abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:29:20 #226
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52933205
ik ben op zoek naar inspiratie... ik ben zo vreselijk a-creatief wat dat betreft.
Vooral met warm eten.
Worteltjes vind ie heerlijk, broccoli gaat ook wel, courgette gekookt in dikke plakken slobbert ie ook graag weg, maar veel verder dan dit gaat mijn creativiteit niet echt.
Hij weigert warme prutjes en 's avonds wil hij ook absoluut niet gevoerd worden.

Wat kan ik 'm nog meer geven? Ik heb vaak dingen die redelijk vloeibaar zijn dus dat lijkt me niet erg geschikt voor hem om te Rapleyen. (diepvries-spinazie met roomkaas en tonijn over tortellini bijv.)

Oftewel, tips, inspiratie enzo gevraagd (o ja, hij is 8 maanden)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52933390
Kerstomaatjes?
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:45:10 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52933502
verse sperzieboon
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 september 2007 @ 10:45:54 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52933520
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:29 schreef E.T. het volgende:
ik ben op zoek naar inspiratie... ik ben zo vreselijk a-creatief wat dat betreft.
Vooral met warm eten.
Worteltjes vind ie heerlijk, broccoli gaat ook wel, courgette gekookt in dikke plakken slobbert ie ook graag weg, maar veel verder dan dit gaat mijn creativiteit niet echt.
Hij weigert warme prutjes en 's avonds wil hij ook absoluut niet gevoerd worden.

Wat kan ik 'm nog meer geven? Ik heb vaak dingen die redelijk vloeibaar zijn dus dat lijkt me niet erg geschikt voor hem om te Rapleyen. (diepvries-spinazie met roomkaas en tonijn over tortellini bijv.)

Oftewel, tips, inspiratie enzo gevraagd (o ja, hij is 8 maanden)
Bloemkoolroosjes, sperzieboontjes, babymais, ontvelde en ontpitte tomaat, (gekookte) frietjes van koolraab, pompoen uit de oven...

Penne, fusili etc waren hier ook favoriet, want het was makkelijk hanteerbaar...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:53:42 #230
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52933662
ik vind spercieboontjes een beetje eng, daar zitten vaak draadjes aan en ik zie Tijn er voor aan om alvast te gaan slikken en dan dus het halve boontje naar binnen 'glijdt' ..

Bloemkool krijgt hij idd ook, pompoen zal ik eens kijken of ik dat hier ergens kan vinden .. net als koolraab (grootste deel van de tijd ben ik aangewezen op de niet zo geweldige supermarkt hier).
Tomaat ga ik eens proberen idd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52933675
  • Wat Ronja rond die leeftijd vaak at (en nu nog eigenlijk) waren stukjes groente uit de oven. Meestal paprika, tomaat, champignons, aardappel en courgette. Zo los op een ovenplaatje en dan een kwartiertje in de oven. Da's meestal net wat steviger en zoeter dan gekookte groente en het is weinig moeite om de oven aan te hebben terwijl de rest van het eten klaargemaakt wordt.
  • Of een omeletje, een kaasbroodje (ei loskloppen met wat geraspte kaas, over een boterham en dan in de oven tot het ei gestolt is) of een gekookt ei.
  • Losse tortelini deed het hier ook goed.
  • Als je rijst eet en hij heeft echt honger maar moeite met de kleine korreltjes kan je een gedeelte van de rijst met een beetje ei, evt. wat kaas en misschien wat andere zachte kruiden tot balletjes of schijfjes vormen en dan bakken in de pan of de oven.
  • Rösti-rondjes, gebakken aardappeltjes, een pannenkoekje.
  • Gewoon een boterham bij het avondeten?
  • Blokjes gebakken tahoe vond Ronja erg lekker al was ze toen wel een maandje ouder geloof ik.
  •   dinsdag 4 september 2007 @ 10:59:38 #232
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_52933774
    E.T. ik gebruik hier naats vers ook wel eenms diepvries gebroken spercieboontjes, die zijn eigenlijk precies goed van formaat, en heb nog nooit een draadje kunnen ontdekken.
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_55196223
    *schop

    Pepijn loopt richting de 6 maanden en ik haaaaaaaaaat pureren. Dus gaat meneertje alles in stukjes krijgen.

    Nog meer kindjes die op het ogenblik die bewust stukjes eten ipv gepureerd krijgen?
      dinsdag 11 december 2007 @ 18:19:15 #234
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_55197277
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_55197552
    Damian (9 maanden) krijgt pas sinds een week of 2 echte stukken.
    Ik heb het met 6 maanden geprobeerd maar toen moest hij er echt niks van hebben.
    Maar nu vindt hij het prachtig.
    Hij krijgt nu alleen zijn fruit nog in stukken, maar als de laatste prakjes op zijn dan wil ik hem ook zijn groenten in stukken gaan geven voor zover dat mogelijk is.
      dinsdag 11 december 2007 @ 20:01:36 #236
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_55199865
    Tijn krijgt voornamelijk stukken, maar fruit 's morgens wil nog wel eens gepureerd zijn

    Maar wortels (gewoon heel), bloemkool, broccolli .. prima in grote stukken te eten
    Banaan is ook heel goed te doen in het begin.

    Ik vind 't nu wel een rot-seizoen qua vers fruit
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_55201431
    peer! dat is nu juist erg lekker, en gaat er bij die kleintjes vaak ook goed in!
    pi_55232105
    Elise krijgt sinds 6 maanden alles in stukjes. We zijn begonnen met alleen groenten, omdat dat minder belastend is voor de darmen. Steeds een paar dagen achter elkaar hetzelfde, dat is handig vanwege allergieën (maar daar weet je zelf genoeg vanaf geloof ik). Ook is het handig omdat je kindje dan aan de smaak kan wennen, vaak wordt de eerste dag er vies naar gekeken terwijl het 2 dagen later zo naar binnen gaat.
    Na een paar weken zijn wij met fruit begonnen. Hard fruit zoals appel gewoon even koken. Broodkorst ben ik pas met 7 maanden mee begonnen, maar die werd gelijk naar binnen gewerkt dus al snel daarna gewoon boterhammen. Ze krijgt ze hier nog steeds zonder beleg, alleen boter, maar dat is omdat ze anders de boterham weigert

    Pureren van voedsel heeft geen enkel nut hier, ze kan het zelf geweldig wegwerken en alles wat je in haar mond wilt stoppen wordt geweigerd. Kom met een lepel aan en ze draait haar hoofd weg.
    De rotzooi valt alles mee. Zelfs pasta met tomatensaus of stamppot rauwe andijvie gaat er hier prima in. Die ene keer dat we een potje gaven (zo'n gratis potje) gaf heel wat meer rotzooi...... (blazen naar die lepel als die aankomt!)
    Het is alleen jammer dat Elise op dit moment eigenlijk alles weigert, behalve beschuit, soepstengel en appel, maar dat zal te maken hebben met een tand die op doorbreken staat...
    pi_55247776
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 23:14 schreef Sidn3y het volgende:
    Steeds een paar dagen achter elkaar hetzelfde, dat is handig vanwege allergieën (maar daar weet je zelf genoeg vanaf geloof ik).
    Hihi ja weet dat dat het beste is maar zie een paar dagen op rij steeds hetzelfde hier nog niet zo snel gebeuren.
    Ben meer van het type... wij eten broccoli vanavond dus dan gooi ik wel ff 2 stronkjes apart in de magnetron of een pannetje
    Of ik eet een peer dus hopla, Pepijn ook een stukje.
    Maar dat komt vast wel goed. Zal alleen met melkproducten super voorzichtig zijn. En dus ook met beginnen met brood. Koop wel oerbroed bij de supermarkt hierzo.

    Vandaag alvast een goed voornemen uitgevoert ook met het oog op Pepijn zijn voeding straks.
    Vanaf de eerste week van januari hebben we iedere week een biologisch groentenpakket.
    Zodat er wat meer afwisseling komt in de groenten hier in huis en Pepijn ook wat apartere dingen te eten gaat krijgen.
    pi_55248173
    P_iglet, goede actie van dat groentenpakket!

    Het plan is om een dezer dagen te gaan beginnen met stukjes groente voor Devin Spannend!
    Hij is nog erg verkouden, dat kan zowel een voor- als nadeel zijn.
    Ach we zien wel, hij is pas 6 maanden.
    .... met gevoel voor drama....
    pi_55310143
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 16:24 schreef p_iglet het volgende:
    Zal alleen met melkproducten super voorzichtig zijn. En dus ook met beginnen met brood. Koop wel oerbroed bij de supermarkt hierzo.
    Wij zijn begonnen met Allison brood, dat is heel simpel brood maar wel volkoren dus niet handig als je kindje last heeft van zijn ontlasting. Daarna heb ik brood gezocht met melk, toen met ei en later ook met soja. Zoals je ziet ben ik erg voorzichtig, maar is omdat ik ook heel veel allergieën heb. Overigens heeft Elise nog nergens op gereageerd dus daar ben ik super blij mee (en ik ben nu ook niet meer zo voorzichtig met dingen geven hoor!)
    quote:
    Vandaag alvast een goed voornemen uitgevoert ook met het oog op Pepijn zijn voeding straks.
    Vanaf de eerste week van januari hebben we iedere week een biologisch groentenpakket.
    Wat een goed voornemen! Had ik ook wel willen doen, maar heb ik eerder wel eens op gezocht maar niet handig ivm mijn eigen allergieën
    pi_55796312
    Zo hier zijn we nu dus goed en wel begonnen met bijvoeding.
    zoveel mogelijk in stukjes, en zeker niets glad gepureerd met de staafmixer

