abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:19:59 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44970075
Hoe de Duitsers dapper standhielden in Vietnam.
http://extra.volkskrant.nl/qz/gen/blunders/index.php = Quiz (leuk om ff te proberen)
quote:
Verfrissende visies van de schooljeugd op onze geschiedenis

Met de historische kennis van de Nederlandse middelbare scholieren is het over het algemeen droevig gesteld. Geschiedenisdocent Oscar Westers stelde een bloemlezing samen van de hilarische antwoorden die sommige van zijn leerlingen op geschiedenisproefwerken produceerden. Deze quiz bevat een aantal vragen uit die bloemlezing, opgetekend in het boekje Hoe de Duitsers dapper standhielden in Vietnam.


Schijnt een erg leuk boekwerkje te zijn. Ik las een artikel in de KIJK en je geloofd sommige antwoorden gewoon niet.
pi_44971554
Dr hebben echt Duitsers gevochten in Vietnam. Nogal wat SS-ers gingen na wo2 in het Franse vreemdelingenlegioen en hebben in Indo-China voor de Fransen gevochten :p
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:13:28 #3
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_44971610
Tijdje geleden op TV gezien, leek me erg leuk.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_44972086
Ik heb me gek gelachen om sommige uitspraken, heel herkenbaar. De uitspraken hadden bij mijn school vandaan kunnen komen xd
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_44972796
Ik heb er in de boekhandel in gebladerd. Alleen al om onderstaand stuk had ik het bijna gekocht:

Wat had Pearl Harbor te maken met de val van Nederlands-Indie?
- Ze pleegde aanslagen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_44977692
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:11 schreef Nr.G het volgende:
Dr hebben echt Duitsers gevochten in Vietnam. Nogal wat SS-ers gingen na wo2 in het Franse vreemdelingenlegioen en hebben in Indo-China voor de Fransen gevochten :p
kijk zie je wel dat ik gelijk had

verder dacht ik eigenlijk dat dit een what if topic was
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:17:30 #7
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_44977875
Ik vind die quiz maar suf. Ik bedoel, de antwoorden doen absoluut niet voor elkaar onder in absurdheid, hoe moet ik dan weten welke er echt ooit opgeschreven is door een scholier?
Zet dan gewoon de grappigste uitspraken onder elkaar.

Maar ik ben wel benieuwd naar het boek!
pi_44978070
Wat was tijdens de Duitse inval in mei 1940 het voornaamste element van de Nederlandse verdediging? En waarom was die techniek eigenlijk achterhaald?

Soldaten op fietsen. Achterhaald omdat de vijand later de fietsen jatte en er zelf op ging rijden.

Een hoge muur langs de grens bouwen. Maar de vliegtuigen gingen daar zo overheen.

Zo hard mogelijk weglopen. De Duitsers haalden ons in, want ze aten gezonder
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:52:04 #9
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_44978881
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat was tijdens de Duitse inval in mei 1940 het voornaamste element van de Nederlandse verdediging? En waarom was die techniek eigenlijk achterhaald?

Soldaten op fietsen. Achterhaald omdat de vijand later de fietsen jatte en er zelf op ging rijden.
Mein Fahrrad; was machst Du?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_44979060
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:19 schreef Drugshond het volgende:
Hoe de Duitsers dapper standhielden in Vietnam.
http://extra.volkskrant.nl/qz/gen/blunders/index.php = Quiz (leuk om ff te proberen)
[..]

[afbeelding]

Schijnt een erg leuk boekwerkje te zijn. Ik las een artikel in de KIJK en je geloofd sommige antwoorden gewoon niet.
dit vraagt om meer voorbeelden
in a crowd you lose humanity
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:00:04 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44981021
Het boekje laat vooral een treurige blik zien op de staat van het onderwijs. Sure, de antwoorden zijn grappig maar het zijn wel serieus bedoelde antwoorden. .

