Volgens Harry Mens wou Fortuyn er 10 dagen geleden mee stoppen omdat de lijst de weinig inhoud zou hebben!!
En ik denk niet dat Harry nu liegt,
De lijst was Pim en is Pim daar kan niemand wat aan veranderen.
Pim stond voor ideeen, die vertegenwoordigd werden in de Lijst Fortuyn.. Stoppen met die partij betekent zijn ideeen verstoppen, zodat de kiezers zich niet kunnen uiten..
Nederland is een democratie, en de kiezers vragen om een partij als Lijst Fortuyn, laat die partij dan ook blijven.. Dat is denk ik wat Pim echt gewild zou hebben, en ik ken de beste man voor geen meter..
quote:Dar heb je op zich wel gelijk in, maar de keizers die op zijn ideen stemden kan je nu hun partij niet meer ontzeggen, dat zou het einde zijn van de democratie.
Op dinsdag 07 mei 2002 01:24 schreef kezmania het volgende:
De lijst was Pim en is Pim daar kan niemand wat aan veranderen.
Op PF en Varela na vind ik al die verkiesbare kandidaten die ik heb gezien/gehoord totaal niks. PF was het gezicht en het brein achtter de partij. De rest is er maar bijgekomen.
Mijn mening is stoppen.
quote:Van mij mag de partij blijven, natuurlijk dat is Democratie. Maar het is wel zo dat de partij door Pim Fortuyn gemaakt is en gevormt werd. Ik denk niet dat LPF zonder Pim Fortuyn nu de meerderheid zou halen...
Op dinsdag 07 mei 2002 01:27 schreef TripleM het volgende:
Harry trekt alle aandacht naar zich toe, zoals ie dat altijd doet.. Ik weet niet waarom, maar die man heeft gewoon geen betrouwbare kop.. En ik neem alles van die man dan ook met een korreltje zout..Pim stond voor ideeen, die vertegenwoordigd werden in de Lijst Fortuyn.. Stoppen met die partij betekent zijn ideeen verstoppen, zodat de kiezers zich niet kunnen uiten..
Nederland is een democratie, en de kiezers vragen om een partij als Lijst Fortuyn, laat die partij dan ook blijven.. Dat is denk ik wat Pim echt gewild zou hebben, en ik ken de beste man voor geen meter..
Ze zouden er verstandig aan doen om de lijst op te heffen uit respect. Of anders de naamgeving te veranderen.
GLG
quote:Gedachtengoed van Pim Fortuyn was uniek, en daar is een einde aan gekomen deze tragische avond.
Op dinsdag 07 mei 2002 01:29 schreef waspman het volgende:
die partij moet gewoon doorgaan. ze moeten het gedachtengoed van Pim Fortuyn blijven uitdragen.
GLG
quote:ik denk juist dat ze de naam moeten houden, als eerbetoon aan Fortuyn.
Op dinsdag 07 mei 2002 01:36 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Ze zouden er verstandig aan doen om de lijst op te heffen uit respect. Of anders de naamgeving te veranderen.GLG
en daarnaast zou het de gevestigde politiek veel te goed uitkomen als de partij zich nu op zou heffen.
quote:Dat kan ook bewezen worden als LPF doorgaat en het niet redt in Den Haag.
Op dinsdag 07 mei 2002 01:41 schreef Manono het volgende:
Als de LPF nu stopt, dan bewijst dat dat de ideeen puur gebaseerd waren op PR en het charisma van een man, en dat zijn ideeen dus niet levensvatbaar genoeg waren om serieus genomen te worden, maar dat het gewoon een bijzondere personality was die iedereen aan het denke zette.
quote:Ja dat kan ook, er zijn meer wegen naar Rome. Maar we hebben het nu over de LIJST Pim Fortuyn.
Op dinsdag 07 mei 2002 01:45 schreef SunChaser het volgende:
Dat kan ook bewezen worden als LPF doorgaat en het niet redt in Den Haag.
PF was goed
Varela Maakt op mij een goede indruk
Jansen van Raay is een uitgekotste Cda crack
Enz
quote:De partij bedoel je toch? Die bedoel ik namelijk wel.
Op dinsdag 07 mei 2002 01:47 schreef Manono het volgende:[..]
Ja dat kan ook, er zijn meer wegen naar Rome. Maar we hebben het nu over de LIJST Pim Fortuyn.
quote:Ik bedoel te zeggen dat Pim Fortuyn nu dood is en dus überhaupt niet naar Den Haag zal gaan, en dat de mensen op zijn lijst bewijzen dat hun eigen ideeen en motieven niet kloppen als ze er nu mee stoppen. Diezelfde mensen kunnenn ook kundiger mensen aantrekken als ze willen, zodat de ideeen doorgang vinden want daar gaat het uiteindelijk toch om in de politiek.
Op dinsdag 07 mei 2002 01:51 schreef SunChaser het volgende:
De partij bedoel je toch? Die bedoel ik namelijk wel.
quote:Nou, uniek is een groot woord. Er zijn natuurlijk wel meer mensen die er precies zo over denken. De manier waarop hij het bracht, was misschien wel uniek.
Op dinsdag 07 mei 2002 01:37 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Gedachtengoed van Pim Fortuyn was uniek, en daar is een einde aan gekomen deze tragische avond.
De LPF kunnen ze nu vanzelfsprekend wel opdoeken, daar zitten verder geen aansprekende kandidaten meer bij.
Straks krijgen we een partij met 30 zetels, zónder leider, zonder kader, zonder kwaliteit... *brrr*
Wanneer je een proteststem wil uitbrengen, breng die dan uit op een partij die er iets mee kan, niet op een club goedbedoelende amateurs.
Ik denk dat Harry Mens wel gelijk had, hoe vreselijk onaardig het ook is van hem, om dat op dit moment te zeggen...
Welnu. Als Pim had geleeft waren de leden van LPF in de kamer gekomen. Dan hadden ze dingen moeten doen waar Pim niet bij is. Dus wat is het verschil? Het verschil is, is dat er blijkbaar een grote groep mensen is die op een andere partij wil stemmen. Om zo eens af te wijken van altijd weer diezelfde partijen in dezelfde verhouding.
Met lede ogen zag ik Harry Mens aan. Dat noemt zich een vriend. Verschijn dan niet op tv. Maar om in de eerste reaktie al voor te stellen dat Pim's partij maar opgeheven moet worden... Daar gaat altijd nog die partij zelf over. Bah. Ik zag geen vriend die bewogen was. Ik zag wel een nr. 2 van LPF Varella, compleet gebroken.
quote:Zoveel is daar niet aan veranderd, afgezien van die leider. Het zijn nog steeds dezelfde mensen.
Op dinsdag 07 mei 2002 02:24 schreef DennisMoore het volgende:
Straks krijgen we een partij met 30 zetels, zónder leider, zonder kader, zonder kwaliteit... *brrr*Wanneer je een proteststem wil uitbrengen, breng die dan uit op een partij die er iets mee kan, niet op een club goedbedoelende amateurs.
Aan alles binnen die partij is te zien dat Pim Fortuyn het vormen van een lijst niet zijn prioriteit had. kibbelende vrouwen overspelige politiemannen enz. vormde de basis. Pim had waarschijnlijk wel een aantal vakmensen voor de ministersposten in gedachten en had zijn kamerleden als een aanhangsel beschouwd.
LPF heeft buiten fortuyn zelf echter geen kopstukken. Niemand op die lijst is aangetrokken met het idee dat het ministers of zelfs premiers moeten worden. Het zijn artsen en ondernemers, geen politici. Een LPF premier is een speelpop, een stroman. Zeker nu er geen campagne gevoerd kan worden.
Ik denk dat Varela zeker een goed figuur zou slaan. Maar de man is veel te jong en onervaren. De hele lijst is onervaren, een uitzondering daar gelaten.
Ik denk dat LPF wel door kan, maar hoe dan ook niet moet ambieren te regeren en zeker geen premier moet leveren. Ik had niet gedacht het nog te zeggen, maar dan nog liever een tijdje door met paars.
quote:Sommige mensen, zoals Mens reageren erg rationeel op de dood en denken meteen aan alle praktische zaken. Dat is een hele normale reactie, die ik ook vaak in mijn omgeving heb meegemaakt. Het is makkelijker om dingen te regelen(begrafenis, opvolging etc.) dan meteen aan het verdriet toe te geven.
Op dinsdag 07 mei 2002 02:29 schreef Lafayette het volgende:
Ja, en Joop den Uyl leeft ook niet meer.
Van Mierlo zal ook wel een keer overlijden.
Nieuwe partijen kunnen natuurlijk nooit in 1 keer veel ervaring hebben. Zo'n partij moet groeien en bestaansrecht verwerven.Welnu. Als Pim had geleeft waren de leden van LPF in de kamer gekomen. Dan hadden ze dingen moeten doen waar Pim niet bij is. Dus wat is het verschil? Het verschil is, is dat er blijkbaar een grote groep mensen is die op een andere partij wil stemmen. Om zo eens af te wijken van altijd weer diezelfde partijen in dezelfde verhouding.
Met lede ogen zag ik Harry Mens aan. Dat noemt zich een vriend. Verschijn dan niet op tv. Maar om in de eerste reaktie al voor te stellen dat Pim's partij maar opgeheven moet worden... Daar gaat altijd nog die partij zelf over. Bah. Ik zag geen vriend die bewogen was. Ik zag wel een nr. 2 van LPF Varella, compleet gebroken.
Pim was de motor van LPF en de verdere lijst de auto.
Ik denk trouwens dat de LPF hoe dan ook uit elkaar zou zijn gevallen.
Wat Mens zei over Fortuyn's mening lijkt me wel te kloppen. Ik denk wel dat Fortuyn realistisch hierover was.
Wat er gebeurt als LPF doorgaat? Heel erg moeilijk te voorspellen:
Het lijkt er dan op dat het CDA de grootste partij wordt. Een rechtse coalitie vormen zal moeilijk gaan omdat stemmen te gespreid zijn over de 3 partijen.
Als LPF opgeheven wordt en er veel op VVD en CDA gestemd wordt is een kans op een rechtse coalitie groter, tenzij veel mensen terug zouden vallen op Leefbaar Nederland, wat vooralsnog ook helemaal niet te voorspellen is.
Heel erg lastig deze situatie... maar ik vind dat de verkiezingen uitgesteld moeten worden. Anders gaat dit dus helemaal fout en speelt emotie een te grote rol.
quote:Mee eens. Ik vind niet per se dat de lijst opgeheven moet worden, maar ik ga er niet op stemmen.
Op dinsdag 07 mei 2002 13:37 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Even een korte analyse:Wat Mens zei over Fortuyn's mening lijkt me wel te kloppen. Ik denk wel dat Fortuyn realistisch hierover was.
Wat zijn de alternatieven? Moeilijk. Ik heb meer mensen gehoord die precies hetzelfde gevoel hebben als ik: "Wat moeten wij nu?" Ik heb geen idee. We staan in de kou.
Ik ga op blanco over, maar liever nog zou ik op het binnenhof stembewijzen verbranden, samen met zij die eveneens niet langer aan deze schijnvertoning mee wensen te doen.
quote:Ik stem op Pim Fortuyn als dat kan, dan gaan de stemmen weliswaar naar de andere leden van LPF maar dan heb ik naar mijn gevoel gedaan wat voor mij het beste was.
Op dinsdag 07 mei 2002 13:55 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Mee eens. Ik vind niet per se dat de lijst opgeheven moet worden, maar ik ga er niet op stemmen.
Wat zijn de alternatieven? Moeilijk. Ik heb meer mensen gehoord die precies hetzelfde gevoel hebben als ik: "Wat moeten wij nu?" Ik heb geen idee. We staan in de kou.
Ik ga op blanco over, maar liever nog zou ik op het binnenhof stembewijzen verbranden, samen met zij die eveneens niet langer aan deze schijnvertoning mee wensen te doen.
Niet stemmen is eigenlijk geen optie, maar ik zit er toch zwaar over te denken!
WAT EEN KANKERZOOI!
(soory maar dat moest er ff uit!)
quote:Niet stemmen is een hele reële optie. Denk er goed over na. Meedoen alsof er niks aan de hand is, vind ik capituleren. Een blanco-knop staat voor "none of the above" - en dat is precies hoe ik erover denk.
Op dinsdag 07 mei 2002 13:59 schreef FrankyMcG het volgende:Niet stemmen is eigenlijk geen optie, maar ik zit er toch zwaar over te denken!
quote:Maar wat doen ze met blanco stemmen?
Op dinsdag 07 mei 2002 14:06 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Niet stemmen is een hele reële optie. Denk er goed over na. Meedoen alsof er niks aan de hand is, vind ik capituleren. Een blanco-knop staat voor "none of the above" - en dat is precies hoe ik erover denk.
Tellen die niet mee, of worden ze over de andere partijen verdeeld?
quote:Zie ook Hoe zit het nou met blanco stemmen?.
Op dinsdag 07 mei 2002 14:08 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Maar wat doen ze met blanco stemmen?
Voor zover ik het begrepen heb, worden deze stemmen dus NIET verdeeld over de andere partijen. Dit is dus de enige echte protest-stem.
quote:Ik heb uit eerdere topics begrepen dat deze stemmen niet verdeeld worden over overige partijen. Je onvrede kun je echter ook uiten door helemaal niet op te komen dagen. Het 'probleem' is dat je dan vaak verward wordt met zij die politiek onverschillig zijn. Ik heb dat nooit gewild, maar momenteel zal het me een worst wezen.
