abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47051059
Okay, sommige mensen claimen geesten te hebben gezien. Helaas blijken geesten niet zo makkelijk te filmen te zijn. Nu is er een uiterst aannemlijk, testbare verklaring voor de ervaring die mensen op zo'n moment beleven:

Ze ervaarden Infrageluid.

Infrageluid is geluid dat wij niet kunnen horen, maar wel kunnen voelen, onder de 20Hz. Het is nog niet zo lang bekend dat geluid van 18.98 Hertz onze oogballen doet resoneren. Met als gevolg dat je een optische illusie ervaart...

Infrageluid kan door wind worden veroorzaakt, maar ook door aardbevingen en vergelijkbare natuurverschijnselen. Mocht je dus ooit een 'geest' zien, doe je oren dan eerst eens dicht... De geest zal dan waarschijnlijk verdwijnen. Spookt het in je huis? Meet eens het geluid daar, misschien is het slechts de wind.

Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:16:44 #2
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47053919
Dat is al heel lang bekend dat mensen zich ongemakkelijk voelen en 'ghost-like' ervaringen hebben door bepaalde geluidsfrequenties.

Zou het niet zo zijn dat je door bepaalde geluidsfrequenties gewoon ook een iets andere waarneming krijgt? dat je op een ander niveau kan kijken en voelen? Dat lijkt me een redelijk simpele verklaring.

Wat ook kan is dat dezelfde gevoelens en emoties opgeroepen worden die je ook hebt als je wel in aanraking komt met een echte geestverschijning.
(en geloof me, dat is echt wel anders als hier gesuggereerd wordt... )

Punt is gewoon: door die geluidsgolven creeer je een onprettig gevoel waar mensen dan weer bv een associatie doen met geesten maar geesten zien en voelen is in de praktijk toch echt meer dan alleen dat...
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_47054328
Aan de ene kant:
Wel toevallig als die geestverschijning dan ook exact op een overleden dierbare lijkt. Bovendien hoe izt het dan met stemmen, en beeld. Want dat zou dus zeggen dat die geluidstoon een voorwaarde is voor die beelden. Maar sommigen horen ze alleen en weer anderen zien ze of voelen ze alleen maar. Wat is daar dan de verklaring voor?

Aan de andere kant:

Zou wel weer verklaren dat kinderen sneller geesten zien. Kinderen zijn namelijk veel gevoeliger voor geluid. Ze kunnen zelfs hoge tonen horen die volwassenen niet kunnen horen (denk maar aan die nieuwe ringtone).

Het zal altijd wel een vraag blijven.
pi_47054653
Als je oogballen gaan resoneren, heeft het dan zin om je oren dicht te doen?
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_47054732

[ Bericht 100% gewijzigd door LostFormat op 08-03-2007 15:38:48 (Beter leren lezen.) ]
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_47056519
Hebben ze daar niet eens met opzet een "Spookhuis" voor gebouwd? Waarin ze deze frequenties door het huis lieten golven.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_47077774
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:27 schreef CarDani het volgende:
Aan de ene kant:
Wel toevallig als die geestverschijning dan ook exact op een overleden dierbare lijkt. Bovendien hoe izt het dan met stemmen, en beeld. Want dat zou dus zeggen dat die geluidstoon een voorwaarde is voor die beelden. Maar sommigen horen ze alleen en weer anderen zien ze of voelen ze alleen maar. Wat is daar dan de verklaring voor?
Hier is een eenvoudige psychologische verklaring voor. Als de geest echter niet lokatiegebonden is maar één persoon altijd lijkt te achtervolgen, dan gaat dit verhaal natuurlijk weer niet op. Dat kan dan eerder een gevalletje van psychose betreffen.

Hier een stukje over infrageluid:

In 1998, Vic Tandy, experimental officer and part-time lecturer in the school of international studies and law at Coventry University, and Dr. Tony Lawrence of the psychology department wrote a paper called "Ghosts in the Machine" for the Journal of the Society for Psychical Research. They cited infrasound as the cause of apparitions seen by staff at a so-called haunted laboratory in Warwick.

