abonnement Unibet Coolblue
pi_46581357
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

alleen profeten? is daar een vers ofzo over, want maria is niet zomaar iemand, wel dood maar op de dag des oordeels...
Allah alem, ik weet dat een aantal profeten zoals Noach, Abraham, Mozes, Jezus, Rasouel Allah vzmh inspraak/bemiddeling mogen hebben, over Maria weet ik het niet, is mij nie bekend.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:13:32 #77
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46581434
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb het over de islam.
owkeej Maar volgens de Christelijke (althans: Katholieke) leer,heeft Maria bijvoorbeeld nog inspraak. Als ik het goed begrijp geldt voor de Islam dat Mohammed (vzmh) is dus 1 van die profeten die wél nog inspraak heeft als ik het goed begrijp?

(overigens: ik zet nu wel "vzmh" achter de naam van Mohammed, maar doe dat vooral uit respect voor hem en zijn volgelingen. Is dat iets dat voor Moslims belangrijk is?)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:13:40 #78
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46581436
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

wel eens 1

waar woon jij dan?
Afgezien van dat ik in een McDonalds werk met veel allochtoons personeel (waarmee ik overigens interessante gesprekken over de Islam heb tijdens de pauzes) is er ook een zekere moslima in mijn leven met wie ik veel contact heb. Het was een insiders-grapje
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:14:18 #79
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46581455
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

en de niet katholieke leer met name maria uiteraard jezus is god natuurlijk en die kan niet dood
Uiteraard ja. Jezus is 1 van de 3 manifestaties van de 3-ene God
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46581485
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:13 schreef Litso het volgende:

[..]

Afgezien van dat ik in een McDonalds werk met veel allochtoons personeel (waarmee ik overigens interessante gesprekken over de Islam heb tijdens de pauzes) is er ook een zekere moslima in mijn leven met wie ik veel contact heb. Het was een insiders-grapje


dat kon ik niet ruiken vanaf hier
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46581527
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:14 schreef teamlead het volgende:

[..]

Uiteraard ja. Jezus is 1 van de 3 manifestaties van de 3-ene God
hoe zit nou met de heilige geest want dat heb nooit echt helemaal begrepen?

en hebben de joden die nou ook?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46581555
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:13 schreef teamlead het volgende:


(overigens: ik zet nu wel "vzmh" achter de naam van Mohammed, maar doe dat vooral uit respect voor hem en zijn volgelingen. Is dat iets dat voor Moslims belangrijk is?)
jij stelt wel veel vragen man
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46581562
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

owkeej Maar volgens de Christelijke (althans: Katholieke) leer,heeft Maria bijvoorbeeld nog inspraak. Als ik het goed begrijp geldt voor de Islam dat Mohammed (vzmh) is dus 1 van die profeten die wél nog inspraak heeft als ik het goed begrijp?
Het is zo dat elke profeet zal een natie hebben, wij (moslims) horen bij Mohammed, Christenen bij Jezus etc, en de profeten zullen inspraak hebben tot op een beperkt niveau, Maria is niet een profeet in de islam in de zin van een boodschapster, maar ze wordt wel geëerd en is een oprechte gelovige, maar of zij nu wel of geen inspraak heeft weet ik niet.
quote:
(overigens: ik zet nu wel "vzmh" achter de naam van Mohammed, maar doe dat vooral uit respect voor hem en zijn volgelingen. Is dat iets dat voor Moslims belangrijk is?)
Ik vind het erg sympathiek van je, maar over het algemeen gebruik ik het ook niet, ik zeg het meer op bij het hebben over Mohammed(traditionee) en wat bagger fokkers die er niet mee konden omgaan
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:17:59 #84
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46581575
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

owkeej Maar volgens de Christelijke (althans: Katholieke) leer,heeft Maria bijvoorbeeld nog inspraak. Als ik het goed begrijp geldt voor de Islam dat Mohammed (vzmh) is dus 1 van die profeten die wél nog inspraak heeft als ik het goed begrijp?

(overigens: ik zet nu wel "vzmh" achter de naam van Mohammed, maar doe dat vooral uit respect voor hem en zijn volgelingen. Is dat iets dat voor Moslims belangrijk is?)
Ik doe het eigenlijk nooit, ookal praat ik regelmatig met moslims over dit soort zaken. Ik snap hun beweegredenen maar ik sta er zelf niet achter om het er constant bij te zeggen. Uit beleefdheid heeft het imho weinig zin.
Als ik zelf moslim zou zijn zou het anders zijn, maar in mijn huidige positie denk ik dat als moslims zich hierdoor beledigd zouden voelen de discussie aangaan in zo'n mate tegengewerkt zou worden dat bij mij het hele idee van dialoog wat wegvalt.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_46581597
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe zit nou met de heilige geest want dat heb nooit echt helemaal begrepen?
Je weet wie bij ons de heilige geest is hé?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:19:03 #86
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46581605
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij stelt wel veel vragen man
Ja, dat viel me al op. Teamlead, erg tof dat je zo nieuwsgierig bent en zoveel vragen stelt (en openstaat voor de antwoorden, doch met een kritische blik).
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_46581606
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:13 schreef teamlead het volgende:

[..]


(overigens: ik zet nu wel "vzmh" achter de naam van Mohammed, maar doe dat vooral uit respect voor hem en zijn volgelingen. Is dat iets dat voor Moslims belangrijk is?)
Ik zou me absoluut niet beledigd voelen als je het achterwege laat, zou er niet eens naar omkijken, maar vind het getuigen van bijzonder veel respect. Zeldzaam.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:19:30 #88
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46581623
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe zit nou met de heilige geest want dat heb nooit echt helemaal begrepen?

en hebben de joden die nou ook?
Er is 1 God en 3 Goddelijke personen: Vader (de schepper), Zoon (de Verlosser) en Heilige Geest (de inspirator).
Dat is zo ongeveer het moeilijkste punt in het Christendom en eerlijk gezegd snap ik dat ook nog steeds niet helemaal. Jezus zegt immers "wie mij ziet, ziet de Vader", en geeft daarmee aan dat het dus echt over 2 verschillende personen gaat. Hoe die 2 dan weer 1 en dezelfde kunnen zijn ontgaat me. Sommige dingen moet je gewoon aanvaarden denk ik

Voor zover ik weet, hebben de Joden niets met de 3-eenheid. Zij geloven in Jaweh en that's it
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:22:32 #89
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46581719
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij stelt wel veel vragen man
tjsa.. zoals ik al eerder aangaf: ik heb een groot probleem met een aantal leerstellingen van de Christelijke (lees: Katholieke) Kerk. Maar mijn geloof in God (of Jahwehg, of Allah ) is onveranderd. Dus ga je zoeken en probeer je je weg te vinden. En het is voor mij vrij zeldzaam om een dergelijke dialoog aan te gaan, aangezien ik niet veel (belijdende) Moslims ken.

Ik denk overigens wel dat het helpt dat ik een redelijke kennis van het Christendom heb, waardoor een aantal basis-principes van religie voor mij wel duidelijk zijn
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46581755
Tjsa, hoe ik het zie: Door Jezus een god te noemen, maak je God zelf menselijk. En dat ondermijnt het hele Goddelijke.

Maar dat is een hele andere discussie natuurlijk.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:23:46 #91
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46581756
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:17 schreef Litso het volgende:

[..]

Ik doe het eigenlijk nooit, ookal praat ik regelmatig met moslims over dit soort zaken. Ik snap hun beweegredenen maar ik sta er zelf niet achter om het er constant bij te zeggen. Uit beleefdheid heeft het imho weinig zin.
Als ik zelf moslim zou zijn zou het anders zijn, maar in mijn huidige positie denk ik dat als moslims zich hierdoor beledigd zouden voelen de discussie aangaan in zo'n mate tegengewerkt zou worden dat bij mij het hele idee van dialoog wat wegvalt.
Ik zet het er ook niet bij uit "angst" mensen te beledigen ofzo, maar ik kan mij voorstellen (vanuit mijn eigen religieuze achtergrond) dat het voor gelovigen belangrijk is
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46581762
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je weet wie bij ons de heilige geest is hé?
een persoon? nee
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:24:39 #93
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46581778
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je weet wie bij ons de heilige geest is hé?
eh.. jullie hebben ook een Heilige Geest
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:24:41 #94
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46581779
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:22 schreef teamlead het volgende:

[..]

tjsa.. zoals ik al eerder aangaf: ik heb een groot probleem met een aantal leerstellingen van de Christelijke (lees: Katholieke) Kerk. Maar mijn geloof in God (of Jahwehg, of Allah ) is onveranderd. Dus ga je zoeken en probeer je je weg te vinden. En het is voor mij vrij zeldzaam om een dergelijke dialoog aan te gaan, aangezien ik niet veel (belijdende) Moslims ken.

Ik denk overigens wel dat het helpt dat ik een redelijke kennis van het Christendom heb, waardoor een aantal basis-principes van religie voor mij wel duidelijk zijn
Ik zie een nieuwe Moslimmeet aankomen
Niks beter dan zulke dingen met zijn allen over een bord lekker eten / glaasje (bier/cola) op een luchtige maar educatieve toon te bespreken
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_46581789
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

een persoon? nee
de heer der engelen
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:25:41 #96
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46581804
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Tjsa, hoe ik het zie: Door Jezus een god te noemen, maak je God zelf menselijk. En dat ondermijnt het hele Goddelijke.

Maar dat is een hele andere discussie natuurlijk.
Dat is 1 manier om het te benaderen idd.. .een andere is: Doordat God ook mens is geworden, zijn wij dichter tot Hem gekomen
maar da's idd een andere discussie
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:26:18 #97
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46581825
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:24 schreef Litso het volgende:

[..]

Ik zie een nieuwe Moslimmeet aankomen
Niks beter dan zulke dingen met zijn allen over een bord lekker eten / glaasje (bier/cola) op een luchtige maar educatieve toon te bespreken
tof plan

maar wel na 31 maart
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:26:32 #98
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46581828
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

de heer der engelen
Michael?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46581847
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:26 schreef teamlead het volgende:

[..]

Michael?
Gabriel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')