Wat ik me wel afvraag is, waarom jongeren redelijk massaal pro-Groen Links zijn. Lang niet allemaal natuurlijk, maar onder jongeren, studenten etc. hoor je relatief vaak dat er voorstanders van GL zitten. Ik vraag me af waarom en vraag me tevens af wat er eigenlijk (allemaal) op tegen zou moeten zijn. Dus de topic is zelf geschikt als je geen GL stemmer bent, kun je nagaan
Het zal voor sommigen te maken met het felle imago, voor anderen met idealisme, denk ik.
quote:GL heeft relatief progressieve ideeen en jongeren zijn opener voor nieuwe frisse ideeen. Bij de gemiddelde volwassen Nederlander gaat er alleen een lampje branden als er een kale homo aandacht trekt door op te sommen wat er NIET goed gaat in Nederland. Zo van: "Euj, ja! Da klopt eik wel wat ie zegt..." Maar verder kijken dan de neus lang is is er niet bij...
Op zondag 14 april 2002 22:38 schreef VilleRoy het volgende:
Even vooraf : Om niet te discrimineren hoef je geen jongere te zijn om in deze topic te reageren, immers we zijn allemaal jong geweest.Wat ik me wel afvraag is, waarom jongeren redelijk massaal pro-Groen Links zijn. Lang niet allemaal natuurlijk, maar onder jongeren, studenten etc. hoor je relatief vaak dat er voorstanders van GL zitten. Ik vraag me af waarom en vraag me tevens af wat er eigenlijk (allemaal) op tegen zou moeten zijn. Dus de topic is zelf geschikt als je geen GL stemmer bent, kun je nagaan
Eigenlijk vind het een beetje een kraker-style partij. Alternatief en overal op afgeven...
Mja, doe mij maar CDA.
quote:In welke punten van GL kun jij je dan zoal vinden?
Op zondag 14 april 2002 22:45 schreef tvdleur het volgende:
Sja, ik vind GL niet echt mijn partij. Kan me wel in sommige punten vinden, maar om overal zo "agressief" op te springen....Eigenlijk vind het een beetje een kraker-style partij. Alternatief en overal op afgeven...
quote:En hierbij ook nog een groep mensen die er helemaal achter staat, tenzij je die onder het kopje idealisme al geplaatst had.
Op zondag 14 april 2002 22:41 schreef Meneer_Aart het volgende:
Een paar jaar geleden was GroenLinks idd de partij waar je als jongere voor was, tenminste, zo ervoer ik dat wel. Nu is het hip om pro-LPF te zijn.Het zal voor sommigen te maken met het felle imago, voor anderen met idealisme, denk ik.
quote:"GroenLinks kiest voor een samenleving waar de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Een samenleving waar mensen die buiten de boot dreigen te vallen een zetje in de rug krijgen. Op tal van plekken is er een schrijnend tekort aan mensen, zoals in de zorg en het onderwijs. Tegelijkertijd staan veel mensen die graag aan het werk willen aan de kant. Met goede individuele begeleiding, meer scholing en taalonderwijs en meer mogelijkheden voor deeltijdwerk krijgen deze mensen ook kansen en mogelijkheden op de arbeidsmarkt."
Op zondag 14 april 2002 22:48 schreef VilleRoy het volgende:[..]
In welke punten van GL kun jij je dan zoal vinden?
en
"GroenLinks staat voor een solide begrotingsbeleid dat voldoende ruimte biedt voor investeringen in publieke voorzieningen. Nu en in de toekomst."
Het hele verhaal is wel te vinden op de site van GL.
Zodra deze mensen een baan en een eigen huis krijgen zullen ze ook snel van partij veranderen, want dan zien ze de hypocisie van het linkse gedachtengoed. Zoals de miljonair Rosenmoller die vanuit zijn blanke villawijk verteld hoe Nederlanders in achterstandswijken zich moeten opstellen tegenover allochtonen in die fantastische multiculturele samenleving met alleen maar voordelen.
Verhoog de kiesgerechtigde leeftijd naar 21 en richt een moslimpartij op en GroenLinks heeft zijn langste tijd wel weer gehad.
quote:En hoe oud was jij ook alweer?
Op zondag 14 april 2002 23:02 schreef Tikorev het volgende:
Dat zijn mensen die net onder moeders vleugels vandaan komen en nog absoluut geen levenservaring hebben, laat staan een realistische kijk op de samenleving. Deze mensen laten zich dus nog verleiden door een partij die problemen oplost door er niet na te kijiken of ze voor zich uit te schuiven. Het is niet voor niets dat GroenLinks de kiesgerechtigde leeftijd naar 16 wil verlagen.
Deze redenatie is veel beter toepasbaar op LPF, want Fortuyns kiezers bestaan, naast de type Harry Mens-class, vooral uit laagopgeleide jongeren. Mensen met een simpele, ongenuanceerde kijk op de samenleving, die graag achter iemand aanlopen waarvan ze denken dat die hetzelfde denkt over Turken en Marokkanen als zij.
quote:Laatst op t.v. gezien dat het serieus onderzocht was, en dat de gemiddelde opleiding van een LPF stemmer HAVO is. Dat valt dus wel mee.