Op dinsdag 07 mei 2002 14:08 schreef FrankyMcG het volgende:Maar wat doen ze met blanco stemmen?
Het succes van de afgelopen maanden kent 2 oorzaken.
1) Zijn mening kwam overeen met die van heeel veel Nederlanders.
2) Hij kon goed spreken.
Nu is hij er niet meer. Terwijl hij leiding gaf aan LPF en de tig aanhangers daarvan. Aanhangers van zijn denkbeelden.
LPF sprong in op een 'gat in de markt'. En dat gat moet gewoon opgevuld worden. Of, om in de politiek te blijven, de wachtlijsten moeten weg, de nogo-areas moeten weg, de AOW moet worden aangepast, etc. Zijn boek is uit en met die 'bijbel' in de hand moeten we Nederland gaan verbeteren. Via LPF!
Laat het toch niet voor niets zijn geweest. Vertrouw op zijn oplossingen. En stem postuum op zijn naam.
Het zal zeker een enorme indruk op mij maken, op 15 mei. Wanneer ik hem kies terwijl hij toekijkt...
quote:We staan in de kou??!
Op dinsdag 07 mei 2002 13:55 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Mee eens. Ik vind niet per se dat de lijst opgeheven moet worden, maar ik ga er niet op stemmen.
Denk goed na voordat je je stem verloren laat gaat. En blanco of niet stemmen, ach, hij gaat in beide gevallen verloren. Blanco is alleen maar voor het opkomstpercentage... Lekker belangrijk.
quote:Hoe kun je nou stemmen op ''zwaargewichten'' die er nog niet zijn? De hele partij was gebouwd rond Pim Fortuyn en die (enige) steunpilaar is nu weggevallen en daarmee ook in mijn ogen de partij...
Op dinsdag 07 mei 2002 15:34 schreef Henk-Wim het volgende:[..]
Tegen die tijd zijn er voldoende zwaargewichten uit allerlei gebieden samengestroomd om de ideeen van LPF om te zetten naar daden.
Maar daarvoor hebben ze natuurlijk wel jou stem nodig...
Groet, M.
quote:'Nuff said.
Op dinsdag 07 mei 2002 01:24 schreef kezmania het volgende:
De lijst kan niet verder!!!Volgens Harry Mens...
quote:
Winny de Jong moet nu LPF gezicht geven
DEN HAAG - Ze zou woordvoerder landbouw worden voor de Lijst Pim Fortuyn, maar ze wordt lijsttrekker, de enige vrouwelijke. Winny de Jong (43) werkte bij het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) voordat ze plaats nam op de lijst van de maandag vermoorde Pim Fortuyn.De Jong debuteerde dinsdag al als woordvoerder van de Lijst Pim Fortuyn in de Tweede Kamer. Daar moet ze de politieke vernieuwing die Fortuyn wilde verwezenlijken, een gezicht geven; een zware en vreemde taak.
Tot haar ontmoeting met Fortuyn is De Jong nooit politiek actief geweest. Een nadeel vindt ze dat niet, integendeel. "Wij zijn vernieuwend", sprak ze tijdens een vraaggesprek al in meervoudsvorm. "Ervaring kun je ook op andere manieren krijgen."
In de marge van de politiek deed ze die ervaring wel degelijk op. "Ik heb veel mensen op het ministerie en in de Kamer gesproken die de echte oorzaken van de problemen niet zien of niet willen zien", heeft ze gemerkt. "Vaak wordt gezegd dat iets niet kan. Als je verder vraagt, krijg je argumenten van niks. Dat was zo bij de mond- en klauwzeercrisis en de inentingsproblematiek. Jarenlang zijn zo veel dingen gegroeid en vastgeroest. Je moet durven nieuwe wegen in te slaan."
De Jong deed arbeidservaring op bij de Internationale Scharrelvlees Controle, bij het ministerie van Landbouw en sinds ruim drie jaar bij de supermarktkoepel CBL. Ze is daar voedseldeskundige. De nu in Piershil wonende politica groeide op in Duitsland en studeerde daar ook, rechten in Berlijn. Ze zat in allerlei politieke werkgroepen maar was geen lid van een partij. In een interview zei ze dat ze dat bekrompen vond, omdat ze dan eerst balpennen en petjes had moeten uitdelen, alvorens hoger op te komen. Met de vorming van de Lijst Pim Fortuyn kon ze meteen op niveau beginnen.
