Het rare is dat het boek me op zich wel intrigeert; een vrouw die alleen maar gespierde mannelijke lifters oppikt, terwijl zich langzamerhand een verhaal ontspint met de reden waarom ze dat doet.
Maar het wordt op een gegeven moment zo verschrikkelijk luguber, dat ik het gewoon walgelijk vond om verder te lezen.
Ik heb het echt met een gooi weggegooid (ben tot ongeveer pagina 120 gekomen), en heb de neiging moeten onderdrukken om het met het huisvuil mee te geven. Zo'n sterke reactie heb ik nooit op boeken. Ik leg het hooguit aan de kant omdat het verhaal me niks interesseert.
In elk geval, ik vroeg me af; welke boek heb jij weleens aan de kant gegooid, omdat je het gewoon niet meer verder wilde lezen?
En kent iemand dat boek waar ik het net over had? Is het de moeite waard om toch verder te lezen, of wordt het alleen maar erger.
Sloopte ze de spieren uit die mannen om er een broek van te naaien ofso?
Ennuh, nee, zo heftig heb ik nog nooit op een boek gereageerd. Wel dat ik me heel blij of gelukkig voelde na het lezen van een boek...
Ik ben in ieder geval wel erg benieuwd geworden naar dat boek van jou. Ik hou wel van dingen die een beetje op het randje van de goede smaak zitten (American Psycho ).
quote:Klinkt inderdaad niet echt dat je zegt van een boek van mij.. Ik ben dol op lezen (ook al heb ik er niet zoveel tijd voor) maar hou me meestal aan bepaalde genres, zodat ik een beetje weet wat ik krijg (beetje flauw misschien)..
Op woensdag 27 februari 2002 22:01 schreef Nausicaa het volgende:
De hoofdpersoon blijkt geen zonderling raar mens te zijn, maar een alien (tenminste, daar lijkt het op) die samen met wat andere aliens die lifters gebruikt als voedsel of zo. Het stuk waar ik dus bijna van over mijn nek ging, is het gedeelte waar een paar van die lifters, gewone mannen dus, ontsnappen uit hun gevangenschap. Op dat moment zijn ze echter al helemaal vetgemest, gecastreerd, de tong gecoupeerd, maar dus nog wel levend.
Tja, ik weet het niet, waarschijnlijk stel ik het me allemaal een beetje te levendig voor. Erg prettig vond ik het in elk geval dus niet.
John Grisham en z'n legal thrillers (maar ook die roman van laatst) vind ik fijn lezen.. Echt een verhaal dat ik helemaal uit wil lezen, science fiction boeit me niet zo (om te lezen dan, kijken vind ik dan weer wel gaaf)..
quote:*tip*
Op woensdag 27 februari 2002 22:01 schreef Nausicaa het volgende:
De hoofdpersoon blijkt geen zonderling raar mens te zijn, maar een alien (tenminste, daar lijkt het op) die samen met wat andere aliens die lifters gebruikt als voedsel of zo. Het stuk waar ik dus bijna van over mijn nek ging, is het gedeelte waar een paar van die lifters, gewone mannen dus, ontsnappen uit hun gevangenschap. Op dat moment zijn ze echter al helemaal vetgemest, gecastreerd, de tong gecoupeerd, maar dus nog wel levend.
Tja, ik weet het niet, waarschijnlijk stel ik het me allemaal een beetje te levendig voor. Erg prettig vond ik het in elk geval dus niet.
Ik hou liever van happy stories...
Spanning, aktie en vooral humor... Yeah... aanraders iemand?
quote:ik heb american psycho wel weggelegd toen ik bij het ratten/kaas stuk kwam
Op woensdag 27 februari 2002 21:59 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik heb het nooit meegemaakt nee dat ik een boek opzij legde omdat ik het te smerig/luguber vond.Ik ben in ieder geval wel erg benieuwd geworden naar dat boek van jou. Ik hou wel van dingen die een beetje op het randje van de goede smaak zitten (American Psycho
).
Helaas is de verfilming overigens iets minder luguber...
quote:ik kan me inderdaad voorstellen dat karakters als Snuf de Hond kinderen angst aan jagen, ja
Op woensdag 27 februari 2002 22:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb ooit in groep 5 eens een boek weggelegd omdat het te eng was. Het was van de schrijver van Snuf de Hond, Piet Prins, maar dan een ander boek van hem. Maar ik was er nog iets te jong voor, denk ik.
De hoofdratten hielden er nogal rare snacks opna, ben na een tijdje wel weer verder en heb toen meteen uitgelezen. Met moeite......
quote:Da's van James Herbert. Die heeft wel meer horror boeken geschreven. Het hoofdstukje "vreemdgaand paartje wordt opgegeten" vond ik toch we koel.
Op woensdag 27 februari 2002 22:45 schreef spauw het volgende:
het ratten leger van ???? (kweenie meer wie)De hoofdratten hielden er nogal rare snacks opna, ben na een tijdje wel weer verder en heb toen meteen uitgelezen. Met moeite......
