Ik zat al aan DieselCityMaterieel te denkenquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk! DCM = DownChopperModule? Of zo?
Nee maar goed, ik wou het ff kwijt, en toen het er al stond dacht ik ineens "Jezus ik lijk wel zo'n 14-jarige ballenschimmelkrabber "quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:52 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Die is hier al tijden niet meer geweest
ik vind het wel luek om te weten zeg maar dat je morgen met de trein gaat dus ik denk dat ik vanf mogren ook post welke trein ik in zit die dag gewoon voor de leuk snap jequote:Op donderdag 15 februari 2007 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar goed, ik wou het ff kwijt, en toen het er al stond dacht ik ineens "Jezus ik lijk wel zo'n 14-jarige ballenschimmelkrabber "
Vandaar
Ja wat was er in Utrecht nou aan de hand eigenlijk?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:30 schreef ReisT het volgende:
[afbeelding]
TerugVindPhoto uit Amersfoort (bij gebrek aan treinen naar Utrecht vanwege de "logistieke problemen" maar even wat fotootjes geschoten).
quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
jamaar ik gaa pas zaturdag want morregee moet ik foeballuh dus jah. weet er iemand of dat er zaturdag koplopers rijje op de hoekselein. bedankd
Ja. Zo'n indruk gaf het al jaquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Er waren rond utrecht wat verstoringen geweest, waardoor er wat treinen uitvielen en anderen vertraging opliepen.
Die boottrein dat is lang geleden idd ja. Ik las bij Nico Spilt dat dat ding ooit nog een blauwe maandag EuroCity status gehad heeft zelfsquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
koplopers op de Hoekselijn: het is volgens mij niet meer zo dat de eerste nachttrein in Hoek van Holland Haven begint, of nog wel?
waarom was dit eigenlijk? materieel wat er toch nog stond vanwege de (ook al opgeheven) boottrein ofzo?
Ik had ongeveer een uurtje eerder ook al problemen met de stopper naar geldermalsen die met +20 vertrok omdat de stoptrein naar rhenen ervoor in de weg stond. Spoor 14/14a dus. Mijn eerste vertraging in de nieuwe dienstregeling overigens...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja wat was er in Utrecht nou aan de hand eigenlijk?
Ik had de sprinter uit Baarn van 16:40 met +33
en in Utrecht C was het een zooitje
Ja of heel erg weinig treinreizenquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb jij tot nu toe wel erg veel mazzel gehad zeg.
Ik reis dan ook gemmideld 2-3 dagen per week met een trein en dan meestal nog buiten de spits ook. Maar toch één keer een vertraging in twee maanden is best netjes te noemen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb jij tot nu toe wel erg veel mazzel gehad zeg.
vroeger reden ze zelfs naar duitsland en ruslandquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die boottrein dat is lang geleden idd ja. Ik las bij Nico Spilt dat dat ding ooit nog een blauwe maandag EuroCity status gehad heeft zelfs
ja nee dat is wat anders. Dat waren de Hoek-Warszawa en de Hoek-Moskou expres. De Boottrein was een EC die van Amsterdam Centraal naar Hoek Haven reedquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:00 schreef italiaan1987 het volgende:
vroeger reden ze zelfs naar duitsland en rusland
Mja, ik had er zaterdag ook eentje van Gn naar Lw. Moet zeggen dat ik toch 20 keer liever dat slagje Winschoten met de GTW deed dan die 54 km met de wadloper. Ben wel klaar met die schoenendozen eigenlijk.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben er enorm op achteruit gegaan met de nieuwe dienstregeling. Bus en trein sluiten niet op elkaar aan. In de ochtend lukt het halen van de sneltrein naar Gn me wel, omdat xx zo goed is geweest om de bus 5 minuten te vervroegen, waardoor ik op Lw nu een overstap van 4 minuten heb. Terug is het helemaal een ramp. Dan ben ik aangewezen op het stoppertje, omdat ik anders 50 minuten moet wachten in Lw. Met het stoppertje is het wachten nog steeds 27 minuten. Bovendien is het minder comfortabel reizen dan met de sneltrein, omdat zo ongeveer alle DH2 stellen die Arriva heeft in de Groninger configuratie zijn. Dus met rijen stoelen ipv ook zitjes van 4. Daar zit ik niet echt comfortabel in.
heeft iemand daar nog foto's van?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nee dat is wat anders. Dat waren de Hoek-Warszawa en de Hoek-Moskou expres. De Boottrein was een EC die van Amsterdam Centraal naar Hoek Haven reed
Ergens deze zomer wil ik, zodra op alle trajecten GTW'tjes rijden op een dag alle trajecten even met de GTW doen, dus ook even naar Leerquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ik had er zaterdag ook eentje van Gn naar Lw. Moet zeggen dat ik toch 20 keer liever dat slagje Winschoten met de GTW deed dan die 54 km met de wadloper. Ben wel klaar met die schoenendozen eigenlijk.
Die boottreinen kregen pas hun EC-status toen er Koplopers gingen rijden. Daarvoor reden er Hondekoppen, maar de EC-gestapo vond dat mat te oud. Toen de EC-Koplopers werden ingezet, bleek dat er een chronisch gebrek aan bagageruimte was, voornamelijk wat fietsen betreft. De volgende dienstregeling reden er dus weer Hondekoppen en was de EC-status ook gelijk verleden tijd.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nee dat is wat anders. Dat waren de Hoek-Warszawa en de Hoek-Moskou expres. De Boottrein was een EC die van Amsterdam Centraal naar Hoek Haven reed
Was vet hoor, kon je met je SOV gewoon van Utrecht CS naar Schiedam-Rotterdam West, over dat boogje wat ze nu weer vreselijk druk gaan heraanleggenquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:19 schreef Duvel het volgende:
Tja, de Hoek-Warszawa en Hoek-Moskwa express... Vergane glorie, wat je aan station Hld ook wel kunt zien...
Jeps is inderdaad de down chopper module, maakt van de 1800 V van de bovenleiding 510 V voor het boordnet. Mocht je geintereseerd zijn in de techniek van de dcm, ik maak daar momenteel een technisch verslag over, en die wil ik tzt als ik hem af heb wel even posten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk! DCM = DownChopperModule? Of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |