abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3998069
RMS kondigt acties aan

DEN HAAG (ANP) - De regering in ballingschap van de Vrije Zuid-Molukse Republiek (RMS) gaat de komende tijd het aantal protestacties tegen het geweld op de Indonesische eilandengroep opvoeren. Maandag houden de Molukkers een bijeenkomst in Moordrecht om te praten over de acties.

Dat heeft de RMS zondag bekendgemaakt na een bijeenkomst in Den Haag. Een crisiscentrum in Krimpen aan den IJssel gaat informatie verzamelen over de situatie op de Molukken. ,,Daar gaan we ook nadenken over passende acties in Nederland'', aldus RMS-kabinetslid J. Wattilete.

De RMS en enkele andere Molukse belangenorganisaties gaan hun achterban oproepen om maandagmiddag naar het ontmoetingscentrum in Moordrecht te komen om met elkaar te praten over de recente ontwikkelingen op de Molukken. Eerder was nog sprake van een massale bijeenkomst, maar volgens Wattilete is dat op zo'n korte termijn moeilijk te realiseren.

De zegsman van de RMS zegt dat er vele ideeën zijn voor acties in de komende periode. ,,We denken eraan om wat luidruchtiger te gaan demonstreren. Stille tochten zijn misschien niet altijd het juiste middel om onze problemen onder de aandacht te brengen'', aldus Wattilete.

Dat word weer rellen dus

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 29 april 2002 @ 02:06:54 #2
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 29 april 2002 @ 02:07:46 #3
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_3999018
Daarzoot worden ze anders wel lekker afgeslacht.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  maandag 29 april 2002 @ 02:13:49 #4
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_3999062
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:07 schreef Sitethief het volgende:
Daarzoot worden ze anders wel lekker afgeslacht.
Blijkt wel weer dat het een stelletje helden op sokken zijn........lekker in veilig gebied een grote smoel hebben, terwijl hun "wapenbroeders" ten strijde trekken.
  maandag 29 april 2002 @ 02:15:59 #5
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_3999079
Halo ze hebben zelfs het leger tegen zich .
lekker he met een knuppel tgen een tank aan gaan slaan ,
of met een kattapult naar een 3 km. verderop staande granaatwerper staan schieten( dit zijn voorbeelden hé )
  maandag 29 april 2002 @ 02:18:44 #6
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_3999099
Ach de RMS heeft jarenlang een slapend bestaan geleden en heel weinig gedaan voor de molukkers hier in nederland en op Ambon. Dus ik denk dat wat die zegsman nu allemaal zegt je met een dikke korrel zout moet nemen.
*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
  maandag 29 april 2002 @ 02:20:29 #7
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_3999112
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:18 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Ach de RMS heeft jarenlang een slapend bestaan geleden en heel weinig gedaan voor de molukkers hier in nederland en op Ambon. Dus ik denk dat wat die zegsman nu allemaal zegt je met een dikke korrel zout moet nemen.
ja , dat ken je ook van bepaalde andere figuren zeggen in andere discussies , maar daar gaat het me niet om .
Het gaat me er om dat er net wordt gedaan of er niks gebeurt , in verglijking met Kosovo e.d. .
  maandag 29 april 2002 @ 02:20:50 #8
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 29 april 2002 @ 02:22:46 #9
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3999132
Maaf, tidah bagus.

Acties lijken me niet gepast. Doet de Molukse zaak geen goed in Nederland. Beter zou zijn de dialoog aan te gaan met de Nederlandse regering en aldus een resolutie in de VN af te dwingen. Geweld zal averechts werken.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  maandag 29 april 2002 @ 02:22:54 #10
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_3999133
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:20 schreef AchJa het volgende:
Ja en nu??? Moeten ze dan zonodig hier rotzooi gaan trappen??? Moet Nederland weer wat politionele acties gaan uitvoeren?? Is dat soms de bedoeling?
Wij hebben ze anders wel mooi afgescheept .
toen ze tijdens de burgeroorlog in Indonesie Onze kant kozen (en meevochten)werd ze een goede toekomst belooft , we hebben verloren , okee stop ze maar ik Westerbork en in een kamer flatjes . En verder is het onze zorg niet meer .
  maandag 29 april 2002 @ 02:36:42 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_3999230
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:22 schreef Sitethief het volgende:

[..]

toen ze tijdens de burgeroorlog in Indonesie Onze kant kozen (en meevochten)werd ze een goede toekomst belooft , we hebben verloren , okee stop ze maar ik Westerbork en in een kamer flatjes . En verder is het onze zorg niet meer .

Ze hadden daar ook kunnen blijven. Dan hadden ze 1 kamer boomhut gehad. Enne we hebben niet zozeer verloren, onder druk van de VN moesten we onze biezen pakken.

Mischien een taak van de VN om de boel daar te regelen dan? Want Nederland deed het verkeerd. (of het goed was is een tweede, dat hoor je mij niet zeggen)

maandag 29 april 2002 @ 02:39:49 #12
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3999250
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:22 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Nederland heeft zeker een verplichting t.o.v. de Molukse gemeenschap. Maar dat mag geen geweld rechtvaardigen.

Resolutie(s) via de VN, met hulp van Nederland lijkt me de enige oplossing, naast de dialoog.

J.

