Hier is een eenvoudige psychologische verklaring voor. Als de geest echter niet lokatiegebonden is maar één persoon altijd lijkt te achtervolgen, dan gaat dit verhaal natuurlijk weer niet op. Dat kan dan eerder een gevalletje van psychose betreffen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:27 schreef CarDani het volgende:
Aan de ene kant:
Wel toevallig als die geestverschijning dan ook exact op een overleden dierbare lijkt. Bovendien hoe izt het dan met stemmen, en beeld. Want dat zou dus zeggen dat die geluidstoon een voorwaarde is voor die beelden. Maar sommigen horen ze alleen en weer anderen zien ze of voelen ze alleen maar. Wat is daar dan de verklaring voor?
Ja, ik ben bekend met psychologische verklaringen en ik weet wat psychoses zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:29 schreef onemangang het volgende:
[..]
Hier is een eenvoudige psychologische verklaring voor. Als de geest echter niet lokatiegebonden is maar één persoon altijd lijkt te achtervolgen, dan gaat dit verhaal natuurlijk weer niet op. Dat kan dan eerder een gevalletje van psychose betreffen.
Hier een stukje over infrageluid:
In 1998, Vic Tandy, experimental officer and part-time lecturer in the school of international studies and law at Coventry University, and Dr. Tony Lawrence of the psychology department wrote a paper called "Ghosts in the Machine" for the Journal of the Society for Psychical Research. They cited infrasound as the cause of apparitions seen by staff at a so-called haunted laboratory in Warwick.
Several years earlier, Tandy was working late in the "haunted" Warwick laboratory when he saw a gray thing coming for him. "I felt the hairs rise on the back of my neck," he said. "It seemed to be between me and the door, so the only thing I could do was turn and face it."* But the thing disappeared. However, it reappeared in a different form the next day when Tandy was doing some work on his fencing foil. "The handle was clamped in a vice on a workbench, yet the blade started vibrating like mad," he said. He wondered why the blade vibrated in one part of room but not in another. The explanation, he discovered, was that infrasound was coming from an extractor fan. "When we finally switched it off, it was as if a huge weight was lifted," he said. "It makes me think that one of the applications of this ongoing research could be a link between infrasound and sick-building syndrome." When he measured the infrasound in the laboratory, the showing was 18.98 hertz--the exact frequency at which a human eyeball starts resonating. The sound waves made his eyeballs resonate and produced an optical illusion: He saw a figure that didn't exist.*
Als een geestverschijning met een pilletje kan verdwijnen, dan lijkt het me meer dan bewezen dat het niets meer is dan een 'kortsluiting' in je hersenen. Neem nou dromen... we beleven dan ook een heleboel. Tot we ontwaken en ons realiseren dat het slechts een droom was.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:52 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja, ik ben bekend met psychologische verklaringen en ik weet wat psychoses zijn.
Ook ben ik een beetje bekend met spiritualiteit![]()
Maar dit vind ik nogal kort door de bocht gaan.
De menselijke geest zit nog vol geheimen.
Ik zal je een geheimpje verklappen....................quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:42 schreef onemangang het volgende:
[..]
Als een geestverschijning met een pilletje kan verdwijnen, dan lijkt het me meer dan bewezen dat het niets meer is dan een 'kortsluiting' in je hersenen. Neem nou dromen... we beleven dan ook een heleboel. Tot we ontwaken en ons realiseren dat het slechts een droom was.
Dat geheimpje van je, eh...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:03 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ik zal je een geheimpje verklappen....................
Deze verschijningen verdwijnen niet met een pilletje. Als jij een pilletje hebt die psychoses of geestverschijningen laat verdwijnen, moet je er meteen mee de markt op gaan, want dan ben je multi-miljonair.
Hahahaquote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:44 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dat geheimpje van je, eh...
http://www.psychoseplein.(...)edicijnen.rijtje.htm
Inderdaad, waaronder het symptoom 'zien van geesten'quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:33 schreef CarDani het volgende:
[..]
Hahaha
Het onderdrukt de symptomen, maar het is geen geneesmiddel schat.![]()
Dat is niet waarquote:Op zondag 11 maart 2007 23:35 schreef onemangang het volgende:
[..]
Inderdaad, waaronder het symptoom 'zien van geesten'
Maar het is dus wel minder geworden? Als de medicatie verhoogd wordt dan is de kans op depressie dus erg hoog. Hij/jij moet dan dus kiezen dus beestjes of depressie?quote:Op maandag 12 maart 2007 08:38 schreef CarDani het volgende:
[..]
Dat is niet waar![]()
Ik heb veel cliënten gehad, die ze ondanks de medicatie nog steeds zien. Wel eens over nagedacht dat de cliënten vaak zeggen dat ze niets meer zien omdat ze bang zijn dat de medicatie verhoogd wordt? De medicatie geeft vaak nog meer bijverschijnselen zoals depressie, lusteloosheid e.d. En de cliënten weten dat.
Onlangs had ik een man die ervan overtuigd was dat er beestjes op zijn botten zaten te knabbelen. Hij kreeg medicijnen om de symptomen van zijn psychoses te onderdrukken. Hoewel hij aangaf er "geen last meer van te hebben" zag je hem op bepaalde delen van zijn lichaam drukken en nijpen. Hij probeerde dit onopvallend te doen.
Dit deed hij op een meer opvallende manier vóórdat hij de medicatie kreeg. Maar ondertussen probeerde hij, ondanks de medicatie, de beestjes nog steeds dood te drukken.
En zo heb ik meer praktijkverhalen.
Of het minder is geworden is in veel gevallen niet duidelijk, omdat ja altijd rekening moet houden met het feit dat elke vorm en intensiteit van psychoses anders is en dat veel cliënten zo snel mogelijk met de behandeling "klaar" willen zijn.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:09 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Maar het is dus wel minder geworden? Als de medicatie verhoogd wordt dan is de kans op depressie dus erg hoog. Hij/jij moet dan dus kiezen dus beestjes of depressie?
Stemmen horen is laatst ook verklaard met een groot psychologisch en neurologisch onderzoek. Stond een artikel over in het questnr van februari dacht ik. Overigens zijn het niet alleen geluiden die ervoor zorgen dat je je ongemakkelijk kan gaan voelen, maar ook luchtstromen (warm-koud). Dit verklaart waarom mensen zich vaak 'akelig' voelen in oude gebouwen en daar ook vaak geesten worden waargenomen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:27 schreef CarDani het volgende:
Aan de ene kant:
Wel toevallig als die geestverschijning dan ook exact op een overleden dierbare lijkt. Bovendien hoe izt het dan met stemmen, en beeld. Want dat zou dus zeggen dat die geluidstoon een voorwaarde is voor die beelden. Maar sommigen horen ze alleen en weer anderen zien ze of voelen ze alleen maar. Wat is daar dan de verklaring voor?
Aan de andere kant:
Zou wel weer verklaren dat kinderen sneller geesten zien. Kinderen zijn namelijk veel gevoeliger voor geluid. Ze kunnen zelfs hoge tonen horen die volwassenen niet kunnen horen (denk maar aan die nieuwe ringtone).
Het zal altijd wel een vraag blijven.
Dat kan. Ook je eigen voorstellingsvermogen kan heel veel doen, waardoor je iets als "echt" ervaart en dan in dusdanige manier dat je het ziet, ruikt, proeft, voelt...... kortom op al je zintuigen werkt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:39 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Stemmen horen is laatst ook verklaard met een groot psychologisch en neurologisch onderzoek. Stond een artikel over in het questnr van februari dacht ik. Overigens zijn het niet alleen geluiden die ervoor zorgen dat je je ongemakkelijk kan gaan voelen, maar ook luchtstromen (warm-koud). Dit verklaart waarom mensen zich vaak 'akelig' voelen in oude gebouwen en daar ook vaak geesten worden waargenomen.
Daar valt niet alles mee te verklaren natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:39 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Stemmen horen is laatst ook verklaard met een groot psychologisch en neurologisch onderzoek.
Als je met medicatie stemmen kan laten zwijgen kan je wel stellen dat het geen stemmen van geesten zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Daar valt niet alles mee te verklaren natuurlijk.
En dat zwijgen lukt ook niet altijd hoor. Dus dan zouden het wel geesten zijn?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:31 schreef onemangang het volgende:
[..]
Als je met medicatie stemmen kan laten zwijgen kan je wel stellen dat het geen stemmen van geesten zijn.
Mja, je hebt vast ook wel spul wat ervoor zorgt dat je blind wordt, kan je dan ook stellen dat de wereld helemaal donker is?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:31 schreef onemangang het volgende:
[..]
Als je met medicatie stemmen kan laten zwijgen kan je wel stellen dat het geen stemmen van geesten zijn.
Nee, want je creeërt die stemmen in je eigen hoofd en ontvangt ze ook. Hierdoor is het ook gewoon echt, alleen geen boodschap van buitenafquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:29 schreef unkki het volgende:
[..]
En dat zwijgen lukt ook niet altijd hoor. Dus dan zouden het wel geesten zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |