abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5953487
Sinds een paar dagen krijg ik meerdere keren per dag en vooral ´s avond flinke pijnscheuten in m´n linkerborst. Ja, daar waar ook je hart zit. Gezien mijn leeftijd, 25 jaar, en het gevoel dat het geeft, ben ik er niet echt gerust onder.

Een keer je longen helemaal volzuigen zorgt eerst voor wat ergere pijn en dan zakt het langzaam weg. Ik heb dit wel eens eerder gehad, maar dan vervolgens een hele tijd niet meer. Van het weekend was het ´s nachts een keer zo erg, dat 112 al ingetikt was in m´n telefoon. Ik scheet op dat moment echt bagger. Sindsdien heb ik bijna elk uur wel een pijnscheut, de ene keer wat heftiger als de ander.

Morgen ga ik toch maar even de doktor bellen en zeer snel een afspraak regelen..... kan nu niet zeggen dat ik me hier echt prettig bij kan voelen. Er zitten daar geen gewrichten ofzo, alleen een long en je hart.

Zijn er hier meer jonge mensen die iets soort gelijk hebben of hebben meegemaakt? (liever niet teveel doemscenario´s, die spelen zich de hele dag al in m´n hoofd af....).

In het land der blinden is éénoog koning.
pi_5953515
Ken ik, heb ik ook.
Ga je je idd zorgen om maken, maar wat ik na zoeken es gelezen heb, is dat een bortsspier die ff verkeerd zit, die na diep inademen (wat pijn doet) weer goed schiet.
When does the hurting stop ? ...
  dinsdag 24 september 2002 @ 19:20:42 #3
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_5953608
Ik ben 22 en heb dit al jaren. De ene periode erger dan de andere, zonder dat er een verband is met stress of zoiets. Ik heb ook van horen zeggen dat het om spieren in je borst(kas) gaat. Hopelijk is dat ook zo.
[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
pi_5953840
ZO, dat lucht mij alvast wat op. Ik dacht, toen ik het zo af en toe eens had, inderdaad aan een spier, maar sinds ik het vaker krijg, ga ik toch echt aan een hartinfarct ofzo denken. Al wat medische encyclopedietjes doorgebladerd, maar dan haal je je eigenlijk alleen maar nog gekkere dingen in het hoofd. Toch nog maar even langs de dokter. M´n ma vindt het al niet zo leuk dat ik niet eerder naar de dokter ben gegaan, maar ik ben niet zo´n dokter-ganger. Ga alleen als ik echt niet meer weet waar ik het heb en dat ik heb ik nu...
  dinsdag 24 september 2002 @ 19:37:51 #5
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_5953939
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 19:33 schreef Sikke-Bosse het volgende:
ZO, dat lucht mij alvast wat op. Ik dacht, toen ik het zo af en toe eens had, inderdaad aan een spier, maar sinds ik het vaker krijg, ga ik toch echt aan een hartinfarct ofzo denken. Al wat medische encyclopedietjes doorgebladerd, maar dan haal je je eigenlijk alleen maar nog gekkere dingen in het hoofd. Toch nog maar even langs de dokter. M´n ma vindt het al niet zo leuk dat ik niet eerder naar de dokter ben gegaan, maar ik ben niet zo´n dokter-ganger. Ga alleen als ik echt niet meer weet waar ik het heb en dat ik heb ik nu...
Ik ben dr ook nooit voor naar de dokter geweest, maar mn ouders vertelden dat een vroegere kennis van ze, het zo erg had dat hij ervoor naar de dokter is geweest en die vertelde hem dat borstpier verhaal. Maar het is inderdaad elke keer weer heel erg schrikken.

[Dit bericht is gewijzigd door Huitzilopochtli op 24-09-2002 19:43]

[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
  woensdag 25 september 2002 @ 11:49:03 #6
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_5962881
ik heb het ook, maar vooral bij stress, bij mij is het een vorm van hyperventilatie
wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 25 september 2002 @ 14:39:06 #7
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_5966009
Heb ik ook. alleen niet extreem pijnlijk ofzo.
  woensdag 25 september 2002 @ 14:42:13 #8
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_5966054
Ik denk dat het een verrekt spiertje is.
Maar ff de dokter checken is niet verkeerd.

Hoewel ik het niet aanraadt om bij MIJ op consult te komen

I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  woensdag 25 september 2002 @ 14:44:19 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_5966084
Jaren geleden een schoolarts gehad die me er expliciet naar vroeg:
Heb je wel eens pijn op de borst?
Ja
En toen heeft hij me uitgelegd dat dat dan een zenuw is die klem zit.

Diep inademen en dan uitrekken helpt bij mij meestal wel. Soms ook niet en dan wacht ik gewoon (met pijn!) tot het vanzelf weer wegzakt.

Als je je echt zorgen maakt, moet je trouwens gewoon even naar de huisarts. Die alleen kan je weer gerust stellen.

pi_5966138
Ik heb het ook wel eens.

M'n buurman (huisarts) zegt dat 't gewoon een spiertje is daar, met m'n hart of longen is niks mis. Nu schrik ik er niet meer van en heb ik er geen last meer van. Het is vooral dat schrikken wat het eerst altijd vervelend maakte.

pi_5970878
quote:
Op woensdag 25 september 2002 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
...

Diep inademen en dan uitrekken helpt bij mij meestal wel. Soms ook niet en dan wacht ik gewoon (met pijn!) tot het vanzelf weer wegzakt.

...

Een jaar ofwat geleden had ik dit voor de eerste keer en werkte even diep inademen prima. Was het weer weg en ik weer gerust, je schrikt toch wel ff, zo´n steek waar je hart zit (zeker als stomme roker, daar ben ik nu acuut mee gestopt). Maar sinds het weekend werkt dit niet echt meer. Lijkt wel of het ook zeker 1x per uur optreed en maandagavond was het dusdanig heftig dat ik 112 al ingetikt had. Tis nu wel weer wat minder, maar het is nog steeds zo elk uur wel even zo´n steek.

Morgenochtend een afspraak bij de dokter, eens kijken wat hij er van vindt. Ik hoop dat ik door mag naar het ziekenhuis voor een foto en event. een hartfilmpje. Dan ben ik pas weer echt helemaal gerust. Ben niet zo´n aansteller wat betreft armen, benen enzo, maar van die rare steken waar toch wel vitale organen zitten vind ik best eng.

pi_5971191
Mij komt het ook bekend voor.
Jaren geleden ben ik er ook eens voor naar de huisarts geweest. Die zei me dat het groeipijnen waren.
Inmiddels ben ik allang uitgegroeid en nog steeds heb ik het af en toe. Vooral in stress-situaties.

Ga even naar de dokter en laat je goed onderzoeken. Mocht er iets zijn dan ben je er optijd bij. Is het niks ernstigs, dan ben je in ieder geval gerust gesteld.

(Un)masking for the greater good.
  donderdag 26 september 2002 @ 09:16:44 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_5978434
quote:
Op woensdag 25 september 2002 19:49 schreef Sikke-Bosse het volgende:

[..]

Morgenochtend een afspraak bij de dokter...

Success! Laat ons even weten wat hij zei!
  donderdag 26 september 2002 @ 17:13:35 #14
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_5985572
waarschijnlijk iets van bronchitus ofzo, heb ik toen ik klein was ook gehad, nu geen bronchitis meer
Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
pi_5986121
Dat spierverhaal heb ik ook vaker gehoord. Het ging dan om een tussenrib spiertje dat verkrampt. Ik heb er wel eens last van als ik gestresst ben of juist aan het ontspannen na een zware inspanning.
Je kunt voor de zekerheid misschien beter naar de dokter gaan.
Mij overkomt het niet zo heel vaak, dus laat het wel gaan.
pi_5986665
Vanochtend bij de dokter geweest:

Eerst verteld wat ik voelde, toen kreeg ik wat vragen, of ik rook, komen hartklachten in de familie voor enzo. Toen eventjes wat drukken op de borst en dat voelde ik af en toe. Maar niet echt zoals die steken. Vervolgens met de stethosscoop luisteren naar hart en longen, maar dat klonk allemaal perfect. Vervolgens nog even de bloeddruk gemeten en ook die was prima.

Wat is het nu?
Het is een ontsteking van het kraakbeen tussen je borstbeen en de ribben. Je borstspieren hechten hier aan. Bij spanningen trekken de borstspieren aan dit kraakbeen en dit kan dan gaan onsteken. Bij ontspanning geeft dit steken in de borst. Is ontdekt door ene dokter Van Tietze.

Ze zei daarna dat ze dit eigenlijk al gelijk dacht toen ik mijn klachten omschreef. Het komt inderdaad vaak voor en zeker bij jonge mensen wordt het alleen maar erger, totdat de dokter verteld wat het is. Velen schrikken van de pijn en verhogen zo de spanningen, wat weer zorgt voor meer pijnsteken enz.. Wanneer de dokter vervolgens verteld dat het vervelend maar verder onschuldig is, zijn de klachten vaak met twee weken weer verdwenen. Ze moest een beetje lachen toen ik zei dat ik 112 al had ingetoetst op m´n telefoon, maar kon het zich wel voorstellen.

Een hele opluchting en voor mij een goede start om te stoppen met roken. Nu al bijna twee dagen en het kost me tot nog toe weinig moeite. Een stuk minder als eerdere pogingen. Ik ben me echt even goed de ***** geschrokken.

pi_5986725
Ik ben een paar maanden geleden ook hiervoor naar de dokter geweest, ik was 17 toen en had er regelmatig last van, al vanaf mijn 13e. Sinds dat ik weet dat het spieren ofzo zijn heb ik er inderdaad minder lang last van... Als ik het eerst had duurde het soms wel 10 minuten, nu is het na een paar seconden al weer over...
pi_5986731
quote:
Op donderdag 26 september 2002 18:35 schreef Sikke-Bosse het volgende:
Ze zei daarna dat ze dit eigenlijk al gelijk dacht toen ik mijn klachten omschreef. Het komt inderdaad vaak voor en zeker bij jonge mensen wordt het alleen maar erger, totdat de dokter verteld wat het is. Velen schrikken van de pijn en verhogen zo de spanningen, wat weer zorgt voor meer pijnsteken enz.. Wanneer de dokter vervolgens verteld dat het vervelend maar verder onschuldig is, zijn de klachten vaak met twee weken weer verdwenen.
Juist, dat bedoelde ik.

Maar goed nieuws dus! En hou vol met het niet-roken. .

donderdag 26 september 2002 @ 18:48:19 #19
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_5986810
*meldt*
je ziet, er zijn erg veel anderen die het ook hebben
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 27 september 2002 @ 08:21:50 #20
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_5994567
haha dat heb ik ook, kreeg er ook wel eens hyperventilatie bij..omdat ik me zo druk maakte maar als het echt iets met je hart is schijn je pijn in je linker arm te krijgen geloof ik........

[Dit bericht is gewijzigd door killar_fairy op 27-09-2002 08:22]

fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
  vrijdag 27 september 2002 @ 08:22:37 #21
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_5994569
sorry nog niet heleamal wakker
fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
pi_5994636
quote:
Op woensdag 25 september 2002 14:42 schreef Dr.Death het volgende:
Ik denk dat het een verrekt spiertje is.
Maar ff de dokter checken is niet verkeerd.

Hoewel ik het niet aanraadt om bij MIJ op consult te komen

Helemaal mee eens om ff naarde doktertegaan het kan nooit kwaad. Maar hoogst waarschijnlijk is het inderdaad een spiertje ik heb er ook wel eens last van.
Als je toch niet helemaal gerust bent en toch naarde dokter wil let er dan ook eens op of je last hebt van je linkerarm als je die pijscheut in je borststreek krijgt, dat kan een voorteken zijn van een hartaanval....en voor de dokter is het ook handig om te weten. Heb je er geen last van dan is dat alleen maar goed!

Succes er mee,

Nynke

pi_5995154
Niet roken
Wel sporten

klaar

pi_6001424
Ik (niet-rokend overigens) had het vanochtend onder het fietsen ook. Ik fiets altijd wel met een behoorlijk tempo naar mijn werk en kreeg vandaag voor tweede keer een paar pijnscheuten in mijn borst (niet maag zoals je vaak bij sporten hebt). De pijnscheuten bleven maar doorgaan en ben maar wat rustiger gaan fietsen. Toen ik aan mijn hart voelde ging het tekeer als een bezetene, opgemeten iets van 180 slagen per minuut (in tien seconden dertig slagen).

Ook niet erg prettig dus. Kan misschien zo zijn omdat ik al vier weken niet meer gesport heb (fiets dus alleen keihard naar werk en terug elke dag), maar volgende week begin ik weer met zaalvoetbal. Hopelijk ligt het dus aan de conditie, misschien dat dat bij jou ook zo is.

pi_6024938
Schijnt voor te komen als je vaak wat te snel eet of drinkt, dan gaat er een spiertje even verkeerd zitten ofzoiets. Heb ik ook wel eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')