De lijstaanvoerder, die als studente mannequin was en in films figureerde, start op het hoogste niveau. Vanaf het moment dat Fortuyn zijn politieke "missie" openbaar maakte, wist ze dat ze op hem zou stemmen. "Ik had zijn boeken gelezen en zijn visie verraste me telkens weer. Dat was iemand die hardop zei wat ik altijd had gedacht."
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.fortuyn.jong.pim.lijst.html
quote:lekker ding
Op dinsdag 07 mei 2002 17:02 schreef QBZZ het volgende:[..]
[afbeelding]
Winny de Jong, hier samen met de nummer twee van LPF Joao Varela
Neuh vooral doorgaan!
quote:Dat gelooft toch niemand! Fortuyn had zelfs zijn premier pak al thuis liggen. Dit was echt een man die er met alles wat ie had voor ging. Ik vind het echt 'a bloody shame' dat het op zo'n manier is geeindigd, en met mij een heleboel anderen.
Volgens Harry Mens wou Fortuyn er 10 dagen geleden mee stoppen omdat de lijst de weinig inhoud zou hebben!!
quote:Gek he?
Op woensdag 08 mei 2002 01:22 schreef extremeknul het volgende:
Lijkt wel alsof ze zelf allemaal LPF niet serieus nemen zonder PF.
quote:Een Lijst Pim Fortuyn is als een lijst zonder schilderij. Een lege lijst.
Op woensdag 08 mei 2002 02:07 schreef SunChaser het volgende:[..]
Gek he?
quote:Precies. De ideeen staan er nog wel, maar die ideeen worden ook vertolkt door LN. En die krijgen in de peiling 20 zetels minder. Wat dat betreft kun je stellen dat Pim de partij was.
Op woensdag 08 mei 2002 02:20 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Een Lijst Pim Fortuyn is als een lijst zonder schilderij. Een lege lijst.
quote:Zeker weten, zonder Pim had LPF nooit bestaan, ze bestaat alleen omdat hij uit LN is gezet. LPF moet dus opgaan in LN vind ik.
Op woensdag 08 mei 2002 02:21 schreef SunChaser het volgende:[..]
Precies. De ideeen staan er nog wel, maar die ideeen worden ook vertolkt door LN. En die krijgen in de peiling 20 zetels minder. Wat dat betreft kun je stellen dat Pim de partij was.
quote:Goh, elke politieke beweging sterft met zijn oprichter? Dan begrijp ik ook waarom er geen enkele aantrekkelijke partij meer bestaat in Nederland. Allemaal zo dood als een pier.
Op woensdag 08 mei 2002 02:22 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Zeker weten, zonder Pim had LPF nooit bestaan, ze bestaat alleen omdat hij uit LN is gezet. LPF moet dus opgaan in LN vind ik.
quote:Dat denk ik niet. Wel dat de dood van de oprichter het begin van het einde is voor de LPF. Hoeveel zetels ze ook mogen krijgen.
Op woensdag 08 mei 2002 02:30 schreef HiZ het volgende:[..]
Goh, elke politieke beweging sterft met zijn oprichter?
quote:Nee
Op woensdag 08 mei 2002 02:21 schreef SunChaser het volgende:[..]
Precies. De ideeen staan er nog wel, maar die ideeen worden ook vertolkt door LN. En die krijgen in de peiling 20 zetels minder. Wat dat betreft kun je stellen dat Pim de partij was.
Leg de verkiezings programmas maar eens naast elkaar (voor mijn part met de stemwijzer), dan zie je gelijk dat LN een heel andere, beetje linksige middenpartij is.
De VVD ligt nog het dichtst bij LPF.
quote:Het gaat niet alleen om de gevestigde politiek, het gaat om ons! Je moet nagaan wat voor jezelf beter is en of LPF dat aan kan zonder Pim.
Op dinsdag 07 mei 2002 01:42 schreef waspman het volgende:[..]
ik denk juist dat ze de naam moeten houden, als eerbetoon aan Fortuyn.
en daarnaast zou het de gevestigde politiek veel te goed uitkomen als de partij zich nu op zou heffen.
Pim was LPF en LPF was Pim...
quote:Ik vond Pim wel meer dan enkel LPF...
Op woensdag 08 mei 2002 18:40 schreef Beathoven het volgende:Pim was LPF en LPF was Pim...
quote:als ze nu stoppen krijgt Den Haag toch nog haar zin. ik vind niet dat dat mag gebeuren.
Op woensdag 08 mei 2002 18:40 schreef Beathoven het volgende:[..]
Het gaat niet alleen om de gevestigde politiek, het gaat om ons! Je moet nagaan wat voor jezelf beter is en of LPF dat aan kan zonder Pim.
Pim was LPF en LPF was Pim...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |