abonnement Unibet Coolblue
pi_45724912
in zo'n geval heb ik het er best voor over.

vooral als je hoort dat in Rotterdam zwervers uit de kannen sap van de V&D broodjes toko drinken.. en ze vervolgens terug zetten.. en de verkoop miepen gewoon niets door hebben.. waardor je als argeloze sapjes koper sap drinkt waar een zwerver in heeft zitten te kwijlen
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:18:18 #27
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_45724948
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:17 schreef lucky_birdie het volgende:
in zo'n geval heb ik het er best voor over.

vooral als je hoort dat in Rotterdam zwervers uit de kannen sap van de V&D broodjes toko drinken.. en ze vervolgens terug zetten.. en de verkoop miepen gewoon niets door hebben.. waardor je als argeloze sapjes koper sap drinkt waar een zwerver in heeft zitten te kwijlen
Gatver!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:20:56 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45725045
Kinderen die met de saladebar spelen in de supermarkt terwijl moeder en verkoopster achter het kind staan te kleppen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45725056
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:18 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Gatver!
hoe heet het? Le Marche ofzo toch?

die kannen staan ergens voor op de counter.. dus je kan er makkelijk bij.. en als die verkoop miepen druk bezig zijn met andere dingen...

iew!

Vriendn van me was toevallig live getuige.. en zo te zien deden ze het wel vaker.. die koopt dus never nooit meer iets daar (en ik trouwens ook niet)

*ril*
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:24:25 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45725152
In beschaafde landen is het heel gewoon dat men in de bakkerij of andere bedien counter voor je de waren pakt met een tang of met een schepje, of met de hand in een plastic zakje, waarna het product in het zakje komt en daar waar de hand was de buitenkant is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45725186
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Kinderen die met de saladebar spelen in de supermarkt terwijl moeder en verkoopster achter het kind staan te kleppen...
bah!

Hier in het winkelcentrum hebben ze ook zo'n saladebar bij de groenteman..

alleen die is niet afgedekt.. en staat buiten de winkel in het winkelcentrum vlakbij een in /uitgang.. dus iedereen die er langs loopt.. hoest.. als er eens iets naar binnen waait..


In verschillende bakkers in Amsterdam zag ik trouwens ook vogeltjes rondvliegen in de winkel.. en ik had laatst een krentenbol met een (vogel ) veertje erin..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_45725297
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Kinderen die met de saladebar spelen in de supermarkt terwijl moeder en verkoopster achter het kind staan te kleppen...
En dat vervolgens die moeder zo tegen dat kind begint te schreeuwen, zodat het spuug in het rond vliegt, en dat kind janken natuurlijk, dikke snottebellen op die rucola kwijlend
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45725310
Aan 1 kant geef ik je helemaal gelijk, het is ook niet hygienisch, aan de andere kant reis ik redelijk vaak door gebieden heen waar de hygienische omstandigheden zo slecht zijn dat de bovengenoemde voorbeelden in het niets verdwijnen. Ik heb dus leren leven met het idee dat eten wat ik koop niet hygienisch is, met als gevolg dat ik daar (voor zover mogelijk is) rekening mee houdt met het bereiden van het eten. Dingen die je dus niet verhit vallen er natuurlijk buiten, maar dat moet dan maar.

Als ik in Azie, Zuid Amerika of Afrika vlees eet weet ik ook dat dit minstens de halve dag in de open lucht heeft gelegen, dat de vliegen er overheen zijn gegaan, dat het ongekoeld buiten heeft gelegen en dat de personen die het vlees in hun handen hebben gehad hun handen niet gewassen hebben en als ze het wel gedaan hebben dat het water niet geschikt is voor consumptie.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_45725435
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:30 schreef Lucille het volgende:
Aan 1 kant geef ik je helemaal gelijk, het is ook niet hygienisch, aan de andere kant reis ik redelijk vaak door gebieden heen waar de hygienische omstandigheden zo slecht zijn dat de bovengenoemde voorbeelden in het niets verdwijnen. Ik heb dus leren leven met het idee dat eten wat ik koop niet hygienisch is, met als gevolg dat ik daar (voor zover mogelijk is) rekening mee houdt met het bereiden van het eten. Dingen die je dus niet verhit vallen er natuurlijk buiten, maar dat moet dan maar.

