ja joh, maar farz houdt toch in dat het letterlijk in de koran voor moet komen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht, ik ben dan ook Shafie, volgens hanafi is het Sunnat Muakada, volgens Shafie fard.
Christenen kiezen voor een plens water over je kop ipv het verwijderen van voorhuidquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
en teamlead dan weer niet![]()
wat ben jij voor christen?![]()
Hoeft niet, zo heb je ook Hadith Qudsi.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja joh, maar farz houdt toch in dat het letterlijk in de koran voor moet komen?
kijk zei ik het nietquote:Heb het even opgezocht, ik ben dan ook Shafie, volgens hanafi is het Sunnat Muakada, volgens Shafie fard.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:41 schreef Stark het volgende:
[..]
kijk zei ik het niethet is niet farz volgens alle leren.
Maar slimste is natuurlijk het leer kiezen waarvan je het meest te weten kan komen. (bijvoorbeeld omdat je vriend dat ook is).
ja ok, maar dat is eigenlijk een uitzonder, omdat het tussen hadith en kuran in zitquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeft niet, zo heb je ook Hadith Qudsi.
ey je bent toch bikkel of niet?quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
maar dus wel dat als je moslim wilt zijn, het voorhuidje er af moet...
Schijnt nogal vervelend te zijn als je dat op volwassen leeftijd pas doet
[..]
oke.. maar dus geen rituelen zoals binnen de Christelijke kerken gebruikelijk zijn?
Neuh, geen vriendjespolitiek, zit hij fout, zit jezelf ook fout.. Onder vrienden wordt het meestal klakkeloos overnemen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:41 schreef Stark het volgende:
[..]
kijk zei ik het niethet is niet farz volgens alle leren.
Maar slimste is natuurlijk het leer kiezen waarvan je het meest te weten kan komen. (bijvoorbeeld omdat je vriend dat ook is).
Maar dat kan wel iets fard makenquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja ok, maar dat is eigenlijk een uitzonder, omdat het tussen hadith en kuran in zit
Enige wat gebeurt wat je een ritueel zou kunnen noemen is dat je een rituele wassing doet (die moslims dus dagelijks voor het bidden doen) en daarna drie maal de geloofsbelijdenis opzegt. Twee zinnen waarin je zegt dat je gelooft dat Allah de enige god is en Mohammed zijn profeet is.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:40 schreef teamlead het volgende:
ah hier zijn we
[..]
Christenen kiezen voor een plens water over je kop ipv het verwijderen van voorhuid
Maar idd.. mocht het er ooit van komen dat ik me tot de Islam zou gaan bekeren, is die besnijdenis niet een reden om het wel of juist niet te doen.
uhh??? hadith en Koran.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja ok, maar dat is eigenlijk een uitzonder, omdat het tussen hadith en kuran in zit
is ook niet zo gek, 1/3 van nederland heeft dan ook nooit een moslim ontmoetquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik ken niet eens een moslim irl
Dat is wel erg makkelijk. Wat zou hoca efendi daarvan vinden denk je, van die passieve houding?quote:trigger gaf hem als tip een boek van fethullah gulen, nu blij?
als je moslim wilt worden moet je echt de handen uit de mauw steken
Rustig aan, we geven hier vooralsnog gewoon informatie. Mocht wie dan ook hier meer willen weten en irl erop door willen gaan staan we daar echt wel voor open hoorquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk. Wat zou hoca efendi daarvan vinden denk je, van die passieve houding?
Waar kan jij het beste manier info over Islam halen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik ken niet eens een moslim irl
jawel, maar uit de sunna is sunna, uit de kuran is farz is de algemene regelquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar dat kan wel iets fard maken
Hoca efendi zou 'dialoog!' zeggen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk. Wat zou hoca efendi daarvan vinden denk je, van die passieve houding?
psiesquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Rustig aan, we geven hier vooralsnog gewoon informatie. Mocht wie dan ook hier meer willen weten en irl erop door willen gaan staan we daar echt wel voor open hoor.
Neen, zo zwart wit is het het, ook uit de Koran kan sunnah gehaald worden. Net zoals uit hadith verzamelingen fard kan gehaald worden dus.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
jawel, maar uit de sunna is sunna, uit de kuran is farz is de algemene regel
je bent aardig geinformeerdquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Enige wat gebeurt wat je een ritueel zou kunnen noemen is dat je een rituele wassing doet (die moslims dus dagelijks voor het bidden doen) en daarna drie maal de geloofsbelijdenis opzegt. Twee zinnen waarin je zegt dat je gelooft dat Allah de enige god is en Mohammed zijn profeet is.
Geen plezen water of rare dansjes ofzo.
bij de bron lijkt me.. en da's precies waarom ik in dit topic rondhangquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:45 schreef Stark het volgende:
[..]
Waar kan jij het beste manier info over Islam halen?
Sorry hoor. Ik kreeg gewoon de indruk dat men nogal passief was en zoiets heeft van "wordt eerst maar moslim dan zien we wel verder". Ik vind het niet erg om me te vergissen, zeker niet op dit punt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Rustig aan, we geven hier vooralsnog gewoon informatie. Mocht wie dan ook hier meer willen weten en irl erop door willen gaan staan we daar echt wel voor open hoor.
Ik bén moslimaquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
je bent aardig geinformeerd![]()
wanneer word je moslim?![]()
Ja, anders moet je maar naar MG.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoca efendi zou 'dialoog!' zeggen.
Wat versta je onder 'ontmoeten'?quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
is ook niet zo gek, 1/3 van nederland heeft dan ook nooit een moslim ontmoet![]()
weet ik veelquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
quote:
Van wie heb je dit allemaal geleerd?quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
jawel, maar uit de sunna is sunna, uit de kuran is farz is de algemene regel
Is ook aan het verkankeren.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ja, anders moet je maar naar MG.
meen je dat nou?!!quote:
dawizzikniequote:
quote:Is circumcision obligatory or sunnah?
Imam Abu Han ifah, Hasan Basri and some followers of Imam Hanbal, consider circumcision a sunnah. According to a hadith, circumcision is sunnah for men and virtuous for women.(Ahmad) in the hadith quoted earlier, it is one of the sunnah. Thus, this supports their view that circumcision is sunnah. Besides, the Noble Prophet, (Sallallaho alaihe Wasallam) did not enquire of those who embraced Islam whether they were circumcised. If it was obligatory he would not have omitted to ask.
Imam Malik, Imam Shafa'i, Imam Ahmad, Sha'bis and others hold that circumcision is obligatory They did not allow an uncircumcised man to lead the prayers or to give evidence. Once, the Noble Prophet (sallallaho alaihe Wasallam) ordered a person who had embraced Islam, to shave off the hair grown during unbelief and to circumcise. He said: Whoever joins Islam must circumcise howsoever old he is. Harb Ibn Abbas and Sayyidna Ali (Radhiallaho Anho) in the light of this hadith.(Bayhaqi) Circumcision is a sign of religion. It distinguishes a Muslim from an unbeliever. Then, cleanliness—and, therefore, ritual prayers— of the uncircumcised person are questionable. The skin may retain drops of urine. If left unwashed, ablution and prayer are incomplete. An uncircumcised man is not permitted to lead the prayers. Circumcision is the sunnah of Sayyidna Ibrah lm and the Prophet was asked to adhere to the practice. (an-Nahl, 16: 123) Sayyidna Ibrahim was circumcised at the age of eighty years.(Bukhari and Muslim) He was the first person to perform circumcision. Circumcision is the sunnah of the Messengers; (Tirmizl and A hmad) it is a sound natural disposition and a sign of Islam and obligatory on men. He who does not circumcise commits a sin.
Hizb at tahrir, alsjeblieft zeg.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:50 schreef Stark het volgende:
ik zal jullie een website geven: Vraag maar raak daar:
www.expliciet.nl
Hij heeft het over zusters en broeders als in het geloof hequote:
quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hij heeft het over zusters en broeders als in het geloof he.
Daarnaast heb je mij al 's gemeet dus 'ken' je een moslim.
Trigger, maak het niet zo ingewikkeld voor die mensen.
ja zeg.. dat telt nietquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hij heeft het over zusters en broeders als in het geloof he.
ik heb er wel eens 1 in het wild gezien jaquote:Daarnaast heb je mij al 's gemeet dus 'ken' je een moslim.
psiesquote:Trigger, maak het niet zo ingewikkeld voor die mensen.
wat nou?quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hizb at tahrir, alsjeblieft zeg.
ik bedoel face to face, kopje koffie enzoquote:
watch the language broquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is ook aan het verkankeren.
Niet hierquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen disrespect, maar toch marionetten van Duitsland geworden.
Ik geloof dat ik er dan wel eens een heb ontmoet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik bedoel face to face, kopje koffie enzo![]()
was een onderoek tijdje terug
slechts 1/3 van alle nederlanders had een moslim ontmoet, maar 2/3 had een negatief beeld over ze, iets in die geest
wel eens 1quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:55 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik er dan wel eens een heb ontmoet.
Kijk dat is nou ongetwijfeld een Fard ( verplichting) het begroeten en zegenen van de profeet. (respect)quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:57 schreef teamlead het volgende:
nog een vraag:
waarom plaatsen "jullie" altijd van die rare woorden of afkortingen achter de naam van Mohammed
vzmh, sallallaho alaihe Wasallam etc
was dat nou sunna of farz trigger?quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:57 schreef teamlead het volgende:
nog een vraag:
waarom plaatsen "jullie" altijd van die rare woorden of afkortingen achter de naam van Mohammed
vzmh, sallallaho alaihe Wasallam etc
1000% fardquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
was dat nou sunna of farz trigger?![]()
ah, okequote:Op donderdag 22 februari 2007 23:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kijk dat is nou ongetwijfeld een Fard ( verplichting) het begroeten en zegenen van de profeet. (respect)
Ook bij Jezus, Abraham, Mozes etc.. vzmh is vrede zij met hem.
waarschijnlijk zit farz en sunna toch een beetje ingewikkeld inelkaar aangezien shafii en abu hanifa er niet uit kwamenquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kijk dat is nou ongetwijfeld een Fard ( verplichting) het begroeten en zegenen van de profeet. (respect)
Ook bij Jezus, Abraham, Mozes etc.. vzmh is vrede zij met hem.
is er nou een richtlijn wat dat betreft?quote:
Absoluut, er is geen twijfel over.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
is er nou een richtlijn wat dat betreft?
O.a bemiddelingquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:01 schreef Stark het volgende:
vrede zij met hem, betekent het.
En dat doen we omdat we dan een beloning zouden krijgen van de profeet in de hiernamaals. ik weet alleen zo eentweedrie niet wat de beloning was.
bemiddeling voor watquote:
nee bedoel gewoon algemeen of iets nou farz of sunna is, aangezien shafii en abu hanifa er niet uit kunnen komen is het niet helemaal duidelijk gesteld, maar wat zijn eigenlijk de richtlijnen?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Absoluut, er is geen twijfel over.
euh.. dus in feite dat wat Maria en de andere Heiligen voor ons Christenen kunnen doen dus?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je ondervraging, genade etc.
ben je turk dude?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:04 schreef Stark het volgende:
hoe weet je dat het fardh is?
ik zelf dacht van niet
Even de vers in het latijns neerzetten:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:04 schreef Stark het volgende:
hoe weet je dat het fardh is?
ik zelf weet het niet.
Allah en de engelen zegenen de profeet, o gij die gelooft zegen en begroet de profeetquote:Ina Allah wa malaikatahoe yoesaluna ala al nabi, Ya ayoehal ladzina amanu, sallu alayhi wa salimu taslima
Nope, ze zijn dood en kunnen niets meer doen, maar sommige profeten hebben in het hiernamaals inspraak.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
euh.. dus in feite dat wat Maria en de andere Heiligen voor ons Christenen kunnen doen dus?
misschien vergelijkbaarquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
euh.. dus in feite dat wat Maria en de andere Heiligen voor ons Christenen kunnen doen dus?
euhm.. nou.. volgens de Katholieke leer zijn Christus en Maria niet doodquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope, ze zijn dood en kunnen niets meer doen, maar sommige profeten hebben in het hiernamaals inspraak.
Veel van de algemene hadith boeken die we nu hebben, Buchari, muslim, thirmidhi etc hadden de Imams toen nog niet, veel hadith werd via, via overgeleverd in een mondeling ketting, zo kwam het bijvoorbeeld dat mensen in Andalusie, nooit van de hadith in Bagdad hadden gehoord en andersom.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee bedoel gewoon algemeen of iets nou farz of sunna is, aangezien shafii en abu hanifa er niet uit kunnen komen is het niet helemaal duidelijk gesteld, maar wat zijn eigenlijk de richtlijnen?
Heb het over de islam.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:08 schreef teamlead het volgende:
[..]
euhm.. nou.. volgens de Katholieke leer zijn Christus en Maria niet dood
alleen profeten? is daar een vers ofzo over, want maria is niet zomaar iemand, wel dood maar op de dag des oordeels...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope, ze zijn dood en kunnen niets meer doen, maar sommige profeten hebben in het hiernamaals inspraak.
en de niet katholieke leer met name maria uiteraard jezus is god natuurlijk en die kan niet doodquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:08 schreef teamlead het volgende:
[..]
euhm.. nou.. volgens de Katholieke leer zijn Christus en Maria niet dood
Allah alem, ik weet dat een aantal profeten zoals Noach, Abraham, Mozes, Jezus, Rasouel Allah vzmh inspraak/bemiddeling mogen hebben, over Maria weet ik het niet, is mij nie bekend.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
alleen profeten? is daar een vers ofzo over, want maria is niet zomaar iemand, wel dood maar op de dag des oordeels...
owkeejquote:
Afgezien van dat ik in een McDonalds werk met veel allochtoons personeel (waarmee ik overigens interessante gesprekken over de Islam heb tijdens de pauzes) is er ook een zekere moslima in mijn leven met wie ik veel contact heb. Het was een insiders-grapjequote:
Uiteraard ja. Jezus is 1 van de 3 manifestaties van de 3-ene Godquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
en de niet katholieke leer met name maria uiteraard jezus is god natuurlijk en die kan niet dood
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:13 schreef Litso het volgende:
[..]
Afgezien van dat ik in een McDonalds werk met veel allochtoons personeel (waarmee ik overigens interessante gesprekken over de Islam heb tijdens de pauzes) is er ook een zekere moslima in mijn leven met wie ik veel contact heb. Het was een insiders-grapje
hoe zit nou met de heilige geest want dat heb nooit echt helemaal begrepen?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
Uiteraard ja. Jezus is 1 van de 3 manifestaties van de 3-ene God
jij stelt wel veel vragen manquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:13 schreef teamlead het volgende:
(overigens: ik zet nu wel "vzmh" achter de naam van Mohammed, maar doe dat vooral uit respect voor hem en zijn volgelingen. Is dat iets dat voor Moslims belangrijk is?)
Het is zo dat elke profeet zal een natie hebben, wij (moslims) horen bij Mohammed, Christenen bij Jezus etc, en de profeten zullen inspraak hebben tot op een beperkt niveau, Maria is niet een profeet in de islam in de zin van een boodschapster, maar ze wordt wel geëerd en is een oprechte gelovige, maar of zij nu wel of geen inspraak heeft weet ik niet.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
owkeejMaar volgens de Christelijke (althans: Katholieke) leer,heeft Maria bijvoorbeeld nog inspraak. Als ik het goed begrijp geldt voor de Islam dat Mohammed (vzmh) is dus 1 van die profeten die wél nog inspraak heeft als ik het goed begrijp?
Ik vind het erg sympathiek van je, maar over het algemeen gebruik ik het ook niet, ik zeg het meer op bij het hebben over Mohammed(traditionee) en wat bagger fokkers die er niet mee konden omgaanquote:(overigens: ik zet nu wel "vzmh" achter de naam van Mohammed, maar doe dat vooral uit respect voor hem en zijn volgelingen. Is dat iets dat voor Moslims belangrijk is?)
Ik doe het eigenlijk nooit, ookal praat ik regelmatig met moslims over dit soort zaken. Ik snap hun beweegredenen maar ik sta er zelf niet achter om het er constant bij te zeggen. Uit beleefdheid heeft het imho weinig zin.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
owkeejMaar volgens de Christelijke (althans: Katholieke) leer,heeft Maria bijvoorbeeld nog inspraak. Als ik het goed begrijp geldt voor de Islam dat Mohammed (vzmh) is dus 1 van die profeten die wél nog inspraak heeft als ik het goed begrijp?
(overigens: ik zet nu wel "vzmh" achter de naam van Mohammed, maar doe dat vooral uit respect voor hem en zijn volgelingen. Is dat iets dat voor Moslims belangrijk is?)
Je weet wie bij ons de heilige geest is hé?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoe zit nou met de heilige geest want dat heb nooit echt helemaal begrepen?
Ja, dat viel me al op. Teamlead, erg tof dat je zo nieuwsgierig bent en zoveel vragen stelt (en openstaat voor de antwoorden, doch met een kritische blik).quote:
Ik zou me absoluut niet beledigd voelen als je het achterwege laat, zou er niet eens naar omkijken, maar vind het getuigen van bijzonder veel respect. Zeldzaam.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
Er is 1 God en 3 Goddelijke personen: Vader (de schepper), Zoon (de Verlosser) en Heilige Geest (de inspirator).quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoe zit nou met de heilige geest want dat heb nooit echt helemaal begrepen?
en hebben de joden die nou ook?
tjsa.. zoals ik al eerder aangaf: ik heb een groot probleem met een aantal leerstellingen van de Christelijke (lees: Katholieke) Kerk. Maar mijn geloof in God (of Jahwehg, of Allahquote:
Ik zet het er ook niet bij uit "angst" mensen te beledigen ofzo, maar ik kan mij voorstellen (vanuit mijn eigen religieuze achtergrond) dat het voor gelovigen belangrijk isquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:17 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik doe het eigenlijk nooit, ookal praat ik regelmatig met moslims over dit soort zaken. Ik snap hun beweegredenen maar ik sta er zelf niet achter om het er constant bij te zeggen. Uit beleefdheid heeft het imho weinig zin.
Als ik zelf moslim zou zijn zou het anders zijn, maar in mijn huidige positie denk ik dat als moslims zich hierdoor beledigd zouden voelen de discussie aangaan in zo'n mate tegengewerkt zou worden dat bij mij het hele idee van dialoog wat wegvalt.
een persoon? neequote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je weet wie bij ons de heilige geest is hé?
eh.. jullie hebben ook een Heilige Geestquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je weet wie bij ons de heilige geest is hé?
Ik zie een nieuwe Moslimmeet aankomenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
tjsa.. zoals ik al eerder aangaf: ik heb een groot probleem met een aantal leerstellingen van de Christelijke (lees: Katholieke) Kerk. Maar mijn geloof in God (of Jahwehg, of Allah) is onveranderd. Dus ga je zoeken en probeer je je weg te vinden. En het is voor mij vrij zeldzaam om een dergelijke dialoog aan te gaan, aangezien ik niet veel (belijdende) Moslims ken.
Ik denk overigens wel dat het helpt dat ik een redelijke kennis van het Christendom heb, waardoor een aantal basis-principes van religie voor mij wel duidelijk zijn
Dat is 1 manier om het te benaderen idd.. .een andere is: Doordat God ook mens is geworden, zijn wij dichter tot Hem gekomenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Tjsa, hoe ik het zie: Door Jezus een god te noemen, maak je God zelf menselijk. En dat ondermijnt het hele Goddelijke.
Maar dat is een hele andere discussie natuurlijk.
tof planquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:24 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik zie een nieuwe Moslimmeet aankomen
Niks beter dan zulke dingen met zijn allen over een bord lekker eten / glaasje (bier/cola) op een luchtige maar educatieve toon te bespreken
Michael?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |