abonnement Unibet Coolblue
pi_176507568
Overigens zou ik veel liever met Ripple een auto willen betalen dan bitcoins.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 14 januari 2018 @ 21:19:41 #52
390300 FCsuarez
voetbal is niet lopen
pi_176507760
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Overigens zou ik veel liever met Ripple een auto willen betalen dan bitcoins.
Ik zou dan weer veel minder graag willen investeren in Ripple dan in bitcoins. Zelfs nog liever bitcoins dan Ripple.
Pak de hooivorken en fakkels. Hunt him down like a dog
#FreeTrapz
pi_176507856
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:57 schreef Igen het volgende:
Ik heb eens wat zitten puzzelen.

1 bitcoin-transactie kost momenteel meer dan 300 kWh (bron). 300 kWh is ongeveer het equivalent van 30 liter kerosine (bron). Met 30 liter kerosine kun je zo'n 1000 kilometer in een vliegtuig vliegen (bron).

Eén transactie op de Bitcoin-blockchain (bijv. één betaling) is momenteel dus ongeveer net zo slecht voor het milieu als een vliegreis van Amsterdam naar Barcelona. :o
Professionele miners hebben deals met energieproducenten om hun overcapaciteit op te kopen voor een zacht prijsje. Die energie die ze gebruiken om te minen is dus al opgewekt, de milieuschade is al gedaan, met of zonder het bestaan van Bitcoin. De energieproducenten in kwestie zijn allang blij dat ze uberhaupt nog iets met hun overcapaciteit kunnen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 14 januari 2018 @ 21:30:53 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176508017
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Professionele miners hebben deals met energieproducenten om hun overcapaciteit op te kopen voor een zacht prijsje. Die energie die ze gebruiken om te minen is dus al opgewekt, de milieuschade is al gedaan, met of zonder het bestaan van Bitcoin. De energieproducenten in kwestie zijn allang blij dat ze uberhaupt nog iets met hun overcapaciteit kunnen.
En wat als BTC dus 10x zo groot wordt?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2018 @ 21:41:29 #55
230491 Zith
pls tip
pi_176508279
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:57 schreef Igen het volgende:
Ik heb eens wat zitten puzzelen.

1 bitcoin-transactie kost momenteel meer dan 300 kWh (bron). 300 kWh is ongeveer het equivalent van 30 liter kerosine (bron). Met 30 liter kerosine kun je zo'n 1000 kilometer in een vliegtuig vliegen (bron).

Eén transactie op de Bitcoin-blockchain (bijv. één betaling) is momenteel dus ongeveer net zo slecht voor het milieu als een vliegreis van Amsterdam naar Barcelona. :o
Gelukkig wordt bitcoin niet gemined met kerosine en zitten de grootste miners bij hydroenergieproducenten. :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_176508435
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

En wat als BTC dus 10x zo groot wordt?
Die kans bestaat.
Voor wie het nog kan betalen en waar het niet verboden is, zal minen lucratief blijven.

En als er toch minder gemined kan worden, zakt de difficulty vanzelf.
pi_176508654
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:03 schreef FCsuarez het volgende:
Eens met Guus Geluk. Bitcoin is een wanstaltig product gemaakt met een goede machine.

Dat er andere crypto's komen die schaalbaar zijn en toepasbaar voor dagelijks gebruik is te hopen. Dat zijn mijn inziens de ontwikkelingen waar geld in te verdienen is. Bitcoin, ja ach, wat kun je er eigenlijk mee ;)
Geen enkele coin heeft nog bewezen dat ze on-chain schalen hebben opgelost. Ja, heel veel claims, voorbarig gejuich en geshill, maar door een groot gebrek aan on-chain gebruik en gebrek aan waarde van die coins allemaal onbewezen. En als er al iets beter zou schalen dan is de kans zeer groot dat het ten koste gaat van decentralisatie, veiligheid, onveranderlijkheid van de chain of andere essentiële eigenschappen van een goede blockchain.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176508777
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Geen enkele coin heeft nog bewezen dat ze on-chain schalen hebben opgelost. Ja, heel veel claims, voorbarig gejuich en geshill, maar door een groot gebrek aan on-chain gebruik en gebrek aan waarde van die coins allemaal onbewezen. En als er al iets beter zou schalen dan is de kans zeer groot dat het ten koste gaat van decentralisatie, veiligheid, onveranderlijkheid van de chain of andere essentiële eigenschappen van een goede blockchain.
Eh?

Waves heeft Bitcoin-NG vorige maand geïmplementeerd en kan nu tot over 86 miljoen transacties per dag aan en die techniek kan nog verder schalen.

Bij airdrops zie je dat het perfect werkt.