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:02:25 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44981089
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:19 schreef Drugshond het volgende:
Hoe de Duitsers dapper standhielden in Vietnam.
http://extra.volkskrant.nl/qz/gen/blunders/index.php = Quiz (leuk om ff te proberen)
[..]

[afbeelding]

Schijnt een erg leuk boekwerkje te zijn. Ik las een artikel in de KIJK en je geloofd sommige antwoorden gewoon niet.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_44981142
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:00 schreef Dagonet het volgende:
Het boekje laat vooral een treurige blik zien op de staat van het onderwijs. Sure, de antwoorden zijn grappig maar het zijn wel serieus bedoelde antwoorden. .

[afbeelding]
Dit zijn voorbeelden van echte toetsvragen?
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:07:21 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44981238
Op sommige VMBO scholen géven ze gewoon geen geschiedenis nóch aardrijkskunde.

Dat is toch te triest voor woorden...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44981317
Wat is triester: de antwoorden, of de docenten die het kennelijk niet voor elkaar hebben gekregen leerlingen te leren met een goed antwoord te komen.
Dit boekje is een voorbeeld die laat zien hoe slecht het met de kwaliteit van onderwijs is gesteld; de leerlingen zijn daar slechts in zeer beperkte mate debet aan.

En het antwoord van de Havo 4 leerling in vraag 2 vind nog niet eens zo ontzettend dom. 't Is dat er '19e eeuw' in de vraagstelling staat, anders was het een verdedigbaar antwoord geweest.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2007 19:12:27 ]
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:13:17 #16
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_44981441
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:00 schreef Dagonet het volgende:
maar het zijn wel serieus bedoelde antwoorden.
Oh? Dikke kans dat je dat soort antwoorden krijgt als iemand geen zin in geschiedenis heeft of gewoon niet op het antwoord komt en maar wat verzint. Sommige laten de vraag open, anderen met humor zouden wel eens een antwoord kunnen verzinnen bv.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_44981561
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:11 schreef Nr.G het volgende:
Dr hebben echt Duitsers gevochten in Vietnam. Nogal wat SS-ers gingen na wo2 in het Franse vreemdelingenlegioen en hebben in Indo-China voor de Fransen gevochten :p
Inderdaad

Ik heb ook eens iets gelezen over een klein aantal DDR soldaten die meevochten met de Vietcong/NVA, echter dit bleek een urban legend te zijn...
pi_44981660
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:09 schreef MarkzMan_X het volgende:
Wat is triester: de antwoorden, of de docenten die het kennelijk niet voor elkaar hebben gekregen leerlingen te leren met een goed antwoord te komen.
Dit boekje is een voorbeeld die laat zien hoe slecht het met de kwaliteit van onderwijs is gesteld; de leerlingen zijn daar slechts in zeer beperkte mate debet aan.

En het antwoord van de Havo 4 leerling in vraag 2 vind nog niet eens zo ontzettend dom. 't Is dat er '19e eeuw' in de vraagstelling staat, anders was het een verdedigbaar antwoord geweest.
idd daar las ik in het begin ook overheen.

Verder vraag 3 zou mit goed geargumenteerd ook goed kunnen zijn.
Want in feite komt daar toch een deel van het verkiezings programma op neer. 9alleen wat beter verhuld)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_44981725
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:13 schreef __________ het volgende:

[..]

Oh? Dikke kans dat je dat soort antwoorden krijgt als iemand geen zin in geschiedenis heeft of gewoon niet op het antwoord komt en maar wat verzint. Sommige laten de vraag open, anderen met humor zouden wel eens een antwoord kunnen verzinnen bv.
denk het ook.

Ik had dat met neuer deutche wortschatz
Daar verzon ik op een gegeven moment maar verhalen voor omdat ik me zelf anders toch zat te vervelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_44984431
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

dit vraagt om meer voorbeelden
Eigenlijk vraagt dit er gewoon om om op mijn plank te springen...

Maar goed. Nog een leuke: Mijn vriendin is eens als begeleiding meegeweest met een kinderkamp met als thema "tijdmachine. Ze begonnen vooraan in de tijd: de prehistorie. Per tent moesten ze een naam voor hun groepje bedenken. Eén van de groepjes heette "Heracles 1273", of een andere combinatie van voetbalclub/jaartal rond die tijd. Dat vonden ze wel vroeg genoeg voor de prehistorie.

Ter verdediging: de kinderen waren een jaar of tien. Maar toch...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_44985007
Maar ligt dat dan aan die kids, of aan de docenten die dus kennelijk niet iets in begrijpelijke taal kunnen overbrengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2007 20:46:56 ]
pi_44985436
Als het aan de docenten ligt, dan toch echt aan de docenten van de basisschool. Je maakt mij niet wijs dat iemand die met enige interesse een geschiedenisboek bestudeert, tot bovenstaande conclusies kan komen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_44985565
Eens, geschiedenis op de basisschool is dan ook zeer zeker erbarmelijk. Ik weet nog dat in mijn geschiedenisboek van die tijd het volgende stond: "Napoleon droomde van een tunnel die Frankrijk met Engeland zou verbinden, maar die zal er waarschijnlijk nooit komen" . Zowieso nogal voorbarig van een geschiedenisboek; om zich bezig te houden met de toekomst.

't Is dat ik geschiedenis zelf heel leuk vond, en veel van andere bronnen buiten het lesmateriaal om leerde, anders had ik met gemak zulke antwoorden als in het boekje uit de TS kunnen maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2007 20:59:58 ]
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:48:49 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44994206
ff uit de KIJK overgenomen.

Noem twee oorzaken van de Tweede Wereldoorlog en licht deze kort toe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom waren de spoorwegen zo belangrijk tijdens de industriele Revolutie ?
Noem twee redenen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds wanneer kun je Nederland een verzorgingsstaat noemen ?
Leg je antwoord uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De middeleeuwers wisten niet hoe de pest ontstond en zich verspreide. Welke twee oorzaken bedachten zij?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Geef een algemene omschrijving van het begrip 'koude oorlog'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het belangrijkste verschil tussen de democratie van het oude Athene en die van Nederland nu ? Verklaar je antwoord.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


In welk deel van de Verenigde Staten woonden in de negentiende eeuw de meeste Chinese imigraten ? En waarom is dat ook logisch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Noem twee redenen waarom de eerste textielfabrieken van Nederland juist in Twente en Noord Brabant stonden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is een verzorgingsstaat ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noem de belangrijkste vier geallieerde landen tijdens de Tweede Wereldoorlog.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Op de vlag van de Sovjet-Unie stonden een hamer en een sikkel afgebeeld. Wat was daarvan de achterliggende betekenis ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heeft Pearl Harbor te maken met de Japanse bezetting van Nederlands-Indie ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leg uit welke invloed de televisie verslaggeving heeft gehad van de oorlog in Vietnam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Wanneer en door wie is Nederland bevrijd? Leg je antwoord uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


NRC handelsblad berichtte op 18-01-2005 dat Stalin bij onlangs gehouden verkiezingen voor de populairste Rus allertijden op de derde plaats was geeindigd. Waarom is die hoge positie opvallend ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noem drie argumenten waarmee in de zeventiende en Achtiende eeuw de slavernij werd verdeligd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Leg uit dat de Vietnamoorlog typerend was voor de Koude Oorlog.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe wilden de communisten in Rusland na 1917 de armoede bestrijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 04-01-2007 13:31:28 ]
pi_45001772
HAHAHAHA ik zit hier gewoon hardop te lachen op mn werk, collega's zijn nu aan het kijken/lachen

die van amerika en de duitsers en vietnam
Lawamena hitihala Lawamena haulala
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')