Waar ik echter heel benieuwd naar ben, is op grond van welke verkiezingsprogrammapunten (scrabel scrabel ) de Fok! forummer van plan is om op die partij te stemmen (VVD, PvdA, CDA, D66, LPF, GL, SP, LN en de rest)
En waarom vind je die punten zo goed t.o.v. de andere partijen en wat is er zo goed aan?.
En ga elkaar nou niet aan zitten vallen, omdat je het zelf niet eens bent met een bepaald punt. Ieder z'n heug en z'n meug immers
Of gooi ik soms de ramen, met deze gewetensvragen, van het bestaansrecht van deze topic in?
[Dit bericht is gewijzigd door VilleRoy op 15-04-2002 20:14]
EN dat blijkt dus D66 te zijn......
Thom de Graaff krijgt dus mijn stem.....
quote:Maar wat exact vind je zo goed aan die punten en wat er bij LPF aan gedaan wordt
Op maandag 15 april 2002 20:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mij gaat het vooral om de punten: Veiligheid, migratiebeleid, aanpak van criminaliteit. Vandaar dat ik LPF ga stemmen naar alle waarschijnlijkheid.
Ai ik gooi nu mijn eigen ruiten in, deze topic zal door deze gewetensvraag wel veel viewers en weinig posters gaan trekken vrees ik
quote:Maar welke punten springen er voor jou dan echt uit? Op deze manier kunnen we allemaal wel iets roepen natuurlijk!
Op maandag 15 april 2002 20:13 schreef extremeknul het volgende:
Het hele partij programa eigenlijk wel, er zijn maar weinig punten waar ik niet op let. En de manier van politiek voeren.
Realitivatie heeft zich meester gemaakt van mij.
Ik wilde LPF, maar ben nu aan het twijfelen.
De grootste reden daarvoor was het asielzoekersbeleid.
Ben er achter dat de grootste problemen veroorzaakt worden door jongeren die al geruime tijd in Nederland wonen, en uit een land komen waar ze niet hoeven te vluchten, dus geen asielzoekers.
Ben voor een veilig Nederland, waar mijn kids veilig kunnen opgroeien. Die asielzoekers willen eigelijk hetzelfde........
Ga stemmen op diegene die beloofd ontspoorde jongeren hard aan te pakken.
quote:De enige partij die wat kamerzetels haalt en het asielbeleid eens echt ter discussie wil stellen is LPF. De overige partijen zijn meer bezig LPF te bestrijden dan hun eigen standpunten te vertellen dus op dat soort kinderachtige lijsttrekkertjes stem ik sowieso niet.Vandaar dus.
Op maandag 15 april 2002 20:09 schreef VilleRoy het volgende:[..]
Maar wat exact vind je zo goed aan die punten en wat er bij LPF aan gedaan wordt
quote:Er is niet echt iets wat ik het allerbelangrijkste vind.
Op maandag 15 april 2002 20:16 schreef VilleRoy het volgende:[..]
Maar welke punten springen er voor jou dan echt uit? Op deze manier kunnen we allemaal wel iets roepen natuurlijk!
Of is de Fok!ker soms zelf ook erg politiek correct en geschikt voor de politiek?
Alleen op het gebied van (ethische) vrijheden zoek ik echt een partij uit waarmee ik het voor een heel groot deel me eens ben. Dat zijn namelijk vrij heldere zaken die niet van geld afhankelijk zijn (meer van idealen, ethische of gevoelskwesties) en dus nakkelijk individueel te beoordelen zijn.
Op financieel gebied is het vooral de combinatie van alles. Het enige waarin ik onderscheid maak is dat er niet teveel geld gaat naar 1 specifiek (minder belangrijk) punt zoals bijv. milieu, defensie, ontwikkelingshulp, asielbeleid. Ook het asielbeleid boeit me minder want er is toch geen partij die daar zo over denkt als ik, maar mijn partij heeft niet het ergste beleid wat dat betreft.
De meest belangrijke dingen zijn een goeie economie voor welvaart (en om die sociale basis te bekostigen), veiligheid en een goeie sociale basis (zorg, onderwijs, werkgelegeheid, WAO, woonaanbod) zodat iedereen kansen krijgt om zich te ontwikkelen en om naar eigen wens goed te leven, ook wanneer hij buiten zijn schuld dat niet kan.
Een samenleving moet gewoon op elk punt redelijk/goed zijn en niet bij het ene uitstekend en het andere zwak imo.
[Dit bericht is gewijzigd door extremeknul op 15-04-2002 20:37]
quote:Daarom heeft een streng asielbeleid ook weinig zin, het gaat om de integratie en armoede bij mensen van buitenaf. Zolang je dat kan handhaven is er weinig aan de hand. Maar het land hoeft niet overspoeld te worden.
Op maandag 15 april 2002 20:18 schreef Cesarino het volgende:Ben er achter dat de grootste problemen veroorzaakt worden door jongeren die al geruime tijd in Nederland wonen, en uit een land komen waar ze niet hoeven te vluchten, dus geen asielzoekers.
quote:Dat beloven ze alemaal.
Ga stemmen op diegene die beloofd ontspoorde jongeren hard aan te pakken.
Ik gun hem 'geen' premierschap maar een meer sterker GL zou een goede opvulling kunnen betekenen voor eventueel een nieuwe coalitie. Een progressief D66 zeg maar
Tijd lang dacht ik op Ad Melkert te gaan stemmen, maar dat was puur taktisch omdat ik over mijn nek ga als die playboy-wceend-rukkende Balkenende aan de macht zou komen....
Maar zo te zien komt PVDA toch aan de macht, en dus gun ik GL een sterke positie. Maar ook uit alle testjes kwam GL naar voren dus...
Een partij die zich nu eens meer hard maakt voor sociale problemen en meer inzet voor groener beleid kan geen kwaad, enkel als opvulling dan.
Kortom : Paul Rosenmuller (omdat hij ook volgens kenners beste debator is, en van alle leiders het meest duidelijk overkomt), en dus Groen Links.
note : alleen als PVDA in gevaar komt stem ik op PVDA, want ik prefereer een links kabinet boven een rechts kabinet.
GLG
quote:ghehe ja inderdaad!
Op maandag 15 april 2002 20:36 schreef extremeknul het volgende:Dat beloven ze alemaal.
So far het politieke gezwam.
Ik persoonlijk kies voor de VVD, omdat deze partij (op lange termijn) staat voor vrijheid van mensen en het nemen van eigen verantwoordelijkheden door mensen. Oftewel mijn mening is dat je niet de Staat alles voor je op kunt laten oplossen. Je hebt je leven in eigen handen en je zult je altijd moeten verantwoorden voor je eigen daden.
Lang verhaal dat hopelijk een beetje duidelijk is
quote:Milieu kan idd geen kwaad, maar GL overdrijft het een beetje imo, die geven 5a6 keer zoveel uit als de andere partijen iets van 16 miljard. Dat gaat mij te ver.
Op maandag 15 april 2002 21:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Een partij die zich nu eens meer hard maakt voor sociale problemen en meer inzet voor groener beleid kan geen kwaad, enkel als opvulling dan.
quote:Hij is zeker een van de betere, ik heb al ene keer op hem gestemd, maar hij is wel minder gewirden vind ik. Alleen dat milieu van ze en het asielbeleid schiet te ver door imo en volgens mij wordt het alleen maar erger. Ook een hoop andere punten vind ik niet echt ok bij hun, die vind ik bij PvdA, SP en D66 beter.
Kortom : Paul Rosenmuller (omdat hij ook volgens kenners beste debator is, en van alle leiders het meest duidelijk overkomt), en dus Groen Links.
quote:Ja okay, maar ik zie GL dan ook niet de premier leveren. Ik zie ze als een geschikt tegenpool, die met nieuwe verassende punten komt aanzetten.
Op maandag 15 april 2002 22:14 schreef extremeknul het volgende:[..]
Milieu kan idd geen kwaad, maar GL overdrijft het een beetje imo, die geven 5a6 keer zoveel uit als de andere partijen iets van 16 miljard. Dat gaat mij te ver.
[..]Hij is zeker een van de betere, ik heb al ene keer op hem gestemd, maar hij is wel minder gewirden vind ik. Alleen dat milieu van ze en het asielbeleid schiet te ver door imo en volgens mij wordt het alleen maar erger. Ook een hoop andere punten vind ik niet echt ok bij hun, die vind ik bij PvdA, SP en D66 beter.
GLG
De privatiseringsprojecten worden bevroren en de regie van de overheid komt terug op belangrijke terreinen als zorg, vervoer, telecommunicatie en ruimtelijke ordening. We geven niet méér uit dan we binnenkrijgen, maar verlenen voorrang aan het inlossen van de maatschappelijke schuld boven de staatsschuld.
Het openbaar vervoer moet weer in overheidshanden komen.
Straffen dienen effectiever te worden en slachtoffers beter geholpen. Er komen inkomensafhankelijke boetes.
Nederland stopt met het overdragen van nog meer bevoegdheden aan de ondemocratische Europese Unie.
Nederland kiest voor steun aan vreedzame oplossingen van conflicten, gaat uit de overleefde NAVO en verkleint haar leger.
Voor meer punten plus context van bovenstaande punten: www.sp.nl
quote:spam
Op maandag 15 april 2002 23:38 schreef ranja het volgende:
Laat ik eerst zeggen dat ik me zowiezo tot deze partij aangetrokken voel en de diverse tests wijzen ook uit dat ik daar het best bij pas. Maar om even wat punten aan te geven, hier een paar belangrijke: (van de site geplukt overigens)De privatiseringsprojecten worden bevroren en de regie van de overheid komt terug op belangrijke terreinen als zorg, vervoer, telecommunicatie en ruimtelijke ordening. We geven niet méér uit dan we binnenkrijgen, maar verlenen voorrang aan het inlossen van de maatschappelijke schuld boven de staatsschuld.
Het openbaar vervoer moet weer in overheidshanden komen.
Straffen dienen effectiever te worden en slachtoffers beter geholpen. Er komen inkomensafhankelijke boetes.
Nederland stopt met het overdragen van nog meer bevoegdheden aan de ondemocratische Europese Unie.
Nederland kiest voor steun aan vreedzame oplossingen van conflicten, gaat uit de overleefde NAVO en verkleint haar leger.
Voor meer punten plus context van bovenstaande punten: www.sp.nl
quote:Hoezo spam? Daar werd toch om gevraagd?
Op maandag 15 april 2002 20:00 schreef VilleRoy het volgende:
Waar ik echter heel benieuwd naar ben, is op grond van welke verkiezingsprogrammapunten (scrabel scrabel) de Fok! forummer van plan is om op die partij te stemmen
Partijprogramma: Niemand! (Ik zie mijn issues wel bij een paar andere partijen terug maar de consequenties pakken voor mij totaal verkeerd uit!)
Persoon: Niemand!
(Eerlijk gezegd VVD bij gebrek aan beter om maar zo uit te drukken. De partij die mijn belangen echt behartigt bestaat niet (en het is maar beter dat ie niet bestaat), en de andere partijen spreken mij eenvoudigweg niet aan.)
quote:Ja, ok dat kan, zelf stem ik wer wat rechtser, D66. Die vind ik toch beter investeren in de economie.
Op maandag 15 april 2002 23:08 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Ja okay, maar ik zie GL dan ook niet de premier leveren. Ik zie ze als een geschikt tegenpool, die met nieuwe verassende punten komt aanzetten.
GLG
quote:Deel je extreme ideen eens met ons, ik ben benieuwd.
Op maandag 15 april 2002 23:56 schreef weerdo het volgende:
De partij die mijn belangen echt behartigt bestaat niet (en het is maar beter dat ie niet bestaat), en de andere partijen spreken mij eenvoudigweg niet aan.)
quote:Ernstige limitatie van de hypotheekrente aftrek.
Op dinsdag 16 april 2002 00:03 schreef extremeknul het volgende:
Deel je extreme ideen eens met ons, ik ben benieuwd.
En met het limiteren van de hypotheekrenteaftrek maak ik me verre van populair bij de eigen-huizenbezitters. Zeker degenen die net zijn ingestapt zullen zeker niet blij met me zijn. De geexplodeerde huizenprijzen van de afgelopen 5 jaar waren niet mogelijk geweest zonder de hypotheekrenteaftrek/verkapte subsidie van de overheid. Voor mij reden om een goed bedoelde steunmogelijkheid waardoor men makkelijker een huis zou kunnen komen te limiteren waardoor de steun bij de goede groep terecht komt.
Om een verdere kloof tussen de huizenbezitters die in hun belegging wonen en met name de starters te vermijden denk ik dat inperking van de hypotheekrenteaftrek noodzakelijk is. Daardoor zullen de huizenprijzen vanzelf zakken.
Het is achtelijk dat nu 2 inkomens absoluut noodzakelijk zijn om een huis te kunnen kopen? De gevallen 'hypotheekziektes' die door de betaaldruk ontstaan zijn volledig onnodig en kost de gemeenschap klauwen vol geld. Huurders die zouden kunnen kopen blijven nu veilig in hun huurhuis zitten waardoor de sociale woningbouw compleet vastgeroest zit. (En dus de kansarmen ook klem zitten)
Het is toch ook achtelijk dat er constructies bestaan waaraan mensen 30 jaar vast zitten om maar 'maximaal' van de hypotheekrenteaftrek te kunnen profiteren?
De overdrachtsbelasting moeten ze trouwens nog vandaag nog afschaffen dan morgen! Het is toch achtelijk dat je 6% van de koopsom richting staat moet schuiven omdat je een huis koopt? Omdat je daarmee mogelijkerwijs minder gaat forensen en dus de infrastructuur ontlast?
De overdrachtsbelasting vind ik schaamteloze graaierij van de overheid. Stank voor dank voor de mensen die verhuizen om bijvoorbeeld dichter bij hun werk te gaan wonen. Een huis kost nu gemiddeld 200.000 € en de dus vangt de staat dus 12.000 € per transactie! Voor 12.000 € kan je wel een paar jaar forensen.
Met de lastenverzwaring die door de limitatie van de hypotheekrenteaftrek ontstaat kunnen eventueel andere woonbelastingen worden verlicht of een algehele lastenverlichting worden doorgevoerd waardoor uiteindelijk iedereen erop vooruitgaat.
(in het SP partijprogramma stond wel iets dergelijks, alleen ben ik het absoluut niet eens met het doel waar het opgebrachte geld volgens hen heen moest.)
Valt een beetje tegen.
quote:Ik denk dat Nederland dan grote problemen krijgt.
Op dinsdag 16 april 2002 00:35 schreef weerdo het volgende:[..]
Ernstige limitatie van de hypotheekrente aftrek.
quote:Afschaffing is wel erg drastisch, maar 6% vind ik idd wel erg veel, maarja, anders krijg je zo'n huizenhandelmarkt, waardoor de prijs alleen maar zal stijgen ben ik bang.
Afschaffing overdrachtsbelasting.
quote:Ik doe niet in geloven en links/rechts roep ik wel als ik een liedje zing.
Op dinsdag 16 april 2002 00:43 schreef extremeknul het volgende:
Ik vind het niet echt extreem, ik had echt extreem-rechts/links/geloof verwacht zoals SGP, CP86 en CPN ed.
quote:De 2 maatregelen dienen uiteraard tegelijk genomen te worden.. Wat denk je trouwens wat er met de huizenprijs gebeurt als de hypotheekrenteaftrek wordt gelimiteerd?
Afschaffing is wel erg drastisch, maar 6% vind ik idd wel erg veel, maarja, anders krijg je zo'n huizenhandelmarkt, waardoor de prijs alleen maar zal stijgen ben ik bang.
quote:Licht eraan wat de limiet is. Goedkope huizen zullen alleen mar duurder worden ben ik bang.
Op dinsdag 16 april 2002 00:49 schreef weerdo het volgende:
[..]De 2 maatregelen dienen uiteraard tegelijk genomen te worden.. Wat denk je trouwens wat er met de huizenprijs gebeurt als de hypotheekrenteaftrek wordt gelimiteerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |