abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 juni 2021 @ 19:36:09 #126
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_199774103
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 09:51 schreef Rave_NL het volgende:
Kick der kicken om de herinnering aan De Kardinaal niet verloren te laten gaan.


Een diplomatieke rel was aanleiding voor een officieel verzoek van land A op een G8 conferentie om land B op te heffen en het grondgebied te verdelen over drie landen van diezelfde G8.

Welke diplomatieke rel tussen welke landen?

O+

Interessante vraag. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 6 juni 2021 @ 20:04:41 #127
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199774578
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 09:51 schreef Rave_NL het volgende:
Kick der kicken om de herinnering aan De Kardinaal niet verloren te laten gaan.

Een diplomatieke rel was aanleiding voor een officieel verzoek van land A op een G8 conferentie om land B op te heffen en het grondgebied te verdelen over drie landen van diezelfde G8.

Welke diplomatieke rel tussen welke landen?

G8 is relatief moderne geschiedenis. Enige wat in me opkomt is een rel tussen Zwitserland en Libië, zal wel een willekeurige actie zijn geweest om Khadaffi te boycotten die verkeerd viel.

Algemeen frustratiepunt over de vorm van de vraag. Ik zie het hier wel vaker gebeuren dat er een a,b,c vraag van wordt gemaakt, meerdere vragen over hetzelfde onderwerp. Zo kun je vaak beter wachten met een antwoord geven totdat iemand de eerste delen al beantwoord heeft. Als nu iemand de exacte oorzaak van de rel zich ineens herinnert kan hij met de eer gaan strijken, terwijl het opmerkelijke feit eerder is dat iemand voorstelde om Zwitserland op te gaan delen. (Als het klopt weliswaar). Ik snap ook wel dat je het complete verhaal wil hebben om het lukraak gokken te weren, maar probeer dan het meest essentiële deel van het antwoord te vragen.

[ Bericht 26% gewijzigd door zalkc op 06-06-2021 20:14:33 ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 6 juni 2021 @ 21:00:04 #128
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_199775237
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:04 schreef zalkc het volgende:

[..]
Algemeen frustratiepunt over de vorm van de vraag. Ik zie het hier wel vaker gebeuren dat er een a,b,c vraag van wordt gemaakt, meerdere vragen over hetzelfde onderwerp. Zo kun je vaak beter wachten met een antwoord geven totdat iemand de eerste delen al beantwoord heeft. Als nu iemand de exacte oorzaak van de rel zich ineens herinnert kan hij met de eer gaan strijken, terwijl het opmerkelijke feit eerder is dat iemand voorstelde om Zwitserland op te gaan delen. (Als het klopt weliswaar). Ik snap ook wel dat je het complete verhaal wil hebben om het lukraak gokken te weren, maar probeer dan het meest essentiële deel van het antwoord te vragen.
Yeah, je hebt gelijk. Vergeet de vraag. Tot over anderhalf jaar voor een nieuwe poging.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 6 juni 2021 @ 21:02:41 #129
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199775280
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:00 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Yeah, je hebt gelijk. Vergeet de vraag. Tot over anderhalf jaar voor een nieuwe poging.
Vergeet het antwoord, geniet van je gelijk. Tot over 2 jaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199967687
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 09:51 schreef Rave_NL het volgende:
Kick der kicken om de herinnering aan De Kardinaal niet verloren te laten gaan.

Een diplomatieke rel was aanleiding voor een officieel verzoek van land A op een G8 conferentie om land B op te heffen en het grondgebied te verdelen over drie landen van diezelfde G8.

Welke diplomatieke rel tussen welke landen?

Dat kan ik me nog herinneren _O-

Khadaffi(Libië) stelde voor om Zwitserland te verdelen over Italië, Duitsland en Frankrijk. Khadaffi was viesmad omdat zijn zoon was gearresteerd door de Zwitserse autoriteiten. Waarom weet ik helaas niet meer.
Incelfrikandel
  dinsdag 13 december 2022 @ 22:28:34 #131
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_207073193
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 22:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat kan ik me nog herinneren _O-

Khadaffi(Libië) stelde voor om Zwitserland te verdelen over Italië, Duitsland en Frankrijk. Khadaffi was viesmad omdat zijn zoon was gearresteerd door de Zwitserse autoriteiten. Waarom weet ik helaas niet meer.
Correct!

Khadaffi’s zoon en schoondochter waren opgepakt nadat ze naar verluid twee van hun bediendes hadden mishandeld in een Zwitsers hotel.

De VN had echter zijn voorstel verworpen overigens, het was niet in lijn met hun statuten.

50 De_Kardinaal †
31 Stephen_Dedalus
28 Ser_Ciappelletto
26 Sloggi
23 zalkc
18 RM-rf
17 Rave_NL
16 Nibb-it
14 Karrs
10 TitusPullo
7 Iblardi
6 Den_Haag
5 Polacco
5 Cobra4
4 99.999
3 Dtrierum
2 DeParo
2 Mederiacvm
2 tuurke77
2 Slaro
2 kibo
2 Drakin
1 YouriNL
1 Woestijnvos
1 Goldar
1 JCats
1 frikandelbroodje
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_207073392
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:00 schreef Rave_NL het volgende:

[..]
Yeah, je hebt gelijk. Vergeet de vraag. Tot over anderhalf jaar voor een nieuwe poging.
:D !

Ik zal wat sneller zijn met het verzinnen van een nieuwe vraag.
Incelfrikandel
pi_207145977
Na de Tweede Wereldoorlog besloot George VI van het Verenigd Koninkrijk om een heel land het George Kruis te geven. Welk land?
Incelfrikandel
  woensdag 21 december 2022 @ 17:49:13 #134
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_207175625
Fuck, mijn eerste gedachte was Malta waar het kruis nog steeds op de vlag staat maar dat was tijdens en niet na de Tweede Wereldoorlog.

Even goed nadenken.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_207307721
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:49 schreef Rave_NL het volgende:
Fuck, mijn eerste gedachte was Malta waar het kruis nog steeds op de vlag staat maar dat was tijdens en niet na de Tweede Wereldoorlog.

Even goed nadenken.
Oh ja pardon, tijdens de Tweede Wereldoorlog. Correct dus.

50 De_Kardinaal †
31 Stephen_Dedalus
28 Ser_Ciappelletto
26 Sloggi
23 zalkc
18 RM-rf
18 Rave_NL
16 Nibb-it
14 Karrs
10 TitusPullo
7 Iblardi
6 Den_Haag
5 Polacco
5 Cobra4
4 99.999
3 Dtrierum
2 DeParo
2 Mederiacvm
2 tuurke77
2 Slaro
2 kibo
2 Drakin
1 YouriNL
1 Woestijnvos
1 Goldar
1 JCats
1 frikandelbroodje
Incelfrikandel
  zaterdag 31 december 2022 @ 09:55:34 #136
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_207353902
Kamp Westerbork begon, ironisch genoeg, als een opvangkamp voor met name Joodse vluchtelingenstromen die na de Kristallnacht op gang kwam. De locatie in Drenthe werd als een geschikt alternatief gevonden omdat de originele locatie op de Veluwe niet wenselijk werd gevonden na protest van buurtbewoners. Welke buurtbewoner gaf uiteindelijk de doorslag?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_207432538
Koningin Wilhelmina. Kan me herinneren dat dit in museum Westerbork werd benoemd.
Incelfrikandel
  vrijdag 13 januari 2023 @ 14:58:18 #138
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_207540835
Correct!

Na de Reichskristallnacht op 9 november 1938, de eerste openlijke vervolging van de Joden, kwam een grote stroom vluchtelingen naar Nederland.

De Nederlandse gastvrijheid liet te wensen over. Tot aan het begin van de oorlog werden 10.000 Joodse vluchtelingen toegelaten, anderen kwamen illegaal het land binnen. De Nederlandse regering was niet van plan om in de opvang van deze mensen te investeren; alle initiatieven waren afkomstig van particulieren. De vluchtelingen gingen van kamp naar kamp.Hun koffers moesten constant gepakt staan. De regering zag in dat het zo niet langer kon en meende de oplossing te zien in de bouw van een centraal vluchtelingenkamp op de Veluwe, in de omgeving van Elspeet. Hierop protesteerden omwonenden en de ANWB, maar doorslaggevend was het bezwaar van koningin Wilhelmina. Haar secretaris liet minister van Binnenlandse Zaken Van Boeyen weten dat een vluchtelingenkamp dicht bij paleis ‘t Loo de koninklijke goedkeuring niet kon wegdragen. Het kabinet richtte vervolgens de blik op Drenthe, waar aan de rand van de gemeente Westerbork een flinke lap onontgonnen grond lag. Eenzaam, wild en woest en ledig. Ideaal voor het Centraal Vluchtelingenkamp.


50 De_Kardinaal †
31 Stephen_Dedalus
28 Ser_Ciappelletto
26 Sloggi
23 zalkc
18 RM-rf
18 Rave_NL
16 Nibb-it
14 Karrs
10 TitusPullo
7 Iblardi
6 Den_Haag
5 Polacco
5 Cobra4
4 99.999
3 Dtrierum
2 DeParo
2 Mederiacvm
2 tuurke77
2 Slaro
2 kibo
2 Drakin
2 frikandelbroodje
1 YouriNL
1 Woestijnvos
1 Goldar
1 JCats
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 14 maart 2023 @ 21:25:13 #139
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_208377975
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 22:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
:D !

Ik zal wat sneller zijn met het verzinnen van een nieuwe vraag.


;(
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_208379959
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:25 schreef Rave_NL het volgende:

[..]
;(
Oops _O- :') Ik meende dat ik dit al had gedaan. Bij deze:

Van 91 tot 88 voor Christus woedde er in de Romeinse Republiek een burgeroorlog: de Bellum socium, ook wel Italiaanse Oorlog of bondgenotenoorlog genoemd. Wat was de voornaamste oorzaak van deze burgeroorlog?
Incelfrikandel
  maandag 20 maart 2023 @ 08:21:08 #141
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_208461844
Was dit niet waarin Italiaanse bondgenoten hun tweederangs positie en de steeds uitgestelde belofte van Romeins staatsburgerschap zat waren en de wapens opnamen tegen Rome?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_208703401
Correct! De voormalige Italiaanse bondgenoten, die je meer kon zien als overwonnen en overheerste volkeren, waren hun tweederangspositie zat. Zo nam Rome tijdens een grote landhervorming een groot deel van de landelijke bezittingen van de Italianen af, ten gunste van Romeinse staatsburgers. Uiteindelijk vormde deze tweederangsburgers een coalitie zich met geweld probeerde af te scheiden, maar nadat Rome hen volledig staatsburgerschap aanbood viel de coalitie uit elkaar.

50 De_Kardinaal †
31 Stephen_Dedalus
28 Ser_Ciappelletto
26 Sloggi
23 zalkc
19 Rave_NL
18 RM-rf
16 Nibb-it
14 Karrs
10 TitusPullo
7 Iblardi
6 Den_Haag
5 Polacco
5 Cobra4
4 99.999
3 Dtrierum
2 DeParo
2 Mederiacvm
2 tuurke77
2 Slaro
2 kibo
2 Drakin
2 frikandelbroodje
1 YouriNL
1 Woestijnvos
1 Goldar
1 JCats
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')