Several years earlier, Tandy was working late in the "haunted" Warwick laboratory when he saw a gray thing coming for him. "I felt the hairs rise on the back of my neck," he said. "It seemed to be between me and the door, so the only thing I could do was turn and face it."* But the thing disappeared. However, it reappeared in a different form the next day when Tandy was doing some work on his fencing foil. "The handle was clamped in a vice on a workbench, yet the blade started vibrating like mad," he said. He wondered why the blade vibrated in one part of room but not in another. The explanation, he discovered, was that infrasound was coming from an extractor fan. "When we finally switched it off, it was as if a huge weight was lifted," he said. "It makes me think that one of the applications of this ongoing research could be a link between infrasound and sick-building syndrome." When he measured the infrasound in the laboratory, the showing was 18.98 hertz--the exact frequency at which a human eyeball starts resonating. The sound waves made his eyeballs resonate and produced an optical illusion: He saw a figure that didn't exist.*
pi_47081827
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:29 schreef onemangang het volgende:

[..]

Hier is een eenvoudige psychologische verklaring voor. Als de geest echter niet lokatiegebonden is maar één persoon altijd lijkt te achtervolgen, dan gaat dit verhaal natuurlijk weer niet op. Dat kan dan eerder een gevalletje van psychose betreffen.

Hier een stukje over infrageluid:

In 1998, Vic Tandy, experimental officer and part-time lecturer in the school of international studies and law at Coventry University, and Dr. Tony Lawrence of the psychology department wrote a paper called "Ghosts in the Machine" for the Journal of the Society for Psychical Research. They cited infrasound as the cause of apparitions seen by staff at a so-called haunted laboratory in Warwick.

Several years earlier, Tandy was working late in the "haunted" Warwick laboratory when he saw a gray thing coming for him. "I felt the hairs rise on the back of my neck," he said. "It seemed to be between me and the door, so the only thing I could do was turn and face it."* But the thing disappeared. However, it reappeared in a different form the next day when Tandy was doing some work on his fencing foil. "The handle was clamped in a vice on a workbench, yet the blade started vibrating like mad," he said. He wondered why the blade vibrated in one part of room but not in another. The explanation, he discovered, was that infrasound was coming from an extractor fan. "When we finally switched it off, it was as if a huge weight was lifted," he said. "It makes me think that one of the applications of this ongoing research could be a link between infrasound and sick-building syndrome." When he measured the infrasound in the laboratory, the showing was 18.98 hertz--the exact frequency at which a human eyeball starts resonating. The sound waves made his eyeballs resonate and produced an optical illusion: He saw a figure that didn't exist.*
Ja, ik ben bekend met psychologische verklaringen en ik weet wat psychoses zijn.
Ook ben ik een beetje bekend met spiritualiteit

Maar dit vind ik nogal kort door de bocht gaan.

De menselijke geest zit nog vol geheimen.
pi_47085986
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 08:52 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja, ik ben bekend met psychologische verklaringen en ik weet wat psychoses zijn.
Ook ben ik een beetje bekend met spiritualiteit

Maar dit vind ik nogal kort door de bocht gaan.

De menselijke geest zit nog vol geheimen.
Als een geestverschijning met een pilletje kan verdwijnen, dan lijkt het me meer dan bewezen dat het niets meer is dan een 'kortsluiting' in je hersenen. Neem nou dromen... we beleven dan ook een heleboel. Tot we ontwaken en ons realiseren dat het slechts een droom was.
pi_47103954
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:42 schreef onemangang het volgende:

[..]

Als een geestverschijning met een pilletje kan verdwijnen, dan lijkt het me meer dan bewezen dat het niets meer is dan een 'kortsluiting' in je hersenen. Neem nou dromen... we beleven dan ook een heleboel. Tot we ontwaken en ons realiseren dat het slechts een droom was.
Ik zal je een geheimpje verklappen....................

Deze verschijningen verdwijnen niet met een pilletje. Als jij een pilletje hebt die psychoses of geestverschijningen laat verdwijnen, moet je er meteen mee de markt op gaan, want dan ben je multi-miljonair.
pi_47105459
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:03 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ik zal je een geheimpje verklappen....................

Deze verschijningen verdwijnen niet met een pilletje. Als jij een pilletje hebt die psychoses of geestverschijningen laat verdwijnen, moet je er meteen mee de markt op gaan, want dan ben je multi-miljonair.
Dat geheimpje van je, eh...
http://www.psychoseplein.(...)edicijnen.rijtje.htm
pi_47131473
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:44 schreef onemangang het volgende:

[..]

Dat geheimpje van je, eh...
http://www.psychoseplein.(...)edicijnen.rijtje.htm
Hahaha

Het onderdrukt de symptomen, maar het is geen geneesmiddel schat.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:42:19 #13
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_47131764
Eerlijk gezegd geloof ik niet in geesten die naar mensen toe komen of "buitenaarse wezens" met interesses voor ons (ik geloof wel dat er meerdere planteten met leven is). Wanneer iemand sterft gaat de ziel terug naar God.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_47175346
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:33 schreef CarDani het volgende:

[..]

Hahaha

Het onderdrukt de symptomen, maar het is geen geneesmiddel schat.
Inderdaad, waaronder het symptoom 'zien van geesten'
pi_47180254
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:35 schreef onemangang het volgende:

[..]

Inderdaad, waaronder het symptoom 'zien van geesten'
Dat is niet waar

Ik heb veel cliënten gehad, die ze ondanks de medicatie nog steeds zien. Wel eens over nagedacht dat de cliënten vaak zeggen dat ze niets meer zien omdat ze bang zijn dat de medicatie verhoogd wordt? De medicatie geeft vaak nog meer bijverschijnselen zoals depressie, lusteloosheid e.d. En de cliënten weten dat.

Onlangs had ik een man die ervan overtuigd was dat er beestjes op zijn botten zaten te knabbelen. Hij kreeg medicijnen om de symptomen van zijn psychoses te onderdrukken. Hoewel hij aangaf er "geen last meer van te hebben" zag je hem op bepaalde delen van zijn lichaam drukken en nijpen. Hij probeerde dit onopvallend te doen.
Dit deed hij op een meer opvallende manier vóórdat hij de medicatie kreeg. Maar ondertussen probeerde hij, ondanks de medicatie, de beestjes nog steeds dood te drukken.

En zo heb ik meer praktijkverhalen.
  maandag 12 maart 2007 @ 08:57:57 #16
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_47180486
He ik weet ook een verklaring voor geest verschijningen:

geesten
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 12 maart 2007 @ 09:09:25 #17
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47180663
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:38 schreef CarDani het volgende:

[..]

Dat is niet waar

Ik heb veel cliënten gehad, die ze ondanks de medicatie nog steeds zien. Wel eens over nagedacht dat de cliënten vaak zeggen dat ze niets meer zien omdat ze bang zijn dat de medicatie verhoogd wordt? De medicatie geeft vaak nog meer bijverschijnselen zoals depressie, lusteloosheid e.d. En de cliënten weten dat.

Onlangs had ik een man die ervan overtuigd was dat er beestjes op zijn botten zaten te knabbelen. Hij kreeg medicijnen om de symptomen van zijn psychoses te onderdrukken. Hoewel hij aangaf er "geen last meer van te hebben" zag je hem op bepaalde delen van zijn lichaam drukken en nijpen. Hij probeerde dit onopvallend te doen.
Dit deed hij op een meer opvallende manier vóórdat hij de medicatie kreeg. Maar ondertussen probeerde hij, ondanks de medicatie, de beestjes nog steeds dood te drukken.

