Het gaat om de stichtingen Al Wakf uit Eindhoven en de El Tawheed uit Amsterdam. Deze stichtingen blinken uit in fundamentalistisch taalgebruik en ideeën.
Zo schrijft Al Wakf in hun informatieboek: ''Al Wakf houdt toezicht op haar scholen''. En in de oprichtingsakten van de scholen staat in artikel 12 dat er bij een verschil van mening of inzicht over het onderwijs, contact moet worden opgenomen met de overkoepelende Al Wakfstichting.
In een lesboek godsdienst, uitgegeven door de stichting Al Wakf, staat:
''de profeet heeft gezegd: ''Ik heb de opdracht gekregen om de mensen te bestrijden om in oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze erkennen dat Allah de enige God is''
Het strenge beleid van de stichtingen blijkt uit de reglementen van de scholen. Zo wordt er gewaarschuwd tegen televisie en worden meisjes die niet volgens de islamitische regels gekleed zijn na één waarschuwing naar huis gestuurd. Er mag geen muziek gemaakt worden en er mag niet gefloten worden. Bovendien is literatuur die indruist tegen de islamitische grondslagen verboden.
Aangezien de inspectie geen godsdienstlessen controleert, is het de vraag in hoeverre de kinderen op deze scholen daadwerkelijk beïnvloed worden door het gedachtegoed van deze stichtingen. Maar enkele van deze scholen zijn in het verleden al eens in opspraak geweest vanwege extreme uitingen.
In NOVA vanavond een uitgebreid verslag.
Vanavond in Nova om 22:30. Staatssecretaris van Onderwijs Adelmund zal een reactie geven.
Was laatst ook al een onderwerp over, maar werd toen weggewoven met de dooddoener: Vrijheid van onderwijs.
quote:Omdat in de schoolboekjes daar haat gepredikt wordt misschien....
Op maandag 18 februari 2002 21:15 schreef Quenda® het volgende:
Je kiest toch zelf of je je kind op een Joodse,Katholieke,openbare,Protestants Christelijke,Montessori,Dalton of vrije school doet?
Waarom weer de nadruk op de Islamitische scholen?
Laatst de voorzitter van die stichting aan het woord gezien op Ned 1, zaterdag morgen. Werkelijk zeer vreemde ideeën houdt de man er op na.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 18-02-2002 21:20]
quote:En dat zou niet gebeuren tijdens katechese lesjes op die andere schooltjes?
Op maandag 18 februari 2002 21:18 schreef milagro het volgende:[..]
Omdat in de schoolboekjes daar haat gepredikt wordt misschien....
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® op 18-02-2002 21:20]
quote:Om dat daar kennelijk fundamenteel iets fout gaat?
Op maandag 18 februari 2002 21:15 schreef Quenda® het volgende:Waarom weer de nadruk op de Islamitische scholen?
quote:Vanavond maar even kijken lijkt me, misschien steek je er iets van op.
Op maandag 18 februari 2002 21:20 schreef Quenda® het volgende:[..]
En dat zou niet gebeuren tijdens kateche lesjes op die andere schooltjes?
quote:Of omdat er naar de vreselijke schadelijke gevolgen van godsdienstles en 6 maal daags bidden op die andere scholen geen onderzoek is gedaan ..
Op maandag 18 februari 2002 21:20 schreef R@b het volgende:[..]
Om dat daar kennelijk fundamenteel iets fout gaat?
quote:Nee, in die lesboekjes staat dat niet-moslims de vijand zijn . Dat wordt dus met de paplepel ingegoten , terwijl ze in een westers land leven omringd door miljoenen niet moslims. Lekker voor de integratie ook.
Op maandag 18 februari 2002 21:20 schreef Quenda® het volgende:[..]
En dat zou niet gebeuren tijdens kateche lesjes op die andere schooltjes?
We kunnen wel weer politiek correct zijn en onze ogen daarvoor sluiten, maar je drukt op die manier juist een groep in een afzonderingspositie.
quote:Wie weet ligt er een bron van onderzoeks werk voor je open.
Op maandag 18 februari 2002 21:22 schreef Quenda® het volgende:[..]
Of omdat er naar de vreselijke schadelijke gevolgen van godsdienstles en 6 maal daags bidden op die andere scholen geen onderzoek is gedaan ..
Haat wordt geleerd op islamitische scholen
We gaan het dus nu nog een keertje dunnetjes over doen?
quote:Iedereen is de lul als je niet gelooft.Is niet alleen bij de Islam.
Op maandag 18 februari 2002 21:22 schreef milagro het volgende:[..]
Nee, in die lesboekjes staat dat niet-moslims de vijand zijn . Dat wordt dus met de paplepel ingegoten , terwijl ze in een westers land leven omringd door miljoenen niet moslims. Lekker voor de integratie ook.
We kunnen wel weer politiek correct zijn en onze ogen daarvoor sluiten, maar je drukt op die manier juist een groep in een afzonderingspositie.
''Ik heb de opdracht gekregen om de mensen te bestrijden om in oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze erkennen dat Allah de enige God is''
En wat gaat Karin Adelmund (PvdA) nu zeggen?
quote:Dat ze het volstrekt verwerpelijk vind.
Op maandag 18 februari 2002 22:33 schreef machteld het volgende:En wat gaat Karin Adelmund (PvdA) nu zeggen?
quote:Inderdaad. Was natuurlijk allang bekend allemaal, maar de politiek hobbelt altijd achter de journalisten aan.
Op maandag 18 februari 2002 22:44 schreef AchJa het volgende:
En Quenda, ben je aan het kijken???? Mischien zie je dat het niet over reguliere lesjes gaat......
Duidelijk is dat die mensen de Westerse samenleving verfoeien, ze kweken hun kinderen een enomre haat jegens jou en mij aan
Had al jaren geleden vervolging ingesteld kunnen worden.
Zo niet, laat er maar eens een nieuwe grondwet gemaakt worden wanneer deze misschien niet zal blijken te voldoen in kwesties als deze.
quote:Een nieuwe grondwet is helemaal niet nodig, want deze fundamentalistische hufters overtreden de wet moet voeten. Ze zetten namelijk aan tot haat, en dat is ten alle tijden verboden, zelfs als je je beroept op vrijheid van godsdienst.
Op maandag 18 februari 2002 22:57 schreef machteld het volgende:
Hebben we artikel 1 weerHad al jaren geleden vervolging ingesteld kunnen worden.
Zo niet, laat er maar eens een nieuwe grondwet gemaakt worden wanneer deze misschien niet zal blijken te voldoen in kwesties als deze.
quote:Jij doet hetzelfde. Jij kweekt hier op FOK een enorme haat jegens mij en anderen zoals ik! Wat ik helemaal gek vind aan jou is dat je te laf bent om uit te komen voor wat je bent.
Op maandag 18 februari 2002 22:56 schreef R@b het volgende:
Duidelijk is dat die mensen de Westerse samenleving verfoeien, ze kweken hun kinderen een enomre haat jegens jou en mij aan
Ik begreep even heel erg goed waar die angst voor de Islam vandaan kwam.
quote:Waar beroep jij je dan op? Jij zet ook aan tot haat! Dus jij bent ook een hufter
Op maandag 18 februari 2002 23:02 schreef R@b het volgende:[..]
Een nieuwe grondwet is helemaal niet nodig, want deze fundamentalistische hufters overtreden de wet moet voeten. Ze zetten namelijk aan tot haat, en dat is ten alle tijden verboden, zelfs als je je beroept op vrijheid van godsdienst.
quote:Waarom kun je het niet gewoon zeggen dat je het zelf ook misselijkmakend vindt dat dergelijke praktijken op basisscholen plaatsvinden ? Of keur je het goed ?
Op maandag 18 februari 2002 23:06 schreef onschuldig het volgende:[..]
Waar beroep jij je dan op? Jij zet ook aan tot haat! Dus jij bent ook een hufter
quote:De waarheid is soms hard.......we lullen gvd over 10 van de 32 scholen. Er is hier niemand die tot haat aanzet, dat doet die hele moslim beweging zelf. Als ze dit soort stuntjes niet zouden uithalen, zou je niemand horen klagen.
Op maandag 18 februari 2002 23:04 schreef onschuldig het volgende:[..]
Jij doet hetzelfde. Jij kweekt hier op FOK een enorme haat jegens mij en anderen zoals ik! Wat ik helemaal gek vind aan jou is dat je te laf bent om uit te komen voor wat je bent.
![]()
![]()
![]()
op jou!
quote:Meen je dat nou knul? Kun je met één bewijsstuk in de vorm van een linkje komen.
Op maandag 18 februari 2002 23:04 schreef onschuldig het volgende:[..]
Jij doet hetzelfde. Jij kweekt hier op FOK een enorme haat jegens mij en anderen zoals ik!
Of valt het bediscussiëren van de feiten onder haat kweken
quote:Kots kots kots, veel meer komt er niet uit die strot van je.
Wat ik helemaal gek vind aan jou is dat je te laf bent om uit te komen voor wat je bent.![]()
![]()
![]()
op jou!
quote:Ik was ff off-topic bezig. Ik ben van mening dat iedereen naar een openbare school moet. Kan men tenminste nog wat van elkander leren! Maar zoals R@B hier bezig is om constant ALLE Moslims de schuld te geven van alles
Op maandag 18 februari 2002 23:07 schreef gelly het volgende:[..]
Waarom kun je het niet gewoon zeggen dat je het zelf ook misselijkmakend vindt dat dergelijke praktijken op basisscholen plaatsvinden ? Of keur je het goed ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |