Iedereen heel veel succes!
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 14-11-2002 18:00]
dat is dus het raadsel..........
quote:ben vorig jaar oktober ergens gestopt,. heb 8 jaar gerookt,. hou het nog steeds vol,. ben daardoor wel flink meer gaan zuipen,. maar goed
Op vrijdag 20 september 2002 20:14 schreef Daklem het volgende:
nu is dan altijd nog de vraag of bovenstaande mensen het ook hebben volgehouden!dat is dus het raadsel..........
quote:Er zijn mensen die je dan zeker wel een roker zullen noemen.
Op vrijdag 20 september 2002 20:18 schreef The_Wanderer het volgende:
ik ben nooit echt begonnen, ben een gelegenheidsroker
Waarom rook je eigenlijk bij gelegenheden? Als je niet "echt" begonnen bent, kun je het toch net zo goed niet doen?
quote:Dat vroeg ik mij ook af..
nu is dan altijd nog de vraag of bovenstaande mensen het ook hebben volgehouden!dat is dus het raadsel..........
Ik iig nog wel
quote:Gewoon om ff iets in mn handen te hebben. Tja,
Op vrijdag 20 september 2002 20:23 schreef PrivateRyan het volgende:[..]
Er zijn mensen die je dan zeker wel een roker zullen noemen.
Waarom rook je eigenlijk bij gelegenheden? Als je niet "echt" begonnen bent, kun je het toch net zo goed niet doen?
quote:Neem je de volgende keer een rietje of een pen in je handen
Op vrijdag 20 september 2002 20:25 schreef The_Wanderer het volgende:[..]
Gewoon om ff iets in mn handen te hebben. Tja,
quote:wat een alternatief
Op vrijdag 20 september 2002 20:36 schreef fetcher het volgende:[..]
Neem je de volgende keer een rietje of een pen in je handen
quote:Is roken dat wel ?
Op vrijdag 20 september 2002 20:37 schreef The_Wanderer het volgende:[..]
wat een alternatief
quote:Yup, ik hou nog steeds vol............
prettige zondag verder
quote:Dat heb je helemaal zelf in de hand
Op vrijdag 20 september 2002 20:38 schreef robh het volgende:
Damn wat goed allemaal zeg!!! Ik wil binnenkort ook op dat lijstje
Alle volhouders: Dat gaat lekker, grote klasse! Hou vol met vol houden
quote:Je vergeet dat je er witte tanden van krijgt
Op zondag 22 september 2002 16:28 schreef juuultje het volgende:
Gisteravond(of eigenlijk vannacht) de laatste gerookt. Ben nu echt gestopt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sterkte allemaal!
quote:Hou het nog steeds vol
*telt af*
quote:Sonde
Op maandag 23 september 2002 13:59 schreef Bastard het volgende:
Ik rook weer
quote:Na 8 maanden nog? Poehee, dan is het helemaal knap dat je het volhoudt
Op maandag 23 september 2002 14:00 schreef Kreator het volgende:
12-1-02 gestopt...staat er al in, maar heb het er nog dagelijks moeilijk mee...
quote:Hee, da's een goeie! Je stopdatum in je signature. Tis wel iets om trots op te zijn idd
Op maandag 23 september 2002 10:26 schreef -Maverick- het volgende:
*ziet oude datum staan*
damn... ik d8 dat dat al ooit es verandert was naar 24-09-2001?
karin, zou je dit alsnog even willen veranderen? thnx*telt af*
*telt mee af: 9u 26m*
quote:Dat gaat lekker! Al een beetje van de randverschijnselen verlost?
Op maandag 23 september 2002 08:47 schreef pos het volgende:[..]
Hou het nog steeds vol
Woensdag wordt het 6 weken
Maverick, een jaar rookvrij
Gefeliciteerd!
quote:*meldt*
One year, two months, 24 days, 14 hours and counting..............
and still going strong
Na vele jaren roken gestopt op 17 aug 2001. Ben echter nog wel steeds gestopte roker ipv niet roker
quote:Thnx!
Op dinsdag 24 september 2002 14:13 schreef Lois het volgende:
Het lijstje is weer aangepast (Bastard eruit, Maverick veranderd) .Maverick, een jaar rookvrij
![]()
Gefeliciteerd!
En jawel We hebben het volgehouden!
Op naar het volgende jaar
One year, 13 hours, 21 minutes and 53 seconds.
7311 cigarettes not smoked, saving ¤ 519,09.
Life saved: 3 weeks, 4 days, 9 hours, 15 minutes.
[Dit bericht is gewijzigd door -Maverick- op 24-09-2002 21:27]
quote:Van het feit dat ik zin heb in een peuk na alles wat ik doe....
Op maandag 23 september 2002 14:13 schreef Parabola het volgende:
Na 8 maanden nog? Poehee, dan is het helemaal knap dat je het volhoudtMaarrre, waar heb je nog last van dan?
Maar ik hou het wel vol...
quote:uhmmm, de vraag stellen is hem beantwoorden
Op dinsdag 24 september 2002 21:34 schreef Turismo het volgende:
Zeker nog benieuwd dat ik nog gestopt ben?
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 14:28 schreef Speerik het volgende:
* meld *Na vele jaren roken gestopt op 17 aug 2001. Ben echter nog wel steeds gestopte roker ipv niet roker
quote:Wie had dit ook en hoe ben je er overheen gekomen?
Enneh.. Maverick: Van Harte
Ik heb in de tussen tijd wel weer eens gerookt maar dat was gewoon. Ben nicotine vrij!
quote:Jij gelukkige bastaard
Op woensdag 25 september 2002 09:08 schreef Turismo het volgende:
Ik had het er dus totaal niet moeilijk mee. etc.
feit was toen dat ik eigenlijk niet voor mezelf gestopt ben... maar voor mijn vriendin... op de een of andere manier is die "drive" dan minder...
Nu probeer ik te stoppen voor mezelf... ik wil het. Dat maakt het al wat makkelijker. Ik weet dat er zwakke momenten komen... en die zijn er ook zeer zeker. Er aan toegeven zorgt er echter niet voor dat ik me een ongelofelijke looser voel. Dat "looser" gevoel was voor mij eigenlijk altijd het punt om weer te beginnen...
's Ochtends had ik een sollicitatiegesprek met een volop paffende opnameleider, en het leek me wel gezellig om mee te roken...
Blijkbaar was ik zonder sigaret toch gezellig genoeg, want ik ben aangenomen
Later die dag in de pauze tussen de colleges door...buiten in Amsterdam in het zonnetje staan tussen allemaal rokers...dat was wel even slikken.
Maar ach, zo'n drama was het nou ook weer niet
Trouwens een tip: als je vervanging zoekt, koop dan zo'n Odol-mondspray
De smaak is even wennen (hoewel ik 't erg lekker vind), maar doordat het een verstuiver is heb je een veel sterker inhaleer-effect dan bijvoorbeeld met kauwgom. En je hebt iets in je handen, en 't is lekker fris
Als ik zin heb pak ik een sigaret. Als iemand in de buurt het niet fijn vind dan rook ik gewoon niet.
Maar of stoppen er van gaat komen? Denk dat ik toch een te zwak persoontje ben.
quote:Sorry, maar das dus echt onzin. Als je sterk genoeg bent om te minderen, ben je zeker sterk genoeg om helemaal te stoppen!
Op woensdag 25 september 2002 11:46 schreef ToMaSZ het volgende:
* ToMaSZ rookt al wat minder....Maar of stoppen er van gaat komen? Denk dat ik toch een te zwak persoontje ben.
Het klink misschioen tegenstrijdig, maar stoppen is gewoon makkelijker dan minderen. Bij dat laatste blijf je immers verslaafd, waardoor je gewoonweg meer zelfbeheersing nodig hebt om op rantsoen te blijven.
Bovendien ga je veel sneller de fout is. Van 10 naar 11 is immers een veel kleinere overtreding dan van 0 naar 1!
Jij hebtten onrechte het idee dat stoppen heel moeilijk is. Dat is het niet. Het is, zeker de eerste paar dagen, juist verassend simpel. Eigenlijk is er maar èèn ding van belang: dat je zin hebt om een niet-roker te zijn. Als je die zin hebt, en je neemt een duidelijk besluit:
"dit wordt mijn laatste sigaret, daarna is het afgelopen!"
dan is succes al bijna verzekerd.
De èchte moeilijkheid zit hem erin om die motivatie vast te blijven houden, ook na een paar maanden. Want hoe je het ook wendt of keert, roken heeft wel degelijk voordelen (bv. gezellig, ruikt lekker, imago). En op een zwak moment, als je je het vervelende gevoel hoe het ook al weer was om een roker te zijn eigenlijk niet meer helemaal scherp voor de geest kunt halen, is het makkelijk om in die valkuil te tuinen en weer te beginnen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe degenen die al langer gestopt zijn hiermee omgaan?
quote:Tot hier ben ik het met je eens...
Op woensdag 25 september 2002 12:43 schreef Kwark het volgende:[..]
Sorry, maar das dus echt onzin. Als je sterk genoeg bent om te minderen, ben je zeker sterk genoeg om helemaal te stoppen!
Het klink misschioen tegenstrijdig, maar stoppen is gewoon makkelijker dan minderen. Bij dat laatste blijf je immers verslaafd, waardoor je gewoonweg meer zelfbeheersing nodig hebt om op rantsoen te blijven.
Bovendien ga je veel sneller de fout is. Van 10 naar 11 is immers een veel kleinere overtreding dan van 0 naar 1!Jij hebtten onrechte het idee dat stoppen heel moeilijk is. Dat is het niet. Het is, zeker de eerste paar dagen, juist verassend simpel. Eigenlijk is er maar èèn ding van belang: dat je zin hebt om een niet-roker te zijn. Als je die zin hebt, en je neemt een duidelijk besluit:
"dit wordt mijn laatste sigaret, daarna is het afgelopen!"
dan is succes al bijna verzekerd.
quote:Dit is wat merkwaardig: ruikt lekker
De èchte moeilijkheid zit hem erin om die motivatie vast te blijven houden, ook na een paar maanden. Want hoe je het ook wendt of keert, roken heeft wel degelijk voordelen (bv. gezellig, ruikt lekker, imago). En op een zwak moment, als je je het vervelende gevoel hoe het ook al weer was om een roker te zijn eigenlijk niet meer helemaal scherp voor de geest kunt halen, is het makkelijk om in die valkuil te tuinen en weer te beginnen.Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe degenen die al langer gestopt zijn hiermee omgaan?
Mijn persoonlijke ervaring is dat er een moment komt dat je vergeet dat je roker was. Vanaf dat moment is het simpelweg geen issue meer en is niet roken dus vanzelfsprekend in plaats van moeilijk. Wanneer dat moment komt, verschilt per persoon.
Bij de stoppers in mijn omgeving duurde dat tussen de 2 en de 5 maanden, daarom was ik zo verbaasd hier stoppers tegen te komen die na 8 maanden en zelfs na ruim een jaar nog zin hebben in een sigaret. De lichamelijke verslaving kan het niet zijn, die is na een week of twee wel over. Het zit dus echt tussen de oren en het heeft denk ik ook te maken met hoe definitief je afscheid hebt genomen. Voorbeelden hiervan zijn voor een ander stoppen, denken dat roken ook voordelen heeft , denken dat je jezelf wat ontzegt.
Allemaal tekenen dat je nog niet definitief afscheid genomen hebt, en dat is volgens mij toch (je zegt het zelf trouwens ook) de beste manier.
quote:Als je zo'n zwak moment hebt, denk dan eens terug aan al de ellende die je door moest om tot die tijd niet te roken. Dat wil je toch niet nog een keer meemaken?
Op woensdag 25 september 2002 11:01 schreef WpuntNL het volgende:
Ik heb er de vorige keer ernstig veel last van gehad... zo'n 3 jaar lang... dus eigenlijk tot het moment waarop ik weer begonnen ben...feit was toen dat ik eigenlijk niet voor mezelf gestopt ben... maar voor mijn vriendin... op de een of andere manier is die "drive" dan minder...
Nu probeer ik te stoppen voor mezelf... ik wil het. Dat maakt het al wat makkelijker. Ik weet dat er zwakke momenten komen... en die zijn er ook zeer zeker. Er aan toegeven zorgt er echter niet voor dat ik me een ongelofelijke looser voel. Dat "looser" gevoel was voor mij eigenlijk altijd het punt om weer te beginnen...
quote:Great! Gefeli
Op woensdag 25 september 2002 11:31 schreef Kwark het volgende:Blijkbaar was ik zonder sigaret toch gezellig genoeg, want ik ben aangenomen
![]()
quote:Is wel moeilijker idd, maar jij hebt die eerste peuk weer aangestoken.... Zonde
Op woensdag 25 september 2002 11:32 schreef ivetje het volgende:
Ik ben een tijd gestopt. Nu weer begonnen, vriend rookt ook dus dan is het moeilijk om het zelf niet te doen...
quote:Goeie tip, maar het is letterlijk spelen met vuur
Op woensdag 25 september 2002 11:39 schreef Speerik het volgende:
Vooral met uitgaan moeite, tip; biets wel eens een peuk van iemand (die je dan niet opsteekt natuurlijk) om gewoon beetje te kauwen en te spelen. Geleerd van een ouwe Griek die na heeel veel en heeel lang roken was gestopt maar er wel altijd 1tje in z'n mond hand had. Soms vragen leuke meisjes of je een vuurtje wil en dan zeg je "Nee joh, ik rook helemaal niet! Ik vind het een smerige gewoonte"
quote:Je bedoelt natuurlijk: wat een bikkels, die lui die wel gestopt zijn
Op woensdag 25 september 2002 11:46 schreef ToMaSZ het volgende:
* ToMaSZ rookt al wat minder....Maar of stoppen er van gaat komen? Denk dat ik toch een te zwak persoontje ben.
quote:Yeps... I know. Heb er tot nu toe nog geen spijt van. Ga ik me iig niet zitten ergeren aan Duck die wel rookt. En anders zou ik toch meeroken met hem, dus kan ik net zo goed zelf weer beginnen...
