abonnement Unibet Coolblue
pi_44853379
quote:
Minister Bot van Buitenlandse Zaken hoopt dat de executie van Saddam Hussein een stap vooruit voor Irak kan betekenen nu het rechtsgevoel van veel Irakezen is bevredigd. Hij tekent er wel bij aan dat de situatie in Irak ook na de dood van Saddam moeilijk blijft.

Hij benadrukt dat Nederland tegen de doodstraf is, maar hij heeft er begrip voor dat de zwaarste straf is opgelegd.

Bot heeft de indruk dat zijn proces open en transparant is geweest en dus aanvaardbaar. "Het recht heeft zijn loop gehad, in moeilijke omstandigheden", laat Bot weten. Hij ziet het als een goed voorteken voor de werking van het justitiële systeem in Irak.

Bush
President Bush van de VS denkt dat de executie van Saddam Hussein een mijlpaal is op het pad dat Irak is ingeslagen op weg naar democratie.

Volgens Bush markeert de executie het einde van een moeilijk jaar voor de bevolking van Irak en voor de Amerikaanse troepen in Irak. Bush waarschuwde dat de dood van Saddam geen einde zal maken aan het geweld in Irak.

De dood van Hussein werd in de Verenigde Staten en Australië uitbundig gevierd door Irakezen. Onder meer in Detroit en Sydney gingen juichende Irakezen met vlaggen de straat op.

Vaticaan
Veel westerse landen zijn tevreden dat Saddam zich voor een rechter heeft moeten verantwoorden, al benadrukken ze dat ze tegen de doodstraf zijn. Het Vaticaan noemt de executie om die reden 'tragisch'. De katholieke kerk is bang dat door de dood van Saddam het geweld in Irak zal toenemen.

Ook de Britse minister van Buitenlandse Zaken Margaret Beckett herhaalde dat Groot-Brittannië tegenstander is van de doodstraf en dat dat standpunt ook is overgebracht aan de Iraakse autoriteiten. "Maar we respecteren de Iraakse beslissing als één genomen door een soevereine staat".

Iran
De regering van Iran noemde de executie een overwinning voor het Iraakse volk.
In dit stukje is niet de reactie van de EU opgenomen, die de executie een 'barbaarse daad' noemde. Dat is volgens mij de enige juiste reactie. Hoe kun je nou tegen de doodstraf zijn maar het toch wel goedkeuren? Ik kan er echt niet bij beste Ben, dit soort halfslachtig gedraai en onduidelijkheid verwacht ik niet van onze minister van Buitenlandse Zaken. Dat Balkenende een uitglijder maakte de vorige keer, zij hem vergeven, hij moest snel reageren en is daar niet zo handig in maar u bent diplomaat meneer Bot. U had beter moeten weten.
pi_44853412
Ik word toch zo ziek van deze minne mensen.
pi_44853443
Kwaad met kwaad bestrijden enz.
pi_44853451
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:55 schreef Monidique het volgende:
Ik word toch zo ziek van deze minne mensen.
Ik neem aan of weet wel zeker dat je het niet over mij hebt maar voor de domme Fokkertjes kun je het misschien nog iets nader uitleggen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 december 2006 @ 12:59:33 #5
862 Arcee
Look closer
pi_44853555
quote:
Zalm noemt executie Saddam barbaars

***************************************
` Demissionair minister en vice-premier
Zalm vindt dat de ophanging van Saddam
Hussein "barbaars" is.Dat zei Zalm als
vervanger van premier Balkenende in het
TROS-programma Kamerbreed.

Zalm zei dat hij liever had gezien dat
Saddam een levenslange gevangenisstraf
had moeten uitzitten.Anderzijds wees
hij erop dat er is gehandeld volgens
Iraaks recht en dat bijvoorbeeld ook de
Verenigde Staten de doodstraf kennen.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:00:27 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44853581
Goede reactie van Bot . Eigenlijk zou Nederland ook gewoon voor de doodstraf moeten zijn, maar dit is ook al prima.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44853594
Zalm reageert een stuk verstandiger

Het kabinet spreekt weer lekker met 1 mond
pi_44853599
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik neem aan of weet wel zeker dat je het niet over mij hebt maar voor de domme Fokkertjes kun je het misschien nog iets nader uitleggen?
"Ik ben niet voor de doodstraf, behalve nu", dat soort dingen. Ze zouden gewoon principiëel moeten zeggen: Nee, dit is fout, het is een overwinnaarstribunaal en het is een schijnproces. Maar dat zullen deze poedels wel nooit doen.
pi_44853602
Zalm is het met mij eens hoor ik op Radio 2. Zalm vindt de executie barbaars en vindt dat hij levenslang had moeten krijgen. Ben ik het volledig mee eens
pi_44853615
Ik was weer eens spuit 11
pi_44853621
"Anderzijds wees
hij erop dat er is gehandeld volgens
Iraaks recht "


Oh... geen probleem.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 december 2006 @ 13:02:24 #12
862 Arcee
Look closer
pi_44853633
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:00 schreef SCH het volgende:
Zalm reageert een stuk verstandiger
Open er een topic over.
quote:
Het kabinet spreekt weer lekker met 1 mond
Ja, ik voorzie een motie van links.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:02:39 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44853643
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:01 schreef Monidique het volgende:
"Anderzijds wees
hij erop dat er is gehandeld volgens
Iraaks recht "
En zo is het.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44853644
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:00 schreef Fir3fly het volgende:
Goede reactie van Bot . Eigenlijk zou Nederland ook gewoon voor de doodstraf moeten zijn, maar dit is ook al prima.
Ben je niet goed wijs ofzo? De doodstraf is de meest barbaarse straf die er maar bestaat, de dood van iemand in handen leggen van een rechter is te belachelijk voor woorden.
pi_44853651
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:00 schreef Fir3fly het volgende:
Goede reactie van Bot . Eigenlijk zou Nederland ook gewoon voor de doodstraf moeten zijn, maar dit is ook al prima.
Jij wilt dus dat we weg zakken naar het niveau van vele extremistische groepen?
pi_44853654
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:01 schreef Monidique het volgende:
"Anderzijds wees
hij erop dat er is gehandeld volgens
Iraaks recht "


Oh... geen probleem.
Precies. Klopt. Dus?
pi_44853660
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:02 schreef Arcee het volgende:
Ja, ik voorzie een motie van links.
Kamervragen op zijn minst, hoop ik.
pi_44853691
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:01 schreef Monidique het volgende:
"Anderzijds wees
hij erop dat er is gehandeld volgens
Iraaks recht "


Oh... geen probleem.
Je kan dat dus ook zien als kritiek op het Iraaks recht en het Amerikaans recht
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:04:30 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44853705
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:00 schreef Fir3fly het volgende:
Goede reactie van Bot . Eigenlijk zou Nederland ook gewoon voor de doodstraf moeten zijn, maar dit is ook al prima.
Zoals eerder gezegd:

Het toppunt van hypocrisie: de staat vermoordt mensen om mensen te leren dat je geen mensen mag vermoorden...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_44853709
Nee. Niks, hoor. Volgens Iraans recht mogen homo's worden opgehangen (nou ja, niet echt, denk ik) en volgens Saoedisch recht mogen vrouwen niet autorijden. Daar horen we Zalm ook niet meer over, hè? Want ja, het is hún recht.

Ik geloof dat ze dat in VVD-kringen nog wel eens... cultuurrelativisme willen noemen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 december 2006 @ 13:05:28 #21
862 Arcee
Look closer
pi_44853732
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Kamervragen op zijn minst, hoop ik.
Lijkt me ook, ja. Dit is wel weer een rel waard. Benieuwd wie er moet hangen.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:05:29 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44853734
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:04 schreef Monidique het volgende:
Nee. Niks, hoor. Volgens Iraans recht mogen homo's worden opgehangen (nou ja, niet echt, denk ik) en volgens Saoedisch recht mogen vrouwen niet. Daar horen we Zalm ook niet meer over, hè? Want ja, het is hún recht.

Ik geloof dat ze dat in VVD-kringen nog wel eens... cultuurrelativisme willen noemen.
Gelukkig maar dat Iran hier niets mee te maken heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44853745
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:04 schreef Monidique het volgende:
Nee. Niks, hoor. Volgens Iraans recht mogen homo's worden opgehangen (nou ja, niet echt, denk ik) en volgens Saoedisch recht mogen vrouwen niet autorijden. Daar horen we Zalm ook niet meer over, hè? Want ja, het is hún recht.

Ik geloof dat ze dat in VVD-kringen nog wel eens... cultuurrelativisme willen noemen.
Wat een afschuwelijke, wereldvreemde vergelijking.

Wat wil je nou eigenlijk?
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:06:04 #24
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44853749
Prima reactie van Bot.
pi_44853751
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd:

Het toppunt van hypocrisie: de staat vermoordt mensen om mensen te leren dat je geen mensen mag vermoorden...
Prachtige reactie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')