abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 16 juni 2023 @ 11:22:10 #76
39237 crew  H_T
2733
pi_209531002
Ik ben van plan binnenkort wat rond te trekken door Italië :) Zijn Turijn en Verona de moeite van een bezoek waard? Doe ik er beter aan Turijn over te slaan en in plaats daarvan Milaan te pakken? En hoe groot is de kans dat ik me met Engels wel ga redden in een restaurant aldaar?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_209538370
Ik vond Milaan en Verona leuk. Turijn nooit geweest.
En Engels, beide steden zijn zo toeristisch als de pest, dus met Engels red je je heus wel.
  zondag 18 juni 2023 @ 17:18:28 #78
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_209556703
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:22 schreef H_T het volgende:
Ik ben van plan binnenkort wat rond te trekken door Italië :) Zijn Turijn en Verona de moeite van een bezoek waard? Doe ik er beter aan Turijn over te slaan en in plaats daarvan Milaan te pakken? En hoe groot is de kans dat ik me met Engels wel ga redden in een restaurant aldaar?
Ik ben vorige week in Turijn en Milaan geweest.
Beide leuke steden. Turijn heeft een groot Egyptisch museum als je daarin geïnteresseerd bent. Milaan ook leuk met de mooie dom waar je over het dak kan lopen.
Verona nooit geweest.
Sue Me
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 13:37:27 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_211005958
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:22 schreef H_T het volgende:
Ik ben van plan binnenkort wat rond te trekken door Italië :) Zijn Turijn en Verona de moeite van een bezoek waard? Doe ik er beter aan Turijn over te slaan en in plaats daarvan Milaan te pakken? En hoe groot is de kans dat ik me met Engels wel ga redden in een restaurant aldaar?
Turijn is zeker de moeite waard. Echt een hele mooie stad met veel geschiedenis. Milaan lijkt me, wellicht volledig onterecht, niet veel aan. Staat in elk geval niet hoog op mijn te bezoeken lijst.

Komend voorjaar ga ik met drie vrienden naar Bergamo. We hebben een groot appartement gehuurd in de benedenstad nabij de funicular zodat we ook makkelijk in de bovenstad kunnen komen. Tips voor restaurant en dergelijke zijn welkom!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_211016240
Vorige week in Verona geweest, prachtige stad om te bezoeken.
Wel heel druk. Buiten het oude stadscentrum voelde het echt heel vervallen en niet fijn aan. Overal groepjes die rond hingen, oude (niet in de goede zin) bijna vervallen gebouwen).

Oude stadscentrum is niet zo groot, maar wel echt heel mooi en gezellig. Kun je in principe in een dag wel zien.
Kasteel op de heuvel is mooie plek om prachtige foto's te schieten.
Castelvecchio echt heel mooi om te zien.
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 10:18:23 #81
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213310476
Tips voor Bergamo zijn nog steeds welkom! Over een maand zitten we daar.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 24 april 2024 @ 12:52:38 #82
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_213312130
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Tips voor Bergamo zijn nog steeds welkom! Over een maand zitten we daar.
Als je genoeg tijd heb kun je ook een dagtrip naar Brescia of een dagtrip naar het Comomeer (Lecco, Varenna) maken. Er gaat ieder uur een trein vanuit Bergamo.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_213312238
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Tips voor Bergamo zijn nog steeds welkom! Over een maand zitten we daar.
Leuk! Ben er rond oudjaar geweest, 3 dagen Bergamo en 3 dagen Brescia. Bergamo is een mooi dorpje, lekker eten en drinken. Wij verbleven in het bovenste deel, dat sprak me wel het meest aan ook. Dus eigenlijk kan ik over beneden niet echt tips geven voor restaurants e.d., omdat wij steeds boven aten. Eigenlijk heb je niks aan mij dus...

Maar als je wel boven gaat eten, dan vond ik Bernabo er uit springen, Al Donizetti is een prachtige wijnbar waar je ook heerlijk wat kunt happen, kaas, ham, maar ook grotere gerechten. En als je van pizza houdt, moet je naar pizzeria Assaje. Die is echt goed en ook een heerlijke belevenis, heel Napolitaans.
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 13:40:51 #84
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213312674
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:52 schreef Erno-BE het volgende:
Als je genoeg tijd heb kun je ook een dagtrip naar Brescia of een dagtrip naar het Comomeer (Lecco, Varenna) maken. Er gaat ieder uur een trein vanuit Bergamo.
We gaan drie nachten en ons voornaamste doel is op terrasjes in de zon genieten van het uitzicht, het eten en de drank. Dat willen we wel eens afwisselen met een kort bezoek aan een museum, of een korte wandeling langs mooie plekjes, of het binnenlopen van een mooie oude kerk. Daarvoor hoeven we niet een dagtrip te maken natuurlijk. Als ik met mijn vrouw zou reizen zouden dat wel opties zijn. ^O^ .

quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk! Ben er rond oudjaar geweest, 3 dagen Bergamo en 3 dagen Brescia. Bergamo is een mooi dorpje, lekker eten en drinken. Wij verbleven in het bovenste deel, dat sprak me wel het meest aan ook. Dus eigenlijk kan ik over beneden niet echt tips geven voor restaurants e.d., omdat wij steeds boven aten. Eigenlijk heb je niks aan mij dus...
We hebben een appartement beneden, maar wel zo'n beetje naast de funicular. Dus de bovenstad is eenvoudig bereikbaar voor ons. :).

quote:
Maar als je wel boven gaat eten, dan vond ik Bernabo er uit springen, Al Donizetti is een prachtige wijnbar waar je ook heerlijk wat kunt happen, kaas, ham, maar ook grotere gerechten. En als je van pizza houdt, moet je naar pizzeria Assaje. Die is echt goed en ook een heerlijke belevenis, heel Napolitaans.
Staat genoteerd! Al krijgt die Al Donizetti niet de beste reviews op google. :D.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 24 april 2024 @ 13:56:40 #85
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_213312871
Over een weekje met de camper naar Toscane!
Iemand nog een gouden tip? We zoeken rustige plekken.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_213312926
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:56 schreef ondeugend het volgende:
Over een weekje met de camper naar Toscane!
Iemand nog een gouden tip? We zoeken rustige plekken.
Omgeving van Val d'Orcia vond ik erg mooi. Veel kleine dorpjes. Niet de drukte van Florence.
Montalcino, Bagno Vignoni, San Quirico d'Orcia, Montepulciano, Pienza . Laatste 2 zijn wel relatief druk maar de moeite waard.

https://www.toscane-nu.nl/tips/val-dorcia/
  woensdag 24 april 2024 @ 14:05:37 #87
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_213312952
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:02 schreef alpeko het volgende:

[..]
Omgeving van Val d'Orcia vond ik erg mooi. Veel kleine dorpjes. Niet de drukte van Florence.
Montalcino, Bagno Vignoni, San Quirico d'Orcia, Montepulciano, Pienza (wel redelijk druk).

https://www.toscane-nu.nl/tips/val-dorcia/
Dankjewel!
Het bevindt zich niet ver van een camping die wij als favoriet aangeduid hebben. Moet natuurlijk wel nog even blijken maar dan lijken we goed te zitten/plannen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_213312957
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:40 schreef UIO_AMS het volgende:

Staat genoteerd! Al krijgt die Al Donizetti niet de beste reviews op google. :D.
Oh haha, heb er zelf niet echt gegeten, alleen veel wijn gedronken en die was goed. En je zit er heerlijk buiten. Op een terras onder een overkapping midden in de drukke winkelstraat. Ongeveer de enige straat ook in de citta alta.
pi_213313035
Als iemand toevallig nog tips heeft voor de wijnstreek Barolo. Over iets meer dan een maand zitten we daar voor 10 dagen. Alba, Barolo zelf staan al op de lijst. Turijn is denk ik net wel te ver gezien het feit dat we met ons zoontje van ca. 1,5 half gaan.

Ik zal mijn ervaringen tzt wel posten voor het geval er mensen zijn die ook interesse hebben in die streek. Het schijnt op Toscane te lijken qua landschap. Heb erg hoge verwachtingen van het adres waar we daar verblijven O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')