Ook leuk:
-De 120 dagen van Sodom, of de school der losbandigheid
-Juliette, of de voorspoed van de ondeugd
-Justine, of de tegenspoed van de deugd
-De slaapkamerfilosofen, of de immorele leermesters
...van de Sade
quote:Jaaaa, die zijn mooi, goed en sfeervol!
Op donderdag 28 februari 2002 03:10 schreef Buurmannetje het volgende:
Begin dan maar nooit aan de boeken van Poppy Z Brite...
Exquisite corpse, Lost Souls, The Crow - Lazarus Heart..geweldig
quote:Mmmm...volgende week is de film op TV, wat is beter, de film of het boek?
Op woensdag 27 februari 2002 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:
*tip*
het lijkt me niet verstandig dat je ooit aan Pet Semetary (dodewake) van een zekere Stephen King begint
quote:Ik heb ooit Carrie van dezelfde schrijver gelezen, maar dat vond ik zo absurd en belachelijk, dat ik het niet serieus kon nemen. Het raakte me ook helemaal niet.
Op woensdag 27 februari 2002 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
*tip*
het lijkt me niet verstandig dat je ooit aan Pet Semetary (dodewake) van een zekere Stephen King begint
Het boek waar ik het hierboven over heb, dat lijkt juist wel heel echt. In zekere zin is de hoofdpersoon zelfs sympathiek te noemen; je begrijpt als lezer wel steeds meer waarom ze doet wat ze doet. Het choqueert daarom veel meer.
Misschien is het juist daarom wel een knap geschreven boek. Alleen niet voor mij dus.
quote:Die film is werkelijk één van de allerslechtste verfilmingen ooit. De film is waardeloos, het boek erg goed. Boek dus.
Op donderdag 28 februari 2002 11:23 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Mmmm...volgende week is de film op TV, wat is beter, de film of het boek?
En ik heb ooit een boek van De Sade uit het raam gemikt omdat het me allemaal te goor werd. Schijnt ook verfilmt te zijn, maar is niet aan te raden dat te gaan kijken zonder heel erg sterke maag (en afwezigheid van geweten etc.)
quote:Bedankt voor de tip, lijkt me een lezenswaardig boek.
Op woensdag 27 februari 2002 21:52 schreef Nausicaa het volgende:
Het gebeurt me niet vaak, eigenlijk zelden, maar vandaag heb ik een boek aan de kant gegooid dat ik gewoon te luguber vond.
Het gaat om het boek 'Onderhuids' van Michel Faber, rainbow pocket 589 (niet te verwarren met Nicci French).Het rare is dat het boek me op zich wel intrigeert; een vrouw die alleen maar gespierde mannelijke lifters oppikt, terwijl zich langzamerhand een verhaal ontspint met de reden waarom ze dat doet.
Maar het wordt op een gegeven moment zo verschrikkelijk luguber, dat ik het gewoon walgelijk vond om verder te lezen.
P.
quote:Ja, het is idd verfilmd:
Op donderdag 28 februari 2002 12:22 schreef Isabeau het volgende:[..]
Die film is werkelijk één van de allerslechtste verfilmingen ooit. De film is waardeloos, het boek erg goed. Boek dus.
En ik heb ooit een boek van De Sade uit het raam gemikt omdat het me allemaal te goor werd. Schijnt ook verfilmt te zijn, maar is niet aan te raden dat te gaan kijken zonder heel erg sterke maag (en afwezigheid van geweten etc.)
Pier Paulo Pausolini's 120 Giornate di Sodoma
Is eigenlijk meer een aanklacht tegen het fascisme. Destijds (en nu nog steeds, alleen mij niet ) shockeert de film behoorlijk, temeer omdat de slachtoffers volkomen onschuldig en willeurige jonge mensen zijn.
* Elegy heeft 'm op dvd
quote:Ik heb het uitgelezen maar waarom weet ik eigenlijk niet. Ik vond het zo luguber en je kon het je allemaal zo makkelijk voor stellen tijdens het lezen. *ril*
Op woensdag 27 februari 2002 22:45 schreef spauw het volgende:
het ratten leger van ???? (kweenie meer wie)De hoofdratten hielden er nogal rare snacks opna, ben na een tijdje wel weer verder en heb toen meteen uitgelezen. Met moeite......
quote:Kan ik die een keer lenen/kijken?
Op donderdag 28 februari 2002 13:26 schreef Elegy het volgende:* Elegy heeft 'm op dvd
quote:Heerlijk die boeken... die sfeer die daar in neergezet wordt... dat korte verhalen boek van haar (in't nederlands 'Onvoltooide engelen') zitten ook geweldige verhalen in. Ik lees ze wel in het nederlands trouwens.
Op donderdag 28 februari 2002 11:20 schreef Elegy het volgende:[Begin dan maar nooit aan de boeken van Poppy Z Brite...
]
Jaaaa, die zijn mooi, goed en sfeervol!
Exquisite corpse, Lost Souls, The Crow - Lazarus Heart..geweldig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |