat je 'm niet had uitgenodigd.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:36 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Of aan het feit dat hij onuitgenodigd midden in de nacht in je huiskamer staat.
quote:Nee hoor, maar het is makkelijk om de normen en waarden van de oorspronkelijk cultuur vast te houden door andere culturen niet toe te laten.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:44 schreef gelly het volgende:
Ah, dus inbrekers zijn ook nog eens allochtoon. Nou, we zijn d'r hoor jongens !
Maar dat is een andere discussie.
quote:En het hoogste percentage allochtonen van heel europa. (Wellicht met Luxemburg, Vaticaanstad en Monaco als uitzonderingen.)
Op woensdag 9 oktober 2002 15:43 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En al eeuwen een streng asielbeleid.
quote:Als Ulx en z'n pa, nadat de inbreker onder aan de trap niet opgestaan was, nog een de polka waren gaan dansen op 's mans hoofd was er terecht een grote kans op een rechtzaak geweest.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:44 schreef X-Ray het volgende:[..]
Omdat ie van de trap donderde is er dus niets aan de hand. Had je hem gewoon een paar schoppen verkocht terwijl hij op de begane grond stond dan had je aangeklaagd kunnen worden wegens mishandeling, als de inbreker dat had gedaan. En dan had er een dikke kans in gezeten dat je veroordeelt was.
quote:Wel de gehele waarheid vertellen.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:50 schreef Ulx het volgende:[..]
En het hoogste percentage WESTERSE allochtonen van heel europa. (Wellicht met Luxemburg, Vaticaanstad en Monaco als uitzonderingen.) en 1 vd laagste percentages laagopgeleide allochtonen uit het Middelandse zeegebied en moslims.
quote:Als aan de volgende eisen is voldaan wordt een beroep op noodweer gehonoreerd:
- Noodweer (art. 41 lid 1 Sr).Een feit gepleegd ter noodzakelijke verdediging van zijn eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen een ogenblikkelijk wederrechtelijke aanranding, blijft wegens noodweer straffeloos (rechtvaardigingsgrond).
In de bewoordingen 'geboden door de noodzakelijke verdediging' komen de eisen van proportionaliteit en subsidiariteit tot uitdrukking waaraan moet zijn voldaan wil een beroep op noodweer slagen. Aan de eis van proportionaliteit is voldaan wanneer er een evenwicht bestaat in de verhouding tussen het gekozen verdedigingsmiddel en het aangerande rechtsbelang. Aan de eis van subsidiariteit is voldaan wanneer geen riskanter verdedigingsmiddel gekozen is dan strikt genomen vereist was en daarvan gebruik gemaakt is op een wijze die niet verder ging dan voor de verdediging nodig was.
(uit: http://www.luiss.it/erasmuslaw/olanda/olanda4.htm)
het moet gaan om Aanranding
van Lijf/goed/eerbaarheid
Ogenblikkelijk
en Wederrechtelijk
De termen
Proportionaliteit
en Subsidiariteit
staan hierboven uitgelegd.
Aan al deze eisen moet tegelijkertijd worden voldaan.
Let op: dit is de Nederlandse wetgeving, en de rechter zal zich hier aan houden. Ook al roep je nog zo hard dat het niet waar is (X-Ray).
quote:Ook helemaal niet te controleren aan het feit dat het een bekende van je was of de telefoongegevens.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:47 schreef Doc het volgende:[..]
Nodig iemand uit. Schiet 'm dood en verklaar tegen de politie dat je 'm niet had uitgenodigd.
quote:Westers? Albanezen, Turken, Bosniers, Joego's en wat er verder van de balkan komt gekropen?
Op woensdag 9 oktober 2002 15:54 schreef X-Ray het volgende:[..]
Wel de gehele waarheid vertellen.
quote:Juist.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:55 schreef Leonardo1504 het volgende:
Ik zal het artikel over noodweer er nog maar eens bijpakken, en de eisen waaraan je moet voldoen om noodweer voor de rechter gehonoreerd te krijgen:
[..]Als aan de volgende eisen is voldaan wordt een beroep op noodweer gehonoreerd:
het moet gaan om Aanranding
Ogenblikkelijk
en WederrechtelijkDe termen
Proportionaliteit
en Subsidiariteitstaan hierboven uitgelegd.
Aan al deze eisen moet tegelijkertijd worden voldaan.
Let op: dit is de Nederlandse wetgeving, en de rechter zal zich hier aan houden. Ook al roep je nog zo hard dat het niet waar is (X-Ray).
Er is voor noodweer namelijk niet voldaan aan:
b]Aanranding [/b]
Ogenblikkelijk
en Wederrechtelijk
quote:dat impliceert gelijk een onderzoek door de politie.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:55 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ook helemaal niet te controleren aan het feit dat het een bekende van je was of de telefoongegevens.
.
quote:Het was toch maar een proefballonetje?
Op woensdag 9 oktober 2002 15:57 schreef Ulx het volgende:[..]
dat impliceert gelijk een onderzoek door de politie.
quote:Het was meer een reactie op :
Op woensdag 9 oktober 2002 15:57 schreef X-Ray het volgende:[..]
Juist.
Ergo: als jij een inbreker in elkaar timmert dan ben je de joker.Er is voor noodweer namelijk niet voldaan aan:
b]Aanranding [/b]
Ogenblikkelijk
en Wederrechtelijk
quote:Dat mag dus best, een simpele tik.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:29 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat is dus niet waar.
Was het maar zo.
Wederom dat voorbeeld van die campinghouder die een inbreker die zijn vader aanviel met de zaklamp die hij in de hand vasthad neersloeg, vastbond en de politie belde.
De man werd veroordeeld wegens mishandeling.
Dat is wat ik nu al 1000 maal heb vermeld. Het IS niet zo dat een simpele tik mag, dat mag dus NIET.
quote:-- zucht --
Op woensdag 9 oktober 2002 15:58 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Het was meer een reactie op :
[..]Dat mag dus best, een simpele tik.
Waarom lezen jullie niet gewoon alles ipv alleen te lezen wat jullie willen horen
quote:Ik vertel wat mag, jij wat je graag zou willen dat rechtvaardig is. Ik raad je aan even dit te lezen :
Op woensdag 9 oktober 2002 16:04 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
-- zucht --
Maar voor de zoveelste keer, een simpele tik is niet altijd voldoende. Als de politie dan drie kwartier later voor de deur staat heeft die inbreker al of de benen genomen, of tikken terug uitgedeeld, of de hele familie omgelegd en het hele huis leeggehaald.Waarom lezen jullie niet gewoon alles ipv alleen te lezen wat jullie willen horen
/edit linkje gefixed
[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 09-10-2002 16:17]
quote:linkje werkt niet
Op woensdag 9 oktober 2002 16:11 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Ik vertel wat mag, jij wat je graag zou willen dat rechtvaardig is. Ik raad je aan even dit te lezen :
Andere post in dit topic
Maar ok, ik wil aannemen dat een tik best mag maar mijn opmerking daarbij is dat het (vaak) geen enkele waarde/zin heeft en dat het risico van een enkele tik groter is dan van het flink afranselen van een inbreker.
quote:Hoezo? In dit topic heb ik volgens mij maar eenmaal SIM-PEL gebruikt. Mag jij zoeken hoe vaak en en hoe lang geleden het geweest is dat ik het gebruikt heb. Waarschijnlijk minder dan acht keer...
Op woensdag 9 oktober 2002 15:55 schreef Antikal het volgende:
Hey Doc, je vergat iets:SIM-PEL
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |