abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4092505
De lijst kan niet verder!!!

Volgens Harry Mens wou Fortuyn er 10 dagen geleden mee stoppen omdat de lijst de weinig inhoud zou hebben!!
En ik denk niet dat Harry nu liegt,

De lijst was Pim en is Pim daar kan niemand wat aan veranderen.

You only live once
  dinsdag 7 mei 2002 @ 01:27:33 #2
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_4092532
Harry trekt alle aandacht naar zich toe, zoals ie dat altijd doet.. Ik weet niet waarom, maar die man heeft gewoon geen betrouwbare kop.. En ik neem alles van die man dan ook met een korreltje zout..

Pim stond voor ideeen, die vertegenwoordigd werden in de Lijst Fortuyn.. Stoppen met die partij betekent zijn ideeen verstoppen, zodat de kiezers zich niet kunnen uiten..

Nederland is een democratie, en de kiezers vragen om een partij als Lijst Fortuyn, laat die partij dan ook blijven.. Dat is denk ik wat Pim echt gewild zou hebben, en ik ken de beste man voor geen meter..

dinsdag 7 mei 2002 @ 01:28:39 #3
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_4092543
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:24 schreef kezmania het volgende:
De lijst was Pim en is Pim daar kan niemand wat aan veranderen.
Dar heb je op zich wel gelijk in, maar de keizers die op zijn ideen stemden kan je nu hun partij niet meer ontzeggen, dat zou het einde zijn van de democratie.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
  dinsdag 7 mei 2002 @ 01:29:36 #4
10090 waspman
life is sweet
pi_4092555
die partij moet gewoon doorgaan. ze moeten het gedachtengoed van Pim Fortuyn blijven uitdragen.
pi_4092577
Of ze willen stoppen moeten ze natuurlijk zelf weten. Ik vind ook van wel en anders zou ik iig een andere naam nemen.

Op PF en Varela na vind ik al die verkiesbare kandidaten die ik heb gezien/gehoord totaal niks. PF was het gezicht en het brein achtter de partij. De rest is er maar bijgekomen.

Mijn mening is stoppen.

pi_4092606
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:27 schreef TripleM het volgende:
Harry trekt alle aandacht naar zich toe, zoals ie dat altijd doet.. Ik weet niet waarom, maar die man heeft gewoon geen betrouwbare kop.. En ik neem alles van die man dan ook met een korreltje zout..

Pim stond voor ideeen, die vertegenwoordigd werden in de Lijst Fortuyn.. Stoppen met die partij betekent zijn ideeen verstoppen, zodat de kiezers zich niet kunnen uiten..

Nederland is een democratie, en de kiezers vragen om een partij als Lijst Fortuyn, laat die partij dan ook blijven.. Dat is denk ik wat Pim echt gewild zou hebben, en ik ken de beste man voor geen meter..

Van mij mag de partij blijven, natuurlijk dat is Democratie. Maar het is wel zo dat de partij door Pim Fortuyn gemaakt is en gevormt werd. Ik denk niet dat LPF zonder Pim Fortuyn nu de meerderheid zou halen...

Ze zouden er verstandig aan doen om de lijst op te heffen uit respect. Of anders de naamgeving te veranderen.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_4092611
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:29 schreef waspman het volgende:
die partij moet gewoon doorgaan. ze moeten het gedachtengoed van Pim Fortuyn blijven uitdragen.
Gedachtengoed van Pim Fortuyn was uniek, en daar is een einde aan gekomen deze tragische avond.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_4092638
Als de LPF nu stopt, dan bewijst dat dat de ideeen puur gebaseerd waren op PR en het charisma van een man, en dat zijn ideeen dus niet levensvatbaar genoeg waren om serieus genomen te worden, maar dat het gewoon een bijzondere personality was die iedereen aan het denke zette.
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 7 mei 2002 @ 01:42:42 #9
10090 waspman
life is sweet
pi_4092643
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:36 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Ze zouden er verstandig aan doen om de lijst op te heffen uit respect. Of anders de naamgeving te veranderen.

GLG

ik denk juist dat ze de naam moeten houden, als eerbetoon aan Fortuyn.

en daarnaast zou het de gevestigde politiek veel te goed uitkomen als de partij zich nu op zou heffen.

Redactie Frontpage dinsdag 7 mei 2002 @ 01:45:10 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4092662
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:41 schreef Manono het volgende:
Als de LPF nu stopt, dan bewijst dat dat de ideeen puur gebaseerd waren op PR en het charisma van een man, en dat zijn ideeen dus niet levensvatbaar genoeg waren om serieus genomen te worden, maar dat het gewoon een bijzondere personality was die iedereen aan het denke zette.
Dat kan ook bewezen worden als LPF doorgaat en het niet redt in Den Haag.
pi_4092686
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:45 schreef SunChaser het volgende:
Dat kan ook bewezen worden als LPF doorgaat en het niet redt in Den Haag.
Ja dat kan ook, er zijn meer wegen naar Rome. Maar we hebben het nu over de LIJST Pim Fortuyn.
pi_4092692
De kwaliteit is er gewoon niet op die lijst.

PF was goed
Varela Maakt op mij een goede indruk
Jansen van Raay is een uitgekotste Cda crack
Enz

You only live once
  Redactie Frontpage dinsdag 7 mei 2002 @ 01:51:03 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4092716
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:47 schreef Manono het volgende:

[..]

Ja dat kan ook, er zijn meer wegen naar Rome. Maar we hebben het nu over de LIJST Pim Fortuyn.

De partij bedoel je toch? Die bedoel ik namelijk wel.
pi_4092782
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:51 schreef SunChaser het volgende:
De partij bedoel je toch? Die bedoel ik namelijk wel.
Ik bedoel te zeggen dat Pim Fortuyn nu dood is en dus überhaupt niet naar Den Haag zal gaan, en dat de mensen op zijn lijst bewijzen dat hun eigen ideeen en motieven niet kloppen als ze er nu mee stoppen. Diezelfde mensen kunnenn ook kundiger mensen aantrekken als ze willen, zodat de ideeen doorgang vinden want daar gaat het uiteindelijk toch om in de politiek.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 mei 2002 @ 02:02:30 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4092802
Ja, oke. Toch wordt dat niks. Ik denk toch dat sommigen van de LPF nu hun eigen machtspelletjes gaan/willen spelen.
  † In Memoriam † dinsdag 7 mei 2002 @ 02:18:40 #16
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_4092890
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:37 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Gedachtengoed van Pim Fortuyn was uniek, en daar is een einde aan gekomen deze tragische avond.
Nou, uniek is een groot woord. Er zijn natuurlijk wel meer mensen die er precies zo over denken. De manier waarop hij het bracht, was misschien wel uniek.

De LPF kunnen ze nu vanzelfsprekend wel opdoeken, daar zitten verder geen aansprekende kandidaten meer bij.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_4092927
Opheffen inderdaad. LPF zonder Fortuyn heeft (m.i.) een kwaliteit die Pim Fortuyn onwaardig is. Laten de enkele heren en dames op de lijst die wél kwaliteit hebben, zich aansluiten bij LN ofzo.

Straks krijgen we een partij met 30 zetels, zónder leider, zonder kader, zonder kwaliteit... *brrr*

Wanneer je een proteststem wil uitbrengen, breng die dan uit op een partij die er iets mee kan, niet op een club goedbedoelende amateurs.

Ik denk dat Harry Mens wel gelijk had, hoe vreselijk onaardig het ook is van hem, om dat op dit moment te zeggen...

dinsdag 7 mei 2002 @ 02:29:02 #18
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_4092953
Ja, en Joop den Uyl leeft ook niet meer.
Van Mierlo zal ook wel een keer overlijden.
Nieuwe partijen kunnen natuurlijk nooit in 1 keer veel ervaring hebben. Zo'n partij moet groeien en bestaansrecht verwerven.

Welnu. Als Pim had geleeft waren de leden van LPF in de kamer gekomen. Dan hadden ze dingen moeten doen waar Pim niet bij is. Dus wat is het verschil? Het verschil is, is dat er blijkbaar een grote groep mensen is die op een andere partij wil stemmen. Om zo eens af te wijken van altijd weer diezelfde partijen in dezelfde verhouding.

Met lede ogen zag ik Harry Mens aan. Dat noemt zich een vriend. Verschijn dan niet op tv. Maar om in de eerste reaktie al voor te stellen dat Pim's partij maar opgeheven moet worden... Daar gaat altijd nog die partij zelf over. Bah. Ik zag geen vriend die bewogen was. Ik zag wel een nr. 2 van LPF Varella, compleet gebroken.

dinsdag 7 mei 2002 @ 10:06:24 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_4094201
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 02:24 schreef DennisMoore het volgende:
Straks krijgen we een partij met 30 zetels, zónder leider, zonder kader, zonder kwaliteit... *brrr*

Wanneer je een proteststem wil uitbrengen, breng die dan uit op een partij die er iets mee kan, niet op een club goedbedoelende amateurs.

Zoveel is daar niet aan veranderd, afgezien van die leider. Het zijn nog steeds dezelfde mensen.
Wanneer de verkiezingen uitgesteld gaan worden denk ik ook niet dat LPF (onder welke naam dan ook) veel zetels zal halen. Als er volgende week gestemd moet worden gaan er of nog meer mensen met onderbuikgevoelens stemmen of de opkomst wordt extreem laag. Daar heeft helemaal niemand wat aan.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 11:59:36 #20
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_4095499
De mensen op de lijst van de LPF hebben niet veel ervaring in de politiek. Pim zelf had ook geen ervaring in de politiek. Het risico bestaat nu dat er veel emostemmen op de LPF komen waardoor de kans bestaat dat zij de grootste partij worden. Dan moeten totale politieke nitwitd onder leiding van de bejaarde Jansen van Raay het voortouw gaan nemen in de onderhandelingen van een nieuw kabinet.

Aan alles binnen die partij is te zien dat Pim Fortuyn het vormen van een lijst niet zijn prioriteit had. kibbelende vrouwen overspelige politiemannen enz. vormde de basis. Pim had waarschijnlijk wel een aantal vakmensen voor de ministersposten in gedachten en had zijn kamerleden als een aanhangsel beschouwd.

dinsdag 7 mei 2002 @ 12:13:41 #21
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_4095699
Als LPF door gaat winnen ze de verkiezingen, in een klap de grootste, met een voorsprong. Zo veel lijkt me duidelijk.

LPF heeft buiten fortuyn zelf echter geen kopstukken. Niemand op die lijst is aangetrokken met het idee dat het ministers of zelfs premiers moeten worden. Het zijn artsen en ondernemers, geen politici. Een LPF premier is een speelpop, een stroman. Zeker nu er geen campagne gevoerd kan worden.
Ik denk dat Varela zeker een goed figuur zou slaan. Maar de man is veel te jong en onervaren. De hele lijst is onervaren, een uitzondering daar gelaten.

Ik denk dat LPF wel door kan, maar hoe dan ook niet moet ambieren te regeren en zeker geen premier moet leveren. Ik had niet gedacht het nog te zeggen, maar dan nog liever een tijdje door met paars.

pi_4095816
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 02:29 schreef Lafayette het volgende:
Ja, en Joop den Uyl leeft ook niet meer.
Van Mierlo zal ook wel een keer overlijden.
Nieuwe partijen kunnen natuurlijk nooit in 1 keer veel ervaring hebben. Zo'n partij moet groeien en bestaansrecht verwerven.

Welnu. Als Pim had geleeft waren de leden van LPF in de kamer gekomen. Dan hadden ze dingen moeten doen waar Pim niet bij is. Dus wat is het verschil? Het verschil is, is dat er blijkbaar een grote groep mensen is die op een andere partij wil stemmen. Om zo eens af te wijken van altijd weer diezelfde partijen in dezelfde verhouding.

Met lede ogen zag ik Harry Mens aan. Dat noemt zich een vriend. Verschijn dan niet op tv. Maar om in de eerste reaktie al voor te stellen dat Pim's partij maar opgeheven moet worden... Daar gaat altijd nog die partij zelf over. Bah. Ik zag geen vriend die bewogen was. Ik zag wel een nr. 2 van LPF Varella, compleet gebroken.

Sommige mensen, zoals Mens reageren erg rationeel op de dood en denken meteen aan alle praktische zaken. Dat is een hele normale reactie, die ik ook vaak in mijn omgeving heb meegemaakt. Het is makkelijker om dingen te regelen(begrafenis, opvolging etc.) dan meteen aan het verdriet toe te geven.
Juist uit vriendschap voor Fortuyn zegt hij deze dingen. Het was toch al duidelijk dat Fortuyn niet helemaal achter zijn eigen lijst stond. Dat zag je ook bij Ivo Niehe. Hij was over de helft tevreden, maar over de rest niet. Geef hem het voordeel van de twijfel!
pi_4095963
Een auto zonder motor rijd niet.

Pim was de motor van LPF en de verdere lijst de auto.

.................................................................................................................
  dinsdag 7 mei 2002 @ 12:35:53 #24
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_4096004
Precies. Het schip is en haar zeilen en haar kapitein kwijt. Het is niet gezonken, maar het vaart niet meer.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 mei 2002 @ 13:30:46 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_4096605
Ze moeten gewoon doorgaan, alhoewel ik denk dat de partij uit elkaar zal vallen. Fortuyn was de partij, en de rest hobbelde maar achter hem aan.

Ik denk trouwens dat de LPF hoe dan ook uit elkaar zou zijn gevallen.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_4096670
Even een korte analyse:

Wat Mens zei over Fortuyn's mening lijkt me wel te kloppen. Ik denk wel dat Fortuyn realistisch hierover was.

Wat er gebeurt als LPF doorgaat? Heel erg moeilijk te voorspellen:
Het lijkt er dan op dat het CDA de grootste partij wordt. Een rechtse coalitie vormen zal moeilijk gaan omdat stemmen te gespreid zijn over de 3 partijen.

Als LPF opgeheven wordt en er veel op VVD en CDA gestemd wordt is een kans op een rechtse coalitie groter, tenzij veel mensen terug zouden vallen op Leefbaar Nederland, wat vooralsnog ook helemaal niet te voorspellen is.

Heel erg lastig deze situatie... maar ik vind dat de verkiezingen uitgesteld moeten worden. Anders gaat dit dus helemaal fout en speelt emotie een te grote rol.

Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_4096871
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 13:37 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Even een korte analyse:

Wat Mens zei over Fortuyn's mening lijkt me wel te kloppen. Ik denk wel dat Fortuyn realistisch hierover was.

Mee eens. Ik vind niet per se dat de lijst opgeheven moet worden, maar ik ga er niet op stemmen.

Wat zijn de alternatieven? Moeilijk. Ik heb meer mensen gehoord die precies hetzelfde gevoel hebben als ik: "Wat moeten wij nu?" Ik heb geen idee. We staan in de kou.

Ik ga op blanco over, maar liever nog zou ik op het binnenhof stembewijzen verbranden, samen met zij die eveneens niet langer aan deze schijnvertoning mee wensen te doen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 13:59:01 #28
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_4096910
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 13:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mee eens. Ik vind niet per se dat de lijst opgeheven moet worden, maar ik ga er niet op stemmen.

Wat zijn de alternatieven? Moeilijk. Ik heb meer mensen gehoord die precies hetzelfde gevoel hebben als ik: "Wat moeten wij nu?" Ik heb geen idee. We staan in de kou.

Ik ga op blanco over, maar liever nog zou ik op het binnenhof stembewijzen verbranden, samen met zij die eveneens niet langer aan deze schijnvertoning mee wensen te doen.

Ik stem op Pim Fortuyn als dat kan, dan gaan de stemmen weliswaar naar de andere leden van LPF maar dan heb ik naar mijn gevoel gedaan wat voor mij het beste was.

Niet stemmen is eigenlijk geen optie, maar ik zit er toch zwaar over te denken!

WAT EEN KANKERZOOI!

(soory maar dat moest er ff uit!)

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_4097011
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 13:59 schreef FrankyMcG het volgende:

Niet stemmen is eigenlijk geen optie, maar ik zit er toch zwaar over te denken!

Niet stemmen is een hele reële optie. Denk er goed over na. Meedoen alsof er niks aan de hand is, vind ik capituleren. Een blanco-knop staat voor "none of the above" - en dat is precies hoe ik erover denk.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 14:08:26 #30
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_4097025
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 14:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet stemmen is een hele reële optie. Denk er goed over na. Meedoen alsof er niks aan de hand is, vind ik capituleren. Een blanco-knop staat voor "none of the above" - en dat is precies hoe ik erover denk.

Maar wat doen ze met blanco stemmen?

Tellen die niet mee, of worden ze over de andere partijen verdeeld?

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_4097086
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 14:08 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Zie ook Hoe zit het nou met blanco stemmen?.

Voor zover ik het begrepen heb, worden deze stemmen dus NIET verdeeld over de andere partijen. Dit is dus de enige echte protest-stem.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_4097100
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 14:08 schreef FrankyMcG het volgende:

Ik heb uit eerdere topics begrepen dat deze stemmen niet verdeeld worden over overige partijen. Je onvrede kun je echter ook uiten door helemaal niet op te komen dagen. Het 'probleem' is dat je dan vaak verward wordt met zij die politiek onverschillig zijn. Ik heb dat nooit gewild, maar momenteel zal het me een worst wezen.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:28:29 #33
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_4098042
Dit ga je toch niet geloven?!
Wat een groot aantal reacties die LPF willen laten stoppen!
Denk je dat Pim zich daarom nix aantrok van de waarschuwingen van zijn moeder om toch maar vooral niet in de politiek te gaan.

Het succes van de afgelopen maanden kent 2 oorzaken.
1) Zijn mening kwam overeen met die van heeel veel Nederlanders.
2) Hij kon goed spreken.

Nu is hij er niet meer. Terwijl hij leiding gaf aan LPF en de tig aanhangers daarvan. Aanhangers van zijn denkbeelden.
LPF sprong in op een 'gat in de markt'. En dat gat moet gewoon opgevuld worden. Of, om in de politiek te blijven, de wachtlijsten moeten weg, de nogo-areas moeten weg, de AOW moet worden aangepast, etc. Zijn boek is uit en met die 'bijbel' in de hand moeten we Nederland gaan verbeteren. Via LPF!

Laat het toch niet voor niets zijn geweest. Vertrouw op zijn oplossingen. En stem postuum op zijn naam.

Het zal zeker een enorme indruk op mij maken, op 15 mei. Wanneer ik hem kies terwijl hij toekijkt...

dinsdag 7 mei 2002 @ 15:34:10 #34
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_4098109
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 13:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We staan in de kou??!
Man, hoe KOM je erbij! Als je het met Pim eens was ga je nu toch alsnog je invloed laten gelden?! Gewoon op LPF stemmen natuurlijk, vlgns mij wordt een nieuw kabinet pas in augustus ofzo geformeerd. (haha, dat lijkt wel op gereformeerd ) Tegen die tijd zijn er voldoende zwaargewichten uit allerlei gebieden samengestroomd om de ideeen van LPF om te zetten naar daden.
Maar daarvoor hebben ze natuurlijk wel jou stem nodig...

Denk goed na voordat je je stem verloren laat gaat. En blanco of niet stemmen, ach, hij gaat in beide gevallen verloren. Blanco is alleen maar voor het opkomstpercentage... Lekker belangrijk.

pi_4099136
..
Iemand moet het doen
pi_4099197
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:34 schreef Henk-Wim het volgende:

[..]

Tegen die tijd zijn er voldoende zwaargewichten uit allerlei gebieden samengestroomd om de ideeen van LPF om te zetten naar daden.
Maar daarvoor hebben ze natuurlijk wel jou stem nodig...

Hoe kun je nou stemmen op ''zwaargewichten'' die er nog niet zijn? De hele partij was gebouwd rond Pim Fortuyn en die (enige) steunpilaar is nu weggevallen en daarmee ook in mijn ogen de partij...

Groet, M.

dinsdag 7 mei 2002 @ 16:56:06 #37
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4099324
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:24 schreef kezmania het volgende:
De lijst kan niet verder!!!

Volgens Harry Mens...

'Nuff said.
pi_4099414
quote:
Winny de Jong moet nu LPF gezicht geven

DEN HAAG - Ze zou woordvoerder landbouw worden voor de Lijst Pim Fortuyn, maar ze wordt lijsttrekker, de enige vrouwelijke. Winny de Jong (43) werkte bij het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) voordat ze plaats nam op de lijst van de maandag vermoorde Pim Fortuyn.

De Jong debuteerde dinsdag al als woordvoerder van de Lijst Pim Fortuyn in de Tweede Kamer. Daar moet ze de politieke vernieuwing die Fortuyn wilde verwezenlijken, een gezicht geven; een zware en vreemde taak.

Tot haar ontmoeting met Fortuyn is De Jong nooit politiek actief geweest. Een nadeel vindt ze dat niet, integendeel. "Wij zijn vernieuwend", sprak ze tijdens een vraaggesprek al in meervoudsvorm. "Ervaring kun je ook op andere manieren krijgen."

In de marge van de politiek deed ze die ervaring wel degelijk op. "Ik heb veel mensen op het ministerie en in de Kamer gesproken die de echte oorzaken van de problemen niet zien of niet willen zien", heeft ze gemerkt. "Vaak wordt gezegd dat iets niet kan. Als je verder vraagt, krijg je argumenten van niks. Dat was zo bij de mond- en klauwzeercrisis en de inentingsproblematiek. Jarenlang zijn zo veel dingen gegroeid en vastgeroest. Je moet durven nieuwe wegen in te slaan."

De Jong deed arbeidservaring op bij de Internationale Scharrelvlees Controle, bij het ministerie van Landbouw en sinds ruim drie jaar bij de supermarktkoepel CBL. Ze is daar voedseldeskundige. De nu in Piershil wonende politica groeide op in Duitsland en studeerde daar ook, rechten in Berlijn. Ze zat in allerlei politieke werkgroepen maar was geen lid van een partij. In een interview zei ze dat ze dat bekrompen vond, omdat ze dan eerst balpennen en petjes had moeten uitdelen, alvorens hoger op te komen. Met de vorming van de Lijst Pim Fortuyn kon ze meteen op niveau beginnen.

De lijstaanvoerder, die als studente mannequin was en in films figureerde, start op het hoogste niveau. Vanaf het moment dat Fortuyn zijn politieke "missie" openbaar maakte, wist ze dat ze op hem zou stemmen. "Ik had zijn boeken gelezen en zijn visie verraste me telkens weer. Dat was iemand die hardop zei wat ik altijd had gedacht."

http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.fortuyn.jong.pim.lijst.html

Winny de Jong, hier samen met de nummer twee van LPF Joao Varela
  dinsdag 7 mei 2002 @ 17:03:04 #39
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4099432
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 17:02 schreef QBZZ het volgende:

[..]

[afbeelding]
Winny de Jong, hier samen met de nummer twee van LPF Joao Varela

lekker ding
pi_4099438
Stoppen??

Neuh vooral doorgaan!

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_4099694
quote:
Volgens Harry Mens wou Fortuyn er 10 dagen geleden mee stoppen omdat de lijst de weinig inhoud zou hebben!!
Dat gelooft toch niemand! Fortuyn had zelfs zijn premier pak al thuis liggen. Dit was echt een man die er met alles wat ie had voor ging. Ik vind het echt 'a bloody shame' dat het op zo'n manier is geeindigd, en met mij een heleboel anderen.
Dat er mensen met 'weinig inhoud' tussen zitten is niet zo vreemd, heb je enig idee wat er van de andere partijen op de lijst staat?? Fortuyn had er vertrouwen in dat Winny de Jong het benodigde in huis had en Joao Varela is ook niet iemand zonder inhoud. Misschien zijn zij politiek onervaren, maar dat was ook het geval geweest als Fortuyn er nog was.
pi_4106152
De broer van PF zegt ook al dat LPF moet stoppen. Lijkt wel alsof ze zelf allemaal LPF niet serieus nemen zonder PF.
  Redactie Frontpage woensdag 8 mei 2002 @ 02:07:55 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4106604
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:22 schreef extremeknul het volgende:
Lijkt wel alsof ze zelf allemaal LPF niet serieus nemen zonder PF.
Gek he?
  woensdag 8 mei 2002 @ 02:20:02 #44
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_4106704
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:07 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Gek he?