Op zondag 14 april 2002 23:17 schreef Meneer_Aart het volgende:Deze redenatie is veel beter toepasbaar op LPF, want Fortuyns kiezers bestaan, naast de type Harry Mens-class, vooral uit laagopgeleide jongeren.
quote:
Op zondag 14 april 2002 23:02 schreef Tikorev het volgende:
Verhoog de kiesgerechtigde leeftijd naar 21 en richt een moslimpartij op en GroenLinks heeft zijn langste tijd wel weer gehad.
quote:Als de gemiddelde opleiding van een LPF stemmer HAVO is, dan wil dat niet zeggen dat dat ook geld voor een Fortuynstemmer, want Fortuyn heeft niets meer met LPF te maken.
Op zondag 14 april 2002 23:23 schreef Tikorev het volgende:[..]
Laatst op t.v. gezien dat het serieus onderzocht was, en dat de gemiddelde opleiding van een LPF stemmer HAVO is. Dat valt dus wel mee.
Dat Fortuynstemmers laagopgeleid zouden zijn was gewoon linkse propaganda.
Maar ook als Fortuyn == LPF wel zou gelden zou het ook nog logisch zijn, als je bedenkt dat jongeren die uberhaupt stemmen, gemiddeld hoger opgeleid zijn dan niet-stemmers. Jongeren met een VMBO-opleiding interesseren zich in het algemeen sowieso niet voor politiek.
Dus kort gezegd, binnen de subgroep van jongeren die wel enige interesse voor politiek hebben bevinden de Fortuynstemmers zich in het lager-opgeleide segment (MAVO/HAVO).
quote:Havo is nu niet echt bepaald hoog opgeleid hoor.
Op zondag 14 april 2002 23:23 schreef Tikorev het volgende:[..]
Laatst op t.v. gezien dat het serieus onderzocht was, en dat de gemiddelde opleiding van een LPF stemmer HAVO is. Dat valt dus wel mee.
Dat Fortuynstemmers laagopgeleid zouden zijn was gewoon linkse propaganda.
Verrreweg het grootste gedeelte is laag en noramaal opgeleid (VWO/MBO en lager), slechts een klein gedeelte hoog opgeleid (HBO, uni).
quote:Jij denkt dat de mensen in NL gemiddeld een hoger dan HAVO opleiding hebben?
Op zondag 14 april 2002 23:50 schreef extremeknul het volgende:[..]
Havo is nu niet echt bepaald hoog opgeleid hoor.
Verrreweg het grootste gedeelte is laag en noramaal opgeleid (VWO/MBO en lager), slechts een klein gedeelte hoog opgeleid (HBO, uni).
quote:beleid?? begrotingstekort bedoelen ze toch zeker wel?
Op zondag 14 april 2002 22:57 schreef tvdleur het volgende:
"GroenLinks staat voor een solide begrotingsbeleid dat voldoende ruimte biedt voor investeringen in publieke voorzieningen. Nu en in de toekomst."
quote:Zou niet best zijn als ze voor een solide begrotingstekort zouden zijn
Op maandag 15 april 2002 00:20 schreef waspman het volgende:[..]
beleid?? begrotingstekort bedoelen ze toch zeker wel?
quote:Nee, maar gaat het niet om, het gaat erom uit welk percentage de stemmers van LPF en de andere partijen bestaan die hoog en laag opgeleid zijn. En het percentage hoog opgeleiden is een stuk lager en het percentage laag opgeleiden is een stuk hoger bij de LPF stemmers. De LPF stemmers zijn gemiddeld dus lager opgeleid dan bij de andere partijen.
Op zondag 14 april 2002 23:55 schreef Tikorev het volgende:[..]
Jij denkt dat de mensen in NL gemiddeld een hoger dan HAVO opleiding hebben?
quote:voetnoten!
Op maandag 15 april 2002 00:23 schreef extremeknul het volgende:[..]
Nee, maar gaat het niet om, het gaat erom uit welk percentage de stemmers van LPF en de andere partijen bestaan die hoog en laag opgeleid zijn. En het percentage hoog opgeleiden is een stuk lager en het percentage laag opgeleiden is een stuk hoger bij de LPF stemmers. De LPF stemmers zijn gemiddeld dus lager opgeleid dan bij de andere partijen.
quote:Op zich vaag aangezien Fortuyn vooral de mensen met veel geld bevoordelen wil en de mensen met geen geld laat zakken... dus zou je het andersom verwachten. Maar goed logica is toch ver te zoeken bij de hele Fortuyn hype.
Op maandag 15 april 2002 00:23 schreef extremeknul het volgende:
De LPF stemmers zijn gemiddeld dus lager opgeleid dan bij de andere partijen.
als jongere zijnde sta je meestal onder invloed van het gedachtengoed van je ouders (vaak links) en vaak hebben ze nog weinig eigen mening/inzicht
wat moet groenlinks dan wel niet zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |