Een keer je longen helemaal volzuigen zorgt eerst voor wat ergere pijn en dan zakt het langzaam weg. Ik heb dit wel eens eerder gehad, maar dan vervolgens een hele tijd niet meer. Van het weekend was het ´s nachts een keer zo erg, dat 112 al ingetikt was in m´n telefoon. Ik scheet op dat moment echt bagger. Sindsdien heb ik bijna elk uur wel een pijnscheut, de ene keer wat heftiger als de ander.
Morgen ga ik toch maar even de doktor bellen en zeer snel een afspraak regelen..... kan nu niet zeggen dat ik me hier echt prettig bij kan voelen. Er zitten daar geen gewrichten ofzo, alleen een long en je hart.
Zijn er hier meer jonge mensen die iets soort gelijk hebben of hebben meegemaakt? (liever niet teveel doemscenario´s, die spelen zich de hele dag al in m´n hoofd af....).
quote:Ik ben dr ook nooit voor naar de dokter geweest, maar mn ouders vertelden dat een vroegere kennis van ze, het zo erg had dat hij ervoor naar de dokter is geweest en die vertelde hem dat borstpier verhaal. Maar het is inderdaad elke keer weer heel erg schrikken.
Op dinsdag 24 september 2002 19:33 schreef Sikke-Bosse het volgende:
ZO, dat lucht mij alvast wat op. Ik dacht, toen ik het zo af en toe eens had, inderdaad aan een spier, maar sinds ik het vaker krijg, ga ik toch echt aan een hartinfarct ofzo denken. Al wat medische encyclopedietjes doorgebladerd, maar dan haal je je eigenlijk alleen maar nog gekkere dingen in het hoofd. Toch nog maar even langs de dokter. M´n ma vindt het al niet zo leuk dat ik niet eerder naar de dokter ben gegaan, maar ik ben niet zo´n dokter-ganger. Ga alleen als ik echt niet meer weet waar ik het heb en dat ik heb ik nu...
[Dit bericht is gewijzigd door Huitzilopochtli op 24-09-2002 19:43]
Hoewel ik het niet aanraadt om bij MIJ op consult te komen
Diep inademen en dan uitrekken helpt bij mij meestal wel. Soms ook niet en dan wacht ik gewoon (met pijn!) tot het vanzelf weer wegzakt.
Als je je echt zorgen maakt, moet je trouwens gewoon even naar de huisarts. Die alleen kan je weer gerust stellen.
M'n buurman (huisarts) zegt dat 't gewoon een spiertje is daar, met m'n hart of longen is niks mis. Nu schrik ik er niet meer van en heb ik er geen last meer van. Het is vooral dat schrikken wat het eerst altijd vervelend maakte.
quote:Een jaar ofwat geleden had ik dit voor de eerste keer en werkte even diep inademen prima. Was het weer weg en ik weer gerust, je schrikt toch wel ff, zo´n steek waar je hart zit (zeker als stomme roker, daar ben ik nu acuut mee gestopt). Maar sinds het weekend werkt dit niet echt meer. Lijkt wel of het ook zeker 1x per uur optreed en maandagavond was het dusdanig heftig dat ik 112 al ingetikt had. Tis nu wel weer wat minder, maar het is nog steeds zo elk uur wel even zo´n steek.
Op woensdag 25 september 2002 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
...
Diep inademen en dan uitrekken helpt bij mij meestal wel. Soms ook niet en dan wacht ik gewoon (met pijn!) tot het vanzelf weer wegzakt....
Morgenochtend een afspraak bij de dokter, eens kijken wat hij er van vindt. Ik hoop dat ik door mag naar het ziekenhuis voor een foto en event. een hartfilmpje. Dan ben ik pas weer echt helemaal gerust. Ben niet zo´n aansteller wat betreft armen, benen enzo, maar van die rare steken waar toch wel vitale organen zitten vind ik best eng.
Ga even naar de dokter en laat je goed onderzoeken. Mocht er iets zijn dan ben je er optijd bij. Is het niks ernstigs, dan ben je in ieder geval gerust gesteld.
quote:Success! Laat ons even weten wat hij zei!
Op woensdag 25 september 2002 19:49 schreef Sikke-Bosse het volgende:[..]
Morgenochtend een afspraak bij de dokter...
Eerst verteld wat ik voelde, toen kreeg ik wat vragen, of ik rook, komen hartklachten in de familie voor enzo. Toen eventjes wat drukken op de borst en dat voelde ik af en toe. Maar niet echt zoals die steken. Vervolgens met de stethosscoop luisteren naar hart en longen, maar dat klonk allemaal perfect. Vervolgens nog even de bloeddruk gemeten en ook die was prima.
Wat is het nu?
Het is een ontsteking van het kraakbeen tussen je borstbeen en de ribben. Je borstspieren hechten hier aan. Bij spanningen trekken de borstspieren aan dit kraakbeen en dit kan dan gaan onsteken. Bij ontspanning geeft dit steken in de borst. Is ontdekt door ene dokter Van Tietze.
Ze zei daarna dat ze dit eigenlijk al gelijk dacht toen ik mijn klachten omschreef. Het komt inderdaad vaak voor en zeker bij jonge mensen wordt het alleen maar erger, totdat de dokter verteld wat het is. Velen schrikken van de pijn en verhogen zo de spanningen, wat weer zorgt voor meer pijnsteken enz.. Wanneer de dokter vervolgens verteld dat het vervelend maar verder onschuldig is, zijn de klachten vaak met twee weken weer verdwenen. Ze moest een beetje lachen toen ik zei dat ik 112 al had ingetoetst op m´n telefoon, maar kon het zich wel voorstellen.
Een hele opluchting en voor mij een goede start om te stoppen met roken. Nu al bijna twee dagen en het kost me tot nog toe weinig moeite. Een stuk minder als eerdere pogingen. Ik ben me echt even goed de ***** geschrokken.
quote:Juist, dat bedoelde ik.
Op donderdag 26 september 2002 18:35 schreef Sikke-Bosse het volgende:
Ze zei daarna dat ze dit eigenlijk al gelijk dacht toen ik mijn klachten omschreef. Het komt inderdaad vaak voor en zeker bij jonge mensen wordt het alleen maar erger, totdat de dokter verteld wat het is. Velen schrikken van de pijn en verhogen zo de spanningen, wat weer zorgt voor meer pijnsteken enz.. Wanneer de dokter vervolgens verteld dat het vervelend maar verder onschuldig is, zijn de klachten vaak met twee weken weer verdwenen.
Maar goed nieuws dus! En hou vol met het niet-roken. .
[Dit bericht is gewijzigd door killar_fairy op 27-09-2002 08:22]
quote:Helemaal mee eens om ff naarde doktertegaan het kan nooit kwaad. Maar hoogst waarschijnlijk is het inderdaad een spiertje ik heb er ook wel eens last van.
Op woensdag 25 september 2002 14:42 schreef Dr.Death het volgende:
Ik denk dat het een verrekt spiertje is.
Maar ff de dokter checken is niet verkeerd.Hoewel ik het niet aanraadt om bij MIJ op consult te komen
Succes er mee,
Nynke
Ook niet erg prettig dus. Kan misschien zo zijn omdat ik al vier weken niet meer gesport heb (fiets dus alleen keihard naar werk en terug elke dag), maar volgende week begin ik weer met zaalvoetbal. Hopelijk ligt het dus aan de conditie, misschien dat dat bij jou ook zo is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |