abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3025297
Als jullie muziek luisteren luister je dan losse tracks of albums in z'n geheel?
Zelf ben ik een fervent album-luisteraar. Er zit toch wel vaak een bepaalde opbouw in een album, wat toch wel wat meerwaarde geeft aan de muziek.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 2 februari 2002 @ 20:39:21 #2
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3025415
Ik ben zelf steeds meer en meer een album luisteraar aan het worden. Een album heeft een bepaalde magie als je deze van begin tot eind hoort en wat verloren gaat je je de nummers los luistert. Desondanks luister ik voor het grootste deel nog losse nummers (random mp3 list, ik heb een hekel aan cd's wisselen). Dat zijn dan ook wel meestal nummers die op zichzelf ook goed uit de verf komen. Er zijn ook nummers die alleen in Album verband goed klinken, die probeer ik dan los zoveel mogelijk te vermijden.
  zaterdag 2 februari 2002 @ 20:55:28 #3
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_3025677
Soms draai ik het hele album, soms een paar losse nummers, maar soms ook wel eens een album vanaf een bepaald nummer. Het ligt er een beetje aan.
pi_3025716
Ik heb al meer dan een jaar geen album meer geluisterd, ik houd het lekker bij losse nummers.
pi_3025842
Losse tracks

Op albums staan altijd wel een paar nummers die me niet aanspreken..

zaterdag 2 februari 2002 @ 21:08:24 #6
19558 d10n
Interstate 78
pi_3025860
Ik heb iets tegen albums. Misschien heel raar maar ik vind een album vaak een beetje afbreuk doen aan de single(s). Okee, vanuit de artiest is een album natuurlijk erg belangrijk (het is vaak een verhaal, met een begin, een kern en een eind), maar voor "de consument" (ik) wordt door de singles vaak een beeld gecreëerd dat op het album weer wordt afgebroken. Anders gezegd: ik vind dat de singles die gelanceerd worden meestal de betere nummers zijn van het album. Daardoor doet de rest van het album vaak wat minder aan.
Er zijn wel uitzonderingen trouwens. Zo kan ik prima het hele album van Daft Punk (Discovery) afluisteren zonder ook maar één moment verveeld te raken. Maar de volledige CD's van bijvoorbeeld Atomic Kitten of Darude zijn aan mij niet echt besteed.
't Is trouwens ook een gevolg van het feit dat er weinig variatie meer zit in albums. Men vervalt al snel in "meer-van-hetzelfde" (Live bijvoorbeeld) en dat is jammer...
Music is my destiny...
pi_3025941
Misschien ligt het idd ook wel aan de muziek die je luistert. Ik luister toch minder vaak naar artiesten die regelmatig singles uitbrengen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 2 februari 2002 @ 21:19:54 #8
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_3026021
Ik vind de tracks die als single worden uitgebracht vaak de minder interesante stukken van een album, de niet-single tracks 'maken' meestal het album. Ook willen nummers die als single worden uitgebracht wel eens behorlijk afwijken van de rest van het album. Wat dat betreft hebben albums waar geen singles van zijn genomen vaak een betere 'flow'.
pi_3026038
altijd een compleet album, inderdaad, ook omdat er een sfeer wordt opgebouwd.. Ik heb niet eens losse nummers!
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  zaterdag 2 februari 2002 @ 21:31:32 #10
13973 ranja
image means nothing
pi_3026168
Varieert.... als ik alleen ben meestal hele cd's of lp-kanten, als ik bezoek heb vaak een aantal nummers van een cd of singles. Losse nummers van lp draai ik zelden.
Ik denk inderdaad wel dat het van de muzeiksoort afhangt, van pop draai ik veel meer losse nummers dan van het alto werk.
  zaterdag 2 februari 2002 @ 21:31:54 #11
19558 d10n
Interstate 78
pi_3026174
Toch wel raar. Je koopt een album toch n.a.v. de single, of heb ik het mis? Of om te kijken of er misschien platen op staan die beter zijn dan de single? Ik denk dan: er is vast een reden waarom dit wel een single is geworden en dat niet...
Music is my destiny...
  zaterdag 2 februari 2002 @ 21:34:51 #12
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_3026209
Je kan een album kopen n.a.v. een single, maar meestal koop ik een album nav een recensie, of omdat ik ergens heb gehoord/gelezen dat het een goed album of een goede band is. Tegenwoordig kan je van elke band wel wat downloaden, dus je kan makkelijk ff luisteren of het je bevalt.
  zaterdag 2 februari 2002 @ 21:46:59 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_3026338
Tja, van sommige bands weet ik echt niet wat een single is of dat er überhaupt wel een single verschenen is van het album... meeste koop ik op naam, recensie of 'hearsay'.
  zaterdag 2 februari 2002 @ 21:48:04 #14
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3026348
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 21:46 schreef ranja het volgende:
meeste koop ik op naam, recensie of 'hearsay'.
Ok naam.. dat heb ik ook heel erg. Ben ook erg bandrecht denk ik en heb soms de neiging om gelijk een band te beoordelen op een paar nummers die ik dan toevallig wel of niet goed vindt.
  zaterdag 2 februari 2002 @ 22:01:54 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_3026465
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 21:48 schreef Vork het volgende:

[..]

Ok naam.. dat heb ik ook heel erg.

Ik bedoel eigenlijk dat ik gewoon de 3e Garbage koop omdat die eerste 2 erg goed zijn en er dan pas thuis achterkom dat ik best zonder had gekund Maar meestal gaat het wel goed.
  zondag 3 februari 2002 @ 00:38:43 #16
1358 Xhorder
He's back...
pi_3027881
quote:
toch wel raar. Je koopt een album toch n.a.v. de single, of heb ik het mis? Of om te kijken of er misschien platen op staan die beter zijn dan de single? Ik denk dan: er is vast een reden waarom dit wel een single is geworden en dat niet...
Uhm... misschien had je het nog niet door, maar het grootste gedeelte van de artiesten brengt geen singles uit.

Ik luister altijd een heel album. Eerst in de normale volgorde en vaak erna zet ik hem op shuffle, zodat de nummers niet op volgorde worden afgespeeld. Vaak vind ik dit het wat spannender maken, leuke afwisseling ofzo

... na vijf jaar
  zondag 3 februari 2002 @ 03:39:41 #17
17105 B1tchwax
Brakke gast!
pi_3029490
quote:
Op zondag 03 februari 2002 00:38 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Uhm... misschien had je het nog niet door, maar het grootste gedeelte van de artiesten brengt geen singles uit.

Ik luister altijd een heel album. Eerst in de normale volgorde en vaak erna zet ik hem op shuffle, zodat de nummers niet op volgorde worden afgespeeld. Vaak vind ik dit het wat spannender maken, leuke afwisseling ofzo

Ik liep ook al te zoeken naar de shuffle knop.. maar ik heb denk ik een heel oude.. mijn platenspeler heeft geen
In the old days getting stoned meant getting pelted to death with rocks...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 februari 2002 @ 03:45:58 #18
862 Arcee
Look closer
pi_3029523
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 20:32 schreef MuadDib het volgende:
Als jullie muziek luisteren luister je dan losse tracks of albums in z'n geheel?
Absoluut losse nummers. Het aantal malen dat ik een heel album beluisterd heb is wel op 1 hand te tellen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 3 februari 2002 @ 07:46:52 #19
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_3029947
Absolutely album! De betere albums weten een sfeer neer te zetten en vast te houden. Een (hit)nummer is dan niet voldoende om die sfeer neer te zetten en vast te houden.
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 februari 2002 @ 12:51:05 #20
862 Arcee
Look closer
pi_3030522
quote:
Op zondag 03 februari 2002 07:46 schreef IllOgical het volgende:
Absolutely album! De betere albums weten een sfeer neer te zetten en vast te houden. Een (hit)nummer is dan niet voldoende om die sfeer neer te zetten en vast te houden.
Wel als je zèlf je eigen favo's op een rijtje zet hoor.

* Arcee creëert z'n eigen muzieksfeer wel.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 3 februari 2002 @ 13:14:06 #21
1358 Xhorder
He's back...
pi_3030875
quote:
Ik liep ook al te zoeken naar de shuffle knop.. maar ik heb denk ik een heel oude.. mijn platenspeler heeft geen
Gewoon een draai aan de naald geven en there you go...
... na vijf jaar
  zondag 3 februari 2002 @ 14:15:01 #22
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_3031490
Ik luister meestal volledige albums, maar da's ook niet gek, want een groot gedeelte van mijn cd's en platen zijn of op een concept gebaseerd, of de nummers lopen op elkaar over. En het is inderdaad heel knap gedaan bij sommige cd's hoe er met de volgorde van de nummers een sfeer geplaatst wordt
Where do we come from? Why are we here? Where do we go when we die? What lies beyond, and what lay before? Is anything certain in life?
  Redactie Frontpage zondag 3 februari 2002 @ 15:56:13 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3033056
Losse tracks. De nummers die me niet aanspreken ga ik niet luisteren omdat dat beter in een geheel past. Ik brand meestal een verzamelcd met de mooiste tracks van verschillende artiesten.
  zondag 3 februari 2002 @ 16:08:02 #24
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_3033201
Ik luister meestal losse tracks omdat ik op veel albums mindere nummers vind staan, maar een aantal voornamelijk jaren 60/70 rock albums luister ik in z'n geheel omdat ik ze helemaal goed vind.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  zondag 3 februari 2002 @ 17:07:12 #25
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_3034313
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 21:13 schreef MuadDib het volgende:
Misschien ligt het idd ook wel aan de muziek die je luistert. Ik luister toch minder vaak naar artiesten die regelmatig singles uitbrengen.
Idem. Als je buiten het Top 40-gebeuren valt, kom je automatisch terecht bij hele albums. Persoonlijk draai ik meestal hele albums (zie ook al mijn bijdragen aan "Wat draai je nu"). Soms breek ik die dan wel voortijdig af omdat ik zin krijg in een andere band of stijl, maar in pricipe gaat hij tot het einde mee, vaak genoeg dan ook weer opnieuw aangezet. Daarmee tevens de stelling ontkrachtend dat je alleen met MP3 van "dat CD wisselen" afbent.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')