Als ik in Azie, Zuid Amerika of Afrika vlees eet weet ik ook dat dit minstens de halve dag in de open lucht heeft gelegen, dat de vliegen er overheen zijn gegaan, dat het ongekoeld buiten heeft gelegen en dat de personen die het vlees in hun handen hebben gehad hun handen niet gewassen hebben en als ze het wel gedaan hebben dat het water niet geschikt is voor consumptie.
ja precies. dat is ook precies de reden dat ik hier in Nederland zo sceptisch met hygiene omga.
Omdat ik ook van reizen houdt, en afgelopen zomer door indonesie ben gegaan, ga ik er anders mee om.
Als je zo hygienisch leeft, heb je het erg lastig als je naar "verre landen" wilt reizen. dan heb je waarschijnlijk de gehele tijd diarree en andere buikklachten.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_45725528
Ik begrijp TS heel goed.
Als ik in de stad loop en honger krijg zoek ik net zo lang tot ik iets zie waar ze niet met hun vieze vingers aan het eten zitten.

Meestal wordt het dan een mars of een banaan, zit tenminste verpakking omheen.
Ook als ik eigenlijk meer trek heb in pizza.

Ik weet niet of jullie broodje Mario in Utrecht kennen, een begrip daar, iedereen altijd lovend erover, maar ik heb het dus nooit geprobeerd omdat die de hygieneregels totaal niet in acht nemen.

Toen ik daar kwam stond zo'n verkoper gewoon met z'n vieze harige vingers een stuk pizza los te sjorren van de bakplaat, niet eens even een mesje gebruiken ofzo.
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 14:40:22 #36
43556 miss_dynastie
pi_45725537
Niezen in je hand (beter idee dan over alle vis heen, dus heel goed ) en vervolgens mijn haring met diezelfde hand uit de bak graaien (minder goed ) , Zelfde visboer: een kind dat in zijn neus peutert en vervolgens aan de vis zit. Papa zei er niks van, het personeel ook niet, dus dat heb ik maar gedaan. Ik heb tegenwoordig een andere visboer trouwens.

Overigens ben ik ontzettend tevreden over mijn supermarkt en de manier waarop ze er met vlees omgaan (handschoenen die regelmatig verwisseld worden) en over de slager ook. Je wil niet weten hoe vaak er gewoon met de hand in zo'n bak gehakt wordt gegraaid ...
  Moderator / Miss SHO zaterdag 27 januari 2007 @ 14:44:58 #37
22592 crew  Ole
pi_45725650
quote:
Onderzoek: geld is niet vies

WAGENINGEN - Het is nu wetenschappelijk vastgesteld: geld is niet vies. Het aantal bacteriën op munten en papiergeld is niet hoger dan mensen vanzelf op hun handen meedragen. Dat blijkt uit een onderzoek dat microbioloog Rijkelt Beumer van de Wageningen Universiteit heeft gedaan.

Beumer verzamelde geld op de markt en in levensmiddelenwinkels in Wageningen. Hij zocht naar vier ziekteverwekkende bacteriën. Gebleken is dat op geld van de kaasboer de meeste bacteriën zitten. Maar dat zijn er nog altijd veel minder dan bijvoorbeeld op een blad ongewassen andijvie, aldus de Wageningse onderzoeker.

Beumer zocht naar het voorkomen van salmonella, een darmbacterie, de bacillus cereus (waardoor mensen na een maaltijd misselijk en duizelig kunnen worden) en staphylococcus aureus, een ziekteverwekker die driekwart van de mensen bij zich draagt op de huid en in het neusslijmvlies.

Salmonella, dat te verwachten zou zijn bij de slager en de poelier wegens het rauwe vlees, is helemaal niet gevonden. Ook is bij die middenstanders geen darmbacterie aangetroffen, maar dat trof de onderzoeker wel aan op geld van de bakker. ,,Dat kan alleen maar slechte hygiëne zijn'', zegt hij.

Dat het geld van de kaasboer het viest was, is volgens Beumer logisch. Kaas is namelijk een product dat gemaakt wordt met bacteriën, dus is het onvermijdelijk dat er bacteriën op het geld terecht komen. Maar ook dit geld was nog altijd schoner dan de handen van de meeste mensen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:57:13 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45727232
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:30 schreef Lucille het volgende:
Aan 1 kant geef ik je helemaal gelijk, het is ook niet hygienisch, aan de andere kant reis ik redelijk vaak door gebieden heen waar de hygienische omstandigheden zo slecht zijn dat de bovengenoemde voorbeelden in het niets verdwijnen. Ik heb dus leren leven met het idee dat eten wat ik koop niet hygienisch is, met als gevolg dat ik daar (voor zover mogelijk is) rekening mee houdt met het bereiden van het eten. Dingen die je dus niet verhit vallen er natuurlijk buiten, maar dat moet dan maar.

Als ik in Azie, Zuid Amerika of Afrika vlees eet weet ik ook dat dit minstens de halve dag in de open lucht heeft gelegen, dat de vliegen er overheen zijn gegaan, dat het ongekoeld buiten heeft gelegen en dat de personen die het vlees in hun handen hebben gehad hun handen niet gewassen hebben en als ze het wel gedaan hebben dat het water niet geschikt is voor consumptie.
Ja en ik takkatukka land is bezit ook niet veilig, als daar weer een baviaan met veel blik op zijn borst aan de macht is en zijn gorilla's wat moet geven worden vrouwen en kinderen verkracht en de boerderijen geplundert.
Daarom noem je een gebrek aan zulke zaken ook "beschaving"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:58:29 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45727266
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:35 schreef Djarum het volgende:

[..]

ja precies. dat is ook precies de reden dat ik hier in Nederland zo sceptisch met hygiene omga.
Omdat ik ook van reizen houdt, en afgelopen zomer door indonesie ben gegaan, ga ik er anders mee om.
Als je zo hygienisch leeft, heb je het erg lastig als je naar "verre landen" wilt reizen. dan heb je waarschijnlijk de gehele tijd diarree en andere buikklachten.
Je weet dat er in afrika meer kinderen aan Diaree creperen als aan malaria en aids samen, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45727339
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja en ik takkatukka land is bezit ook niet veilig, als daar weer een baviaan met veel blik op zijn borst aan de macht is en zijn gorilla's wat moet geven worden vrouwen en kinderen verkracht en de boerderijen geplundert.
Daarom noem je een gebrek aan zulke zaken ook "beschaving"
ook in de beschaafde plekken is hygienische maatregelen soms ver te zoeken, dat bedoelt lucille waarschijnlijk.
Ik heb ook beschaafde gebieden gezien in indonesie, geloof me daar gaat het ook allemaal niet zo hygienisch.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:01:37 #41
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_45727344
Zo heb ik hetzelfde met haarnetjes en kapjes. In Spanje, Turkije etc. hebben ze allemaal haarnetjes/kapjes op. Oke, een kapje voor je mond hoeft voor mij niet, maar als ik zie wat ik aan haar verlies, zullen zij dat ook wel doen (lekker, een broodje haar, mjam mjam!)
In me Burberry......
pi_45727372
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat er in afrika meer kinderen aan Diaree creperen als aan malaria en aids samen, niet?
ik heb het ook niet over de "locals" ik heb het over ons, de "nederlanders" die op "vakantie" gaan naar het buitenland.
Ik weet dat diarree een groot probleem is in Afrika, maar dat heeft voornamelijk te maken met de gebrekkige voeding die deze mensen binnen krijgen.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:04:49 #43
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45727402
Het is af en toe ook te smerig voor woorden maar de voorbeelden die je noemt (eten op straat en de markt) kan je makkelijk vermijden. Er zijn uitzonderingssituaties maar meestal kan je redelijk om dat soort ongewassen figuren heen.

Ik heb trouwens een heel andere tic, ik raak de leuning van de roltrap niet aan, en ik ontwijk zoveel mogelijk deurknoppen, trapleuningen en andere bacterie-verzamelaars. Heb ik sinds ik in een bakker heb gewerkt.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:06:30 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45727434
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:04 schreef Slarioux het volgende:
Het is af en toe ook te smerig voor woorden maar de voorbeelden die je noemt (eten op straat en de markt) kan je makkelijk vermijden. Er zijn uitzonderingssituaties maar meestal kan je redelijk om dat soort ongewassen figuren heen.

Ik heb trouwens een heel andere tic, ik raak de leuning van de roltrap niet aan, en ik ontwijk zoveel mogelijk deurknoppen, trapleuningen en andere bacterie-verzamelaars. Heb ik sinds ik in een bakker heb gewerkt.
Doe ik ook, doe ook altijd het liftknopje met mijn elleboog indrukken, etc.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:07:16 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45727456
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:03 schreef Djarum het volgende:

[..]

ik heb het ook niet over de "locals" ik heb het over ons, de "nederlanders" die op "vakantie" gaan naar het buitenland.
Ik weet dat diarree een groot probleem is in Afrika, maar dat heeft voornamelijk te maken met de gebrekkige voeding die deze mensen binnen krijgen.
Neen, waarde vriend, aan een gebrek aan schoon drinkwater.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:08:11 #46
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45727481
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:06 schreef Vivi het volgende:

[..]

Doe ik ook, doe ook altijd het liftknopje met mijn elleboog indrukken, etc.

Mjah op zich, zo verkeerd vind ik het niet. Kijk, zo'n visboer of zo'n slager heeft misschien smerige poten en zit aan zijn neus, maar verder komt ie niet zo ver zonder dat ie een keer zn handen wast. Als je ziet wat er in warenhuizen voor een volk loopt, nou, dan liever zelf mn evenwicht bewaren .
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:11:44 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45727556
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:04 schreef Slarioux het volgende:
Het is af en toe ook te smerig voor woorden maar de voorbeelden die je noemt (eten op straat en de markt) kan je makkelijk vermijden. Er zijn uitzonderingssituaties maar meestal kan je redelijk om dat soort ongewassen figuren heen.

Ik heb trouwens een heel andere tic, ik raak de leuning van de roltrap niet aan, en ik ontwijk zoveel mogelijk deurknoppen, trapleuningen en andere bacterie-verzamelaars. Heb ik sinds ik in een bakker heb gewerkt.
Zo is het hier in Duitsland normaal dat op publieke toiletten de urinoirs en de kranen zijn uitgerust met electronische ogen, zodat je geen knop hoeft te drukken als je gepist het en daarna je handen kan wassen zonder een kraan aan te raken. Iets wat ik in Nederland altijd als gemis ervaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45727579
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:04 schreef Slarioux het volgende:

Ik heb trouwens een heel andere tic, ik raak de leuning van de roltrap niet aan, en ik ontwijk zoveel mogelijk deurknoppen, trapleuningen en andere bacterie-verzamelaars. Heb ik sinds ik in een bakker heb gewerkt.
De deurklink van een openbaar toilet (als het echt niet anders kan) doe ik met een tissue open. Je weet bij god niet wat voor goorlappen er aan hebben gezeten .

Van Bakkerij Bart wordt je ook niet vrolijk als het om de hygiëne gaat .
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:13:19 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45727600
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:01 schreef Chav het volgende:
Zo heb ik hetzelfde met haarnetjes en kapjes. In Spanje, Turkije etc. hebben ze allemaal haarnetjes/kapjes op.
Jep, heel keurig en gezien hepatitus ook heel terecht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45727853
Bonbons netjes pakken met handschoentjes aan en vervolgens met diezelfde handschoentjes in de geldla graaien. Volgende klant, diezelfde handschoentjes pakken de bonbons... .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')