abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 18 januari 2002 @ 14:58:01 #1
17947 Baphomet
ik weet niks te verzinnen
pi_2857970
Hoi,

ik ben van plan om een jachtcursus te gaan volgen bij de KNJV. Het enige dat me weerhoudt, is dat ik geen zin heb in een hoop negatieve reacties van mijn omgeving. Daarom wil ik eerst eens even peilen wat voor imago de jacht heeft bij de gemiddelde nederlander/fokker. Hoe denken jullie over jagen? Zijn er misschien zelfs jagers onder u? Kennen jullie jagers in je eigen omgeving?

Now it's time to punish the earthlings for their foolish resistance
pi_2858008
op jacht naar wat? u jaagd u zelf toch niet na
jacht cursus met de hond? zonder geweer..schiet mij maar lek
snap ut niet zo...na 10 lessen mag je dus legaal een konijntje ophaggelen
Pluk de dag voordat iemand anders het doet ;-)
  vrijdag 18 januari 2002 @ 15:13:22 #3
17947 Baphomet
ik weet niks te verzinnen
pi_2858146
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 15:01 schreef MinX het volgende:
op jacht naar wat? u jaagd u zelf toch niet na
jacht cursus met de hond? zonder geweer..schiet mij maar lek
snap ut niet zo...na 10 lessen mag je dus legaal een konijntje ophaggelen
Nee het is niet de bedoeling dat ik op mijn eigen jaagd nee.
Ook niet met de hond, want onze canis domestica is meer van het type schoothondje.
Ik bedoel natuurlijk gewoon jagen op konijnen,duiven,zwijnen en pony's. Die cursus duurt trouwens een jaar, maar daarna mag je dan ook flink knallen.
Now it's time to punish the earthlings for their foolish resistance
pi_2858548
begin met kleiduiven die blauwe schouder schrikt je mischien wel af om door te knallen....en zieke konijntjes rennen ook niet zo hard weg
Pluk de dag voordat iemand anders het doet ;-)
  vrijdag 18 januari 2002 @ 17:09:46 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_2859492
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 15:13 schreef Baphomet het volgende:

[..]

Die cursus duurt trouwens een jaar, maar daarna mag je dan ook flink knallen.


De cursus duurt totdat je het lood-zware theorie-examen en het minstens net zo moeilijke praktijkexamen met goed gevolg hebt afgerond.
Schieten mag pas als je een jachtakte hebt, welke je alleen maar krijgt als je aan bepaalde eisen voldoet, zoals het hebben van een jachtgebied voor jou alleen van minimaal 40 hectare aaneengesloten.
Een tip van mij: jagers waarderen de uitdrukking 'flink knallen' (en vooral de bijbehorende instelling) niet, neem dat maar van mij aan!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 19 januari 2002 @ 19:42:24 #6
3485 kavorka
lure of the animal
pi_2868982
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 15:13 schreef Baphomet het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk gewoon jagen op konijnen,duiven,zwijnen en pony's...


Ga eens langs bij de plaatselijke kinderboerderij zou ik zeggen..
animal magnetism sexual attractive state
  zondag 20 januari 2002 @ 16:41:24 #7
17947 Baphomet
ik weet niks te verzinnen
pi_2875757
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 19:42 schreef kavorka het volgende:

[..]

Ga eens langs bij de plaatselijke kinderboerderij zou ik zeggen..


Bedankt voor de tip. Ik heb alleen nog geen gun. Het schijnt dat je er in Belgie makkelijk aan kunt komen. Iemand die hier meer van weet, adresjes etc.?
Now it's time to punish the earthlings for their foolish resistance
  zondag 20 januari 2002 @ 17:39:44 #8
3485 kavorka
lure of the animal
pi_2876264
quote:
Op zondag 20 januari 2002 16:41 schreef Baphomet het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Ik heb alleen nog geen gun. Het schijnt dat je er in Belgie makkelijk aan kunt komen. Iemand die hier meer van weet, adresjes etc.?


Lees eerst dit maar eens door:
http://home-3.tiscali.nl/~thijeleo/wet/jachtwet/index.htm

En over Belgie:

Vereist wordt een vergunning voor een "verweervuurwapen". Voor mensen die niet in
Belgie woonachtig zijn moet dit worden aangevraagd bij onze nationale overheid
(ministerie van Justitie als ik mij niet vergis), en de procedure neemt zo
veel tijd in beslag dat het waarschijnlijk eenvoudiger is om gewoon een
vergunning in Nederland aan te vragen; dit is voor leden van een
schuttersvereniging geen probleem, en gaat in de regel zelfs sneller dan voor
Belgische schietsportbeoefenaars.