[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 29-04-2002 02:41]

maandag 29 april 2002 @ 02:40:21 #13
26938 Mythus
flying around to help people
pi_3999254
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ze hadden daar ook kunnen blijven. Dan hadden ze 1 kamer boomhut gehad. Enne we hebben niet zozeer verloren, onder druk van de VN moesten we onze biezen pakken.

dacht je nou echt dat ze dat overleefd zouden hebben ??
eerst meevechten met de Nederlanders en daarna daar blijven
quote:
Mischien een taak van de VN om de boel daar te regelen dan? Want Nederland deed het verkeerd. (of het goed was is een tweede, dat hoor je mij niet zeggen)
Weleesn van gehoord dat dat door de Veiligheidsraad moet worden geodgekeurd ??
En dat daar 5 landen met een veto zitten resp. V,S , Rusland , China, Frankrijk , Engenland .
Ther is no 'Friendly fire'
  maandag 29 april 2002 @ 02:41:57 #14
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_3999271
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:39 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

Nederland heeft zeker een verplichting t.o.v. de Molukse gemeenschap. Maar dat mag geen geweld rechtvaardigen.

Resolutie(s) via de VN, met hulp van Nederland lijkt me de enige oplossing, naast de dialoog.

J.

maar eer het zo ver is zijn er weer 30 dooien gevallen .
  maandag 29 april 2002 @ 02:42:41 #15
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3999276
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Haal je schoolgeld even terug.

J.

maandag 29 april 2002 @ 02:44:33 #16
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3999288
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:41 schreef Sitethief het volgende:

[..]

maar eer het zo ver is zijn er weer 30 dooien gevallen .

en wiens schuld is dat?

J.

maandag 29 april 2002 @ 02:47:30 #17
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_3999304
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:44 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

en wiens schuld is dat?

J.

Nederland
V.N.
Indonesië

en nog veel meer

maandag 29 april 2002 @ 02:48:06 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_3999308
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:42 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

Haal je schoolgeld even terug.

J.

Kon ik het maar ophalen, was ik nu rijk man geweest.........Maare je bent het hier niet mee eens begrijp ik. Vertel dan maar hoe het wel zit.
  maandag 29 april 2002 @ 02:57:31 #19
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3999362
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kon ik het maar ophalen, was ik nu rijk man geweest.........Maare je bent het hier niet mee eens begrijp ik. Vertel dan maar hoe het wel zit.

Ok, ter verduidelijking van mijn stekelige opmerking

De Molukkers namen tijdens de politionele acties deel aan het KNIL, mede omdat Nederland hun een eigen onafhankleijke staat beloofde. Ze vochten dus in feite tegen hun eigen landgenoten. Toen Nederland gedwongen werd door de VN om te stoppen met de politionele acties, lieten zij ook hun steun aan de Molukkers vallen. Wel emigreerden zij vele Molukse Knil-soldaten en familie.

Waren de Molukse KNIL-soldaten gebleven, dan waren zij zonder pardon afgeslacht door het regime van Soekarno.

J.

maandag 29 april 2002 @ 02:59:58 #20
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_3999381
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:57 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

De Molukkers namen tijdens de politionele acties deel aan het KNIL, mede omdat Nederland hun een eigen onafhankleijke staat beloofde. Ze vochten dus in feite tegen hun eigen landgenoten. Toen Nederland gedwongen werd door de VN om te stoppen met de politionele acties, lieten zij ook hun steun aan de Molukkers vallen. Wel emigreerden zij vele Molukse Knil-soldaten en familie.

Waren de Molukse KNIL-soldaten gebleven, dan waren zij zonder pardon afgeslacht door het regime van Soekarno.

J.

ja en op wat voor een manier
  maandag 29 april 2002 @ 03:04:03 #21
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3999414
Ja en?

Vandaar mijn opmerking dat Nederland een verplichting heeft tov de Molukse gemeenschap.

Alleen kan Nederland zelf geen zak uitrichten, dus moet er via de VN gespeeld worden.

Als de molukse gemeenschap nu geweldadige acties gaat ondernemen dan vrees ik dat Nederland daar niet toe bereid is.

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?

J.

maandag 29 april 2002 @ 03:04:23 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_3999417
quote:
Op maandag 29 april 2002 02:57 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

J.

K, snap hem, ik dacht ff dat je het er niet mee eens was dat de VN ingegrepen had.
pi_4000009
Op zich snap ik de toon van de Molukkers wel. Ze worden gewoon genegeerd door de Nederlandse regering. Belachelijk vind ik dat.

Het is natuurlijk wel zo dat je door rellen en andere vormen van geweld (brandjes in treinen?) je doelen ook niet kan bereiken en zo alleen maar meer tegenstand krijgt.

maandag 29 april 2002 @ 09:21:48 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4000022
quote:
Op maandag 29 april 2002 00:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
op de Indonesische eilandengroep

en

,Daar gaan we ook nadenken over passende acties in Nederland'', aldus RMS-kabinetslid J. Wattilete.

Logisch.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  maandag 29 april 2002 @ 09:26:34 #25
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_4000034
Rot toch op met die gasten! Stelletje k@nker debielen zijn het!

Een van mijn beste vrienden heeft in die school gezeten in Bovensmilde. Vreselijk wat zij deze kinderen aan hebben gedaan! En nog maar te zwijgen over wat zij in die trein hebben uitgevreten. Dat niet heel Nederland in opstand komt tegen deze beesten is mij een raadsel. Weg met die RMS bullshit!

En heb niet het lef deze sukkels te gaan verdedigen want dan heb je geen idee wat voor ellende deze mensen onschuldige Nederlanders hebben aangedaan.

Let yourself go and enjoy the bassline...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')