Op woensdag 25 september 2002 15:57 schreef Parabola het volgende:Is wel moeilijker idd, maar jij hebt die eerste peuk weer aangestoken.... Zonde
Ach, had gewoon zin in een sigaretje...maar ik kan zo stoppen als het moet. Heb 2 jaar gerookt en daarna 2 jaar niet dus...ik heb het niet perce nodig
quote:mij kan je er trouwens weer uithalen want ik rook weer niet zo elke dag maar zo toch weer regelmatig
Op vrijdag 20 september 2002 20:12 schreef Karin het volgende:
2001
31-03 Thee
10-04 Digger
28-04 burp2002
15-05 drLiter
07-05 Weerdo
26-05 Glasbak
01-06 Gaoxing
07-06 ~Anja~
07-06 Spookvrouw
13-06 Destinies_Child
14-06 SpikeAlike
19-06 Zanderr
28-06 KingShakur
01-07 Dabuzzz
01-07 Lodi
06-07 Acnaib
12-07 Heelke
15-07 Michaelangelo
21-08 merulez
29-08 reem.nl
01-09 Paddo
02-09 Love Mae King
05-09 Kameeltje
06-09 dontcare
10-09 ForrestX
14-09 Niesje
17-09 Kelly
24-09 -Maverick-
25-09 hackbox
02-10 -Juweeltje-
21-10 Leah
03-11 Dagootje
06-11 Macconner
12-11 Zion
06-12 Nevermind
----------------------
2002
01-01 Kapstok11
01-01 Nachtapotheker
01-01 Nozzman
02-01 Turismo
02-01 ullie
02-01 TwistedToast
07-01 Riann
12-01 Kreator
23-01 MegA
07-02 Lurky
09-02 Zwijntje
10-02 Funny
17-02 The Shining
19-02 JSR
28-02 sjak
28-02 Wavegasm
11-03 Sanne
12-03 Chayenn
01-04 Ronaldsen
12-04 n0.G3n
14-04 Zooi
19-04 FokSpy
21-04 amanda18
23-04 Jay-B
25-04 Jambo
27-04 Buum
04-05 ED-209
23-05 Spina1
25-05 Chuckie
27-05 Roger-Wilco
29-05 Worstkaas
09-06 stuifzand
21-06 bassiebas
01-07 pebbje
01-07 Karin
02-07 Elvander
15-07 Arjeninho
21-07 kRaz
21-07 LadyS
22-07 ezzi
24-07 De_Dag_Dipper
25-07 Oom_Agent
28-07 jerney
28-07 ManTra
29-07 batje
29-07 ans-aarsema
31-07 Knut
03-08 nikky
05-08 Thrash_Jazz_Assassin
10-08 Evaatje
15-08 pos
16-08 raphidae
21-08 Parel
29-08 BO3S
01-09 LaZZ
02-09 PrivateRyan
02-09 American_Nightmare
04-09 Ethel
11-09 Chao.Khao
13-09 Isjuhh
15-09 BeoMir
15-09 WpuntNL
18-09 blikgroente
19-09 ChezMatik
19-09 kripoekla
20-09 Kwark
??-09 RieszVervolg op FOK!kers stoppen met roken! - deeltje 7
Iedereen heel veel succes!
quote:Ikkuh iig wel, met gemak, heb er nu vrijwel nooit meer last van, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms heb ik nog wel eens zin, maar in de verleiding kom ik niet meer.
quote:Tja, ik vind sigarettenrook nou eenmaal lekker ruiken. De smaak vond ik het grootste gedeelte van de tijd datik rookte vrij onaangenaam(voorzover ik 't überhhaupt nog waarnam), maar de geur, en de ambiance van sigaretten associeer ik toch met drank, uitgaan, terrasjes, gezelligheid.
Op woensdag 25 september 2002 15:45 schreef Parabola het volgende:[..]
Tot hier ben ik het met je eens...
[..]Dit is wat merkwaardig: ruikt lekker
dat vond ik zelfs niet toen ik nog rookte. Smerig lijkt me een beter woord. Gezellig vond ik toen wel, maar ik heb nooit iemand ongezellig gevonden omdat-ie niet rookte, en imago, ach het is vaak wel de reden dat je ooit begonnen bent, maar niet roken is een stuk stoerder.
Let op: dat wil nietzeggen dat ik het moeilijk vind om uit te gaan en niet te roken!! Ik heb daar 99% van de tijd geen enkel probleem mee. Maar er kunnen momenten komen waarop je even een steek van heimwee voelt naar die sigaret. En in mijn ervaring is die verleiding soms sterker als je er al een tijdje vanaf bent, en de euforie van het "gestopt zijn" wat meer is weggezakt.
Vreemd betoog eigenlijk, dit. Want ik ben hartstikke blij dat ik (weer) van die zooi af ben. Zonder pijn.
Ik wil dus absoluut niemand ontmoedigen!
quote:Vandaag 4 maanden en 7 kilo verder, maar heb ook nog momenten dat ik er wel een wil opsteken.
quote:
Op woensdag 25 september 2002 17:25 schreef DIGGER het volgende:[..]
Ikkuh iig wel, met gemak, heb er nu vrijwel nooit meer last van, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms heb ik nog wel eens zin, maar in de verleiding kom ik niet meer.
quote:* Parabola is ook blij voor je!
Op woensdag 25 september 2002 17:43 schreef Kwark het volgende:[..]
... ik ben hartstikke blij dat ik (weer) van die zooi af ben.
quote:ZIe die 7 kilo maar als een stimulans om het vol te houden. Zou toch zonde zijn als dat voor nix was
Op woensdag 25 september 2002 22:23 schreef chuckie het volgende:[..]
Vandaag 4 maanden en 7 kilo verder, maar heb ook nog momenten dat ik er wel een wil opsteken.
Maverick, gefeliciteerd. Je bent een kanjer en een voorbeeld voor ons allen.
Afgelopen maandagochtend m´n laatste sigaret gerookt. En ik moet zeggen dat het tot nog toe een stuk makkelijker gaat dan de vorige twee pogingen. De eerste keer ben ik 9 maanden gestopt geweest. 1 sigaretje toen ik dronken was en ik rookte weer.
De tweede keer ben ik drie maanden gestopt. Toen begon het met op vrijdagavond alleen in de kroeg. Toen vrijdagochtend ook maar. En zaterdag....voor je het weet rook je weer volop.
Nu ben ik even met m´n neus op wat feiten gedrukt, of ik me nu terecht zorgen maakte of niet, ik wil echt niet meer roken. Ik heb er genoeg van. Ik vind het momenteel echt prachtig om niet te roken. Lijkt wel of ik nu alleen maar de voordelen ervan wil zien in tegenstelling tot de vorige twee keer. Toen was ik 99% van de dag bezig met niet roken, nu lijkt het me weinig te boeien. Zo af en toe heb ik wel even een zwaar moment. Even flink stressen en het is zo weer weg. Dan kan ik er vaak wel om lachen.
Ik hoop dat dit zo blijft. Misschien wel, ik heb in ieder geval een hele andere drijfveer dan de vorige twee keer.
quote:
[b]Op donderdag 26 september 2002 17:08 schreef Parabola het volgende:[/b
ZIe die 7 kilo maar als een stimulans om het vol te houden. Zou toch zonde zijn als dat voor nix wasSterkte
quote:THNX!
Op woensdag 25 september 2002 22:23 schreef chuckie het volgende:[..]
Maverick, gefeliciteerd. Je bent een kanjer en een voorbeeld voor ons allen.
Iedereen die gestopt is heel veel succes met volhouden.. en iedereen die er over zit te denken... doen! het zal écht verschil maken... niet gelijk, maar op termijn wel degelijk...
grtz,
-Maverick-
Niet de eerste keer dat ik het doe; ik ben een maal een jaar gestopt en een paar keer een aantal maanden. Uit ervaring weet ik inmiddels dat de eerste week het lastigst is: onrust, slecht slapen en humeurig. M'n vriendin is met haar werk een weekje weg, vandaar dit tijdstip. Mijn beste vriend doet met me mee, ook al zo'n hartstochtelijke roker.
Ik steek er nog maar eentje op nu het nog kan.
[Dit bericht is gewijzigd door the-O op 29-09-2002 15:34]
quote:Nu een week dus! Gaat t goed?
Op donderdag 26 september 2002 18:51 schreef Sikke-Bosse het volgende:
Door wat rare pijn in m´n borst ( Pijn in borststreek ) probeer ik nu ook te stoppen met roken.Afgelopen maandagochtend m´n laatste sigaret gerookt. En ik moet zeggen dat het tot nog toe een stuk makkelijker gaat dan de vorige twee pogingen. De eerste keer ben ik 9 maanden gestopt geweest. 1 sigaretje toen ik dronken was en ik rookte weer.
quote:Heb het ook s geprobeerd: alleen roken tijdens uitgaan: zit je binnen de kortste keren elke avond in de kroeg.
De tweede keer ben ik drie maanden gestopt. Toen begon het met op vrijdagavond alleen in de kroeg. Toen vrijdagochtend ook maar. En zaterdag....voor je het weet rook je weer volop.
quote:Dit gaat gewoon lukken
Nu ben ik even met m´n neus op wat feiten gedrukt, of ik me nu terecht zorgen maakte of niet, ik wil echt niet meer roken. Ik heb er genoeg van. Ik vind het momenteel echt prachtig om niet te roken. Lijkt wel of ik nu alleen maar de voordelen ervan wil zien in tegenstelling tot de vorige twee keer. Toen was ik 99% van de dag bezig met niet roken, nu lijkt het me weinig te boeien. Zo af en toe heb ik wel even een zwaar moment. Even flink stressen en het is zo weer weg. Dan kan ik er vaak wel om lachen.Ik hoop dat dit zo blijft. Misschien wel, ik heb in ieder geval een hele andere drijfveer dan de vorige twee keer.
quote:tips tegen hongergevoel: water drinken, dingen eten waar je niet dik van wordt (sinaasappels, komkommers, tomaat, suikervrije kauwgum etc) en iets actiefs gaan doen: rondom Leidsche Rijn kan je prachtig skaten of fietsen. Je vergeet in no-time je hongergevoel.
Op vrijdag 27 september 2002 22:02 schreef chuckie het volgende:[..]
Thanks Parabola, maar wat doe je eraan als je de hele dag een hongergevoel hebt. Het is echt vreselijk, ik walg soms van mezelf, maar ben wel trots dat ik niet meer rook hoor.
quote:Doe es gek, zeg es 'nooit'! , verder
Op zaterdag 28 september 2002 04:42 schreef -Maverick- het volgende:
....Ik ben er zeer op gebrand om er vanaf te blijven, hoewel me dat totaal geen moeite kost op het moment en ik weet ook vrij zeker *zeg nooit nooit* dat ik er vanaf zal blijven...
...
quote:
Op zondag 29 september 2002 14:04 schreef blikgroente het volgende:
Ik hou het nog steeds makkelijk vol joehoeeeeee
quote:Vorige week klonk je een stuk positiever. Is het echt alleen de gezondheid die je ervan weerhoudt om weer te beginnen. Vind je zelf niet dat het aankomen en honger hebben vooral duidelijk maakt dat je verslaafd was (nog een beetje bent
Op zondag 29 september 2002 15:16 schreef pos het volgende:
Ben gestopt sinds 15 augustus. Het is wel vol te houden maar ik mis het nog steeds vreselijk. Ben al 4 kilo aangekomen en heb de hele dag hongerToen ik rookte was dat niet het geval.
Als het niet slecht voor de gezondheid zou zijn zou ik meteen weer beginnen.
quote:Sterkte met je nieuwe poging.
Op zondag 29 september 2002 14:18 schreef the-O het volgende:
Morgen ga ik stoppen.
Ik ben een stevige roker, 2 dagen met een pakje drum (en dan kom ik meestal vloeitjes tekort). Ik ontbijt 's morgens een klein beetje, maar verlang daarna naar een sigaretje bij de koffie.Niet de eerste keer dat ik het doe; ik ben een maal een jaar gestopt en een paar keer een aantal maanden. Uit ervaring weet ik inmiddels dat de eerste week het lastigst is: onrust, slecht slapen en humeurig. M'n vriendin is met haar werk een weekje weg, vandaar dit tijdstip. Mijn beste vriend doet met me mee, ook al zo'n hartstochtelijke roker.
Ik steek er nog maar eentje op nu het nog kan.
Ik steek er nog maar eentje op nu ik nog niet zonder kan.
Sterkte
quote:En? Geslaagd?
Op zondag 29 september 2002 15:20 schreef Thelonious het volgende:
Als ik morgen slaag voor m'n rij-examen stop ik er ook mee.
Dan laat ik het roken voortaan aan m'n uitlaat over.
quote:Ik hou het nog wel vol, maar ik heb het zo af en toe echt niet meer. Dan loop ik een beetje rond te draaien, weet niet echt wat ik wil. Nou ja, weet ik donders goed, ik wil roken, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet.
Op maandag 30 september 2002 10:08 schreef Parabola het volgende:[..]
Nu een week dus! Gaat t goed?
[..]
Lijkt wel of ik nu uit twee delen besta, die zo af en toe flink aan het knokken zijn. Toch denk ik dat het deze keer wel gaat lukken. Ik vind het nu echt stoer om niet te roken. Niet stoer voor anderen, maar puur voor mezelf. Het geeft me, zelfs na een week, al heel wat zelf vertrouwen. Ha, ik stop ik toch mooi maar ff mee. Ja toch?
En ik merk de voordelen nu al. Ik ben veel minder moe, ik eet bijna het driedubbele en met m´n 1,9 meter en bog geen 70 kilo mogen er best wel wat kilo´s bij. Binnenkort weer sporten, wat zal mijn lichaam blij zijn. Zeker nu ik ook nog eens beter op mijn voeding let. Ik doe dit ook sinds ik niet meer rook. Misschien helpt het wel. Er veranderd wel meer dan alleen niet meer roken.
Gelukkig wordt ik dit keer ook meer gesteund door mensen om mij heen. De vorige twee keer probeerden de meeste mij weer aan het roken te krijgen, nu heb ik heel veel steun aan collega´s en vrienden. Dit help mij zeker.
quote:Ongelooflijk hoe makkelijk het gaat, het is bijna eng.. Het is deze keer echt een kwestie geweest van een knop omdraaien en nu gaat het zooo makkelijk, maar ik juich nog niet te vroeg..
Op zaterdag 5 oktober 2002 11:16 schreef Karin het volgende:
Lijstje is weer aangepast.Houdt iedereen het nog steeds vol?
quote:Okay ik ben nu weer een paar dagen gestopt maar dat komt alleen maar omdat ik zo'n erge last heb van mijn keel als het over is dan begin ik weer zoals altijd
Maar ik wens iedereen veel succes mij is het niet gelukt ik denk vooral omdat ik erzelf niet helemaal achterstond. Dus ik vind dat je niet moet stoppen omdat andere het zeggen daarom had ik het dus wel gedaan.
Veel succes allemaal.
quote:Helaas, helaas. Haal mij maar van de lijst af. Ik ben weer begonnen met roken. Erg stom, ik weet het. Binnenkort waag ik weer een nieuwe poging, op dit moment is m'n motivatie helemaal weg.
Iedereen in ieder geval heel veel succes en ik hoop dat jullie sterker blijven dan ik.
quote:Inmiddels 3 maanden gestopt
Houdt iedereen het nog steeds vol?
-edit-
Ik zie al wrom ik niet in het lijstje sta.. omdat ik geen datum erbij gezet heb..
nouja.. uhm.. tis nu okober, 3 maanden geleden was het juli, dus dan ben ik vanaf 1 juli 2002 gestopt.
quote:Is er een site voor om dat uit te rekenen? Ben ook gestopt sinds 23-05, en ben wel benieuwd wat dat me bespaard heeft
Op dinsdag 1 oktober 2002 16:50 schreef WorstKaas het volgende:
Four months, two days, 20 minutes en 43 seconds. 3750 cigarettes not smoked, saves fl 550,06. Life saved: 1 week, 6 days, 30 minutes.
quote:dat van life saved lijkt me sterk, dat je dat zo kan berekenen.. toch cool
Op dinsdag 1 oktober 2002 16:50 schreef WorstKaas het volgende:
Four months, two days, 20 minutes en 43 seconds. 3750 cigarettes not smoked, saves fl 550,06. Life saved: 1 week, 6 days, 30 minutes.
quote:Geweldig! Ging het voor iedereen maar zo makkelijk!
Op zaterdag 5 oktober 2002 11:17 schreef blikgroente het volgende:[..]
Ongelooflijk hoe makkelijk het gaat, het is bijna eng.. Het is deze keer echt een kwestie geweest van een knop omdraaien en nu gaat het zooo makkelijk, maar ik juich nog niet te vroeg..
quote:Tuurlijk nu gaat het weer lukken. Sterkte!
Op zaterdag 5 oktober 2002 12:06 schreef ChezMatik het volgende:
Sorry.. Ik heb af en toe eentje gerookt de laatste dagen...
Het komt door de "rainy dayz" die ik doormaak..
Gister was ik echter weer hard aan het trainen (kung-Fu) en het ging wel goed,
maar weet dat als ik niet had gerookt het nog beter ging...
Ik ga het nu weer doorzetten...
quote:Jammer, maarja is ook zo verdomd moeilijk he.
Op zaterdag 5 oktober 2002 13:11 schreef Jambo het volgende:[..]
Helaas, helaas. Haal mij maar van de lijst af. Ik ben weer begonnen met roken. Erg stom, ik weet het. Binnenkort waag ik weer een nieuwe poging, op dit moment is m'n motivatie helemaal weg.
Iedereen in ieder geval heel veel succes en ik hoop dat jullie sterker blijven dan ik.
quote:Je staat erop. Heb jij het er ook nog zo moeilijk mee?
Op zaterdag 5 oktober 2002 16:59 schreef slakkie het volgende:[..]
Inmiddels 3 maanden gestopt
(alleen ik sta niet in de lijst
)
-edit-
Ik zie al wrom ik niet in het lijstje sta.. omdat ik geen datum erbij gezet heb..
nouja.. uhm.. tis nu okober, 3 maanden geleden was het juli, dus dan ben ik vanaf 1 juli 2002 gestopt.
Ga zo door!
Voor de rest: neem er een voorbeeld aan!
quote:Nee, ik heb er tussendoor eens 1tje geprobeerd te roken en ik heb hem maar weggegooid.. Vond het niet lekker.
Op zondag 6 oktober 2002 10:35 schreef Karin het volgende:
Je staat erop. Heb jij het er ook nog zo moeilijk mee?
even aanvullen na het topic te hebben gelezen: als je kunt stoppen met iemand anders ; doen!!! /// probeer plaatsen waar gerookt word te mijden.. ( makkie voor mij , ben toch niet echt een uitgaanstype.. ) ik ga hier lekker vaak posten over mijn 'vorderingen' ..
[Dit bericht is gewijzigd door ninja-mod op 07-10-2002 12:24]
quote:Het is niet echt leven bespaard, meer de tijd die je kwijt bent aan al dat roken
Op zaterdag 5 oktober 2002 18:21 schreef Raz0r81 het volgende:[..]
dat van life saved lijkt me sterk, dat je dat zo kan berekenen.. toch cool
![]()
4 maanden niet roken is dus 15 dagen langer leven, als je dan je hele leven niet rookt, en je wordt 80 als wel roker, wordt je als niet-roker (ervan uitgaand dat je op je 15e bent begonnen tot je 80e) 88scheelt je hier mooi wel 8 jaar
quote:http://www.silkquit.org/
Op zaterdag 5 oktober 2002 17:49 schreef Spina1 het volgende:[..]
Is er een site voor om dat uit te rekenen? Ben ook gestopt sinds 23-05, en ben wel benieuwd wat dat me bespaard heeft
quote:Tja... Dat hoort er een beetje bij. Gelukkig duurt die opvliegendheid niet lang. Hooguit een paar dagen. Maak het jezelf niet te zwaar en schuif alle stressige klussen maar een week voor je uit. Neem desnoods een vrije dag op en ga in de bossen fietsen of een hele dag in de sauna zitten of wat dan ook wat je ontspannend vindt. Helpt echt!
Op dinsdag 8 oktober 2002 15:54 schreef ninja-mod het volgende:
ik ga door een diep dal... ik scheld m'n collega's helemaal de grond in en heb die aardige ( maar o zo irritante) meiden van de binnendienst werkelijk alles toegewenst dat ik door de telefoon kon roepen... gelukkig morgenavond naar de dojo.. lekker alles even van me af zetten.. nu maar even achter de mac even op fok rondzwerven... dit gaat heel erg zwaar worden....
quote:Je hebt het ergste nu wel gehad, wordt alleen maar beter.
