abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 01:59:49 #1
88815 The_Emotion
98.3
pi_47079938


South Park is een animatieserie, gecreëerd door Trey Parker en Matt Stone. Vanaf 1997 wordt deze serie in Verenigde Staten uitgezonden op Comedy Central.

De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier jongens uit South Park, een klein bergdorpje in Colorado. South Park staat bekend om zijn bedoeld simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen. De tekenfilm is meer gericht op tieners en volwassenen dan op kinderen: geweld, grof taalgebruik en referenties naar seksueel gedrag worden zelden geschuwd.


De belangrijkste (beste) personages zijn:


* Stan Marsh: het normaalste kind van de vier, vriendelijk en goedaardig.

* Kyle Broflovski: het skeptische en neurotische Joodse kind.

* Kenny McCormick: arm kind uit de arbeidersklasse. Hij draagt een oranje anorak die zijn mond bedekt. Hierdoor is hij slecht te verstaan. Kenny komt in de eerste vijf seizoenen meestal in iedere aflevering om het leven. Vanaf seizoen 7 gebeurt dit zelden meer.

* Eric Cartman: verwend, grofgebekt kind met overgewicht.

* Leopold "Butters" Scotch: Hij zorgt met zijn dansjes en liedjes vaak voor een lach op het gezicht van de south park kijkers.

* Ike:Het canadeese geadopteerde babybroertje van Kyle, misschien wel de slimste inwoner van South Park.

* Jimmy: Lichamelijk Gehandicapte comedian met een spraakgebrek, die altijd een goeie wil heeft.

* Timmy: Geestelijk Gehandicapte jongen, die niet meer zinnigs uit kan brengen dan zijn eigen naam.

* Mr. Garrison (of Mrs. Garrison na aflevering 901): De leraar van de jongens, die zijn homo-gevoelens maar slecht kan verbergen en zich er uiteindelijk aan toegegeven heeft door zichzelf te laten ombouwen tot vrouw.

* Chef: De kok van de school, waar de jongens altijd heengaan voor goeie raad, ingesproken door RnB artiest Isaac Hayes, die sinds seizoen 10 niet meer meedoet na de veelbesproken Scientology aflevering.

* Officer Barbrady: De wijkagent van South Park, ondanks zijn goeie bedoelingen snapt hij er meestal niet veel van, misschien wel een van de domste politieagenten ter wereld. Vroeger mishandelt door zijn Oom.

* Towelie: Een handdoek die altijd zin heeft in een blowtje en altijd gerant staat voor komische gebeurtenissen

* Randy March: De vader van Stan, ondanks het feit dat hij geoloog is is hij 1 van de domste en grappigste personages uit de serie, vooral door zijn overdreven reacties op alles ("OH MY GOD!")

* Mrs. Cartman: Cartmans moeder (of vader), die ooit op de cover van "Crack Whore Magezine" stond, ze is heel makkelijk te manipuleren door Cartman en maakt de beste koekjes van south park

* Terrance & Phillip: Twee sterren uit Canada die de jongens favoriete tv-show maken, hun humor bestaat vooral uit Scheet-grappen en homo dingen.

Recente afleveringen die uitgekomen zijn:


With Apologies To Jesse Jackson
quote:
New cases of people using the “N” word are on the rise. While the citizens of “South Park” must contend with the widespread use of the racial slur, Cartman fights a midget.

Hier verder!

De OP kan je hier of op de Fok! Wiki vinden.
(OP door Agiath)

[ Bericht 7% gewijzigd door The_Emotion op 09-03-2007 02:10:09 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 9 maart 2007 @ 02:02:36 #2
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_47079983
Zou die OP niet aangepast moeten worden? Dat zijn niet eens de laatste afleveringen van seizoen 10

[verkapte TVP ftw]
  vrijdag 9 maart 2007 @ 02:03:14 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_47079989
Hi fatzo's
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 02:04:04 #4
88815 The_Emotion
98.3
pi_47080006
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 02:02 schreef Xurk het volgende:
Zou die OP niet aangepast moeten worden? Dat zijn niet eens de laatste afleveringen van seizoen 10

[verkapte TVP ftw]
done
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_47080330
Little people!
pi_47080713
I totally don't get it now!!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_47080948
vond het jammer van dat lachen van cartman, het irriteerde me zelfs.. Cartman behoort harde grappen te maken
pi_47080958
ja en dat gevecht met die dwerg kon ook beter
pi_47081260
Zeer matige aflevering met hier en daar wat grappige stukjes. Goede nieuws is wel dat het niveau alleen maar kan stijgen vanaf hier. Maar toch jammer van de seizoensopener, daar zou je toch wat meer van verwachten.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_47081322
Superaflevering!
pi_47081418
"words are like bullets"

"you wanna apologize? kiss my (black) ass"
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 9 maart 2007 @ 08:23:04 #12
101884 PeRi
Allons-y!
pi_47081482
Midgets .
Whatever I want.
pi_47081499
geweldige aflevering

vooral dat cartman steeds zo lachde
pi_47081519
N . G G E R S

pi_47081777
Cartman
pi_47081810
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 01:21 schreef Erwtensoep het volgende:
Daar verschillen wij dan in van mening. Ik hou van de oude south park afleveringen van de eerste 4 seizoen waarin een dom verhaaltje werd geweven om de geweldige grappen. Bovendien heb ik in deze aflevering eigenlijk geen leuke grap kunnen ontdekken (op nigger/nagger na wat ik al zei).
Was het voorheen niet zo dat een aflevering helemaal bol kon staan van de grappen, en dat ze dan aan het eind een van de 'verstandige' karakters lieten zeggen: "...i've learned something today".

Kijk, op die manier een beetje moraal in de cartoon stoppen vind ik prima, maar bij de laatste aflevering had ik het gevoel dat de moraal een "klein beetje" overheerste...en dat is jammer .
pi_47082423
Wat een aflevering . Erg tof en erg cool. Beide verhaallijnen.

Om Cartman heb ik me echt suf gelachen .
pi_47082446
dat gezicht van Randy als 'ie zo vol overtuiging 'Niggers' roept
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_47083278
Ik heb me kapot gelachen

Idd, die reactie nadat Randy "Niggers" heeft uitgeroepen: PRICELESS
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:23:06 #20
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_47083609
Niggerguy
pi_47087495

We don't take kindly to social ignorance
pi_47088394
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:32 schreef Brammie1 het volgende:
dat gezicht van Randy als 'ie zo vol overtuiging 'Niggers' roept
Hij gooit zijn hele lichaam erin

* Mtijn gaat sig aanpassen
pi_47088534
Ook grappig dat ze normaal zo min mogelijk animatie in het lopen doen, maar toen Randy ging rennen kan het opeens wel
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:10:33 #24
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_47088553
Lekker scherp geschreven aflevering weer. Vooral de maatregel die op het einde werd getroffen.

En die lilliputter was ook geniaal.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_47089078
goede aflevering vooral het met de midget vond ik gewelidg, cartman die maar bleef lachen in het publiek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')