Een Lijst Pim Fortuyn is als een lijst zonder schilderij. Een lege lijst.
For great justice!
  Redactie Frontpage woensdag 8 mei 2002 @ 02:21:30 #45
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4106722
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:20 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Een Lijst Pim Fortuyn is als een lijst zonder schilderij. Een lege lijst.

Precies. De ideeen staan er nog wel, maar die ideeen worden ook vertolkt door LN. En die krijgen in de peiling 20 zetels minder. Wat dat betreft kun je stellen dat Pim de partij was.
  woensdag 8 mei 2002 @ 02:22:39 #46
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_4106732
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:21 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Precies. De ideeen staan er nog wel, maar die ideeen worden ook vertolkt door LN. En die krijgen in de peiling 20 zetels minder. Wat dat betreft kun je stellen dat Pim de partij was.

Zeker weten, zonder Pim had LPF nooit bestaan, ze bestaat alleen omdat hij uit LN is gezet. LPF moet dus opgaan in LN vind ik.
For great justice!
pi_4106791
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:22 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Zeker weten, zonder Pim had LPF nooit bestaan, ze bestaat alleen omdat hij uit LN is gezet. LPF moet dus opgaan in LN vind ik.

Goh, elke politieke beweging sterft met zijn oprichter? Dan begrijp ik ook waarom er geen enkele aantrekkelijke partij meer bestaat in Nederland. Allemaal zo dood als een pier.
  woensdag 8 mei 2002 @ 02:40:47 #48
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4106891
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:30 schreef HiZ het volgende:

[..]
Goh, elke politieke beweging sterft met zijn oprichter?

Dat denk ik niet. Wel dat de dood van de oprichter het begin van het einde is voor de LPF. Hoeveel zetels ze ook mogen krijgen.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4107802
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:21 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nee

Leg de verkiezings programmas maar eens naast elkaar (voor mijn part met de stemwijzer), dan zie je gelijk dat LN een heel andere, beetje linksige middenpartij is.
De VVD ligt nog het dichtst bij LPF.

woensdag 8 mei 2002 @ 16:46:44 #50
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_4114176
Laten we maar eens aankijken wat ze gaan doen zonder leider, zonder partijprogamma.. De stemmer heeft uiteindelijk het recht te bepalen of ze de politiek mogen proberen te veranderen. T lijkt me zonder pim een kansloze zaak overigens.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_4115432
Het zijn over het algemeen groentjes bij LPF. Ik weet niet of dat zo slecht is. Ik zou me er ook bij aansluiten als ik het niet zo druk had, puur om eens vanuit een frisse hoek te kunnen opereren, en eens wat heilige huisje om te kunnen gooien. En zij zaten het dichst bij het vuur, qua Pim. Als ze door willen gaan is dat ook rekening houden met de kiezer.
Listen up, maggots. You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everything else.
pi_4115458
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:42 schreef waspman het volgende:

[..]

ik denk juist dat ze de naam moeten houden, als eerbetoon aan Fortuyn.

en daarnaast zou het de gevestigde politiek veel te goed uitkomen als de partij zich nu op zou heffen.

Het gaat niet alleen om de gevestigde politiek, het gaat om ons! Je moet nagaan wat voor jezelf beter is en of LPF dat aan kan zonder Pim.

Pim was LPF en LPF was Pim...

pi_4115477
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 18:40 schreef Beathoven het volgende:

Ik vond Pim wel meer dan enkel LPF...
  woensdag 8 mei 2002 @ 18:44:34 #54
10090 waspman
life is sweet
pi_4115497
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 18:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de gevestigde politiek, het gaat om ons! Je moet nagaan wat voor jezelf beter is en of LPF dat aan kan zonder Pim.

als ze nu stoppen krijgt Den Haag toch nog haar zin. ik vind niet dat dat mag gebeuren.
daarnaast vertegenwoordigt die partij nu een heel deel van de bevolking en kúnnen ze het niet maken om te stoppen (vind ik), 't is het proberen waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')