Op woensdag 9 oktober 2002 10:17 schreef ninja-mod het volgende:
nog altijd erg chago.... handel het meeste contact met collega's per e-mail af... dan blijf ik tenminste nog netjes.... a.s. do-dag cursus op de zaak... dat kan leuk worden..maar ik heb nu een beetje 2 gevoelens.. aan de ene kant ben ik super trots ; ik heb die klote dingen al 3 dagen niet aangeraakt maar aan de andere kant voel ik me zooo depri... voel me ook een beetje suf , ik heb best wel veel geslapen afgelopen 2 nachten... vanavond maar eens kijken hoe het tijdens de training gaat...
ik sla me er wel doorheen...
Four months, one week, two days, 18 hours, 6 minutes en 0 seconds. 3982 cigarettes not smoked, saves fl 584,12. Life saved: 1 week, 6 days, 19 hours, 50 minutes.
als je een omgeving hebt die niet meewerkt dan lijkt het me alleen nog maar moeilijker om te stoppen... hoe denken jullie daarover?
Roken is gewoon lekker.
Maar dat vind niet iedereen
_~-=Cham=-~_
Het gaat om een bepaalde motivatie, ik was al zo vaak gestopt en dit keer was ik het gewoon spuugzat. En hoewel ik het vreselijk moeilijk vond (en af en toe nog vind) lukt het me om die motivatie vast te houden. Ik kan dat spuugzatte gevoel terughalen en daarmee besluitten om er niet een op te steken. Zoals ik al eerder heb gezegd, water drinken hielp me en om van dat vreserlijke sjaggerijnige gevoel af te komen heb ik een aantal keren zo'n nicotine kauwgom genomen, dat hielp mij over dat gevoel heen. En nee, ik ben nu niet verslaafd aan de kauwgom
the hard way is the only way...
quote:Ik denk niet dat het er om gaat op welke manier je stopt, welke middelen je daarvoor gebruikt en of het op de ene manier "beter" is dan op de andere manier. De enige weg is m.i. zorgen dat je de motivatie kan vasthouden en telkens weer kan vernieuwen. Daar kan dit topic bij helpen.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:19 schreef ninja-mod het volgende:
tja cham , daarom is het waarschijnlijk ook zo moeilijk om te stoppen , juist omdat het zo lekker is...btw ; * ninja-mod doet het zonder nicotinekauwgom/pleisters/etc...
the hard way is the only way...
Met blowen stop ik overigens duidelijk niet (voordelen he...)
Wat heeft me overtuigd? Allen Carr's kleine boekje..
In de 3 weken dat ik nu gestopt ben merk ik trouwens wel dat ik 5 kg aan ben gekomen, ik eet ook al een gek zakken chips, zakken patat, broodjes kaas etcetera... Maar beter 5 kg aankomen dan kanker zal ik maar zeggen...
Ik heb van mijn 12e tot mijn 18e () een pakje per dag gerookt en nu ben ik er klaar mee... Tis op zich wel ergens fijn in te zien hoe zielig het is om verslaafd te zijn...
Wel knap dat je het volhoudt
Lekker Ninja-mod, dat je je agressie van je af hebt kunnen sporten, ik heb daar ook best wel een tijd last van gehad, maar gelukkig gaat dat over
quote:Klasse sjak, echt hartstikke goed!
Op woensdag 9 oktober 2002 12:52 schreef sjak het volgende:
Hier lukt het nog steeds, ruim 7 maanden nu.
Welkom, alle nieuwe stoppers, en heel veel sterkte allemaal.
Hier gaat het nog altijd goed, na ruim 16 maanden nu, hoewel ik toch zo af en toe mezelf nog eens moet toespreken. *zucht* was ik maar nooooooit begonnen
quote:Dank je Gao, ben blij dat ik niet de enige ben bij wie dat gevoel blijkbaar niet over gaat,
Op zondag 13 oktober 2002 12:15 schreef Gaoxing het volgende:[..]
Klasse sjak, echt hartstikke goed!
Welkom, alle nieuwe stoppers, en heel veel sterkte allemaal.
Hier gaat het nog altijd goed, na ruim 16 maanden nu, hoewel ik toch zo af en toe mezelf nog eens moet toespreken. *zucht* was ik maar nooooooit begonnen
Ik had heel veel last van een oooh-al-had-ik-er-maar-eentje-gevoel nadat we hier een typhoon gehad hadden. Het was vreselijk spannend geweest, en de nasleep duurde lang en was tamelijk zwaar (wekenlang geen stroom, nauwelijks stromend water, Iris ziek). Ik rookte altijd heel veel als ik moe was, en dat merkte ik nu ook.
Maar ja, dan zou dat hele jaar voor niets geweest zijn, en dat zou jammer zijn. Bovendien is het niet goed voor Iris; alleen het slechte voorbeeld al.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |