abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 31 januari 2007 @ 18:30:08 #1
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_45857362
quote:
Brussel wil vijf snelle routes naar buurlanden

Uitgegeven: 31 januari 2007 18:09
Laatst gewijzigd: 31 januari 2007 18:11

BRUSSEL - De Europese Unie wil vijf grote routes naar buurlanden flink verbeteren en versnellen. Vooral door snellere grenscontroles moet het transport soepeler gaan, zo heeft de Europese Commissie woensdag gemeld.

De betere weg-, rail- en vaarroutes moeten over hun hele periode tot 2020 zo'n 45 miljoen euro kosten. Brussel wil nu gesprekken aanknopen met de buurlanden.


Brussel vindt onder meer dat er een route moet komen van Noorwegen door Zweden en Finland naar Rusland. Vanuit het centrum van de EU moet een link komen naar Oekraïne en zo naar de trans-Siberië spoorlijn.

Richting het zuidoosten wil Brussel gaan werken aan routes via de Balkan en Turkije naar zuid-Kaukasus. Ook richting Marokko moet het sneller kunnen.

"Betere transportroutes met onze buren leidt niet alleen tot nauwere relaties met hen, maar ook tot meer handel en toerisme", verwacht Europees Commissaris benita Ferrero-Waldner (Buitenlandse Betrekkingen).
http://www.nu.nl/news/962(...)naar_buurlanden.html

Heel goed. Dit.
pi_45857781
En allemaal sneller naar Brussel, maar wel 60 Euro betalen als je het met de auto doet
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_45857818
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:42 schreef longinus het volgende:
En allemaal sneller naar Brussel, maar wel 60 Euro betalen als je het met de auto doet
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_45857864
quote:
Ook richting Marokko moet het sneller kunnen.
Als dat eenrichtingsverkeer is wil ik desnoods als privé-investeerder een beetje bijdragen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_45858090
quote:
Brussel vindt onder meer dat er een route moet komen van Noorwegen door Zweden en Finland naar Rusland. Vanuit het centrum van de EU moet een link komen naar Oekraïne en zo naar de trans-Siberië spoorlijn.
Goede zaak. Lukasjenko blokkeert met z'n continue visumeisen de klassieke route Berlijn-Warschau-Minsk-Moskou. Dus het uitbouwen van de route Parijs-Wenen-Budapest-Kiev-Moskou is een hele goede. Vanaf de Oekraïense grens is er al een goede treinverbinding, nu nog het stuk van Wenen tot Chop.
pi_45858475
Ja joh, trek het maar gelijk door naar Peking als we toch bezig zijn.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:47:45 #7
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_45864883
Ik wil een autoweg van Utrecht naar Melbourne, AUS
Ik denk alleen niet dat het er van komt.

OT: Wat longinus zegt, ik ga niet betalen voor Belgische wegen, rij nog liever om over Duitsland
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_45873737
Het zal wel 45 miljard kosten, en geen 45 miljoen...
Danmark: more usefull every day!
  FOK!fotograaf donderdag 1 februari 2007 @ 08:30:19 #9
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45874047
Hebben de eurocommissarissen teveel last van files?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45915920
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 07:46 schreef Keksi het volgende:
Het zal wel 45 miljard kosten, en geen 45 miljoen...
lijkt mij ook. Voor 45 miljoen leg je net één grenspost aan.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_45919347
En dan zeker een europees autobaanvinget introduceren om dat te betalen.
Iemand moet het betalen.. Dus slecht idee. Eerst maar eens investeren om minder uit te geven.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 februari 2007 @ 16:13:33 #12
73911 ultra_ivo
pi_45919658
Ik heb de indruk dat sommigen denken dat de verbindingen van 0 af aan aangelegd moeten worden. Het gaat meer om een aantal 'missing links' en bij het spoorverkeer op bestaande sporen nieuwe verbindingen creeëren die een goede aansluiting hebben. Dat kost heus niet zoveel geld.
pi_45919712
Moet je voor de transsib niet naar Moskou, in plaats van Oekraine? Of is de meest logische route via Kiev?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  FOK!fotograaf vrijdag 2 februari 2007 @ 16:43:15 #14
73911 ultra_ivo
pi_45920541
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:15 schreef highway101 het volgende:
Moet je voor de transsib niet naar Moskou, in plaats van Oekraine? Of is de meest logische route via Kiev?
Ik schreef eerder al dat Kiev een mooie optie is vanwege de visumperikelen rond de doortocht door Wit-Rusland. Vanuit Amsterdam gezien is de kortste route inderdaad via Berlijn-Warschau-Minsk. Maar kijk je naar bijvoorbeeld Parijs, dan is de route München-Wenen-Kiev een stuk minder om. Dat kan nu ook, maar tussen Wenen en Chop (1e Oekraïnse station) ben je veroordeeld tot boemeltjes. De snelheid van de treinen maakt momenteel het verschil, niet de afstand. De route Parijs-Moskou via Berlijn gaat tot Berlijn met de TGV en ICE, dat scheelt een stuk in de snelheid. Dat kun je nu bijvoorbeeld in 35 uur doen. Via München, Budapest en Kiev doe je er nu 54 uur over.
Om Wit-Rusland te omzeilen kun je nu via de Baltische landen (enorm om) of via Oekraïne. Een rechtstreekse trein Wenen-Kiev zou de zaak enorm versnellen. De sporen liggen er al.

Kijk je vanaf Milaan, dan is de zaak nog extremer. De snelste route gaat via Hannover en dan door Polen. Met minste overstappen via Wenen en Warschau. Wil je via Kiev moet je eerst naar München en ben je veel langer bezig. Ook nu weer niet een kwestie van kostbare aanleg van sporen maar van het inleggen van rechtstreekse treinen.
pi_45920629
Juist. Maar dan rest nog de vraag: Is hier wel vraag naar? Want ik neem aan dat men niet met tienduizenden dagelijks naar Moskou reist vanuit West Europa met de trein. Voor zo'n afstand neemt men toch wel het vliegtuig.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_45920648
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 08:30 schreef freud het volgende:
Hebben de eurocommissarissen teveel last van files?
Das binnenkort geen probleem meer, Neelie zit daarin en die pleit voor 6 snelle carpoolstroken van en naar Brussel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_45920687
Prima plan, maar laten ze dan vooral niet vergeten om de huidige uitvalswegen en drukke transportwegen in Europa aan te pakken. De A1 is dagelijks het domein van inhalende vrachtwagens, die beide rijbanen in beslag nemen, waar je effectief niet harder rijdt dan 100. De benaming N1 zou dan ook meer op z'n plaats zijn. Kortom: regeren is vooruitzien, nu al zorgen dat we HIER de belangrijke transportwegen verbreden, anders kunnen we extra verkeersstromen helemaal niet aan.
pi_45920797
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:42 schreef longinus het volgende:
En allemaal sneller naar Brussel, maar wel 60 Euro betalen als je het met de auto doet
pi_45920922
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:48 schreef dVTB het volgende:
Prima plan, maar laten ze dan vooral niet vergeten om de huidige uitvalswegen en drukke transportwegen in Europa aan te pakken. De A1 is dagelijks het domein van inhalende vrachtwagens, die beide rijbanen in beslag nemen, waar je effectief niet harder rijdt dan 100. De benaming N1 zou dan ook meer op z'n plaats zijn. Kortom: regeren is vooruitzien, nu al zorgen dat we HIER de belangrijke transportwegen verbreden, anders kunnen we extra verkeersstromen helemaal niet aan.
So true.

Ik heb er eerder belang bij, dat men de A1 aanpakt, waar dagelijks 200.000+ mensen profijt van hebben, dan een of ander boemeltje met een paar duizend reizigers naar Rusland.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  FOK!fotograaf vrijdag 2 februari 2007 @ 17:03:24 #20
73911 ultra_ivo
pi_45921159
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:46 schreef highway101 het volgende:
Juist. Maar dan rest nog de vraag: Is hier wel vraag naar? Want ik neem aan dat men niet met tienduizenden dagelijks naar Moskou reist vanuit West Europa met de trein. Voor zo'n afstand neemt men toch wel het vliegtuig.
Het gaat hem niet alleen om mensen die de hele afstand afleggen, maar ook om mensen die delen van die afstand afleggen. Qua aantallen reizigers zul je nog versteld kunnen staan. Vooral de laatste jaren is het reizigersverkeer tussen oost en west enorm toegenomen. En niet altijd is het vliegtuig een goede oplossing.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')