En dat is een on-chain oplossing.
Draai zelf ook een Waves-NG node, werkt als een tierelier.
  zondag 14 januari 2018 @ 22:01:16 #59
390300 FCsuarez
voetbal is niet lopen
pi_176508811
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Eh?

Waves heeft Bitcoin-NG vorige maand geïmplementeerd en kan nu tot over 86 miljoen transacties per dag aan.

En dat is een on-chain oplossing.
Wilde net reageren met waves idd :D heeft potentie, en zit dus ook een aardig deel van mijn stack in.
Heb ook Simple token opgeschreven om mij morgenavond eens in te verdiepen. Benieuwd wat de techneuten daar zeggen over hoe dit zou moeten werken.
Pak de hooivorken en fakkels. Hunt him down like a dog
#FreeTrapz
pi_176508973
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Echt, als blockchain zo geweldig is, dan beleg je in bedrijven die blockchain toepassen, andere bedrijven daarbij helpen of blockchain verder ontwikkelen, niet in een cryptomunt :')
Investeren in blockchain bedrijven doe je door te investeren in hun cryptomunt, wat in feite het aandeel van het bedrijf vormt. Dat is het hele punt van blockchain, het maakt een alternatief financieel systeem mogelijk.
pi_176509219
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

En wat als BTC dus 10x zo groot wordt?
En dan niks. Het energieverbruik heeft te maken met de hashrate, niet met het aantal transacties. Die 300kWh per transactie (de hashrate * Watts per GH / het aantal transacties per block) is dan ook misleidend en nikszeggend.

Hoe de hashrate tot stand komt is een ingewikkelde som van factoren, maar de voornaamste factor is de efficiëntie van de mining chips. En laat de ontwikkeling van de mining chips nu net binnen enkele jaren tegen Moore's Law aanlopen :s)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176509710
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Eh?

Waves heeft Bitcoin-NG vorige maand geïmplementeerd en kan nu tot over 86 miljoen transacties per dag aan en die techniek kan nog verder schalen.

Bij airdrops zie je dat het perfect werkt.

En dat is een on-chain oplossing.
Draai zelf ook een Waves-NG node, werkt als een tierelier.
Ben niet heel bekend met Waves maar ik zie op wavesgo.com het aantal transacties per block en het bevestigt mijn punt: niemand gebruikt het en derhalve zijn alle schaalbaarheidsclaims onbewezen. Daarbij is Bitcoin-NG een project van Emin Gun Sirer... een fopwetenschapper als het gaat om blockchains. Maar goed, wie weet komt het van de grond en gaan we ooit zien of het echt schaalt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176509837
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ben niet heel bekend met Waves maar ik zie op wavesgo.com het aantal transacties per block en het bevestigt mijn punt: niemand gebruikt het en derhalve zijn alle schaalbaarheidsclaims onbewezen. Daarbij is Bitcoin-NG een project van Emin Gun Sirer... een fopwetenschapper als het gaat om blockchains. Maar goed, wie weet komt het van de grond en gaan we ooit zien of het echt schaalt.
Er zijn al diverse airdrops geweest waar de beschikbare capaciteit gebruikt is zonder problemen met stabiliteit.
Ook op het moment dat pools hun uitbetalingen doen naar de leasers wordt het netwerk maximaal belast.

Of het van de grond komt? Grapjas.

En een "fop wetenschapper"? Mwah... Hij heeft meer op z'n blockchain CV staan dan jij, vermoed ik:
https://en.wikipedia.org/wiki/Emin_G%C3%BCn_Sirer

Het Waves team heeft zijn paper gebruikt overigens, hij heeft niet meegewerkt aan de ontwikkeling.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-01-2018 22:53:31 ]
pi_176511302
quote:
13s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:21 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Zolang de geciteerde personen experts zijn op het onderwerp is dat gewoon een geldig argument.

Laat W Buffett zich nou net niet expert noemen op dit gebied. Hij vermijd nog steeds de meeste tech bedrijven. Van hem zal je niet snel horen dat Bitcoin de toekomst is (zeker niet omdat hij juist een mega belang bij de concurrent heeft).

Maar goed iemand die de blockchain, bitcoin en het bedrijf achter bitcoin los van elkaar ziet hoef je natuurlijk niets wijs te maken.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2018 @ 23:43:20 #65
230491 Zith
pls tip
pi_176511475
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Echt, als blockchain zo geweldig is, dan beleg je in bedrijven die blockchain toepassen, andere bedrijven daarbij helpen of blockchain verder ontwikkelen, niet in een cryptomunt :')
Dat klink als beleggen in samsumg computers omdat je veel verwacht van de nieuwe windowsversie :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')