En zo heb ik meer praktijkverhalen.
Maar het is dus wel minder geworden? Als de medicatie verhoogd wordt dan is de kans op depressie dus erg hoog. Hij/jij moet dan dus kiezen dus beestjes of depressie?
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_47217261
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:09 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Maar het is dus wel minder geworden? Als de medicatie verhoogd wordt dan is de kans op depressie dus erg hoog. Hij/jij moet dan dus kiezen dus beestjes of depressie?
Of het minder is geworden is in veel gevallen niet duidelijk, omdat ja altijd rekening moet houden met het feit dat elke vorm en intensiteit van psychoses anders is en dat veel cliënten zo snel mogelijk met de behandeling "klaar" willen zijn.

Opvallend is wel dat veel cliënten aangeven erg veel last te hebben van de bijverschijnselen van de medicatie.
pi_47217995
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:27 schreef CarDani het volgende:
Aan de ene kant:

Aan de andere kant:

Zou wel weer verklaren dat kinderen sneller geesten zien. Kinderen zijn namelijk veel gevoeliger voor geluid. Ze kunnen zelfs hoge tonen horen die volwassenen niet kunnen horen (denk maar aan die nieuwe ringtone).

Het zal altijd wel een vraag blijven.
Stemmen horen is laatst ook verklaard met een groot psychologisch en neurologisch onderzoek. Stond een artikel over in het questnr van februari dacht ik. Overigens zijn het niet alleen geluiden die ervoor zorgen dat je je ongemakkelijk kan gaan voelen, maar ook luchtstromen (warm-koud). Dit verklaart waarom mensen zich vaak 'akelig' voelen in oude gebouwen en daar ook vaak geesten worden waargenomen.
pi_47220815
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 08:39 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Stemmen horen is laatst ook verklaard met een groot psychologisch en neurologisch onderzoek. Stond een artikel over in het questnr van februari dacht ik. Overigens zijn het niet alleen geluiden die ervoor zorgen dat je je ongemakkelijk kan gaan voelen, maar ook luchtstromen (warm-koud). Dit verklaart waarom mensen zich vaak 'akelig' voelen in oude gebouwen en daar ook vaak geesten worden waargenomen.
Dat kan. Ook je eigen voorstellingsvermogen kan heel veel doen, waardoor je iets als "echt" ervaart en dan in dusdanige manier dat je het ziet, ruikt, proeft, voelt...... kortom op al je zintuigen werkt.

Daarom is het ook zo moeilijk (zo niet onmogelijk) om geestverschijningen te onderscheiden van psychologische ervaringen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:21:32 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47234377
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 08:39 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Stemmen horen is laatst ook verklaard met een groot psychologisch en neurologisch onderzoek.
Daar valt niet alles mee te verklaren natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_47238985
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 17:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Daar valt niet alles mee te verklaren natuurlijk.
Als je met medicatie stemmen kan laten zwijgen kan je wel stellen dat het geen stemmen van geesten zijn.
pi_47243612
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:31 schreef onemangang het volgende:

[..]

Als je met medicatie stemmen kan laten zwijgen kan je wel stellen dat het geen stemmen van geesten zijn.
En dat zwijgen lukt ook niet altijd hoor. Dus dan zouden het wel geesten zijn?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:20:00 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47246082
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:31 schreef onemangang het volgende:

[..]

Mja, je hebt vast ook wel spul wat ervoor zorgt dat je blind wordt, kan je dan ook stellen dat de wereld helemaal donker is?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_47246284
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:29 schreef unkki het volgende:

[..]

En dat zwijgen lukt ook niet altijd hoor. Dus dan zouden het wel geesten zijn?
Nee, want je creeërt die stemmen in je eigen hoofd en ontvangt ze ook. Hierdoor is het ook gewoon echt, alleen geen boodschap van buitenaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')