    Dat vraagt om foto's


    voor het eerst een broodkorstje, dat is een serieuze zaak


    broccoli kan je heerlijk over tafel smeren!!
    En als mama het niet te kort kookt, dan krijgt hij er nog flink wat van binnen ook


    En bij Oma kan je echt raplyen want daar staan altijd veel verschillende soorten groenten op tafel.


    Rijstwafels en sinds vandaag ook soepstengels zijn hier ook een enorm succes.
    We merken ook duidelijk dat er steeds meer rijstwafel naar binnen gaat en steeds minder overal aan vast gesmeerd zit.

    Tot nu toe gaat het hier prima, Pepijn heeft de grootste lol. Eet vooral wanneer wij ook eten. En dan de onderdelen van ons eten die hij ook mag.
    Papa heeft er nog wel eens moeite mee als Pepijn iets tever in zijn keel stopt en daardoor gaat kokhalzen of zelfs spugen, maar dat laatste is redelijk te voorkomen als we na en borstvoeding pas na een uur wat anders geven. En Pepijn zelf heeft er weinig last van, want die stopt na het spugen enthausiast weer wat te eten naar binnen

    Op de opvang vinden ze het helemaal geweldig dat Pepijn niet gladgepureerd eet. Wel krijgt hij daar hapklare stukjes en geen grote brokken.
      zaterdag 5 januari 2008 @ 16:01:14 #243
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_55796396
    Wat leuk om te zien P_iglet! Klinkt als een groot succes!
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    pi_55797078
    Leuke foto's! Ik vind Pepijn een beetje op Thijs lijken...
      zaterdag 5 januari 2008 @ 16:53:34 #245
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_55797943
    P_iglet, even uit nieuwschierigheid, volgens mij helemaal niets te merken van iets wat op allergie lijkt gezien je dingen door elkaar en brood en soepstengels geeft? krijgt hij wel gewoon koemelk e.d. ook?
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_55798172
    Pepijn krjigt absoluut nog geen koemelk. Brood wat hij krijgt is koemelkvrij oerbrood, of brood van de natuurwinkel. alleen ga ik niet moeilijk doen over sporen etc. Hij reageerd namelijk ook niet als ik geitenzuivel gebruik.

    Maar voor voedingsallergien (muv van koemelk) ben ik voor Pepijn eigenlijk niet bang. Omdat het behalve bij mij niet in de familie zit. En mijn koemelkallergie zich ook niet echt als een typische allergie gedraagd maar meer zoals allergien voor shampoo etc.
    Gevoelig voor shampoo, creme etc is Pepijn wel, ook is hij net als ik allergisch/overgevoelig voor pleisters.
      zaterdag 5 januari 2008 @ 20:44:27 #247
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_55805166
    ah oke
    Voor de shampoo's etc. zijn wel ook zuiverdere/natuurlijekre producten.

    fijn!
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      zaterdag 5 januari 2008 @ 23:37:48 #248
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_55811957
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 17:03 schreef p_iglet het volgende:
    Gevoelig voor shampoo, creme etc is Pepijn wel, ook is hij net als ik allergisch/overgevoelig voor pleisters.
    Even nieuwsgierig, hoe doe je dat met je (toekomstige) werk, dan zul je ook wel eens een pleister plakken? Of is het alleen bij het zelf dragen?
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    pi_55812449
    Alleen met zelf dragen, plakken is geen probleem.
    wel smeer ik op het werk geen vicks of dat soort producten, dat smeert mijn collega dan op de slaapkamer van de kinderen voordat die naar bed gaan. Ze mogen dan ingesmeerd ook niet meer hun kamer af. Zodat ik van de lucht ook geen last heb.
      maandag 7 januari 2008 @ 19:32:38 #250
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_55855410
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 23:53 schreef p_iglet het volgende:
    Alleen met zelf dragen, plakken is geen probleem.
    wel smeer ik op het werk geen vicks of dat soort producten, dat smeert mijn collega dan op de slaapkamer van de kinderen voordat die naar bed gaan. Ze mogen dan ingesmeerd ook niet meer hun kamer af. Zodat ik van de lucht ook geen last heb.
    ok!
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')