Ik ben hier al eens eerder geweest, ik was alleen mijn log in gegevens wat kwijt...
Nieuwe ronde nieuwe kansen zeggen ze dan.. Dus bij deze..
Eigenlijk leek het mij wel een leuk plan om ook hier mijn blog/nieuws items te posten.
Niet dat ze echt interresant zijn.. Maar het gaat om het idee. En misschien hebben
jullie er ook nog eens zinnige dingen op te zeggen
![]()
Ikzelf ben nu ongeveer 2 jaar bezig met het opnemen van EVP's, ITC's en samen
met de andere leden van Het W.E.N.T. onderzoeken we locatie's door
nederland.
Nou ja goed, hier dan het eerste verhaaltje:
quote:
Al sinds de allereerste ontdekking van de bandstemmen door Von Szalay in 1938, en de bekendmaking van Jurgenson in 1959, proberen geselecteerde groepjes overal te wereld een apparaat te maken waarmee het contact met de fysiek overledenen soepeler kan verlopen.
Tot op de dag van vandaag is dat niet gelukt. Diegene waarvan het leek alsof hij er het dichtste bij zat was George Meek of eigenlijk William O´Neill (electronicus), die het apparaat 'Spiricom' bouwde. Ze kregen al snel contact met de overleden George Meuller (fysicus). Wat velen niet weten is dat George Meek nooit bij de opnames zelf aanwezig was maar dat dat altijd en alleen William O´Neill was. In de tijd dat de pers de uitvinding van de eeuw in openbaarheid had geplaatst en andere onderzoekers zelf het apparraat konden testen bleek er plotsklaps een einde te zijn gekomen aan de talloze gesprekken met Dr.Meuller. Verdacht? Dr. Scott Rogo kende George Meek persoonlijk en schreef in zijn boek Leven met de doden :
In het licht van deze onthullingen zie ik geen reden om te geloven dat William O’Neills beweerde contact met de stem van dr.Meuller iets anders is dan een mystificatie en geloof ik dat hij zijn weldoener zand in de ogen heeft gestrooid.
De vraag is dus, zullen wij ooit verder komen met de duidelijkheid der stemmen dan waar we nu zijn? Overal zijn er wel mensen te vinden die met EVP opnames experimenteren, en eigenlijk zijn we nog geen stap verder qua duidelijkheid als in Jurgenson’s tijd. Er zijn meldingen van onderzoekers die ook claimen dat ze hele telefoongesprekken hebben met overledenen. Mijn nuchtere vraag is dan: ” Waarom alleen bij een select groepje mensen? ” , en “ Waarom wordt iemand niet gebeld als er bijvoorbeeld wetenschappers bij zitten? ” . De stemmen die ik opneem willen zich maar al te graag laten horen, dus waarom zijn deze situatie’s dan zo uniek en altijd in ‘ besloten kring ’ ? . Ik persoonlijk ben nog steeds bereid om verschillende technieken te onderzoeken hoe hopeloos het uitzicht ook kan zijn. Is er een manier om normaal contact te hebben met hen? Of blijft het bij deze monologe kunst der gesprekken?
Remko Ehrhardt
28-01-2007
EDIT: url verwijderd
[ Bericht 1% gewijzigd door Went_Remko op 28-01-2007 12:34:19 ]