Bepaalde grootkaliber-geweren zijn in Belgie vrij te koop, maar zorg er dan
wel voor dat dit steeds in Belgie blijft, want bij de verkoop wordt het adres
uit de identiteitskaart doorgegeven aan de autoriteiten, en je kan er zeker
van zijn dat je enkele weken later bezoek krijgt van de politie uit jouw
(Nederlandse) woonplaats.

animal magnetism sexual attractive state
pi_2876390
quote:
Op zondag 20 januari 2002 16:41 schreef Baphomet het volgende:

Ik heb alleen nog geen gun.


Ik raad een .50 aan. Niet richten gewoon van links naar rechts laag over de grond sproeien. Schiet ook door bomen heen. Tevens maak je indruk op je mede jagers die met een flauw dubbelloopsje met wolfraamhagel staan te kutten.

En nu naar onzin , kutkloon.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  zondag 20 januari 2002 @ 18:34:14 #10
3485 kavorka
lure of the animal
pi_2876766
quote:
Op zondag 20 januari 2002 17:51 schreef Guus het volgende:

[..]

En nu naar onzin , kutkloon.


Weet 100% zeker dat hij geen kloon is.
animal magnetism sexual attractive state
pi_2876996
waarom koop je geen gewone buks? Heb je geen vergunning voor nodig. Daar kan je vast nog wel een spreeuw ofzo mee uit de lucht schieten als je dat zo graag wilt.

Nog beter; ga op een schietvereniging.

  zondag 20 januari 2002 @ 19:27:53 #12
17947 Baphomet
ik weet niks te verzinnen
pi_2877354
quote:
Op zondag 20 januari 2002 17:39 schreef kavorka het volgende:

[..]

Lees eerst dit maar eens door:
http://home-3.tiscali.nl/~thijeleo/wet/jachtwet/index.htm

En over Belgie:

Vereist wordt een vergunning voor een "verweervuurwapen". Voor mensen die niet in
Belgie woonachtig zijn moet dit worden aangevraagd bij onze nationale overheid
(ministerie van Justitie als ik mij niet vergis), en de procedure neemt zo
veel tijd in beslag dat het waarschijnlijk eenvoudiger is om gewoon een
vergunning in Nederland aan te vragen; dit is voor leden van een
schuttersvereniging geen probleem, en gaat in de regel zelfs sneller dan voor
Belgische schietsportbeoefenaars.

Bepaalde grootkaliber-geweren zijn in Belgie vrij te koop, maar zorg er dan
wel voor dat dit steeds in Belgie blijft, want bij de verkoop wordt het adres
uit de identiteitskaart doorgegeven aan de autoriteiten, en je kan er zeker
van zijn dat je enkele weken later bezoek krijgt van de politie uit jouw
(Nederlandse) woonplaats.


Ja zeg, ik wil gewoon schieten en niet al dat gezeik aan regeltjes eromheen. Ik ga wel op een schietvereniging, veel makkelijker. En vervolgens eens langs bij de kinderbioerderij.
Now it's time to punish the earthlings for their foolish resistance
  zondag 20 januari 2002 @ 19:29:52 #13
17947 Baphomet
ik weet niks te verzinnen
pi_2877376
quote:
Op zondag 20 januari 2002 17:51 schreef Guus het volgende:

[..]

Ik raad een .50 aan. Niet richten gewoon van links naar rechts laag over de grond sproeien. Schiet ook door bomen heen. Tevens maak je indruk op je mede jagers die met een flauw dubbelloopsje met wolfraamhagel staan te kutten.

En nu naar onzin , kutkloon.


Wat lul je met je kutkloon? Je weet er veel vanaf. Zelf jager? Wie weet kom ik je nog eens tegen in het bos of op de kinderboerderij......
Now it's time to punish the earthlings for their foolish resistance
  donderdag 31 januari 2002 @ 12:21:30 #14
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2997324
quote:
Op zondag 20 januari 2002 19:29 schreef Baphomet het volgende:
Wie weet kom ik je nog eens tegen in het bos of op de kinderboerderij......
Wat een afgrijselijk figuur ben jij.

Ze zouden jou af moeten schieten in plaats van jij al die arme dieren. Loser.

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_2997370
ik d8 dit gaat over een zeiljacht,

maar zo'n jacht vinnik geen sport...

Return of the massive legend.
  donderdag 31 januari 2002 @ 15:49:08 #16
21319 Crocus
Also sprach...
pi_3000599
In het wilde weg jagen valt ver buiten mijn principes, en als ik hier zo wat reacties lees (jammer dat niet iedereen het niveau behoudt om er een gezonde discussie van te maken) valt het soms ook een beetje buiten de wet.

Jagen kan natuurlijk ook zijn goede kanten hebben, bijvoorbeeld om de wildstand op een natuurlijk niveau te houden. Maar ja, heeft dat nog wat met sport te maken? Heeft jagen uberhaupt veel met sport te maken?

Even een gedachte-expiriment:

Ver weg in de Schotse hooglanden, zachtjes neurie je The flower of Scotland, op zoek naar je prooi speuren je ogen over de Schotse heuvels. Geweer op de schouder, Je trouwe viervoeter loopt naast je, het miezert licht bij zo'n vijf graden boven nul en diep van binnen zit dat gevoel van de jacht. Dat oergevoel van dualistisch denken, van jij en de prooi, de Hollandse jager en 't Schots konijn. In een flits merk je het konijn op dat eigenlijk al vrij verloren rondhuppelt in het hoge gras. Vanuit je rechter ooghoek sla je hem gade. Je laad, richt, vuurt, en ......

Voldaan keer je terug naar je thuis in de hooglanden, dat eenzaam en verlaten op je wacht, dat haast glimlacht bij de aanblik van de jager en zijn geschoten prooi. Met de open haard hoog opgestookt, de regen die nu echt tegen de ramen klettert, schenk je jezelf een goed glas Glenn Morangie in. De sigaar die je op tafel ziet liggen maakt het verhaal compleet. Dit is sport!

How can I be so thirsty this morning when I drank so much last night
  donderdag 31 januari 2002 @ 16:59:48 #17
17947 Baphomet
ik weet niks te verzinnen
pi_3001653
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 15:49 schreef Crocus het volgende:
Voldaan keer je terug naar je thuis in de hooglanden, dat eenzaam en verlaten op je wacht, dat haast glimlacht bij de aanblik van de jager en zijn geschoten prooi. Met de open haard hoog opgestookt, de regen die nu echt tegen de ramen klettert, schenk je jezelf een goed glas Glenn Morangie in. De sigaar die je op tafel ziet liggen maakt het verhaal compleet. Dit is sport!
Juist! Eindelijk iemand die het snapt. Dit is ook wat de grote Leider en Leraar Theodore Kaczynski (FC) nou zo graag zou zien. De mens weer 1 met de natuur, ipv. allemaal van die sukkels die de hele dag achter de computer zitten.
En wat nou niet bepaald duidelijk naar voren is gekomen uit mijn vorige berichtjes in dit topic, maar ik zou dan natuurlijk enkel zoveel dieren afschieten als ik op kan eten. Helaas voor al die dieren heb ik een vrij grote eetlust
Now it's time to punish the earthlings for their foolish resistance
  donderdag 31 januari 2002 @ 17:10:08 #18
17947 Baphomet
ik weet niks te verzinnen
pi_3001764
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 12:21 schreef Marble het volgende:

[..]

Wat een afgrijselijk figuur ben jij.

Ze zouden jou af moeten schieten in plaats van jij al die arme dieren. Loser.


Je kent me niet eens. Ik ben best aardig.
Wat een mietje ben jij trouwens zeg, dat je dat zielig vind. Mannen horen dat juist stoer te vinden. Maar goed, ondertussen zit je straks wel lekker je speklap te eten he? Terwijl dat varken z'n hele leven in een veels te klein hokje heeft gezeten. De dieren die ik afschiet hebben hun ganse leven lekker buiten in de wei doorgebracht. Een flits. Een knal...Voor ze er erg in hebben is het voorbij. Geen frustraties die het transport naar het slachthuis met zich meebrengt en ook niet te hoeven wachten op je beurt om gedood te worden. Ik denk dat als dieren zelf mochten kiezen, dat ze ervoor zouden kiezen om afgeschoten te worden.
Now it's time to punish the earthlings for their foolish resistance
  donderdag 31 januari 2002 @ 18:00:19 #19
21066 Potter
At your service
pi_3002372
Ik ben het ook niet eens met de praktijken van de heer baphomet, ik ben dan ook lid van het wereld natuur fonds en daarom ben ik zwaar tegen de jacht, en vooral op kinderboerderijdieren.
Ik persoonlijk ben echt een natuurmens en wil ook graag een bijdrage leven aan het behoud van de pony. Ik zet me dagelijks in om het leven van de pony wat fijner te maken.
Wilt u nou echt dat dit wonderbaarlijk dier uitsterft door mensen als baphomet, we zijn de dodo al kwijt.
Ik help de natuur en dat kunt u ook doen, dus pak die telefoon en wordt ook lid van het WNF.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
  donderdag 31 januari 2002 @ 18:35:11 #20
17947 Baphomet
ik weet niks te verzinnen
pi_3002717
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 18:00 schreef Potter het volgende:
Ik ben het ook niet eens met de praktijken van de heer baphomet, ik ben dan ook lid van het wereld natuur fonds en daarom ben ik zwaar tegen de jacht, en vooral op kinderboerderijdieren.
Ik persoonlijk ben echt een natuurmens en wil ook graag een bijdrage leven aan het behoud van de pony. Ik zet me dagelijks in om het leven van de pony wat fijner te maken.
Wilt u nou echt dat dit wonderbaarlijk dier uitsterft door mensen als baphomet, we zijn de dodo al kwijt.
Ik help de natuur en dat kunt u ook doen, dus pak die telefoon en wordt ook lid van het WNF.
En ondertussen wel voetballen met je pandaleren schoenen he?
Of zit dat inbegrepen bij het lidmaatschap van het wnf?
Now it's time to punish the earthlings for their foolish resistance
  donderdag 31 januari 2002 @ 18:38:11 #21
21066 Potter
At your service
pi_3002747
Ja kom op zeg, panda's zijn al zo lang bedreigd en wat we ook proberen het helpt toch niet, dus vandaar dat ik die zieke panda heb moeten afmaken en voor zijn laatste eerbetoon heeft hij het geluk om als schoen te dienen voor de schaduwspits van DSM.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
  donderdag 31 januari 2002 @ 18:45:17 #22
17947 Baphomet
ik weet niks te verzinnen
pi_3002826
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 18:38 schreef Potter het volgende:
Ja kom op zeg, panda's zijn al zo lang bedreigd en wat we ook proberen het helpt toch niet, dus vandaar dat ik die zieke panda heb moeten afmaken en voor zijn laatste eerbetoon heeft hij het geluk om als schoen te dienen voor de schaduwspits van DSM.
Ja ik schiet toch ook enkel zieke dieren af?
Toen je die schoenen net had, zat je trots te vertellen dat het het leer was van een zwangere vrouwtjespanda in de kracht van haar leven, en hoe moeilijk het wel niet was om haar te schieten. Maar nu gaat het ineens om een ziek exemplaar. Heb je weer nieuwe schoenen of zat je destijds gewoon keihard te liegen?
Now it's time to punish the earthlings for their foolish resistance
  donderdag 31 januari 2002 @ 18:52:11 #23
21066 Potter
At your service
pi_3002884
Ik wilde er bij horen en daarom zei ik zulke afschuwelijke dingen.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
  zaterdag 2 februari 2002 @ 20:38:08 #24
20948 makaken
Return of the legend!
pi_3025391
Ik las het bericht van baphonet en ik was gelijk verkocht. Ik ben het meestal wel eens met baphonet en zijn goede ideeen. Vandaar dat ik hem onder de douche heb opgezocht en hebben we afgesproken samen te gaan jagen.
Het lijkt me hartstikke leuk en zo geniet je ook nog eens van de natuur. Lekker wandelen en op alles schieten wat voor je rent. Helaas heb ik geen hond en ik wil ook niet te veel lopen en zoeken naar de dieren die ik heb afgeschoten, daarom ben ik ook heel blij dat ik een harpoen heb.

barry van dam

Yeehaa! The legend is terug! Mijn dank gaat vooral uit naar mijn grote liefde Yvonne! Andere favoriete fokkers Potter, Brechtje,Youssef,Kreator, LoekB en kaczynsky en alle 260 klonen die ik in mijn bantijd heb moeten gebruiken. Up yours! Barry van Dam.
pi_3295007
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 20:38 schreef makaken het volgende:
Ik las het bericht van baphonet en ik was gelijk verkocht. Ik ben het meestal wel eens met baphonet en zijn goede ideeen. Vandaar dat ik hem onder de douche heb opgezocht en hebben we afgesproken samen te gaan jagen.
Het lijkt me hartstikke leuk en zo geniet je ook nog eens van de natuur. Lekker wandelen en op alles schieten wat voor je rent. Helaas heb ik geen hond en ik wil ook niet te veel lopen en zoeken naar de dieren die ik heb afgeschoten, daarom ben ik ook heel blij dat ik een harpoen heb.

barry van dam


Alles ligt op uisterven dus we kunnen nergens meer op jagen.
Of ze moeten wat schapen vrij laten.
All Muppets are equal, but some Muppets are more equal than others.
pi_3458381
Mijn vader is een fanatieke jager. Hij jaagt vooral op fazanten en andere dingen die bewegen.
Ik ben 1 keer mee geweest om te gaan jagen en toen heb ik een ree overhoop geknald. Allereerst was ik blij dat ik hem 4 keer geraakt had maar toen ik eenmaal het bloed zag stromen en hoorde van mijn pa dat hij ziek was, dus konden we hem niet opeten, had ik er spijt van gekregen.
  dinsdag 30 november 2004 @ 12:42:48 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23666279
Schop!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_23667464
Wat heb je de laatste tijd zo al geschoten maanvis?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')